Περιχαρης ανοιγω το παρον για συζητησεις γυρω απο εναν πολυαναμενομενο για τους racing fans τιτλο.
Εχοντας παιξει καποιες ωρες, θα πρεπει να πω πρωτον πως το παιχνιδι ειναι ανετα ισαξιο (ίσως και καλυτερο) του Grand Prix 4 για τα PC, τον καλυτερο F1 τιτλο ολων των εποχων. Κι αυτο γιατι μεταφερει ιδανικα την εμπειρια οδηγησης ενος μονοθεσιου risk free.
Φυσικα το παιχνιδι ΑΠΑΙΤΕΙ την παρουσια τιμονιερας, κυριως διοτι εχει χτιστει επανω σε αυτην. Η εκδοση του 360 την οποια κατεχω εδειξε πως τελικα εκεινα τα 120 ευρω που ειχα δωσει για να αγορασω την τιμονιερα αξιζαν. Σε ολα τα υπολοιπα racing games το τιμονι της MS ειναι σαφως κατω του μετριου. Στο F1 2010 το τιμονι μοιαζει να δημιουργηθηκε με γνωμωνα το παιχνιδι.
Αυτο συμβαινει για δυο λογους:
α) Το τιμονι δεν ειναι fyll turn αλλα 270 μοιρων, οπως δλδ και τα τιμονια των μονοθεσιων. Αυτοματα το control scheme κουμπωνει με την μια, και αυτο φαινεται απο το animation του τιμονιου μεσα στο παιχνιδι, το οποιο ακολουθει frame προς frame την κινηση της τιμονιερας.
β) Υπαρχει η επιλογη για ρυθμιση του force feedback τυπου Wheel Gravity. Αυτο πολυ απλα σημαινει πως μπορει κανεις να εξαφανισει πληρως το ηλιθιο και παντελως unrealistic "Κλωτσιμα" του τιμονιου, κανοντας το πιο "ελαφρυ" και παραλληλα πιο επικοινωνιακο.
Επισης και το force feedback αλλα και οι ρυθμισεις των διαδρομων (πεταλια, πληκτρα κλπ) ειναι spot on. Ετσι με το που πιανεις τιμονι (προαπαιτοντας πως εισαι σχετικος με το αντικειμενο και οχι κανενας φιτσουλας με Opel Ascona που την ειδε Hakkinnen) και πατησεις γκαζι, νιωθεις αμεσα πως εχεις οντως πληρη ελεγχο του μονοθεσιου. Αυτο ειναι το πρωτο και πλεον σημαντικο βημα για το simulation.
Η αισθηση της ταχυτητας ειναι παρα πολυ καλη, σε σημειο που ο αμαθος μπορει και να πελαγωσει στα πρωτα χιλιομετρα. Ομως μετα συνηθιζεται το ολο ζητημα και ο παικτης μπορει να εστιασει πληρως στην συγκεντρωση του επι του μονοθεσιου και της οδηγησης αυτου. Και πιστεψτε με, χρειαζεται ΑΠΟΛΥΤΗ προσυλωση στην οδηγηση, διοτι με 1% περισσοτερο γκαζι μεσα στην στροφη βλεπεις τον κωλο να φερνει σβουριδια.
Ο χειρισμος μεσω της τιμονιερας λοιπον ειναι αψογος. Δεν υπαρχει κανενα απολυτως πταισμα, καμια παρατηρηση που να αφορα τον χειρισμο. Εαν το μονοθεσιο υποστρεψει, αυτο εχει να κανει με τις ρυθμισεις. Εαν ξεφυγει εχει να κανει με λαθος του οδηγου και οχι αστοχια του συστηματος ελεγχου.
Το αλλο φοβερο στο παιχνιδι ειναι ο τεχνικος τομεας, με μεγαλο προσον τις εναλλαγες του καιρου. Ειλικρινα δεν υπαρχει καλυτερο weather condition system στον πλανητη.
Παραδειγμα: Στο GP της Μαλαισιας, ο αγωνας μου ξεκιναει απο την 9η θεση, ενω οι υπολογιστες γραφουν 55% πιθανοτητα βροχης και υγρασιες κλπ.
Εν τω μεσω του αγωνος αρχιζει ο ουρανος να μαυριζει, και σε σημεια τις πιστας (προσοχη, οχι σε ΟΛΗ την πιστα, αλλα σε ΣΗΜΕΙΑ), αρχιζουν να πεφτουν ψιχαλες.
Μεσα σε πεντε γυρους οι ψιχαλες εγιναν μικρη βροχη, με τα slick ελαστικα μου να αντεχουν τσιμα τσιμα και να πηγαινουν στα ορια της προσφησης.
Οντας στον 3ο γυρο πριν το τελος, αποφασιζω να μεινω εξω και να μην μπω για Intermediates (ημιβροχηνα) ωστε να κανω το θαυμα και να γραψω 2η θεση με την ταπεινη μου Lotus - Cosworth. Δυστυχως στο τελειωμα του προτελευταιο γυρου η προσφηση ειχε χαθει παντελως, με αποτελεσμα να βγω εκτος πιστας στην πρωτη στροφη και να κλαιω αγκαλια με τις μπαριερες...
Σοβαρη κριτικη για την ΑΙ των οδηγων δεν μπορω να κανω μεχρι στιγμης, με λιγους αγωνες στο medium (εχει Easy, Medium, Hard και Sim). Απο οτι βλεπω παντως μεχρι στιγμης, ακομα και στο medium οι μαχες για την θεση ειναι αρκετα ενδιαφερουσες...
Υπαρχουν ομως και λαθη: το πλεον σημαντικο απο αυτα ειναι η ηλιθιοτητα του Lollipop Man στα pits να σε κραταει μεχρι να περασουν οοοοοοοοοοοοοοολοι οι υπολοιποι που εχουν μπει στον ιδιο γυρο για pit stop (κατι το οποιο παρατηρειται κυριως στους μικρους σε εκταση αγωνες τυπου 20% του κανονικου αγωνα) με αποτελεσμα να πεφτεις στον πατο της καταταξης και να χαλαει ο αγωνας σου.
Το bug αυτο, μαζι με κανα δυο ακομα εχει ανακοινωθει απο την Codemasters πως θα αντιμετωπιστει με patch, οποτε μικρο το κακο.
Επισης το career mode εχει μεν ενδιαφερον, αλλα τοσο οι συνεντευξεις τυπου οσο και οι κανονικες συνεντευξεις δεν εχουν και μεγαλο ενδιαφερον, ειναι πιο generic απο οτι θα επρεπε. Επισης δεν υπαρχει Helmet Editor, παρα μονο καποιες generic επιλογες, κατι το οποιο στερει λιγη απο την μαγεια του αθληματος στο career mode.
Επισης το Damage Modeling ειναι μαλλον απλοϊκο σε σχεση με αυτα που εχουν δει τα ματια μας ΚΑΙ απο την ιδια την codemasters στα Colin McRae και Race Driver, αλλα και απο αλλες εταιριες και παιχνιδια του ειδους. Κριμα, διοτι η F1 ειναι και λιγο τα σπασιματα και οι τρακες μεταξυ των οδηγων.
Τελικη - Αρχικη αποψη μου: ιδανικο για τους λατρεις του αθληματος, φοβερο για τον Racing gamer, αλλα οχι απλησιαστο για τον απλο παικτη που γουσταρει να βλεπει και καμια φορα φορμουλιτσα. Τα υπερ του μεχρι στιγμης σιγουρα υπερκαλυπτουν τα κακως κειμενα, και αυτο διοτι στον πυρηνα του, δλδ την οδηγηση, το παιχνιδι παιρνει αριστα.
:resp:
Εχοντας παιξει καποιες ωρες, θα πρεπει να πω πρωτον πως το παιχνιδι ειναι ανετα ισαξιο (ίσως και καλυτερο) του Grand Prix 4 για τα PC, τον καλυτερο F1 τιτλο ολων των εποχων. Κι αυτο γιατι μεταφερει ιδανικα την εμπειρια οδηγησης ενος μονοθεσιου risk free.
Φυσικα το παιχνιδι ΑΠΑΙΤΕΙ την παρουσια τιμονιερας, κυριως διοτι εχει χτιστει επανω σε αυτην. Η εκδοση του 360 την οποια κατεχω εδειξε πως τελικα εκεινα τα 120 ευρω που ειχα δωσει για να αγορασω την τιμονιερα αξιζαν. Σε ολα τα υπολοιπα racing games το τιμονι της MS ειναι σαφως κατω του μετριου. Στο F1 2010 το τιμονι μοιαζει να δημιουργηθηκε με γνωμωνα το παιχνιδι.
Αυτο συμβαινει για δυο λογους:
α) Το τιμονι δεν ειναι fyll turn αλλα 270 μοιρων, οπως δλδ και τα τιμονια των μονοθεσιων. Αυτοματα το control scheme κουμπωνει με την μια, και αυτο φαινεται απο το animation του τιμονιου μεσα στο παιχνιδι, το οποιο ακολουθει frame προς frame την κινηση της τιμονιερας.
β) Υπαρχει η επιλογη για ρυθμιση του force feedback τυπου Wheel Gravity. Αυτο πολυ απλα σημαινει πως μπορει κανεις να εξαφανισει πληρως το ηλιθιο και παντελως unrealistic "Κλωτσιμα" του τιμονιου, κανοντας το πιο "ελαφρυ" και παραλληλα πιο επικοινωνιακο.
Επισης και το force feedback αλλα και οι ρυθμισεις των διαδρομων (πεταλια, πληκτρα κλπ) ειναι spot on. Ετσι με το που πιανεις τιμονι (προαπαιτοντας πως εισαι σχετικος με το αντικειμενο και οχι κανενας φιτσουλας με Opel Ascona που την ειδε Hakkinnen) και πατησεις γκαζι, νιωθεις αμεσα πως εχεις οντως πληρη ελεγχο του μονοθεσιου. Αυτο ειναι το πρωτο και πλεον σημαντικο βημα για το simulation.
Η αισθηση της ταχυτητας ειναι παρα πολυ καλη, σε σημειο που ο αμαθος μπορει και να πελαγωσει στα πρωτα χιλιομετρα. Ομως μετα συνηθιζεται το ολο ζητημα και ο παικτης μπορει να εστιασει πληρως στην συγκεντρωση του επι του μονοθεσιου και της οδηγησης αυτου. Και πιστεψτε με, χρειαζεται ΑΠΟΛΥΤΗ προσυλωση στην οδηγηση, διοτι με 1% περισσοτερο γκαζι μεσα στην στροφη βλεπεις τον κωλο να φερνει σβουριδια.
Ο χειρισμος μεσω της τιμονιερας λοιπον ειναι αψογος. Δεν υπαρχει κανενα απολυτως πταισμα, καμια παρατηρηση που να αφορα τον χειρισμο. Εαν το μονοθεσιο υποστρεψει, αυτο εχει να κανει με τις ρυθμισεις. Εαν ξεφυγει εχει να κανει με λαθος του οδηγου και οχι αστοχια του συστηματος ελεγχου.
Το αλλο φοβερο στο παιχνιδι ειναι ο τεχνικος τομεας, με μεγαλο προσον τις εναλλαγες του καιρου. Ειλικρινα δεν υπαρχει καλυτερο weather condition system στον πλανητη.
Παραδειγμα: Στο GP της Μαλαισιας, ο αγωνας μου ξεκιναει απο την 9η θεση, ενω οι υπολογιστες γραφουν 55% πιθανοτητα βροχης και υγρασιες κλπ.
Εν τω μεσω του αγωνος αρχιζει ο ουρανος να μαυριζει, και σε σημεια τις πιστας (προσοχη, οχι σε ΟΛΗ την πιστα, αλλα σε ΣΗΜΕΙΑ), αρχιζουν να πεφτουν ψιχαλες.
Μεσα σε πεντε γυρους οι ψιχαλες εγιναν μικρη βροχη, με τα slick ελαστικα μου να αντεχουν τσιμα τσιμα και να πηγαινουν στα ορια της προσφησης.
Οντας στον 3ο γυρο πριν το τελος, αποφασιζω να μεινω εξω και να μην μπω για Intermediates (ημιβροχηνα) ωστε να κανω το θαυμα και να γραψω 2η θεση με την ταπεινη μου Lotus - Cosworth. Δυστυχως στο τελειωμα του προτελευταιο γυρου η προσφηση ειχε χαθει παντελως, με αποτελεσμα να βγω εκτος πιστας στην πρωτη στροφη και να κλαιω αγκαλια με τις μπαριερες...
Σοβαρη κριτικη για την ΑΙ των οδηγων δεν μπορω να κανω μεχρι στιγμης, με λιγους αγωνες στο medium (εχει Easy, Medium, Hard και Sim). Απο οτι βλεπω παντως μεχρι στιγμης, ακομα και στο medium οι μαχες για την θεση ειναι αρκετα ενδιαφερουσες...
Υπαρχουν ομως και λαθη: το πλεον σημαντικο απο αυτα ειναι η ηλιθιοτητα του Lollipop Man στα pits να σε κραταει μεχρι να περασουν οοοοοοοοοοοοοοολοι οι υπολοιποι που εχουν μπει στον ιδιο γυρο για pit stop (κατι το οποιο παρατηρειται κυριως στους μικρους σε εκταση αγωνες τυπου 20% του κανονικου αγωνα) με αποτελεσμα να πεφτεις στον πατο της καταταξης και να χαλαει ο αγωνας σου.
Το bug αυτο, μαζι με κανα δυο ακομα εχει ανακοινωθει απο την Codemasters πως θα αντιμετωπιστει με patch, οποτε μικρο το κακο.
Επισης το career mode εχει μεν ενδιαφερον, αλλα τοσο οι συνεντευξεις τυπου οσο και οι κανονικες συνεντευξεις δεν εχουν και μεγαλο ενδιαφερον, ειναι πιο generic απο οτι θα επρεπε. Επισης δεν υπαρχει Helmet Editor, παρα μονο καποιες generic επιλογες, κατι το οποιο στερει λιγη απο την μαγεια του αθληματος στο career mode.
Επισης το Damage Modeling ειναι μαλλον απλοϊκο σε σχεση με αυτα που εχουν δει τα ματια μας ΚΑΙ απο την ιδια την codemasters στα Colin McRae και Race Driver, αλλα και απο αλλες εταιριες και παιχνιδια του ειδους. Κριμα, διοτι η F1 ειναι και λιγο τα σπασιματα και οι τρακες μεταξυ των οδηγων.
Τελικη - Αρχικη αποψη μου: ιδανικο για τους λατρεις του αθληματος, φοβερο για τον Racing gamer, αλλα οχι απλησιαστο για τον απλο παικτη που γουσταρει να βλεπει και καμια φορα φορμουλιτσα. Τα υπερ του μεχρι στιγμης σιγουρα υπερκαλυπτουν τα κακως κειμενα, και αυτο διοτι στον πυρηνα του, δλδ την οδηγηση, το παιχνιδι παιρνει αριστα.
:resp:
Comment