Announcement

Collapse
No announcement yet.

Silent Hill: Shattered Memories

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silent Hill: Shattered Memories


    Τα Silent Hill ανέκαθεν αποτελούσαν χαρακτηριστικά δείγματα παιχνιδιών που ταλαντεύονταν ανάμεσα σε κάποια πολύ καλά στοιχεία και κάποια ιδιαιτέρως ενοχλητικά, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα ώστε η απόπειρα αντικειμενικής κριτικής τους να αποτελεί αρκετά δύσκολο εγχείρημα. Από τη μια έχουμε μια σειρά που σε επίπεδο ατμόσφαιρας καταφέρνει όχι μόνο να αποτελεί πρότυπο για όλους τους τίτλους τρόμου αλλά και να παραμένει μοναδική σε επίπεδο περιεχομένου. Από την άλλη βέβαια, κάποια προβλήματα σχεδιασμού που σχετίζονται άμεσα με τις ρίζες του είδους των survival horror (όπως για παράδειγμα το προβληματικό σύστημα μάχης και ο γενικότερος άκαμπτος έλεγχος των χαρακτήρων), ακολουθούσαν τη σειρά σε όλη τη πορεία της.

    Η Climax, η ομάδα ανάπτυξης που βρίσκεται πίσω από το Silent Hill Origins και το οποίο ανέπτυξε αρκετά συντηρητικά, αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα για αλλαγές στο franchise και επέλεξε το πρώτο μέρος της σειράς για να τις εφαρμόσει. Ο βασικότερος άξονας βάση του οποίου έγιναν και οι περισσότερες αλλαγές στο σχεδιασμό του παιχνιδιού είναι η συνολική αφαίρεση της μάχης από το gameplay. Στο Shattered Memories δεν υπάρχουν όπλα, ούτε γενικότερα η δυνατότητα επίθεσης στους αντιπάλους, αλλά παρόλα αυτά υπάρχουν εχθροί τους οποίους θα πρέπει συνεχώς να αποφεύγετε. Σαν ιδέα ακούγεται φοβερά λογική: αφενός ο Harry Mason είναι ένας τυπικός, καθημερινός άνθρωπος που δεν έχει ασχοληθεί ποτέ του με την αυτοάμυνα ή την χρήση όπλων και αφετέρου η λογικότερη αντίδραση ενός οποιουδήποτε ανθρώπου στη θέα κάποιας τερατόμορφης ύπαρξης που του επιτίθεται θα ήταν να το βάλει στα πόδια. Επίσης με αυτό τον τρόπο η Climax αντιμετώπισε όσο πιο δραστικά μπορούσε ένα από τα πιο ενοχλητικά σημεία της σειράς...

    Η αφαίρεση της μάχης βέβαια επέφερε και κάποιες άλλες δραστικές αλλαγές στο σχεδιασμό. Το Shattered Memories χωρίστηκε ουσιαστικά σε 2 αρκετά διαφορετικά μέρη: το κομμάτι της εξερεύνησης, κατά το οποίο δεν συναντώνται καθόλου εχθροί, και το κομμάτι της δράσης και συνάμα απόδρασης από τις γεμάτες με τέρατα τοποθεσίες του παιχνιδιού. Μια αλλαγή στο περιβάλλον προειδοποιεί για αυτήν την αλλαγή στο παιχνίδι με αποτέλεσμα ο παίχτης να γνωρίζει τι πρόκειται να αντιμετωπίσει και πότε. Αυτός ο διαχωρισμός βέβαια ακυρώνει πολλά από τα καινούργια στοιχεία που εισήγαγε η Climax στο παιχνίδι και που ομολογουμένως, υπό άλλες συνθήκες, θα ήταν φανταστικές προσθήκες.

    Για αρχή σε ότι αφορά στην κάμερα και στον έλεγχο του χαρακτήρα, το Shattered Memories είναι πολύ καλύτερο από όλους τους τίτλους της σειράς. Η κάμερα είναι τοποθετημένη πίσω από τον ώμο του χαρακτήρα σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού και η κίνηση του χαρακτήρα είναι πολύ πιο άμεση, γρήγορη και φυσική. Έπειτα, το γεγονός ότι ο παίκτης χειρίζεται πάντα το φακό με το ένα χέρι για να μπορέσει να εξερευνήσει και να δει πού θα πάει στις σκοτεινές τοποθεσίες του παιχνιδιού κάνει την εμπειρία πολύ πιο άμεση και εξασφαλίζει την αμέριστη προσοχή του παίκτη στο παιχνίδι. Ως εκ τούτου, ορισμένα σημεία που αντικειμενικά δεν είναι ιδιαίτερα τρομακτικά, καταφέρνουν να κάνουν τον παίκτη να νιώθει άβολα.

    Άλλη μια εξαιρετική αλλαγή είναι το γεγονός ότι όταν ο χαρακτήρας ανοίγει μια πόρτα, αυτό γίνεται σταδιακά και είναι πλήρως ελεγχόμενο από τον παίκτη, ο οποίος μπορεί να ρίξει το φως του φακού μέσα στο δωμάτιο πριν αποφασίσει να προχωρήσει η όχι. Το πρόβλημα όμως είναι ότι αυτό συμβαίνει μόνο στον τομέα της "εξερεύνησης" στο οποίο δεν παραμονεύει κανένας κίνδυνος πίσω από τις πόρτες και συνεπώς είναι ένας σχεδόν άχρηστος μηχανισμός.

    Περνώντας στο τομέα της "δράσης" το παιχνίδι καταφέρνει να προκαλέσει αρκετό άγχος και τρόμο καθώς ο χαρακτήρας είναι σχεδόν ανυπεράσπιστος απέναντι στους εχθρούς και η μόνη σωτηρία του είναι να βρει την έξοδο που θα τον οδηγήσει σε ένα ασφαλές μέρος. Χωρίς να είναι κακή η υλοποίηση του συγκεκριμένου κομματιού, δεν παύει να φαίνεται ξεκάρφωτο και τελείως αποκομμένο από το κομμάτι της εξερεύνησης με αποτέλεσμα να αφαιρεί σημαντικά από την συνολική ατμόσφαιρα του τίτλου.

    Ένα θέμα που παρουσιάζεται σε όλο το παιχνίδι βέβαια έχει να κάνει και με τα motion controls του Wii. Ενώ στο χειρισμό του φακού η αίσθηση είναι άμεση και ευχάριστη, κατά την επαφή με τα αντικείμενα, τους γρίφους και την απελευθέρωση του χαρακτήρα από το κράτημα των εχθρών, μοιάζουν δυσλειτουργικά και ενοχλούν.

    Συνοψίζοντας, το Shattered Memories έχει κάποιες εξαιρετικές ιδέες, η οποίες καλό θα ήταν να αποτελέσουν την βάση πάνω στην οποία θα αναπτύσσονται όλοι οι μελλοντικοί τίτλοι της σειράς. Δυστυχώς όμως δεν καταφέρνει να προσφέρει μια καλύτερη εμπειρία συνολικά από τα τρία πρώτα Silent Hill. Μοιάζει αρκετά άδειο σε επίπεδο περιεχομένου, είναι μικρό σε διάρκεια και αρκετά εύκολο και ποτέ δεν γίνεται τόσο τρομακτικό ή σκοτεινό σε σύγκριση με τα υπόλοιπα... Παρά την παρουσία του ψυχολόγου λοιπόν μέσα στο παιχνίδι (η οποία είναι επίσης εξαιρετική προσθήκη), το Shattered Memories δεν καταφέρνει να επηρρεάσει την ψυχολογία του παίκτη στον βαθμό που μας έχει συνηθίσει η σειρά. Αποτελεί όμως την καλύτερη προσπάθεια που έχει γίνει από μια ομάδα ανάπτυξης εκτός της Silent Hill team της Konami και κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την σωστή κατεύθυνση για την συνολική εξέλιξη της σειράς.


    -------------------------------------------------------------------------------------------------





    Συγχωρήστε μου το μακροσκελές κείμενο. Μάλιστα ούτε καν πρόλαβα να αναφέρω όσα θα ήθελα για το παιχνίδι (όπως για την παρουσία του ψυχολόγου ή τη χρήση του κινητού ή το πόσο ξέμπαρκη και ανούσια θεωρώ την παρουσία των mementos που μαζεύεις σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού) απλά κάποια στιγμή μου φάνηκε ότι το τράβηξα πολύ και το έληξα κάπως απότομα...

    Και κάτι άλλο. Θα προτιμούσα να μην γίνουν σχόλια τύπου "Φοβερό review, μπράβο!" ή "Απαίσιο review με άπειρα λάθη, απορώ γιατί σε είχαν προσλάβει σε περιοδικό". Απλά έγραψα κάποιες σκέψεις μου για το παιχνίδι και τη σειρά και θεώρησα σωστό να το κάνω με αυτό το τρόπο χωρίς να προσέχω ιδιαίτερα την παρουσίαση του κειμένου. Θα προτιμούσα να γίνει συζήτηση πάνω στο ίδιο το παιχνίδι ή αν υπάρχουν διαφωνίες αυτές να αφορούν τα σημεία του παιχνιδιού τα οποία σχολιάζω/κρίνω παρά τον τρόπο που γράφω ή τη συντακτική δομή ή τα ορθογραφικά κτλ. Δε σκοπεύω να ξανα-ασχοληθώ επαγγελματικά με το αντικείμενο μην στενοχωριέστε

  • #2
    Καλά τα λες...
    Μου άρεσε που αλλάξανε το παιχνίδι σε 2 σκέλη... Αλλά δεν θα υπάρχει αυτό το συναίσθημα του τρόμου όσο περπατάς που άκουγες τα τέρατα και τσιτονώσουνα.

    Επίσης αναρωτιέμαι πόσο διαφορετικές είναι οι εκδόσεις του παιχνιδιού... Wii. Playstation 2 (Yay!) & PSP. Επηρεάζουν το gameplay ή μπα?
    sigpic

    Comment


    • #3
      Originally posted by N-TG View Post
      Καλά τα λες...
      Μου άρεσε που αλλάξανε το παιχνίδι σε 2 σκέλη... Αλλά δεν θα υπάρχει αυτό το συναίσθημα του τρόμου όσο περπατάς που άκουγες τα τέρατα και τσιτονώσουνα.

      Επίσης αναρωτιέμαι πόσο διαφορετικές είναι οι εκδόσεις του παιχνιδιού... Wii. Playstation 2 (Yay!) & PSP. Επηρεάζουν το gameplay ή μπα?
      Περίμενε να πάρω του PS2 και θα σου πω... Πάντως λογικά θα επηρρεάσει το gameplay λόγω του Wii mote επειδή στις άλλες κονσόλες αυτό δεν γίνεται... Ιδώμεν.
      sigpic

      Comment


      • #4
        Παιδιά παίζω το παιχνίδι εδώ και 2 μέρες στο PSP και μπορώ να πώ ότι μου άρεσε πολύ.
        Είναι απίστευτο και διαφορετικό απο τα άλλα για τον λόγο ότι δέν έχεις όπλο αλλά ένα φακο και που και πού ένα πυρσό πώς να το πώ δεν ξέρω σαν αυτά της Croft. Φανταστείτε να σας κυνηγάνε τα τέρατα και το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να τρέξετε, να τρέξετε και να τρέξετε για να φύγετε απο αυτόν τον τρομερό εφιάλτη(να πώ την αλήθεια και στα άλλα παιχνίδια της σειράς αυτό έκανα για να κρατάω σφαίρες κτλ)
        Πάντος δέν το περίμενα έτσι το game απο τα video άλλα είχα καταλάβει.Το gameplay λογίκα είναι ακριβός το ίδιο με τις άλλες κονσόλες απλός στο WII θα το χαρείτε περισσότερο για τον φακό που τον ελέγχεις πλήρος.

        Comment


        • #5
          Ανανεώνω το post μου λέγοντας ότι το Silent Hill Shattered Memories αν και πρωτότυπο, είναι ένα ψέμα
          Με εύκολους γρίφους και όχι τόσο τρομακτικό μάλλον θα ταίριαζε περισσότερο στους μικρότερους φάν της σειράς.Πολύ μικρό και με ξενέρωσε, γύρο στις 8 ώρες μου πήρε για πρώτη φορά και χωρίς οδηγό... Μάλλον τρώς χρόνο στο να ψάχνεις μυστικά αντικείμενα με τον φακό αλλά εγώ δεν το κούρασα και πολύ.
           
          Το μόνο καλό είναι τώρα που το ξαναπαίζω απο τήν αρχή ο τερματισμός έδωσε άλλο νόημα στο παιχνίδι και το βλέπεις με άλλο μάτι...

          Comment


          • #6
            Τερματίζοντας το Silent Hill στο PS2, έχω να πω τα εξής.

            Τα γραφικά του είναι τρομακτικά, λες και το αντιγράψανε από Project Zero, και πλεονεκτεί αισίως. Το μειονέκτημα είναι ότι υπάρχουν αρκετά loadings και glitches που έχουν παραβλεφθεί. Οπότε καταλαβαίνει κανείς ότι ήταν καθαρό PS2 port χωρίς την ιδιαίτερη προσοχή. Το πως τρεμόπαιζε η εικόνα, ήταν λες και υπήρχε κάμερα από πίσω του, πράγμα που μ' έκανε να σκεφτώ το Blair's Witch. Και το πως εμφανιζόντουσαν τα φαντάσματα και άλλα δεν ξεπερνάει ούτε το πραγματικό Silent Hill. Άλλαξαν όλα τα τοπία του και το σκηνικό του, άλλαξαν τους ρόλους των χαρακτήρων σε πιο... εφηβικούς.

            Το παιχνίδι τίθεται ψυχολογικό θρίλερ και τρόμου, καθώς όχι υπάρχει η αίσθηση να τρομάζεις, αλλά παρατηρείς και την παράνοια του ίδιου του H. Mason, του οποίου η αντίληψη του για τον κόσμο είναι τόσο χαμηλή που δεν καταλαβαίνει πότε αλλάζει ο κόσμος και πότε παγώνουν οι χαρακτήρες. Εδώ άλλαξαν και το style του gameplay όσο αφορά τον κόσμο. Στο προηγούμενο SH απλά άλλαζε ο κόσμος από μόνος του και ο Harry το αντιλήφθηκε και υπήρχαν πάρα πολλά φαντάσματα και δαίμονες. Εδώ βάλανε μόνο φαντάσματα και zombies, ενώ καθώς αλλάζει ο κόσμος, παγώνει ο χρόνος γύρω του με αποτέλεσμα να νοιώθεις ότι έρχονται να σε κυνηγήσουν. Το έξυπνο στο κυνηγητό ήταν να ντουκάρει στις πόρτες και να ανεβοκατεβαίνει τα εμπόδια σαν τρελός. Υπάρχουν έξυπνοι, μα και συνάμα εύκολοι ως μέτριοι γρίφοι.

            Ο χειρισμός είναι αρκετά βολικός. Δεν είναι δυστυχώς βολικός όσο αφορά την κάμερα και τον φακό, καθώς θυμίζει το έκτρωμα του Alone In The Dark.

            Σε γενικό βαθμό του βάζω 8,7.
            sigpic

            Comment


            • #7
              Το επαιξα στο PSP κι εφριξα, 1000 φορες να βαλω το original και να το παιξω emulated παρα αυτο το χαλι. Οι νεες ιδεες δε μου αρεσαν και νομιζω πως χαθηκε το feeling του 1ου παιχνιδιου.

              Σε γενικο βαθμο του βαζω 69,666%, αλλα σε ειδικο βαθμο λιαν επιεικως 3 (τγια).

              Comment


              • #8
                Αν κρατούσαν το κλασσικό gameplay με τους εχθρούς και τις μάχες σε συνδυασμό με κάποιους νέους μηχανισμούς (όπως η κάμερα, ο χειρισμός του χαρακτήρα και του φακού και το σταδιακό άνοιγμα της πόρτας) θα ήταν win-win. Δε ξέρω στο psp βέβαια πιθανότατα να χάνονται πολλά από την άνεση του ελέγχου στο Wii.

                Comment


                • #9
                  Με αφορμή τα videos που είδα και διάβασα τα σχόλια των ακροατών, με παραξένευε το εξής γεγονός.

                  Σ' αυτό το παιχνίδι υπάρχουν 2 γρίφοι στο ίδιο σχολείο.

                  - Το Art Studio
                  - Το Planetarium

                  Και ίδου τα videos-gameplays



                  Art Studio

                  I solve the planetarium puzzle as well as the locker puzzle, wow, I'm just a puzzle solving maniac. If you enjoyed this video please consider checking out my...


                  Planetarium

                  Οι οποίοι γρίφοι ήταν στο ίδιο σχολείο.

                  Κάποιοι έλεγαν ότι μπορείς να ξεκλειδώσεις και τις 2 πόρτες και για τους 2 γρίφους. Κάποιοι λένε ότι η πόρτα του Planetarium είναι locked(Το είδα ο ίδιος στο PS2 που το τερμάτισα). Κάποιοι λένε ότι η πόρτα του Art Studio είναι κι αυτή locked.

                  Εγώ υποψιάζομαι ότι έχει να κάνει με τις εκδόσεις της κάθε κονσόλας.

                  /discuss
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    emena sto psp itan klisti i porta tou planitarium

                    Comment


                    • #11
                      Εγώ σε PS2 μπήκα στο Planetarium αλλά τυχαία, δεν ξέρω αν ήταν ανοιχτή η άλλη ή όχι.
                      https://www.emulator-zone.com
                      I am an iteration closer to my desired solution!
                      The World Ends With You

                      I will wipe out the Belmonts from the face of earth!
                      Castlevania Lords of Shadow

                      I am Wowser, King of the Woopa Twoopa and ruler of the Shroom Kingdom
                      Hyperdimension Neptunia

                      Comment

                      Working...
                      X