Announcement

Collapse
No announcement yet.

A jRPG Gamer's Diary...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A jRPG Gamer's Diary...

    Ανοιγω αυτο το θεμα για να παραθεσω καποιες σκεψεις που μου δημιουργηθηκαν σημερα αφοτου τελειωσα το Jade Empire.
    Αξιζει να σημειωθει πως αμεσως πριν απο αυτο επαιζα το Mass Effect.
    Δεν εχω αλλη επαφη με την Bioware στην XBOX και XBOX 360 era αν και το KOTOR θα παρει σειρα συντομα.
    Εστω και εχοντας παιξει μονο 2 τιτλους νομιζω πως μπορω να κανω συγκρισεις με αλλα RPG.. πραγμα αναποφευκτο εδω που τα λεμε.

    Το Mass δε μου αφησε τις καλυτερες των εντυπωσεων γιατι το core story ηταν περιορισμενο και κατ εμε τα sidequests ηταν ανιαρα.. Φυσικα και ειχε κορυφαιους διαλογους, ενα πολυ καλα δομημενο συμπαν και ενα συμπαθητικο σεναριο.. αλλα ως εκει. Τα menu ηταν ΦΤΩΧΑ και δυσχρηστα και τελος τα γραφικα οσο ωραια και αν ηταν δε μου αρκουσαν γιατι η κινηση εσπαγε σε πολλα σημεια.
    Ακουγεται λες και το θαβω σε τραγικο βαθμο... Σαν εμπειρια μου αρεσε αρκετα απλα δεν κρατησε πολυ, δεν ειχε καμια δυσκολια και τελος απλα πιστευω πως μπορουσε να μου δωσει ακομα περισσοτερα.

    Μετα απο αυτο λεω οκ δε πειραζει θα δωσω αλλη μια ευκαιρεια στη ΒioWare και ετσι αρχισα πριν καμια βδομαδα το Jade Empire.


    Πρωτες εντυπωσεις πολυ θετικες.
    Ο κοσμος του με τραβηξε αμεσως οπως και οι χαρακτηρες. Τα sidequests μου αρεσαν πολυ και εκανα απ την αρχη ως το τελος ολα οσα βρηκα μπροστα μου.
    Με ενοχλησε το τραγικα επαναλαμβανομενο και ανιαρο battle system οπως και η για αλλη μια φορα μηδαμινη δυσκολια του αλλα τουλαχιστον το χαιρομουν πολυ και δεν υπηρχε τιποτα αλλο που με ενοχλουσε.

    Παιζω τα πρωτα 3 chapters... Ειχα φτασει το 10ωρο. Α λεω ωραια.. Αντε να το τελειωσω να γραψω ποσο καλυτερο ειναι απο το Mass.
    Χθες πρεπει να ηταν που εγραψα εδω πως ειμαι στο 4ο chapter.. Αντε λεω εχω δρομο ακομα. Τελικα επαιξα μερικες ωριτσες ακομα και το παιχνιδι τελειωσε.
    Ετσι απλα.

    Χαζευα τα credits και αναρωτιομουν αν οντως ειχε τελειωσει.

    3 υπεροχα κεφαλαια, εκτενη, γεματα εξερευνηση και sidequests τα οποια διαδεχτηκαν 4 chapters με διαρκεια ενος, χωρις sidequests, χωρις εξερευνηση, χωρις το παραμικρο ιχνος μη γραμμικοτητας.

    Ειναι κριμα ενα τετοιο κομματι να σου χαλαει τοσο πολυ την εντυπωση για ενα παιχνιδι.
    Ηταν λες και τους εκοψαν το budget και αναγκαστηκαν να το τελειωσουν μεσα σε μια νυχτα (γκουχ γκουχ Xenogears).

    Για αλλη μια φορα ειδα το ιδιο σκηνικο.. Ενα καλο παιχνιδι που με λιγη δουλεια ακομα θα μπορουσε να γινει κατι πραγματικα αρτιοτατο αλλα τελικα η συνταγη καπου στραβωσε.. ξανα.

    Στο τελος αυτο που θα θυμαμαι θα ειναι το soundtrack του τιτλου κυριως. Πολυ καλο αλλα κλασικη BioWare απ οτι φαινεται, ακους μουσικη 1 φορα στο τοσο..


    Αναποφευκτα αρχισα να σκεφτομαι τα jRPG τα οποια "κατηγορω" εδω και χρονια για το ποσο στασιμα ειναι, ποσο μου τη σπανε οσα εχουν ακομα random encounters κτλ.
    Ακομα το πιστευω αυτο -προφανως- αλλα τουλαχιστον σε αυτο το ειδος εχω παιξει 5-10 Α-Ρ-Ι-Σ-Τ-Α παιχνιδια.

    Σκεφτηκα πως αν η ΒioWare κανει τα καλυτερα RPG της δυσης τοτε κατι δεν παει καλα.. ή μ΄εμενα ή μ αυτους.

    Τα RPG δεν ειναι μονο διαλογοι και ελευθερια επιλογων. Αλλωστε δε θεωρω και ιδιαιτερη ελευθερια το αν θα γινομαι καλος ή κακος στην καθε αποφαση που παιρνω. Το να διαλεγεις 2 ακραιες επιλογες με τροπο που καθε φορα ειναι προφανης δε προσφερει καμια συγκινηση, απλα ειναι μια προσπαθεια για δηθεν διαφοροποιηση.. the illusion of choice.

    Tα jRPG δε σου δινουν ποτε τετοιες επιλογες αλλα τουλαχιστον σε καποια απο αυτα εχω δει κορυφαιο battle system, character development, soundtrack και φυσικα σεναριο.

    Νομιζω το σεναριο και το battle system ειναι τα θεμελια για τη δημιουργια ενος καλου RPG γιατι αυτα ειναι τα make or break factors για ενα παιχνιδι το οποιο θα ειναι πανω απ ολα gripping για τον εκαστοτε παικτη.

    Στα 2 παιχνιδια της bioware το 2ο δεν το ειδα ουτε για πλακα ενω το 1ο ηταν σχετικα χλιαρο. Αντικειμενικα ηταν μια χαρα αλλα εχω δει αλλους τιτλους που μου εχουν προ πολλου ανεβασει τον πηχυ ψηλα.

    Ακομα δε μου εχει φυγει η βαρεμαρα για να παιξω καποιο κλασικο jRPG αλλα εχοντας παρει μια γευση και απ τις 2 πλευρες μπορω να μιλησω με σιγουρια για το τι εχω δει και ζησει ως τωρα.

    Αν αυτη ειναι η BioWare στο ζενιθ της τοτε δε μπορει να με συγκινησει μπροστα στο αντιστοιχο ζενιθ της Squaresoft.. καποτε. Oχι πως λεω μετρια την Bio απλα ως γνωστον εχθρος του καλου ειναι το καλυτερο.


    Αποψη μου ολα αυτα φυσικα.. τουλαχιστον ελπιζω να τα διαβασει καποιος γιατι σπανια γραφω τετοια κατεβατα αλλα οντως με προβληματισε αρκετα το ολο θεμα.
    Περισσοτερα οταν παιξω και το KOTOR.

    Υ.Γ.

    Μακαρι να μπορουσα να παιξω καποια jRPG που θελω αλλα πλεον δυσκολα διαθετω 40-50 ωρες για εναν τιτλο.. Να 'ναι καλα η BioWare που βγαζει υπερπαραγωγες των 10-15 ωρων.

  • #2
    Μάλλον έπρεπε να πας κατευθείαν στο KOTOR, τι το ήθελες το Jade Empire; Aλλά κι εκεί μην περιμένεις τίποτα τραγικά διαφορετικό. Όλα εκείνα τα στοιχεία που ο ίδιος παρέθεσες και σου άρεσαν θα βρεις, στην καλύτερή τους μορφή. Άποψή μου, και το κλείνω με τα δυτικά, να παίξεις κανα Planescape Torment για κάτι σεναριακά αξιόλογο και The Witcher πριν βγάλεις τελεσίδικη απόφαση.

    Τώρα απλά σκέψου τι "και γαμώ" θα ήταν αν ο φίλος ιάπωνας έπαιρνε τον πλουραλισμό που τον διακρίνει στη δημιουργία του, σε κόσμους, ανάπτυξη χαρακτήρων και γενικότερα τη φαντασία στον οτινανενισμό των settings και να πρόσθετε λίγο από τη συνταγή της ελευθερίας κινήσεων-επιλογών που βρίσκεις στους δυτικογενής τίτλους που ανέφερες.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Πάρα πολύ ωραίο θέμα φίλε xenovagrant.

      Έχοντας παίξει όλα σχεδόν τα παιχνίδια της bioware αλλά και αρκετά άλλα δυτικά αλλά και ανατολικά rpg θα επιχειρήσω και εγώ κάτι παρόμοιο με εσένα.

      Τελείωσα πρόσφατα το mass effect και μπορώ να πω ότι με ικανοποίησε σε πολύ μεγάλο βαθμό.Η διάρκεια ήταν ικανοποιητική,οι διάλογοι εξαιρετικοί,το σενάριο πολύ καλό και η δράση κορυφαία κατά την γνώμη μου.Είχε τα λάθη του (η εξερεύνηση των uncharted worlds γινόταν μονότονη από ένα σημείο και μετά,bugs κ.α.)αλλά δεν με ενόχλησαν και τόσο γιατί το παιχνίδι μου άρεσε πάρα πολύ και έτσι μπόρεσα να τα αγνοήσω.

      Όσον αφορά το jade empire συμφωνώ απολύτως μαζί σου.Είναι ένα παιχνίδι που ξεκινάει πάρα πολύ καλά αλλά τελειώνει με πολύ άκομψο τρόπο.Όπως έχω ξαναπει είναι ένα παιχνίδι του 7 (με αυστηρά κριτήρια)κατά την γνώμη μου.

      Από την άλλη,το kotor 1 είναι πραγματικά κορυφαίο και πιστεύω ότι θα σου αρέσει πολύ.Πιστεύω ότι θα ανταποκριθεί των προσδοκιών σου...

      Όσον αφορά την σύγκριση ανατολικών και δυτικών rpg...Παραδέχομαι ότι οι δημιουργοί από την μεριά της δύσης επιχειρούν συχνότερα να ξεφύγουν από τα συνηθισμένα.Επίσης παραδέχομαι ότι το μεγαλύτερο μέρος των ιαπωνικών παιχνιδιών ρόλου είναι αναμασημένη τροφή.Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πρωτότυπα ιαπωνικά rpg ή οτι όλα είναι ρόδινα όσον αφορά τα δυτικά rpg.

      Όλοι βγαίνον και μιλάνε για την εξέλιξη των δυτικών rpg,για την τάση των δημιουργώ να ρισκάρουν και να μας δώσουν φρέσκα και πρωτότυπα παιχνίδια καθώς και για την δυνατότητα που δίνεται στον gamer να διαμορφώσει τον χαρακτήρα και να καθορίσει την ιστορία μέσα από τις επιλογές του.Οκ,συμφωνώ και εγώ,αλλά έχω και κάποιες ενστάσεις.

      Καταρχάς δεν μπορώ να καταλάβω γιατί χρησιμοποείται η λέξη εξέλιξη όταν γίνεται αναφορά στην πορεία των δυτικών rpg.Καινοτομία ναι,αλλά εξέλιξη όχι.Όταν πριν από 6 χρόνια έχουμε ένα baldurs gate 2,το οποίο είχε 200 quests,διάρκεια 100 ωρών και,εκατοντάδες όπλα και πανοπλίες,μεγάλες και δύσκολες μάχες που απαιτούσαν στρατηγική και όχι απλώς υψηλό λεβελ,μεγάλη ομάδα 6 ατόμων και τώρα παίρνουμε παιχνίδια διάρκειας 40 ωρών το πολύ με πολύ μικρότερο customisation και πολύ λιγότερο gameplay σε σχέση με παλαιότερα τώρα δεν μπορούμε να μιλάμε για εξέλιξη αλλά για οπισθοδρόμηση.Εντάξει,το ξέρω,έχουμε πρωτότυπο κόσμο και setting,αλλά δεν μου λέει κάτι αυτό από την στιγμή που γίνονται τραγικές εκπτώσεις στο βασικό σημείο ενός παιχνιδιού που είναι το gameplay.Φυσικά μπορώ να παραθέσω και άλλα πολλά παραδείγματα αλλά δεν το κάνω γιατί δεν επιθυμώ να γίνω κουραστικός.

      Όσον αφορά τα ανατολικά rpg,όπως έχω ξαναπει,έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια παιχνίδια που είναι και πρωτότυπα και δεν έχουν τυχαίες μάχες.Όμως,όπως επίσης έχω ξαναπει,δεν τα ξέρει κανένας γιατί πολύ απλά σχδόν κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να ασχοληθεί.Όλοι σνομπάρουν το είδος θεωρώντας ότι όλα είναι μια από τα ίδια έχοντας δει τα FF...Αυτό το πράγμα δεν μπροώ να το καταλάβω.Πως στο καλό κρίναται ένα ολόκληρο είδος από μια μόνο σειρά;Τόσα χρόναι που παρακολουθώ αρκετά ελληνικά φορουμ ζήτημα είναι να έχω πετύχει 10 άτομα που να έχουν ασχοληθεί με κάποιο ιαπωνικό rpg που να ΜΗΝ είναι ff...(αναφέρομαι σε πρόσφατα παιχνίδια,όχι σε παλιότερα)

      Αυτό που θέλω να πω είναι ότι και τα 2 είδη μας έχουν δώσει πρωτότυπα παιχνίδια.Απλώς τα δυτικά rpg το κάνουν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό.Τα ιαπωνικά από την άλλη δεν είναι τόσο πρωτότυπα αλλά τουλάχιστον δεν γίνονται σε αυτά οι τραγικες εκπτώσεις στο gameplay που έχουν υποστεί τα δυτικά.Επομένως,τίποτα δεν είναι ρόδινο...Και τα 2 είδη έχουν τα καλά τους αλλά και τα άσχημά τους...Αλλά δεν πειράζει.Αυτό που έχει σημασία είναι να έχουμε ανοιχτό μυαλό και όρεξη για να παίζουμε.

      ΥΓ:Απλώς ήθελα κυρίως να απαντήσω σε όλους όσους θάβουν τα ανατολικά και επαινούν τα δυτικά...





      Tidy!

      Do not blame me.Blame yourself or God.
      In Matsuno we trust.

      Comment


      • #4
        Xenovagrant υπάρχουν και άλλες υποκατηγορίες Δυτικής φιλοσοφίας rpg πέρα από την BioWare και κάθε άλλη εταιρεία που δημιουργεί παρόμοιου ύφους τίτλους.Τίτλοι όπως τα περιβόητα Dungeon crawl rpg προσφέρουν κάτι διαφορετικό από τον τρόπο που ήδη ξέρουμε δηλ ξεφεύγουν από τα γνωστά μονοπάτια και εννοώ της φύσης του gameplay και της αφήγησης του σεναρίου π.χ. KotOR,Baldur's Gate,Temple of Elemental Evil κτλ.Τίτλοι που ειδικότερα στο παρελθόν είχαν λαμπρότερη παρουσία μιας και ήταν ουσιαστικά εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων φαινόμενο των PC π.χ. Arx Fatalis,Daggerfall,Stonekeep (αν δεν κάνω λάθος),Might and Magic Franshise,Wizardry Franshise κτλ προσφέρουν κι άλλο ένα τρόπο για να ασχοληθείς.

        Αυτό που λέτε περι ανανέωσης,βελτίωσης και πρωτοτυπίας δεν τα θεωρώ ισχυρές δικαιολογίες για να μην ασχοληθείς κάποιος που ενδιαφέρεται με αυτό το είδος καθώς ακόμα και στα Δυτικά rpg έχουμε δει πολλές περιπτώσεις εταιρειών να βασίζονται ή να προσκολλούνται σε γνωστούς gameplay ρυθμούς.Π.χ όλοι αυτοί οι τίτλοι που ακολούθησαν μετά το Baldur's Gate πέρα από μερικές προσθήκες ή βελτιώσεις πόσο ουσιαστικά άλλαξαν? Δεν είναι φυσικά κακό αυτό όπως και δεν είναι εύκολο πάντα να κάνεις ριζικές αλλαγές σε ένα είδος ή μία σειρά ενώ δεν είσαι σε θέση να γνωρίζεις αν αυτή η κίνησή σου θα έχει την ανταπόκριση του κόσμου.Κάπως έτσι λειτουργούν και τα Ιαπωνικά rpg απλά εκεί οι αλλαγές είναι λιγότερες.

        Τώρα στην περίπτωσή σου Xenovagrant θα σου πρότεινα να ασχοληθείς με τους παλιότερους τίτλους της εταιρείας για να έχεις και καλύτερη εικόνα.Για το Mass Effect (αν και τα έχουμε πει) με βρίσκεις αντίθετο.Η μέτρια δυσκολία του είναι αυτή που χρειάζεται αφού ο τίτλος βασίζεται περισσότερο στο story του παρά στο σύστημα μάχης.Υπάρχουν βέβαια και 2 ακόμα επίπεδα δυσκολίας που ξεκλειδώνονται όταν ο τίτλος ολοκληρωθεί.Αν επιζητάς πρόκληση αρκετή ώστε να σε κάνει να προσέχεις τις κινήσεις κατά την διάρκεια της μάχης δοκίμασε με νέο χαρακτήρα στο επίπεδο δυσκολίας Insanity όπου εκεί οι εχθροί είναι σημαντικά πιο αποτελεσματικοί στο να σε γονατίσουν.Στα υπόλοιπα μέρη του παιχνιδιού δεν έχω παράπονο εκτός από το σημείο που ανέφερε και ο αγαπητός Deus την εξερεύνηση πλανητών.

        Το Jade Empire από την άλλη μεριά αν και σε γενικές γραμμές είναι αρκεεεεεεετά καλός τίτλος προσωπικά το θεωρώ ότι χειρότερο έχει κυκλοφορήσει από πλευράς BioWare,Obsidian Entertainment και πρωην Black Isle studios.Έχει με διαφορά το πιο ανιαρό και γελοίο σύστημα μάχης,ελάχιστο customization,την μικρότερη δυνατή διάρκεια εφοσόν ολοκληρωθούν τα πάντα,αδιάφορο party και ένα σενάριο που δεν μου προξένησε το ενδιαφέρον παρά στα τελευταία στάδια του παιχνιδιού.

        Αυτά από μένα και για να κλείσω Xenovagrant όπως είπαν και οι προλαλήσαντες ασχολήσου με το KotOR.Για μένα είναι απλά ότι καλύτερο έχει εμφανιστεί σε rpg τίτλο και στα 2 συστήματα τις Microsoft και εντελώς τέλος σε καμία περίπτωση η BioWare δεν έχει φτάσει στο ζενιθ της.Παρόλο που κρατάει την ποιότητα των δημιουργιών της σε υψηλά επίπεδα ειδικά στο παρελθόν υπάρχει μία μείωση σε αυτή.

        Comment


        • #5
          Εξαιρετικό θέμα, στο οποίο δε γίνεται να μη γράψω.

          Ζινοβάγκραντ, δέχομαι τα σχόλιά σου ως καλοπροαίρετα και τεκμηριωμένα, αλλά δε μπορώ να τα κρίνω αυτά καθεαυτά καθώς πρόκειται για τα μοναδικά παιχνίδια της Bioware που δεν έχω παίξει ακόμα (το Jade Empire κάθεται στο ράφι εδώ και μήνες). Έχω πολλά όμως να πω πάνω σε πράγματα που τόνισαν και οι υπόλοιποι, κυρίως για το είδος.

          Καλώς ή κακώς, το τελευταίο πραγματικά μεγάλο RPG της Bioware, που πήγε όλο το είδος παραπέρα και επηρρέασε τη βιομηχανία ήταν το Knights of the Old Republic. Ούτε το sequel ούτε το Neverwinter Nights 2 ούτε, όπως αποδείχτηκε, το Jade Empire στάθηκαν στο ύψος αυτού του τίτλου. Οι ελπίδες για το επόμενο μεγάλο βήμα είχαν εναποτεθεί στο Mass Effect και το Dragon Age. Το ένα το είδαμε, το άλλο περιμένουμε. Αυτό που είναι γεγονός είναι ένα - στη μετά KotoR εποχή τα δύο πιο καινοτόμα, τολμηρά και ολοκληρωμένα παιχνίδια (σε όλους τους τομείς και όχι επιμέρους, μιλώντας και για τη φιλοσοφία του role playing) δεν είναι της Bioware. Είναι της Troika και της CD Project. Το Bloodlines και το Witcher. Οι Καναδοί αναμφισβήτητα παραμένουν μάστορες του είδους, αλλά δείχνουν να έχουν δυσκολία στο να προσαρμοστούν στο ρόλο μιας εταιρίας system seller και όχι απλά μπροστάρη. Τι εννοώ? Κανείς δεν περίμενε ή είχε την απαίτηση από το Baldur's Gate ή το KotoR να πουλήσουν κάρτες γραφικών ή κονσόλες. Απεναντίας, αυτή η απαίτηση υπάρχει τώρα, και με το Mass Effect και με το Neverwinter Nights 2. Σαν εταιρία είναι το βαρύ χαρτί - ξέρεις ότι θα παίξεις κάτι καλό. Είναι επίσης η μοναδική εταιρία που ξέρω που κάνει πρωταθλητισμό σε ΚΑΘΕ τίτλο που δημοσιεύει και από τα πρώτα της παιχνίδια - όταν το όνομα Bioware ψυθιρίζεται, όλοι πλένουν το στόμα τους! Είναι αδύνατο σε ΚΑΘΕ τίτλο να φέρνεις το επόμενο βήμα, ειδικά σε μια περίοδο κυρίως τεχνικής προσαρμογής. Σκεφτείτε πόσο χρόνο θα έπρεπε να αφιερώσουν οι προγραμματιστές για να συνηθίσουν το hardware του 360.

          Αυτά σαν εξωτερικές δικαιολογίες. Η ουσία των λόγων σας είναι κάτι που το συμμερίζομαι κι εγώ. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει από τη συγκεκριμένη εταιρία διαρκείς αναμασήσεις μιας πολύ καλής μεν, πολυφορεμένης δε συνταγής. Η γκρίνια δε μπορεί πλέον να αποδωθεί στα tech fanboys και στην αμάθεια του κοινού. Υπάρχει αναμφισβήτητη στασιμότητα. Ιδέες υπάρχουν αλλά το timing δε βοηθά.

          Απεναντίας, θα διαφωνήσω σε κάποια λεγόμενα σχετικά με το είδος. Η Bioware είναι η σημαντικότερη εταιρία του είδους, αλλά σε καμία περίπτωση η μόνη. Κάθε μεγάλος τίτλος είναι αυτομάτως και εταιρία, και ΟΛΟΙ συνεισφέρουν κάτι νέο. Επίσης, ιστορικά, κανένας μα κανένας τίτλος δεν έφερε επανάσταση στα δυτικά RPG. Όλοι έφεραν βελτιώσεις. Δεν υπήρχαν άλματα, μόνο βήματα και επεξεργασία διαφορετικών οπτικών. Το role playing σήμερα είναι διαφορετικών απαιτήσεων από αυτό του χθες, κυρίως στο ότι τα διαφορετικά τεχνικά μέσα έφεραν στο προσκήνιο νέες αφηγηματικές τεχνικές. Ποιός μιλούσε για σκηνοθεσία στο Baldur's Gate? Ή μήπως ξεχνάμε τις μακροσκελείς, υπέροχες περιγραφές των κινήσεων και των εκφράσεων στο Torment, που είναι ένας τρόπος αντικατάστασης του animation? Μέχρι να ενσωματωθούν αυτά τα πράγματα σε ένα είδος περνά καιρός. Μην ξεχνάμε την εντύπωση που μας είχε κάνει το facial animation στο Bloodlines. Το είδος αλλάζει και αλλάζει ριζικά, ενώ και το κοινό του είδους δεν είναι το ίδιο με αυτό πριν από 10 χρόνια. Τότε τα RPG δεν ήταν καν mainstream, σήμερα είναι system sellers.

          Για τα ιαπωνικά RPG, έχω ανοίξει θέμα και μπορείτε να γράψετε όλοι.

          Για το KotoR, Ζινοβάγκραντ επιβάλλεται να το παίξεις. Θα σου φανεί παρωχημένο σε κάποια σημεία, ειδικά σε διαλόγους, αλλά είναι το τέλειο crossover μεταξύ της παλιάς Τέλειας Bioware και της σημερινής Πειραματιζόμενης. Και μην ξεχνάς ότι, πλέον, η Bioware δεν κάνει τα καλύτερα RPG, αλλά πολύ καλά παιχνίδια.
          Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?

          Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...

          Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί

          Comment


          • #6
            Περίεργο, αλλά ακριβώς τα ίδια πράγματα θα μπορούσα να πω και για jrpgs. Σε όλα όσα ανέφερες έπιασα τον εαυτό μου αυθόρμητα να παραλληλίζει παιχνίδια. Π.χ. παραλλήλισα Βioware-SquareEnix, τη γραφική απεικόνιση του σεναρίου του Chrono Trigger με αυτή του Xenosaga, τα διάφορα twists στο battle system ανα τα χρόνια και άλλα τέτοια. Δεν προσπαθώ να κάνω κάποιο "point", απλά αναφέρω το μεταφυσικό αυτό φαινόμενο από τη σκοπιά μου ως καλύτερος γνώστης της jrpg σκηνής παρα των δυτικών.

            Βασικά ήθελα να πω και κάτι πιο ουσιαστικό αλλά το ξέχασα...
            Α ναι, σε ευχαριστώ που μου θύμισες για το Dragon Age :wub:
            sigpic

            Comment

            Working...
            X