Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ελλαδα: gaming desert?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ελλαδα: gaming desert?

    Διαβασα ενα παρα πολυ ενδιαφερον αρθρο στο edge-online.com σχετικα με το gaming στην Πορτογαλλια και το τι μπορει να κανει μια εταιρια για να αναπτυχθει αυτο. Οριστε και το σχετικο αρθρο: http://www.edge-online.com/blogs/por...makes-its-play

    Πραγματικα, εαν κατσει καποιος και το σκεφτει, δεν μπορει να ειναι ευκολοτερα τα πραγματα για καποιον ο οποιος θελει να αρχισει να ασχολειται με το gaming developement. Οι καιροι εχουν αλλαξει δραματικα στην βιομηχανια, η οποια κατακληζεται απο το φαινομενο του casual gaming, οπου πολυ απλα και αναλαφρα concepts αποδιδουν και χαριζουν ωρες και ωρες ατελειωτου gaming στο ευρη κοινο. Μαλιστα με τις διαφορες υπηρεσιες τυπου XBox Live Arcade και WiiWare, ενα studio αποτελουμενο απο πεντε μολις ατομα θα μπορουσε ανετα να παραγει και να κυκλοφορησει εναν απλο τιτλο ο οποιος σε μια πολυ λογικη τιμη θα μπορουσε καληστα να πουλησει αρκετες εκατονταδες ή χιλιαδες φορες. Αυτο μαλιστα θα μπορουσε να ειναι και η αρχη ενος studio το οποιο θα ηθελε να μαθει να κατασκευαζει βιντεοπαιχνιδια.

    Και εδω ερχεται η απορεια μου: γιατι αυτο το πραγμα δεν συμβαινει στην Ελλαδα; Γιατι ολοι οι ελληνικοι τιτλοι ειναι φτιαγμενοι απευθειας για τον εμπειρο παικτη και αποτελουν στις καλυτερες των περιπτωσεων μετρια παιχνιδια; Γιατι ενα ελληνικο studio δεν κατασκευαζει απλα projects τα οποια θα μπορει καποιος να κατεβαζει απο το ιντερνετ ή καποια αλλη κονσολαδικη υπηρεσια;

    Ειναι σαν να ξεκιναμε να κατακτησουμε το Εβερεστ χωρις να εχουμε ανεβει ποτε στον Ολυμπο. Δεν καταλαβαινω γιατι θα πρεπει αμεσως μια ελληνικη ομαδα να θετει σαν στοχο να κατασκευασει παιχνιδια σαν το "Theseis" ενω θα μπορουσε να κατασκευαζει παιχνιδια απλα τυπου Peggle ή Super Mario.

    Και στην τελικη ας καθησουμε να σκεφτουμε το πώς αρχισε το gaming: με παιχνιδια απλα, σαν το Tetris, PacMan, Defender, Arcanoid, Space Invaders. Παιχνιδια τα οποια ηταν η αρχη για την εξελιξη. Το ιδιο δε θα πρεπει να συμβει και σε μια χωρα σαν την δικια μας; Εαν θελουμε να εχουμε game developement στην Ελλαδα, δεν θα πρεπει να αρχισουμε απο το 0 και οχι απο το 10;

    Η γνωμη σας μετραει. Τι πιστευετε οτι φταιει και οτι πρεπει να γινει για να εχουμε ελληνικο game developement;
    :tanno:Κωστας Χατζαροπουλος:tanno:

  • #2
    Οι λογοι για τη μη υπαρξη ισχυρου game dev στην Ελλαδα πιστευω ειναι 2 :

    1.) Αυτοι που ασχολουνται σκεφτονται μονο πως θα βγαλουν λεφτα απο αυτο ή πως θα γινουν διασημοι, κοινως απλως την ευκολη αποκατασταση κ καταξιωση ~χαρακτηριστικο μας σαν λαος~
    Πολλα κ προσφατα τα παραδειγματα απτις Ελληνικες "φουσκες" που αρχισαν με φιλοδοξιες κ τελειωσαν αδοξα.

    2.) Και σημαντικοτερο, δεν υπαρχει Freeware scene που ειναι η βαση του εμπορικου.
    Απτο τζαμπα κ χομπιστικο ξεκινουν ολα. Δυστυχως οπως ειπα ΟΛΟΙ σκεφτονται αμεσως το εμπορικο.

    Eπισης, οχι Sοlid το Ελληνικο development δε θα επρεπε να αρχισει απτο 0 γιατι αφενος θα ηταν "μη-τεχνολογικο" και οπισθοδρομικο κι αφετερου το Internet πλεον δινει απεριοριστες ικανοτητες σαυτους που σκοπευουν να ασχοληθουν (software εξοπλισμο, ετοιμους κωδικες κ παραδειγματα κτλ κτλ)

    Γενικα, πιστευω οτι υπαρχουν οι βασεις αλλα οχι η σωστη νοοτροπια. Δεν παραγνωριζω βεβαια το γεγονος της ανυπαρξιας υποδομης στην Ελλαδα για κατι τετοιο αλλα...στην Πολωνια υπαρχει?
    " You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?

    Authenticity sir, authenticity. "

    Discworld (1995, PC/Playstation/Sega Saturn)



    Comment


    • #3
      σαν λαος δε νομιζω πως εχουμε κατι να δωσουμε και να παραγουμε προς τα εξω. τα αρχαια μας μοναχα και με αυτα εχουν ηδη ασχοληθει αλλοι και πριν απο εμας οσον αφορα στα βιντεοπαιχνιδια παντα. οπωτε τι παιχνιδι να ξεκινησεις να φτιαξεις, ειδικα οταν η βιομηχανια ολο-ενα και πηγαινει ψηλοτερα σε θεμα γραφικων και σεναριου οσο και γενικοτερα ? οι ιαπωνες παντοτε ηταν εξαλλου μπροστα στη τεχνολογια, συν τη φαντασια που εχουν (μενουν παντα παιδια ), και γι'αυτο πιστευω οτι φτιαχνουν τα καλυτερα παιχνιδια. ο ελληνας ακομα κι αν ειχε τη τεχνολογια και τα μεσα να κατασκευασει κατι αξιολογο, νομιζω πως θα στερευε απο ιδεες αφου επηρεαζεται συνεχως απο ξενοφερτες μοδες και ουσιαστικα πλεον δεν εχει τιποτα δικο του!

      Comment


      • #4
        Δε θα κρινω τις αποψεις σου κ τις φιλο-Ιαπωνικες σου τασεις αλλα

        Η εισαγωγη των ξενοφερτων χαρακτηριστικων ειναι στοιχειο της Ιαπωνιας.

        Το μοναδικο αυθεντικο κτισμα της Ιαπωνιας ειναι η Ιστορια της. Τα υπολοιπα εισαγωμενα ακομη και οι ιδεες.

        Ακομη κ τα Videogames δεν ειναι Ιαπωνικης προελευσης
        " You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?

        Authenticity sir, authenticity. "

        Discworld (1995, PC/Playstation/Sega Saturn)



        Comment


        • #5
          ναι ενταξει δεν αντιλεγω, ισως ειμαι φιλο-Ιαπωνας (στα videogames εχουν για μενα τη πρωτια)... ομως τοση φαντασια που εχουν και δημιουργουν ξεχωριστα παιχνιδια δε νομιζω να βρισκεις σε αλλο λαο, ακομα κι επηρεασμενο απο μοδες κι οτι αλλο. συγκρινε Final Fantasy με Baldur's Gate για παραδειγμα ή αλλο RPG ιδιας εποχης. και συγκρινε αντιστοιχα το Theseis που προαναφερθηκε ή καποιο αλλο ελληνικο παιχνιδι με σεναριο να δεις τι επιτυχια καναν στο εξωτερικο. φαινεται πιστευω ποιος εχει φαντασια και ποιος ζοριζεται οχι μονο να φτιαξει παιχνιδι, αλλα και να γραψει! αλλα οκ ας μη κολλαμε μονο στις συγκρισεις, το θεμα αφορα περισσοτερο την Ελλαδα...

          Comment


          • #6
            συγκρινε Final Fantasy με Baldur's Gate για παραδειγμα ή αλλο RPG ιδιας εποχης.
            [/b]
            Αν εννοεις απο αποψης "φανταστικου περιοεχομενου" το δεχομαι σε ενα βαθμο ομως το BGII:SoA θεωρειται (και ειναι) ακομα και σημερα ενα απο τα πιο ολοκληρωμενα RPGs που φτιαχθηκαν ΠΟΤΕ και μιλαμε για εναν τιτλο με απειρη διαρκεια, πολλους playable χαρακτηρες κι αρκετο RP ωστε να δικαιολογει την κατηγοριοποιηση του.

            Καλο ειναι να μην ειμαστε καθετοι και καταστροφολογοι.Χωρις να ειμαι κανενας "Ελληναρας-πατριωταρας" (το ξερετε πολλοι καλα ολοι αυτο, ειχα ανοιξει και σχετικο θεματα αλλα...το πηρε ο Νειλος) το βρισκω λιγακι παραλογο να λεμε πως η Ελλαδα δεν εχει τπτ να δωσει στον χωρο.Το να γινει μια καλη δουλεια στη χωρα μας και να βγει στο εξωτερικο δε παει να πει πως αναγκαστικα θα πρεπει να περιστρεφεται γυρω απο την επανασταση του '21!Καλλιστα θα μπορουσε να δημιουργηθει ενας τιτλο πισω απο τη λογικη του Too Human πχ (θεματικα, οχι farm 'em all - LooteMon) οπου πχ η ελληνικη αρχαιοτητα θα συναντα το high - tech στοιχειο (ε ρε κεφια που θα εκανε ο Λιακο ).Ακομα καλυτερα, ενα δικης μας προελευσης δημιουργημα θα μπορουσε απλουστατα να μην εχει καμια σχεση με την παραδοση μας.Δε νομιζω καθε γερμανικη/σουηδικη κτλ παραγωγη να εχει να κανει με την ιστορια του λαου που την κατασκευαζει ετσι δεν ειναι;

            To προβλημα ειναι λιγο - πολυ αυτο που λεει ο Scatman...ο Ελληνας πρεπει παντα απο το τπτ να φτασει στην κορυφη και να κλεψει τις εντυπωσεις.Αντι να βγαλουν κατι low budget και να μαζεψουν πορους ωστε να χρηματοδοτησουν κατι μεγαλυτερο ολες οι ομαδες που εμφανιστηκαν κατα καιρους πηγαιναν για το μεγαλο ψαρι κι εβγαζαν...γαλοτσα.

            Ειναι θεμα νοοτροπιας λοιπον.Δε ξερω τι θα γινει τελικα με το Theseis (κι αν βγει θα το παρω αμεσα αν μη τι αλλο για υποστηριξη στα παιδια ακομα κι αν δεν ειναι τοσο καλο) ομως καλα θα κανουν οι Ελληνες προγραμματιστες (ενεργοι κι ανερχομενοι) να καταλαβουν πως κανεις δε ξεκινησε απο την κορυφη...ολοι οι μεγαλοι πηραν ρισκο γνωριζοντας πως σιγα σιγα θα κατακτουσαν τους στοχους τους.Μπορει καλλιστα να το κανει κι ο Ελληνας λοιπον.
            <div align="center">

            "Strive For Improvement Through Every Day To Become The Best You Can"</div>

            Comment


            • #7
              ναι ενταξει δεν αντιλεγω, ισως ειμαι φιλο-Ιαπωνας (στα videogames εχουν για μενα τη πρωτια)... ομως τοση φαντασια που εχουν και δημιουργουν ξεχωριστα παιχνιδια δε νομιζω να βρισκεις σε αλλο λαο, ακομα κι επηρεασμενο απο μοδες κι οτι αλλο. συγκρινε Final Fantasy με Baldur&#39;s Gate για παραδειγμα ή αλλο RPG ιδιας εποχης. και συγκρινε αντιστοιχα το Theseis που προαναφερθηκε ή καποιο αλλο ελληνικο παιχνιδι με σεναριο να δεις τι επιτυχια καναν στο εξωτερικο. φαινεται πιστευω ποιος εχει φαντασια και ποιος ζοριζεται οχι μονο να φτιαξει παιχνιδι, αλλα και να γραψει&#33; αλλα οκ ας μη κολλαμε μονο στις συγκρισεις, το θεμα αφορα περισσοτερο την Ελλαδα...
              [/b]
              Μια μικρη παρενθεση, ανατολικο gaming δεν ειναι μονο το Ιαπωνικο. Οι Κορεατες, οι Κινεζοι, Ταιβανεζοι κτλ εχουν κι αυτοι με τη σειρα τους να παρουσιασουν πολυ αξιολογα παιχνιδια που πολλες φορες ξεπερνουν σε φαντασια κ υλοποιηση τα αντιστοιχα Ιαπωνικα.

              Οι πραγματικες δυνατοτητες του Ελληνα πανω στο αντικειμενο κ η ξεδιπλωση της φαντασιας του , θα φανουν εφοσον ερθει η καταξιωση. Δλδ η εμπειρια, το ικανοποιητικο αποτελεσμα και η μαζικη παραγωγη. Νομιζω γενικα εισαι λιγο αδικος εως υπερβολικος με την ανυπαρκτη Ελληνικη game dev σκηνη.

              Οπως ολοι οι Ελληνες τραγουδιστες που θελουν να κανουν διεθνη καριερα χρησιμοποιουν το "ΩΠΑ_ΩΠΑ" (μα ολοι ρε παιδι μου..), ετσι και οι Ελληνες προγραμματιστες θεωρουν σαν σοφη κινηση να καταπιαστουν με κατι κλασσικο, την Ελληνικη μυθολογια. Μη σου φαινεται περιεργο.

              Tωρα, οι συγκρισεις παιχνιδιων ειναι υποκειμενικη υποθεση. Ηδη πιο πανω ο Fioth εξεφρασε την αντιθεση του.
              " You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?

              Authenticity sir, authenticity. "

              Discworld (1995, PC/Playstation/Sega Saturn)



              Comment


              • #8
                Η Ελλάδα δεν έχει κάτι να πει; Το ακούσαμε και αυτό... Oh God...

                Τέλος πάντων, ουδεμία σχέση έχει το ένα με το άλλο. ΙΜΗΟ οι Έλληνες έχουν πολλά να πουν (και βασικά αυτό φαίνεται αν ψάξεις και δε μείνεις στην επιφάνεια) αλλά δεν ξέρω κατά πόσο αυτά που απασχολούν την Ελλάδα σα χώρα αφορούν ή μπορούν να ειπωθούν μέσω ενός videogame.

                Βέβαια τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; Άλλο οι τέχνες και άλλο τα videogames... Οπότε η αλήθεια βρίσκεται στα λεγόμενα του scatman και του DJ IMO. Υψηλά standards, ίσως και το κοινό της Ελλάδας και οι προγραμματιστές/δημιουργοί να μην ενδιαφέρονται ακόμα για κάτι τέτοιο. Κάποια πράγματα πρέπει να οριμάσουν στη συνείδηση ενός λαού για να δώσουν καρπούς. Εδώ χρόνια και χρόνια κάναμε για να υπάρξει μία σοβαρή και αξιοπρεπής ενημέρωση αλλά και ενασχόληση (ξέρουμε από που ξεκίνησαν όλα αυτά και πώς εξελίχθηκαν).

                Από την άλλη παιδιά ζούμε και σε μία χώρα που δεν ευνοεί τα videogames. Πιστεύω ότι όλο και κάποια παιχνιδάκια της πλάκας θα υπάρχουν ή κάποιες φιλότιμες προσπάθειες μη ολοκληρωμένες. Τώρα για κάτι ολοκληρωμένο δύσκολο από όσο ξέρω. Βέβαια εδώ έρχεται το freeware που λέει ο scatman, αλλά και πάλι...

                Comment


                • #9
                  Πάντως υπάρχει ήδη ένα πρόσφατο αξιόλογο ελληνικό παιχνίδι, το Diamonds in the Rough και μπορείτε να βρείτε εντυπώσεις του Vag και δικές μου εδώ:
                  http://www.gamers-odyssey.com/forum/...?showtopic=607
                  και εδώ:
                  http://www.gamers-odyssey.com/forum/index....788&#entry33788
                  Από άποψη νεωτερισμών το παιχνίδι ξεπερνάει το Syberia αν και φυσικά υπολείπεται σε τεχνικά χαρακτηριστικά και διάρκεια.
                  Είναι βέβαια ένα μεμονομένω παράδειγμα αλλά είναι υπαρκτό. ;)
                  Όσο για τα προβλήματα που υπάρχουν στην Ελλάδα πέρα από αυτά που αναφέρθηκαν ήδη πιστεύω ότι είναι και ο μικρός πληθυσμός της χώρας ενα πρόβλημα. Εδώ καλά καλά δε μπορεί να διατηρήσει πολλά gaming περιοδικά, να υποστηρίξει και ακριβά gaming projects είναι μάλλον δύσκολο. Οι χώρες που παράγουν videogames (με εξαίρεση τις Σκανδιναβικές) έχουν 4-5 φορές μεγαλύτερο πληθυσμό.
                  Το ότι χρησιμοποιείται η ελληνική ιστορία/μυθολογία κατα κόρον είναι αναμενόμενο. Άλλωστε και οι Ιάπωνες το κάνουν με δικούς τους μύθους. Το πιο γνωστό παράδειγμα είναι ο Σογκόκου που βασίζεται σε έναν κινέζικο/γιαπωνέζικο μύθο με μια μαϊμού. Προσωπικά δε με ενοχλεί αλλά φυσικά δε χρειάζεται να είναι και μαϊντανός.
                  Όσο για τα σχόλια του Shadow ότι δεν παράγουμε τίποτα και δεν έχουμε να δώσουμε τίποτα είναι απλά η άποψή σου και φυσικά όχι η πραγματικότητα. Θα αναφερθώ απλά και μόνο στη μουσική η οποία έχει σίγουρα πολλά να δώσει και δίνει ακόμα παραμένοντας πολύ πλούσια και πολύχρωμη. Φυσικά υπάρχουν και επιδράσεις από άλλες χώρες και δεν είναι όλοι οι μουσικοί το ίδιο "ποιοτικοί" αλλά αυτό συμβαίνει παντού. Ναι, δεν είναι εξαγώγιμη μουσική αλλά αυτό δεν έχει και πολύ σημασία, ακούγεται πολύ από Έλληνες πράγμα που δε συμβαίνει τόσο σε άλλες μεγαλύτερες χώρες (πχ στη Γερμανία ακόμα και μεγάλοι σε ηλικία άνθρωποι ακούνε αμερικάνικα τραγούδια, ενώ τα γερμανικά είναι σχεδόν ολόιδια με τα αμερικάνικα). Το ότι εσένα μπορεί να μη σου αρέσει η ελληνική μουσική δεν την κάνει ανύπαρκτη. Δεν έχω κάτι προσωπικό μαζί σου αλλά θεωρώ πως τέτοιες γενικολογίες δεν πρέπει να διατυπώνονται αβασάνιστα και καλό είναι να λείπουν.


                  Originally posted by Squall Leonhart
                  I used to be a SeeD like you, then I took an icicle in the chest
                  Originally posted by 丹野
                  Ο sub_zero είναι αυτός ο ψηλός με τα γυαλιά, ενώ ο Παίχτης είναι ο κούκλος αθλητικός τυπάς. Ο LMS δεν ξέρω ποιος είναι, αλλά who cares...
                  Originally posted by Ryu_gr
                  υπάρχουν τα games που τα "γεμίζουν" με επαναλαμβανόμενα tasks για να δείξουν απλώς ότι έχεις πράγματα να κάνεις (και όταν πας να ασχοληθείς απλά βαριέσαι) και υπάρχει και το Mario Galaxy.

                  Comment


                  • #10
                    Μια μικρη παρενθεση, ανατολικο gaming δεν ειναι μονο το Ιαπωνικο. Οι Κορεατες, οι Κινεζοι, Ταιβανεζοι κτλ εχουν κι αυτοι με τη σειρα τους να παρουσιασουν πολυ αξιολογα παιχνιδια που πολλες φορες ξεπερνουν σε φαντασια κ υλοποιηση τα αντιστοιχα Ιαπωνικα.[/b]
                    ναι νταξει λεπτομερια, ας τους πουμε σχιστοματιδες λοιπον να τους παιρνει ολους η μπαλα.
                    Οι πραγματικες δυνατοτητες του Ελληνα πανω στο αντικειμενο κ η ξεδιπλωση της φαντασιας του , θα φανουν εφοσον ερθει η καταξιωση. Δλδ η εμπειρια, το ικανοποιητικο αποτελεσμα και η μαζικη παραγωγη. Νομιζω γενικα εισαι λιγο αδικος εως υπερβολικος με την ανυπαρκτη Ελληνικη game dev σκηνη. [/b]
                    θα φανουν, κι αν φανουν, το 2666, που τοτε οι αλλοι κατασκευαστες θα χουν προχωρησει επιπεδα παραπανω.
                    Οπως ολοι οι Ελληνες τραγουδιστες που θελουν να κανουν διεθνη καριερα χρησιμοποιουν το "ΩΠΑ_ΩΠΑ" (μα ολοι ρε παιδι μου..), ετσι και οι Ελληνες προγραμματιστες θεωρουν σαν σοφη κινηση να καταπιαστουν με κατι κλασσικο, την Ελληνικη μυθολογια. Μη σου φαινεται περιεργο.[/b]
                    εδω με βρισκεις συμφωνω και σε παραδεχομαι&#33; μονο που δε το βρισκω περιεργο αλλα ηλιθιο αυτο που γινετε, γι&#39;αυτο ειπα στο αρχικο μου ποστ σαν λαος δε νομιζω πως εχουμε κατι να δωσουμε και να παραγουμε προς τα εξω, κι αναφερθηκα αμεσως στα των αρχαιων (κατι που ηδη εχει γινει απο αλλες χωρες βεβαιως βεβαιως).
                    Η Ελλάδα δεν έχει κάτι να πει; Το ακούσαμε και αυτό... Oh God...[/b]
                    δε ξερω τι εχεις εσυ μαζι μου, αλλα ολο εναντιον μου εισαι.
                    λοιπον, προσωπικα εγω πιστευω οτι η χωρα μας ΔΕΝ εχει να πει κατι σ&#39;αυτον τον τομεα. αν ηταν θα ειχε δωσει οτι μπορουσε φτιαχνωντας παιχνιδια τα οποια θα ηταν μεν απλοϊκα (αφου υποτιθεται πρεπει να εχεις γαματες τεχνολογιες και καμποσα skillz για να φτιαξεις τα σουπερ γραφικα) αλλα αρκετα πρωτοτυπα. αντιθετως, οχι μονο στο gameplay, αλλα ουτε στο σεναριο εντοπισα καμια πρωτοτυπια. κι αυτο απο τα λιγα ελληνικα παιχνιδια που ξερω κι ακουγονται, μη νομιζεις οτι το ψαξα το θεμα και παρα πολυ. καταταλλα με βρισκεις συμφωνω με τη τελευταια σου παραγραφο&#33;
                    Αν εννοεις απο αποψης "φανταστικου περιοεχομενου" το δεχομαι [/b]
                    αυτο λεω. βλεπωντας απλα και μονο τι κοσμους δημιουργει η SquareEnix ή η Nintedο, σχεδιασμο χαρακτηρων ή απο οποιαδηποτε αλλη σχεδον παραγωγη των σχιστοματιδων, καταλαβαινουμε τι φαντασια που εχουν αυτοι οι ανθρωποι&#33;

                    αλλα και παλι αυτο το θεμα ισως θα μπορουσαμε να πουμε πως ειναι και λιγακι υποκειμενικο... αν σε καποιον δεν αρεσουν πχ τα παιδικα γραφικα...

                    Comment


                    • #11
                      Εδώ που τα λέμε έχει πιάσει το μάτι μου αρκετά ελληνικά ονόματα στα credits διάφορων τίτλων. Kάπου διάβασα ότι θα αρχίσουν να γίνονται πιο οργανωμένες κινήσεις και στη χώρα μας, φυσικά με ιδιωτική πρωτοβουλία, αλλά δε θυμάμαι που.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Ωραίο θέμα.

                        Υπάρχουν αξιόλογοι Έλληνες προγραμματιστές ή εξέχοντα στελέχη εταιρειών vg αλλά το θέμα είναι πως στην εγχώρια αγορά δεν μπορούν να αξιοποιηθούν. Κι αυτό δεν μπορεί να αλλάξει από την μια ημέρα στην άλλη, χρειάζεται μακροπρόθεσμος σχεδιασμός (κάτι που θεωρείται πολυτέλεια πολλές φορές), υποδομές και σωστές κινήσεις.

                        Σήμερα εκτός φυσικά του PC (όπου πέραν του κλασσικού προσανατολισμού των videogames, θα μπορούσαν να βρουν πρόσφορο έδαφος και ελληνικοί τίτλοι vg με <<εκπαιδευτικό>> χαρακτήρα), ευκαιρίες και <<βήμα>> σε νέες ιδέες μπορούν να αποτελέσουν και το ΧΝΑ, οι online υπηρεσίες των κονσολών (PSN, Wiiware, XBLA), τίτλοι για κινητά (it&#39;s a dirty job but somebody has to do it), και ίσως μετέπειτα τα φορητά, με το χαμηλότερο κόστος ανάπτυξης.

                        Μια άλλη οδός, μπορεί να είναι το outsourcing, όπου μεγάλες εταιρείες ανάπτυξης vg ανοίγουν παραρτήματα σε άλλες χώρες, τα οποία στελεχώνουν με εγχώριο δυναμικό όπως κάνουν π.χ σε βαλκανικές χώρες ή χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ. Μάλιστα κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ξεκινήσει και από πρωτοβουλία συνεργασίας με μια Σχολή, δημόσια ή ιδιωτική...

                        Βέβαια, ωραία τα παραπάνω αλλά το πρώτο μεγάλο βήμα που πρέπει να γίνει πριν από αυτά, είναι να αλλάξει και η αντιμετώπιση των vg από την πολιτεία...
                        Σε ανεπτυγμένες χώρες, δίνεται και επιχορήγηση σε studios που αναπτύσσουν τίτλους,όπως και από την Ε.Ε. αν θυμάμαι καλά.

                        Τέλος, ΙΜΗΟ η ελληνική ιστορία, μουσική και μυθολογία έχουν πάρα πολλά να προσφέρουν σε φανταστικά ή αρτιστικά υπόβαθρα τίτλων (και μάλιστα να βρουν εφαρμογές σε πάμπολλα είδη gameplay), το θέμα είναι να ξεπεραστεί ο άγραφος κανόνας της αυτοπροβολής, και να αντλούνται στοιχεία από εκεί μόνο όταν έχει νόημα κάτι τέτοιο, κι οχι απλά για το φαίνεσθαι.
                        NDS themes

                        Comment


                        • #13
                          Τέλος, ΙΜΗΟ η ελληνική ιστορία, μουσική και μυθολογία έχουν πάρα πολλά να προσφέρουν σε φανταστικά ή αρτιστικά υπόβαθρα τίτλων (και μάλιστα να βρουν εφαρμογές σε πάμπολλα είδη gameplay), το θέμα είναι να ξεπεραστεί ο άγραφος κανόνας της αυτοπροβολής, και να αντλούνται στοιχεία από εκεί μόνο όταν έχει νόημα κάτι τέτοιο, κι οχι απλά για το φαίνεσθαι.
                          [/b]
                          Αυτό ακριβώς πιστεύω κι εγώ, υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που μπορεί να πει η Ελλάδα και μάλιστα πέρα από τη μυθολογία και την ιστορία της. Πάρα πολλοί σύγχρονοι Έλληνες δημιουργοί δίνουν φοβερά πράγματα και θα μπορούσε όλη αυτή η κουλτούρα και τα ερεθίσματα να περάσουν μέσα σε videogames, τα οποία μάλιστα θα είχαν και το δικό τους χαρακτήρα. Το πρόβλημα όμως είναι ότι όλα αυτά αποτελούν πολύ διαφορετικά δείγματα από αυτά που έχουμε δει ως τώρα και είναι δύσκολο να εφαρμοστούν. Εδώ που τα λέμε πόσο συχνά βλέπουμε χαρακτηριστικά ενός πολιτισμού να μπαίνουν μέσα σε ένα vg;

                          Shadow νόμιζα ότι αναφερόσουν γενικά στην Ελλάδα και όχι συγκεκριμένα στα vg. Soz.

                          Comment

                          Working...
                          X