
Είδος: Action/ Adventure/ RPG/ Sci-Fi
Format: PS2
Εκδότης: Square Enix
Ανάπτυξη: Tri-Ace
Παίκτες: 1
Επίσημο Site: Star Ocean Official Site
Η Tri-Ace είναι μία ομάδα ανάπτυξης υπεύθυνη πίσω από μεγάλες επιτυχίες, ανάμεσα τους και οι Valkyrie Profile και Infinite Undiscovery και τα προηγούμενα Star Ocean, των οποίων βασικός τους εκδότης δεν είναι καμία άλλη από την Square Enix. Με τις επιτυχίες που είχαν τα προηγούμενα Star Ocean, η Tri-Ace αποφάσισε να συνεχίσει το 3ο στην σειρά παιχνίδι επιστημονικής φαντασίας, Star Ocean 3: Till the End of Time.

Σενάριο
Στον Elicoor II, έναν πλανήτη με τεχνολογία του 16ου αιώνα, γίνεται ένας πόλεμος μεταξύ των Βασιλείων της Airyglyph και της Aquaria, των οποίων η όλη πολιτική διαμάχη συμβαίνει εξαιτίας των ορυχείων. Λίγο αργότερα αρχίζει ένας νέος πόλεμος από μία άγνωστη εξωγήινη φυλή με σκοπό τον αφανισμό του σύμπαντος για το πάθος τους στην τεχνολογία και την δύναμη που κατέχουν ο νεαρός Leingod και οι φίλοι του.

Gameplay
Καταρχάς, το μενού εν ώρα παιχνιδιού θυμίζει πολύ το μενού του Final Fantasy 8. Εκεί ο παίκτης έχει την δυνατότητα να αναβαθμίσει τους χαρακτήρες, τα όπλα και τις ικανότητες. Υπάρχει η επιλογή στρατηγικής, η οποία βοηθάει πολύ στις μάχες και να ζητάει τους χαρακτήρες να κάνουν αυτό που πρέπει εν ώρα μάχης, η επιλογή ρύθμισης για το πως θα τρέχουν οι ταινίες ή και να προσπεραστούν, κάτι που είναι καλό για όλους, επειδή δεν θα ήθελε ο παίκτης να ξαναβλέπει τις ταινίες, και πολλές άλλες επιλογές. Το μοναδικό μειονέκτημα είναι η έλλειψη ηχητικών ρυθμίσεων, κάτι που έπρεπε η Tri-Ace να συμπεριλάβει για να μην υπάρχουν προβλήματα στους ήχους. Αν αντιληφθείτε τον χρόνο, τότε θα ξέρετε ότι η διάρκεια του παιχνιδιού κυμαίνεται γύρω στις 70-80 ώρες παιξίματος.
Το ξεχωριστό στο παιχνίδι είναι η εφευρετικότητα τόσο των πρωταγωνιστών, όσο και των NPC για την δημιουργία διαφόρων αντικειμένων, φίλτρων, πετρών και όπλων. Η εφευρετικότητα αυτή έχει για κεντρικό χαρακτήρα την Welch Vineyard, ιδιοκτήτρια μερικών εργαστήριων και οδηγό εφευρετών. Η εφεύρεση διαφόρων αντικειμένων φέρνει σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι τόσο για τις μάχες, όσο και για τις αναβαθμίσεις στις εφευρέσεις υπαρκτών αντικειμένων σε νέα και καλύτερα προϊόντα, τα οποία θα βοηθήσουν στην αποστολή των χαρακτήρων. Το μειονέκτημα είναι ότι η εφεύρεση είναι χάσιμο χρόνου και χρήματος.
Οι γρίφοι που συναντάει ο παίκτης εν ώρα παιχνιδιού είναι μέτριοι προς αρκετά δύσκολοι, πράγμα ενοχλητικό και προκλητικό, μα και έξυπνο, γιατί, όπως σ’ όλα τα παιχνίδια περιπέτειας, θέλει λίγη σκέψη για να περάσει στο επόμενο γρίφο. Σε κάποια dungeons υπάρχουν γρίφοι που ο παίκτης θα χρειαστεί ειδικά εργαλεία ή μηχανισμούς για να ανακαλύψει κρυμμένες τοποθεσίες ή νέα περάσματα, όπου προηγουμένως δεν έχει επισκεφτεί. Αυτό που ξεχωρίζει σαν πρόκληση είναι τα κινούμενα εμπόδια σε κάποια dungeons, στα οποία ο παίκτης πρέπει να αποφύγει αν θέλει να περάσει στην επόμενη περιοχή, αλλιώς αν τον ακουμπήσει κάποιο εμπόδιο, πάει ξανά στην αρχή χωρίς να πεθάνει.
Κάθε φορά που ο παίκτης συγκρούεται με το τέρας, η μάχη ξεκινάει τυχαία, δηλαδή σαν ενέδρα ή σαν επίθεση από πίσω ή κανονική, κάτι που φέρει μειονέκτημα ως σύστημα μάχης. Η μάχη ξεκινάει με 3 άτομα, στα οποία ο παίκτης έχει διαλέξει πριν πολεμήσει κάποιο τέρας. Στο μενού εντός μάχης υπάρχει η δυνατότητα να διατάζει τους χαρακτήρες να κάνουν αυτό που πρέπει, αλλά δυστυχώς οι αυτόματοι χαρακτήρες έχουν χαμηλό προς μέτριο A.I., επειδή συνήθως δεν υπακούουν κάθε εντολή που τους υποβάλλει ο παίκτης με αποτέλεσμα να πεθαίνουν από μόνοι τους ή και ολόκληρη η ομάδα. Σε κάθε περίπτωση οι εχθροί, εκτός των αφεντικών, έχουν χαμηλό προς μέτριο A.I.
Όταν ο παίκτης νικάει κάποιον εχθρό, αναβαθμίζει τους χαρακτήρες του ισότιμα με αποτέλεσμα να κερδίζουν Combat Points(Πόντους Μάχης), οι οποίοι είναι πολύ χρήσιμοι στην διπλάσια αναβάθμιση πόντων υγείας, μαγείας, επίθεσης, άμυνας και Fol(δηλαδή χρήματα). Αυτό που το ξεχωρίζει στην μάχη είναι το Fury Gauge(Μπάρα Οργής), η οποία βοηθάει πολύ στην εκτέλεση συνδυασμού 2-3 ειδικών ικανοτήτων για να νικήσει πιο γρήγορα τους εχθρούς, και για να κερδίσει διπλάσιους πόντους εμπειρίας, μάχης, Fol και αυτόματης θεραπείας των χαρακτήρων. Το ξεχωριστό είναι τα περιβαλλοντικά FX, δηλαδή την ώρα της μάχης έρχονται από το πουθενά τα βράχια και η ύπαρξη εμποδίων που δεν καταστρέφονται με τίποτα, κάτι που φέρει πλεονέκτημα στην πρόκληση μάχης.

Γραφικά

Ήχος

Επίλογος
Θετικά
- Όμορφο animation και όμορφα γραφικά.
- Ύπαρξη κινηματογραφικών FX στις μάχες και στις ταινίες
- Ύπαρξη περιβαλλοντικών FX στις μάχες
- Δυνατότητα γενικής ρύθμισης στο μενού
- Μεγάλη διάρκεια παιχνιδιού
- Ύπαρξη ηχητικών FX τόσο στις μάχες, όσο και στις ταινίες.
- Η εφεύρεση διαφόρων αντικειμένων
Αρνητικά
- Κακός χειρισμός
- Έλλειψη ηχητικών ρυθμίσεων στο μενού
- Έλλειψη ελεύθερης μετακίνησης και zoom της κάμερας
- Μέτρια φωνητική υπόκρουση
- Ενοχλητικές προκλήσεις στους γρίφους
- Χάσιμο χρόνου και χρήματος στις εφευρέσεις.
Γραφικά: 8
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 5
Γενικά: 7.2
Αν σας αρέσουν πολύ τα Sci-Fi RPG, ίσως αυτό να σας συνεπάρει και να χαρείτε ένα φανταστικό ταξίδι στον κόσμο του Star Ocean.
- Όμορφο animation και όμορφα γραφικά.
- Ύπαρξη κινηματογραφικών FX στις μάχες και στις ταινίες
- Ύπαρξη περιβαλλοντικών FX στις μάχες
- Δυνατότητα γενικής ρύθμισης στο μενού
- Μεγάλη διάρκεια παιχνιδιού
- Ύπαρξη ηχητικών FX τόσο στις μάχες, όσο και στις ταινίες.
- Η εφεύρεση διαφόρων αντικειμένων
Αρνητικά
- Κακός χειρισμός
- Έλλειψη ηχητικών ρυθμίσεων στο μενού
- Έλλειψη ελεύθερης μετακίνησης και zoom της κάμερας
- Μέτρια φωνητική υπόκρουση
- Ενοχλητικές προκλήσεις στους γρίφους
- Χάσιμο χρόνου και χρήματος στις εφευρέσεις.
Γραφικά: 8
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 5
Γενικά: 7.2
Αν σας αρέσουν πολύ τα Sci-Fi RPG, ίσως αυτό να σας συνεπάρει και να χαρείτε ένα φανταστικό ταξίδι στον κόσμο του Star Ocean.
Comment