Announcement

Collapse
No announcement yet.

Octopath Traveler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Octopath Traveler



    Ανοιγω το θεμα (νομιζω δεν εχουμε, ελπιζω να ειμαι σωστος) μιας και εχω ξεκινησει τον τιτλο και λογικα θα γραψω πραγματα στην πορεια. Γενικα δεν περιμενω μεγαλη κινηση δεδομενου οτι το παιχνιδι εχει κυκλοφορησει εδω και καιρο, αλλα οποιος εχει διαθεση ας γραψει τις εντυπωσεις του αν το εχει εχει τελειωσει. Προς το παρον εχω ριξει ενα 2ωρο μονο και βρισκω το παιχνιδι πολυ ιδιαιτερο στην απεικονιση που χρησιμοποιει, με πολυ καλη μουσικη και επισης ενδιαφερον συστημα μαχης. Εχω ξεκινησει με Cyrus αν και εχω τελειωσει (λογικα?) με το πρωτο chapter μιας και βγηκα στον open world αλλα δεν εχω ακομα καταλαβει πληρως πως λειτουργει το παιχνιδι (πχ αν πρεπει να συνεχισω με Cyrus ή να διαλεξω αλλο χαρακτηρα και να τους προχωρησω παραλληλα?). Anyway, αυτα για την ωρα, περισσοτερα εν καιρω!!
    Last edited by nooto; 20-02-2019, 08:38 PM.

  • #2
    Το 'χω και εγώ και έχω παίξει κάπου στις 15-20 ώρες, αλλά μου είχαν τύχει διάφορα και το άφησα. Ελπίζω να το ξαναπιάσω, αλλά δυστυχώς στα rpg δυσκολεύομαι να επιστρέψω όταν τα αφήνω για μεγάλο διάστημα.


    Τα γραφικά είναι όντως πολύ όμορφα, όπως και η μουσική. Σεναριακά δεν πρόλαβα να δω κάτι συγκλονιστικό, αλλά όπως είπα το άφησα σχετικά στην αρχή.
    Κάτι που δεν μου άρεσε είναι τα random encounters για τα οποία να πω την αλήθεια δεν έχω υπομονή στα 38 μου. Αυτά σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ακόμα και οι πιο απλές μάχες κρατάνε μπόλικη ώρα με κούρασε αρκετά.


    Εχω ξεκινησει με Cyrus αν και εχω τελειωσει (λογικα?) με το πρωτο chapter μιας και βγηκα στον open world αλλα δεν εχω ακομα καταλαβει πληρω πως λειτουργει το παιχνιδι (πχ αν πρεπει να συνεχισω με Cyrus ή να διαλεξω αλλο χαρακτηρα και να τους προχωρησω παραλληλα?).

    Συναντάς τα υπόλοιπα party members στην πορεία, απλά παίζεις το εισαγωγικό τους story σαν flashback κάπως.

    Comment


    • #3
      Όντως δεν πρέπει να υπάρχει θέμα αλλά νομίζω έχουμε συζητήσει αρκετά για το παιχνίδι.

      Λοιπόν η λογική του παιχνιδιού είναι η εξής, κάθε χαρακτήρας έχει ένα story-line σχετικά μικρο (φαντάσου το σαν side-quest ενός μεγάλου jrpg), ξεκινάς πχ με Cyrus κάνεις το chapter 1 και μετά σου ανοίγει το chapter 2 καθώς και οι επιλογές για το chapter 1 άλλων χαρακτήρων κλπ. Με αυτό τον τρόπο τους κάνεις recruit στο party σου (με το να τελειώσεις το chapter 1 κάθε χαρακτήρα). Ο στόχος είναι να κάνεις recruit και τους 8 (Οphilia, Cyrus, Tressa, Olberic, Primrose, Alfyn, Therion, Ha'anit) και να τελειώσεις τα story-line τους. Το max που μπορείς να έχεις στο party είναι 4, από κει και πέρα παίζει σαν κλασσικό jrpg. Θέλει management στα jobs, καλό είναι να μην αφήνεις κατά πολύ under-leveled κανένα χαρακτήρα (θα δεις γιατί στο τέλος) και γενικά προσπάθησε όταν τους πάρεις όλους να κάνεις 2 καλές 4αδες και να τους χρησιμοποιεις εναλλάξ, αυτό όχι μόνο θα σου γλυτώσει grinding στο τέλος αλλά κάνει και το game πιο ενδιαφέρον imo.

      Η άποψη μου για το παιχνίδι είναι mixed, πάρα πολύ καλό art/ost, πάρα πολύ καλό combat system αλλά τα story-lines δεν μου άρεσαν ιδιαίτερα, μην κάνεις το λάθος και δεν δεις ΟΛΟ το endgame content σαν κάποιους άλλους Εκεί είναι όλο το ζουμί imo και εκεί δείχνει πόσο καλύτερο θα ήταν αν είχε μια structured ιστορία και όχι αυτά τα τύπου side-quests.

      Το πλάσαραν σαν spiritual successor του FF VI, ναι σίγουρα -το story όμως. Όπως και αν έχει είναι από τους καλύτερους τίτλους του switch και από τα πιο εθιστικά παιχνίδια που έπαιξα.

      Comment


      • #4
        Ok ας πω καποια πραγματα τωρα που εχω φτασει κοντα στις 25 ωρες. Γενικα ακολουθω λιγο την στρατηγικη που ανεφερε ο Ihne, οποτε μαζεψα ολους τους χαρακτηρες και επαιξα το πρωτο τους chapter και εχω επισης τελειωσει το 2ο chapter απο Therion και Primrose προσπαθωντας παραλληλα να κραταω ολους τους χαρακτηρες σε παρομοιο level, αν και η επιλογη που ανεφερε ο Ihne για 2 τετραδες δεν εχει ανοιξει ακομα (?) μιας και τον Cyrus που ηταν η πρωτη μου επιλογη δεν μπορω να τον βγαλω απο το party. Γενικα ολοι οι χαρακτηρες ειναι στο 20+ και ο Cyrus κοντευει να φτασει στο 30 δεδομενου οτι ειναι μονιμα στο party.

        O οπτικος τομεας του παιχνιδιου ειναι απιστευτος και παρα πολυ εντυπωσιακος, πρεπει να δει κανεις τον τιτλο για να καταλαβει τι εχουν καταφερει και εχει επισης πολυ ενδιαφερον το πως σκεφτηκαν να αποδωσουν κατι τετοιο. Το παιχνιδι στην πραξη ειναι full 3d με τους χαρακτηρες να αποδιδονται με high res sprites και το ιδιο συμβαινει και με τα περιβαλλοντα. Τα παντα θυμιζουν κλασσικο jrpg επoχης snes με την διαφορα οτι η καμερα δεν ειναι top down αλλα εχει μετακινηθει αρκετα κλικ πιο χαμηλα οποτε και η κινηση της καθως κινειται ο χαρακτηρας δινει την αισθηση του βαθους στο περιβαλλον. To εντυπωσιακο ειναι οτι on top of that εχουν προστεθει dynamic lighting effects αλλα και physics στο περιβαλλον (πχ δυναμικη κινηση των δεντρων αναλογα με το πως φυσαει ο αερας και οχι με προκαθορισμενα animations, δυναμικες σκιασεις απο τις σκιες των χαρακτηρων, τα συνεφα κοκ). Το συνολο νομιζω δινει οτι πιο κοντινο σε αυτο που λεμε pixel ''art'' και νομιζω οτι ειναι ο πρωτος τιτλος που βλεπω να χρησιμοποιει αυτη τη λογικη και απο την αλλη δινει κατι πραγματικα ομορφο (και οχι κατι που προσπαθει να αποδωσει απλα την αισθηση των 90s for the old times sake). Απο κει και περα μιλαμε για σχεδιασμο με πολεις και εναν world map ο οποιος ωστοσο εχει πιο γραμμικη λογικη απο αυτον που παρουσιαζεται στα παιχνιδια των 90s και θυμισει θα ελεγα μια πιο ανοιχτη εκδοχη του χαρτη του FFX. Η μουσικη του τιτλου ανετα μπαινει στο top 10 μου of all time και ερχεται κατευθειαν απο τις χρυσες εποχες των FF. Μπραβο που καταφεραν να φτιαξουν κατι τοσο μαγικο, που ακολουθει απο τη μια τις συνθεσεις του Uematsu, δεν τις αντιγραφει και δινει κατι καινουργιο απο την αλλη.

        Και παμε τωρα στο συστημα μαχης που imo ειναι απο τα καλυτερα που εχω δει σε τετοιου ειδους παιχνιδι. Ο τιτλος ειναι turn based με random encountes, η συχνοτητα των οποιων ειναι ικανοποιητικη και που μπορεις να την μειωσεις αρκετα νωρις στο game (μεσω ενος εκ των special skills του Cyrus). Αυτο που γινεται τωρα ειναι τοι καθε εχθρος εχει καποιες αδυναμιες και εναν αριθμο που δειχνει το επιπεδο αμυνας του. Οταν το party κανει επιθεσεις που αντιστοιχουν στα weaknesses του εχθρου, το επιπεδο αμυνας του πεφτει μεχρι που γινεται μηδεν. Σε εκεινο το σημειο ο εχθρος γινεται stagger και χανει τον επομενο γυρο ενω ταυτοχρονα το damage που να του κανει ο παιχτης ειναι μεγαλυτερο. Υπαρχουν παραλληλα και αλλες παραμετροι οπως οτι σε καθε γυρο οι χαρακτηρες μαζευουν απο ενα battle point, ο αριθμος των battle points δηλωνει και τον αριθμο των επιθεσεων που μπορεις να κανεις μεσα σε εναν γυρο, πχ αν εχεις 2 μπορεις να κανει μια διπλη επιθεση ξοδευοντας τα. Το παραπανω δινει πολυ ποικιλια αλλα και στοιχεια στρατηγικης καθως ο παικτης πρεπει πολλες φορες να διαλεξει αναμεσα στο χρησιμοποιησει τα BP ειτε για να κανει stagger τον αντιπαλο ειτε να τα κρατησει προκειμενου να κανει μια πολυ δυνατη επιθεση μετα το stagger που το damage θα ειναι και μεγαλυτερο. Απο κει και περα υπαρχουν διαφορες επιλογες απο οπλα και μαγικα και το παιχνιδι δινει ωραιες μιξεις απο εχθρους με ποικιλια απο weaknesses ωστε καθε φορα να πρεπει να σκεφτεις ποιος ειναι ο πιο σωστος τροπος για να ξοδεψεις τα BP κοκ. Τελος να πω οτι καθε χαρακτηρας εχει ενα δικο του job ομως στην πορεια μπορεις να του προσθεσεις στοιχεια και απο αλλες κλασεις (αυτο δεν εχω καταλαβει ακομα πως λειτουργει μιας και προσφατα το ξεκλειδωσα ως επιλογη).

        Γενικα δεν ξερω αν το περιγραφω πολυ καλα αλλα imo μιλαμε για ενα πραγματικα πολυ ενδιαφερον και διασκεδαστικο συστημα με πολλα tactical στοιχεια. To μονο αρνητικο θα ελεγα οτι ειναι αυτο που εγραψε και ο Εnpsty, υπαρχουν μαχες που μπορει να διαρκεσουν παραπανω απ'οτι θα επρεπε (ειδικα αν δεν ξερεις ποιες ειναι οι δυναμιες του εχθρου κατι που σημαινει οτι θα σπαταλησεις καποιους γυρους για να μαθεις και το οποιο συνεπαγεται οτι θα καθυστερησεις και το stagger που ειναι η κυρια πηγη damage). Επισης κατι τελευταιο ειναι οτι το παιχνιδι ειναι σχετικα δυσκολο (με την καλη εννοια) και καμια σχεση με αλλους turn based τιτλους που θα μπορουσαν να χαρακτηριστουν braindead. Ειδικα τα bosses ειναι ολα challenging και ο παικτης θα φαει gameovers αν παει να μπει με την λογικη που εμπαινε ακομα και στα παλια FF. Το παιχνιδι ειναι σχετικα απαιτητικο και θελει πολλες φορες σχεδιασμο στο πως θα προσεγγισεις το boss encounter.

        Τελος, οπως ειπαν και τα παιδια, το παιχνιδι το ξεκινας διαλεγοντας εναν χαρακτηρα και στη συνεχεια μαζευεις και τους υπολοιπους 7. Καθε ενας εχει μια ξεχωριστη ιστορια και μεχρι στιγμης οι ιστοριες αυτες δεν μπλεκονται μεταξυ τους και στην πραξη δεν υπαρχει καποιο interaction μεταξυ των 8 (περα απο καποιους μικρους διαλογους που ειναι και optional) αλλα απλα κινουνται ολοι μαζι προκειμενου καθε ενας ξεχωριστα να φτασει στον στοχο του. Οι ιστοριες ως ιστοριες δεν ειναι κακες μεχρι τωρα απλα δεν ειναι και κατι το ιδιαιτερο απο την αλλη. Προσωπικα πιο πολυ μου αρεσουν οι Therion και Primrose, ειδικα η τελευταια εχει ψιλο dark θεματολογια (με ενα story που το μπλεκει με την πορνεια και την κακοποιηση των γυναικων και που για να πω την αληθεια δεν περιμενα να το δω σε τετοιο παιχνιδι). Θα δουμε πως θα το παει και στην πορεια, προς το παρον το story ειναι απλως οk με καποιες καλες στιγμες. Btw δεν ξερω με ποια λογικη αυτο το παιχνδι ειναι πνευματικος διαδοχος του VI, εννοω οτι οκ υπαρχει μια παρομοια αισθητικη και χρωματικη παλετα στον κοσμο αλλα απο την αλλη το συμπαν δεν θα ελεγα οτι εχει ιδιαιτερες ομοιοτητες (τουλαχιστον μεχρι τωρα). Θελω να πω οτι θα μπορουσαν να πουν οτι ειναι πνευματικος διαδοχος του IV ή του Tactics και δεν νομιζω οτι θα υπηρχε καποια διαφορα.

        Αυτα θα γραψω περισσοτερα στην πορεια, γενικα παντως οι εντυπωσεις που ειναι πολυ θετικες!
        Last edited by nooto; 04-03-2019, 06:08 PM.

        Comment


        • #5
          Ξέχασα να σου πω ότι τον χαρακτήρα που διαλέγεις στην αρχή δεν μπορείς να τον βγάλεις από το party σου παρά μόνο όταν τελειώσεις όλη την ιστορία του, sorry αλλά σκεφτόμουν πολύ end-game όταν έγραφα το post.

          Edit: Επισης για τη δυσκολία θα διαφωνήσω, γενικά μου φάνηκε πανεύκολο εκτος απο το end-game το οποιο ηταν σε πιο "παραδοσιακό" ff style, ίσως έχει δύσκολο ξεκίνημα δεν θυμάμαι και πολυ καλα πάντως μολις σεταρεις secondary jobs και φτιάξεις optimal party ειναι πανεύκολο. Απο ενα σημειο και μετα το να τερματισω εναν χαρακτηρα ακομα και under-leveled ηταν εντελώς trivial, o Cyrus btw ειναι τέρμα OP εγω ειχα ξεκινησει με Ophilia..
          Last edited by i Have no Equal; 04-03-2019, 08:40 PM.

          Comment


          • #6
            Ναι για το θεμα του leader το διαπιστωσα οπως εγραψα πιο πανω, tbh δεν ξερω γιατι το εκαναν ετσι, in the long run νομιζω δεν θα παιζει και τοσο ρολο αλλα αυτη τη στιγμη αναποφεκτα ο leader ειναι overleved. Εγω πηγα με Cyrus τυχαια (επειδη ηταν ο πιο κοντινος χαρακτηρας οταν βγαινει η αρχικη οθονη ) αλλα ναι συμφωνω οτι ειναι OP και επειδη εχει multi-enemy επιθεσεις και λογω του analyze (που σου γλυτωνει χρονο)+ τα μαγικα ειναι συνδεδεμενα με τις αδυναμιες των εχθρων. Τωρα για τη δυσκολια, οταν ξεκινας το παιχνιδι και εχεις μονο εναν χαρακτηρα, οι μαχες ειναι σχετικα χρονοβορες και καπως πιο δυσκολες απο το μεσο ορο των παιχνιδιων εκει εξω. O χρονος που παιρνουν οι μαχες μειωνεται καθως αποκτας νεους χαρακτηρες αλλα ειδικα στα bosses προσωπικα εχω χασει αρκετες φορες (ειδικα στο chapter 2 του therion, στην τελικη μαχη που το boss ειναι immune στα staggers μεχρι να βγαλεις τα sidekicks, μου βγηκε η πιστη). Επιπλεον δεν θα ελεγα οτι ειμαι underleveled, το μονο που δεν εχω κανει optimize ειναι οι εξοπλισμοι που γενικα μεχρι στιγμης δεν εχω ξοδεψει χρηματα για να αγοραζω οτι καινουργιο εμφανιζεται στα stores. Το τελευταιο turn based που επαιξα αν θυμαμαι καλα ειναι το FF VI (το pokemon lets go το βγαζω εκτος ) και νομιζω συγκριτικα το Octopath μου φαινεται πολυ πιο δυσκολο. Θα δειξει τωρα, το πιστευω οτι στην πορεια μπορει να αλλαξει το πραγμα και να εχεις δικιο. Παντως ναι με τον ορο δυσκολο δεν εννοω οτι ειναι dark souls ή κατι αντιστοιχο τελος παντων αλλα πιο πολυ οτι οι μαχες εχουν νοημα (και δεν γινεται αυτο που βλεπεις σε αλλα παιχνιδια της εταιρειας οπως πχ FFXIII-2 κλπ).

            Comment


            • #7
              Originally posted by nooto View Post
              Ναι για το θεμα του leader το διαπιστωσα οπως εγραψα πιο πανω, tbh δεν ξερω γιατι το εκαναν ετσι, in the long run νομιζω δεν θα παιζει και τοσο ρολο αλλα αυτη τη στιγμη αναποφεκτα ο leader ειναι overleved. Εγω πηγα με Cyrus τυχαια (επειδη ηταν ο πιο κοντινος χαρακτηρας οταν βγαινει η αρχικη οθονη ) αλλα ναι συμφωνω οτι ειναι OP και επειδη εχει multi-enemy επιθεσεις και λογω του analyze (που σου γλυτωνει χρονο)+ τα μαγικα ειναι συνδεδεμενα με τις αδυναμιες των εχθρων. Τωρα για τη δυσκολια, οταν ξεκινας το παιχνιδι και εχεις μονο εναν χαρακτηρα, οι μαχες ειναι σχετικα χρονοβορες και καπως πιο δυσκολες απο το μεσο ορο των παιχνιδιων εκει εξω. O χρονος που παιρνουν οι μαχες μειωνεται καθως αποκτας νεους χαρακτηρες αλλα ειδικα στα bosses προσωπικα εχω χασει αρκετες φορες (ειδικα στο chapter 2 του therion, στην τελικη μαχη που το boss ειναι immune στα staggers μεχρι να βγαλεις τα sidekicks, μου βγηκε η πιστη). Επιπλεον δεν θα ελεγα οτι ειμαι underleveled, το μονο που δεν εχω κανει optimize ειναι οι εξοπλισμοι που γενικα μεχρι στιγμης δεν εχω ξοδεψει χρηματα για να αγοραζω οτι καινουργιο εμφανιζεται στα stores. Το τελευταιο turn based που επαιξα αν θυμαμαι καλα ειναι το FF VI (το pokemon lets go το βγαζω εκτος ) και νομιζω συγκριτικα το Octopath μου φαινεται πολυ πιο δυσκολο. Θα δειξει τωρα, το πιστευω οτι στην πορεια μπορει να αλλαξει το πραγμα και να εχεις δικιο. Παντως ναι με τον ορο δυσκολο δεν εννοω οτι ειναι dark souls ή κατι αντιστοιχο τελος παντων αλλα πιο πολυ οτι οι μαχες εχουν νοημα (και δεν γινεται αυτο που βλεπεις σε αλλα παιχνιδια της εταιρειας οπως πχ FFXIII-2 κλπ).
              Ναι για το τελος δεν παιζει κανενα ρολο, το συστημα με τα staggers το θεωρω τελειο και δεν νομιζω οτι "χανεις χρονο" η κατι τετοιο οπως αναφερθηκε αλλα ισα ισα κανει τη μαχη πιο ενδιαφέρουσα, αν καποιος ειναι τοσο βιαστικος μπορει απλα να googlarei τα weakness του boss απο πριν οποτε να ξερει τι να χρησιμοποιησει.

              Για τους εξοπλισμους υπαρχουν 2-3 εντελως OP items απο το chapter 1 (golden axe λεγεται το ενα νομιζω) τα οποια μπορεις να κλεψεις στην αρχη με το steal+save scum (reload αν δεν τα παρεις) αυτο θα κανει το παιχνιδι αρκετα ευκολοτερο τουλαχιστον στην αρχη. Γενικα προσπαθησε να εξαντλεις εντελως το steal και το buy σε καθε νεα πολη που μπαινεις, υπαρχουν παρα πολυ καλα αντικείμενα ακομα και στα αρχικά chapters.

              Comment


              • #8
                Για τους εξοπλισμους υπαρχουν 2-3 εντελως OP items απο το chapter 1 (golden axe λεγεται το ενα νομιζω) τα οποια μπορεις να κλεψεις στην αρχη με το steal+save scum (reload αν δεν τα παρεις) αυτο θα κανει το παιχνιδι αρκετα ευκολοτερο τουλαχιστον στην αρχη. Γενικα προσπαθησε να εξαντλεις εντελως το steal και το buy σε καθε νεα πολη που μπαινεις, υπαρχουν παρα πολυ καλα αντικείμενα ακομα και στα αρχικά chapters.
                Ναι πρεπει να μου εχουν ξεφυγει πραγματα γιατι χθες που το κοιταγα δεν τα βρηκα στον εξοπλισμο μου, γενικα οταν το ποσοστο επιτυχιας ειναι κατω απο το 70% το αφηνω το steal αλλα μαλλον θα γυρισω πισω στις πολεις να δοκιμασω την τακτικη που λες. Αυτο που δεν μου πολυαρεσει ρε γαμωτο ειναι ο χαρτης, δεν ξερω αν μπορεις να σημειωσεις καπως τα dungeons που εχεις ηδη επισκεφτει, θελω να πω στο πρωτο μου περασμα πολλα ηταν level 20 και τα αφησα, στην πορεια εκανα μερικα αλλα τωρα εχω ξεχασει ποια εχω κανει και ποια οχι . Επισης εχω αφησει και αρκετα sidequests, μπορει να εχω κανει κοντα στο 50% αλλα μονο αυτα που βγαινουν εντος της πολης στην οποια βρισκεσαι, οποτε ισως ασχοληθω τωρα λιγο παραπανω. Τελος και το chapter 2 της Tressa btw, και εκει εχασα αρκετες φορες στο boss , βασικα καποια στιγμη ξανακαλει ενισχυσεις και το επιπεδο αμυνας του ειχε φτασει στο 9 οποτε μεσα σε 2 γυρους με εκανε κομματακια γιατι προφανως δεν περιμενα να ξανακαλεσει τα sidekicks και οι χαρακτηρες μου δεν ηταν fully healed. Γενικα συνεχιζω και πιστευω οτι το παιχνιδι ειναι challenging , ισως εχω κακομαθει απο τα περισσοτερα turn based που δεν χανω ποτε .

                Τελος τις τελευταιες μερες εχω μονιμα το soundtrack του παιχνιδιου να παιζει στο γραφειο (με headphones εννοειται ), πραγματικα καταπληκτικη δουλεια...

                Comment


                • #9
                  Εχω φτασει στις 55+ ωρες και εχω τελειωσει το chapter 3 ολων των χαρακτηρων. Επισης εχω ανοιξει ολα τα secondary jobs. Γενικα να πω οτι καθε ενας απο τους 8 χαρακτηρες εχει ενα specific job στην αρχη του τιτλου και στην πορεια μπορεις να ξαναξεκλειδωσεις τις κλασεις αυτες και να δωσεις στους χαρακτηρες σου ενα ακομη job ως complement. Οποτε το group αυτη τη στιγμη ειναι ως εξης:

                  Olberic: Warrior-Thief
                  Cyrus: Scholar-Merchant
                  Therion: Thief-Apothecary
                  Ophilia: Cleric-Dancer
                  Primrose: Dancer-Scholar
                  Alfyn: Apothecary-Hunter
                  Tressa: Merchant-Cleric
                  Haanit: Hunter-Warrior

                  Το πρωτο ειναι το αρχικο job και το δευτερο οι δικες μου επιλογες. Το συστημα με τα secondary jobs imo ανοιγει παρα πολυ το παιχνιδι και φυσικα προσφερει παρα πολυ παραμετροποιηση στο πως μπορεις να δομησεις τους χαρακτηρες σου. Δεν ειναι μονο οι διαφορετικες ικανοτητες που κληρονομεις απο το secondary job αλλα και τα secondary passive skills που μπορεις να δωσεις στους χαρακτηρες σου καθως και οι διαφορετικες επιλογες σε οπλα (καθε job εχει προσβαση σε συγκεκριμενα ειδη απο οπλα και με την δευτερη κλαση μπορεις να αυξησεις τις επιλογες για τους χαρακτηρες σου, κατι που ειναι πολυ σημαντικο δεδομενου του συστηματος stagger που περιεγραψα πιο πανω). Γενικα σε οτι αφορα το gameplay το παιχνιδι ειναι ανετα μεσα στα καλυτερα turn-based rpg που εχω παιξει. Ειναι παρα πολυ εθιστικο, πολυ βαθυ και με πολυ ουσια σε οτι αφορα τις παρεχομενες επιλογες, τα items, το σχεδιασμο των bosses κλπ. Πραγματικα μιλαμε για διαμαντι που πρεπει οπωσδηποτε να δουν οι φιλοι των κλασσικων jrpgs.

                  Για να πω και καποια πραγματα για το story μιας και τα περισσοτερα reviews εκει λενε οτι ειναι το προβλημα του παιχνιδιου. Οπως εχει ηδη ειπωθει, υπαρχουν 8 χαρακτηρες που καθε ενας εχει 4 chapters και τη δικη του ιστορια που δεν συνδεεται καπως με τις υπολοιπες (τουλαχιστον στην αρχη). Επισης αν εξαιρεσεις καποιους optional διαλογους κατα τη διαρκεια των chapters, οι χαρακτηρες δεν εχουν καποιο ουσιαστικο interaction μεταξυ τους. Το κακο με αυτο ειναι οτι φαινεται πως δεν υπαρχει καποια κεντρικη ιστορια και ταυτοχρονα η ομαδα που ελεγχεις δεν ειναι στην πραγματικοτητα ομαδα (κατι που φαινεται ασχημο καθως κινησε με 4 ατομα καθε φορα ενω σεναριακα στα cutscenes πχ εμφανιζεται μονο αυτος του οποιου κανεις το story). Μπορει επισης καποιος να ισχυριστει οτι δεδομενου οτι δεν μπορεις να παιξεις την ιστορια ενος χαρακτηρα μεχρι το τελος και μετα να πας στην επομενη (δηλαδη μπορεις αλλα τα levels ειναι απαγορευτικα), αυτο σπαει το pacing γιατι για να πας πχ απο το chapter 2 στο 3 για καποιον απο τους χαρακτηρες, πρεπει να παιξεις στο ενδιαμεσο το chapter 2 και ολων των υπολοιπων (τουλαχιστον αυτη εινια η πιο ευκολη διαδρομη). Απο την αλλη το καλο ειναι οτι επιτυγχανεται αυτο που προσπαθουσαν να κανουν εδω και πολλα χρονια, να φτιαξουν ενα παιχνιδι που εχει 8 πρωταγωνιστες και που ολοι ειναι σημαντικοι (δεν υπαρχουν sidekicks κλπ) και οχι ενα παιχνιδι με 8 χαρακτηρες και που ουσιαστικο content υπαρχει πχ μονο για καποιους απο αυτους. Σε οτι αφορα το τελευταιο, δεδομενου οτι το παιχνιδι δινει 4 κεφαλαια σε καθε χαρακτηρα, μιλαμε για παιχνιδι που εχει 32 κεφαλαια, που σημαινει μπολικο story (περισσοτερο απο τα τυπικα παιχνιδια του ειδους). Εκει που διαφωνω με τα reviews ειναι στο οτι οι ιστοριες δεν ειναι καλες ή ειναι βαρετες κλπ. Σε ενα βαθμο αυτο ισχυει για καποιους χαρακτηρες μεχρι και το δευτερο τους κεφαλαιο ομως βλεποντας το 3 κεφαλαιο ολων των χαρακτηρων προσωπικα εμεινα με τις καλυτερες εντυπωσεις. Plot twists παντου που ακομα και αν καποιος ισχυριστει οτι ειναι κλισε ή οτι τα περιμενε, αυτο δεν σημαινει οτι δεν αποδιδονται ωραια, με πολυ καλη σκηνοθεσια, μουσικη, διαλογους και voice overs (ιαπωνικα). Ισως ειχα παρα πολυ χαμηλα τον πηχη απο αυτα που ειχα διαβασει αλλα η αληθεια ειναι οτι με αγγιξαν πολλα απο τα stories που επιπλεον δινουν και σχετικα dark θεματολογια που δεν την περιμενεις. Θελω να δω πως θα τελειωσουν οι ιστοριες και τι γινεται στη συνεχεια στο post game. Εκει που καταληγω παντως ειναι οτι καποιοι reviewers δεν πρεπει να επαιξαν το παιχνιδι μεχρι το τελος (μερικοι το γραφουν κιολας οτι σε καποιους χαρακτηρες εφτασαν μεχρι chapter 2). Δεδομενου οτι εκει εχει εστιαστει η αρνητικη κριτικη, εγω θα ελεγα να μην φοβηθει καποιους το παιχνιδι λογω αυτου, εμενα ο συγκεκριμενος τομεας μεχρι στιγμης τουλαχιστον μου φαινεται ακρως ικανοποιητικος και ισως κατα πολυ καλυτερος απο μεσο jrpg που μπορει κανεις να παιξει.

                  Φτανω σιγα σσιγα προς το τελος οποτε θα ακολουθησουν περισσοτερα εν καιρω!
                  Last edited by nooto; 18-03-2019, 09:45 PM.

                  Comment


                  • #10
                    Ωραίο post αν και διαφωνώ λίγο με την ιστορία, προσωπικά δεν με συγκίνησε κανενός και όπως έχω πει ένιωθα σαν να παίζω ένα μεγάλο side-quest αλλά w/e χαίρομαι που σου αρέσει. Όσο για το τέλος, έχεις ακόμα τα chapter 4 είναι σχετικά μεγάλα όπως θυμάμαι, μην ξεχάσεις το end-game σαν κάποιους άλλους..

                    Για το σύστημα μάχης συμφωνώ απόλυτα, αν μπορώ να βρω κάτι αρνητικό δεν είναι στο σύστημα καθεαυτό όσο στο ότι όταν πραγματικά δείχνει τα δόντια από άποψη βάθους/customization του το παιχνίδι τελειώνει απότομα. Θα ήθελα περισσότερο end-game content για να το εκμεταλλευτώ όπως πρέπει, ήλπιζα σε dlc αλλά δεν νομίζω μάλλον θα πάνε κατευθείαν για 2.

                    Comment


                    • #11
                      προσωπικα το περιστασιακο travel banter μου φανηκε "επαρκες" , δηλαδη δεν ενιωσα ποτε οτι χρειαζεται παραπανω interaction μεταξυ των ταξιδιωτων καθολη την διαρκεια του main quest.
                      πραγματικα ητανε οτι καλυτερο επαιξα απο game την προηγουμενη χρονια ( OK δεν παιζω/δοκιμαζω πολλα πλεον καθε χρονο αλλα και παλι :p )
                      γιατι δεν επαιζες με αγγλικα voice overs ? εχει γινει εξαιρετικη δουλεια και ειναι κριμα, ειδικα στο 3o chapter του Alfyn οι ηθοποιοι δινουνε ρεστα ενω η ερμηνεια/μονολογος της Primrose λιγο πριν το boss fight στο πρωτο κομματι της ιστοριας της ειναι οτι πιο συγκινητικο εχω ακουσει σε video game μετα τον θανατο της Sniper Wolf ( δεν ετυχε να δω ποτε την Aeris στο FF VII αλλα ειχα μπει μερικες φορες στο τσοντοsite aerisdies.com xD )

                      μιας και τελειωσες τα secondary jobs, αραξε στην καρεκλα βαλε ακουστικα και κλικαρε εδω να γουσταρεις



                      το κασετακι το εχασα πριν μια βδομαδα μαζι με αλλα 7 ( mario tennis - kart - party - crash nsane trilogy - tropical freeze - bayonetta 1&2 #PAIN ) αλλα θα το ξαναπαρω σε digital οπωσδηποτε με το που το ριξουν παλι 33%-50% γιατι δεν ασχοληθηκα με το endgame content και επειδη εμπιστευομαι αρκετα την γνωμη του ihne - οπως και των περισσοτερων που γραφουν εδω μεσα, εχω μετανιωσει γι αυτο
                      Last edited by Cpl_Shephard; 20-03-2019, 07:30 PM.

                      Comment


                      • #12
                        γιατι δεν επαιζες με αγγλικα voice overs ? εχει γινει εξαιρετικη δουλεια και ειναι κριμα, ειδικα στο 3o chapter του Alfyn οι ηθοποιοι δινουνε ρεστα ενω η ερμηνεια/μονολογος της Primrose λιγο πριν το boss fight στο πρωτο κομματι της ιστοριας της ειναι οτι πιο συγκινητικο εχω ακουσει σε video game μετα τον θανατο της Sniper Wolf ( δεν ετυχε να δω ποτε την Aeris στο FF VII αλλα ειχα μπει μερικες φορες στο τσοντοsite aerisdies.com xD )
                        Γενικα ξερω καποια ιαπωνικα και οποτε ειναι δυνατο τα προτιμαω η αληθεια ειναι απο το αγγλικο dubbing. Συνηθως αυτο που κανω ειναι οτι παιρνω μια γευση απο αγγλικα voice overs και το πηγαινω στα ιαπωνικα αν δεν μου αρεσουν και τοσο, το οποιο συνεβει εδω. Απ'οσο ειδα θεωρω οι πρωτοτυπες φωνες και ηθοποιια ειναι κατα πολυ ανωτερα (μπορει να αλλαζει αυτο στην πορεια καθως οπως ειπα τα δοκιμασα μονο στην αρχη). Το εχω παθει και με αλλα παιχνιδια (βλεπε FFXV ή Odin Sphere) οπως επισης και στην πλειονοτητα των anime και συνολικα θεωρω οτι οι ιαπωνες παιρνουν παρα πολυ σοβαρα τετοιες δουλειες σε αντιθεση αρκετες φορες με τα στουντιο που αναλαμβανουν τις δυτικες μεταγλωττισεις. Αυτο δεν σημαινει οτι αυτος ειναι ο γενικος κανονας βεβαια, παραδειγμα ιαπωνικων παιχνιδιων που προτιμω τα αγγλικα ειναι φυσικα τα MGS ή το FFXII ας πουμε. Απο κει και περα συμφωνω απολυτα, και αυτο ειναι και το point μου, πως γινεται κανεις πχ να ειδε chapter 1,3 απο Primrose ή chapter 3 απο Alfyn ή ακομα και Tressa και να του φανηκαν βαρετα ή αδιαφορα? Δηλαδη οκ . To κομματι τα σπαει και γενκοτερα το ειπα και θα το ξαναλεω το soundtrack ειναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ και απο το λιγο που το εψαξα μετα το βιντεο σου εχουν βγει πολλες καταπληκτικες διασκευες σε διαφορα κομματια. Κατι που επισης ειναι αξιο αποριας ειναι πως αυτο το παιχνιδι δεν ειχε τουλαχιστον υποψηφιοτητα στον τομεα soundtrack στα VGA... Για το Switch πολυ κριμα ρε μαν

                        Όσο για το τέλος, έχεις ακόμα τα chapter 4 είναι σχετικά μεγάλα όπως θυμάμαι, μην ξεχάσεις το end-game σαν κάποιους άλλους.. Για το σύστημα μάχης συμφωνώ απόλυτα, αν μπορώ να βρω κάτι αρνητικό δεν είναι στο σύστημα καθεαυτό όσο στο ότι όταν πραγματικά δείχνει τα δόντια από άποψη βάθους/customization του το παιχνίδι τελειώνει απότομα.
                        Ναι ειναι οντως μεγαλα, εβγαλα αυτο του Cyrus προκειμενου να τον μετακινησω απο το party. Το chapter 4 δεν προσεφερε κατι το ιδιαιτερο αλλα γενικα αφηνει τα παραθυρακια για το οτι κατι μεγαλυτερο παιζει απο πισω. Επισης μου αρεσε πολυ που στους τιτλους τελους το παιχνιδι εχει αποθηκευσει την πορεια που ακολουθησες και παιζει flashbacks αναλογα με τις επιλογες σου, πολυ ωραια πινελια. Θα παω εννοειται για end game το εχω στο μυαλο μου απο τοτε που εκραζες τον corpo ελπιζω να μην θελει πολυ λιωσιμο σε grinding. Btw σε ενα απο τα dances της Primrose πετυχα το 100xexp οποτε οι 4 απο τους χαρακτηρες μου ειναι level πλεον 58, o Cyrus που ηταν ο αρχικος στο 52 και οι υπολοιποι τρεις στο 45 (και αυτους θα χρησιμοποιησω απο εδω και περα ωστε ακομα και να μην μου ξανακατσει καποιο boost να τους ανεβασω με τον παραδοσιακο τροπο). Εσυ με τι levels μπηκες στο τελευταιο dungeon? H πιο δυσκολη περιοχη που εχω βρει μεχρι στιγμης ειναι μια με level 50 (που ειναι optional shrine για καποιο νεο job?) που την τελειωσα αλλα δεν πολεμησα το boss ακομα (το αφησα οταν ανεβω καπως σε level).
                        Last edited by nooto; 20-03-2019, 09:08 PM.

                        Comment


                        • #13
                          Equipment/Strategy/Optimal Party setup >>> level σε αυτο το παιχνίδι, εντάξει εισαι απο level μη σου πω και οριακα overleveled για εκει που εισαι αλλα δεν θυμαμαι σε τι levels ημουν εγω. Για το end-game στοχευε ολη την 8αδα >55 imo.

                          Comment


                          • #14
                            Equipment/Strategy/Optimal Party setup >>> level σε αυτο το παιχνίδι
                            Ναι γενικα συμφωνω απολυτα σε αυτο και αυτος ειναι και ο λογος που θεωρω πως το συστημα μαχης αλλα και η ολη δομη ειναι εξαιρετικα. Τελειωσα με τα chapter 4 ολων των χαρακτηρων και εν τελει η γευση ειναι καπως γλυκοπικρη, θα ελεγα οτι τωρα που τα ειδα ολα μαλλον συμωνω μαζι σου στο θεμα του σεναριου. Το θεμα για μενα ειναι οτι οι περισσοτερες ιστοριες στο chapter 4 δεν εχουν να πουν κατι παραπανω απο οσα εχεις δει πανω στους χαρακτηρες αλλα μαλλον χρησιμοποιουνται, αρχικα για να κλεισουν απλα την καθε ιστορια, και στη συνεχεια για να κανουν ενα setup για το τι θα ακολουθησει. Οποτε ο τροπος που το βλεπω εγω ειναι οτι το σεναριακο peak ειναι το chapter 3 για ολους τους χαρακτηρες και απο κει και περα στο chapter 4 γινεται μια προσπαθεια με στοιχεια απο εδω και απο κει στο να δεσουν οι ιστοριες με κατι μεγαλυτερο που τρεχει απο πισω, να δωσουν πληροφοριες για το lore (13 gods, graham κλπ). Δεν θα πω ακομα οτι αυτη ειναι η τελικη μου αποψη μιας και υποθετω οτι το τελικο closure θα δωθει στο final dungeon που ανοιγει μετα το περας των ιστοριων, οποτε θα ξαναγραψω οταν το τελειωσω και εχω μια πιο ολοκληρωμενη εικονα του παιχνιδιου.

                            Αυτη τη στιγμη ολοι οι χαρακτηρες ειναι αναμεσα σε level 55 και 60, θα περασω απο τα 4 shrines που εχουν ανοιξει για τα special jobs, οτι περιοχη-dungeon εχει ανοιξει και ακομα δεν εχω επισκεπτει κλπ, και μαλλον θα κοιταξω κανα guide να δω που ειναι - πως ανοιγει το τελικο dungeon μιας και δεν εχω ιδεα. Περισσοτερα εν καιρω, οπως ειπα θα προσπαθησω να το παω μεχρι το τελος.
                            Last edited by nooto; 25-03-2019, 04:41 PM.

                            Comment

                            Working...
                            X