Announcement

Collapse
No announcement yet.

The Misadventures of P.B. Winterbottom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Τελείωσα χθες 100% το Winterbottom. Αρχικά ολοκλήρωσα το main quest, στη πορεία όμως αποπειράθηκα να ασχοληθώ και με τα bonus stages στο κάτω μέρος του θεάτρου. Τελικά κόλλησα και τα τελείωσα με τη μια και αυτά.

    Το τελικό αίσθημα που μου άφησε ο τίτλος είναι ιδιαιτέρως θετικό. Σαν συνολική εμπειρία το βρήκα δυνατό και, παρόλο που δεν είναι Braid, δε θα δίσταζα να το χαρακτηρίσω ως είναι ένα από τα καλύτερα Puzzle/Platformers που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ. Παράλληλα, τόσο σε σχεδιαστικό, όσο και σε αισθητικό επίπεδο, ο τίτλος αποτελεί μια από τις οάσεις εκείνες απέναντι στα, αρκετά τετριμμένα, πράγματα των τελευταίων χρόνων.

    Όσον αφορά το main quest, καταρχήν θα επιμείνω στην άποψη που εξέφρασα παραπάνω, ότι δηλαδή η δυσκολία δεν είναι τόσο μεγάλη όσο ήθελα και θα περίμενα. Δε μπορώ να πω ότι δυσκολεύτηκα ιδιαίτερα, με εξαίρεση πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου πραγματικά χρειάστηκε, στη κυριολεξία, να στύψω το μυαλό μου για να βρω τη λύση. Υπάρχει βέβαια η εξήγηση που έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι περισσότεροι γρίφοι μπορούν να λυθούν με παραπάνω από έναν τρόπους. Υπάρχει δηλαδή μια σχετική ελευθερία στο τρόπο επίλυσης η όποια και, σε αντίθεση με τη λογική που ακολουθούν αρκετοί τίτλοι παρόμοιας λογικής, δεν βάζουν τον παίχτη σε ράγες.

    Ο developer, πολύ έξυπνα κατά τη γνώμη μου, έχει φροντίσει να απελευθερώσει τον gamer από τη retro λογική της επιβολής του να σκεφτεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο, εγκλωβιζόμενος έτσι στο pattern. Αυτό βέβαια, όπως είπα και στην αρχή, μειώνει τη δυσκολία του τίτλου. Υπάρχει πάντως παράλληλα και ένας, μικρός είναι η αλήθεια, αριθμός γρίφων που ακολουθεί τη λογική της μιας διεξόδου. Όπως είναι κατανοητό, οι συγκεκριμένοι γρίφοι είναι και αυτοί με τη μεγαλύτερη δυσκολία. Σε σύγκριση πάντως με άλλους τίτλους παρεμφερής λογικής, όπως το Braid ή το Portal πχ, θα έλεγα ότι είναι πιο εύκολο. Τουλάχιστον, προσωπικά, ζορίστηκα περισσότερο στα άλλα δυο.

    Ο σχεδιασμός των επιπέδων έχει συνήθως αρκετή φαντασία και γίνεται ολοένα και πιο πολύπλοκος και έξυπνος όσο προχωράς στο παιχνίδι. Ακόμα πάντως και στα επίπεδα που με τη πρώτη ματιά δεν εντυπωσιάζουν, έρχονται οι περιορισμοί και τα concepts εκείνα να δώσουν άλλον αέρα, ακόμα και στο πιο συμβατικό ύφος, Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα τα απογειώνουν κιόλας. Τα δε clone concepts ξετυλίγονται σταδιακά στο παιχνίδι, ανανεώνοντας συνεχώς το πρόσωπο του τίτλου και δίνοντας ταυτότητα στους κόσμους του, γεγονός που θεωρώ πολύ σημαντικό. Δε θα μπω στην ανάλυσή τους γιατί, αφενός δε κάνω review, αφετέρου δε θέλω να τα μαρτυρήσω. Θα αρκεστώ λέγοντας ότι, προσωπικά, σε όλα βρήκα ενδιαφέρον, τόσο στα concept καθαυτά, όσο και στους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιήθηκαν.

    Τα Bonus είναι πολύ έξυπνα και χωρίζονται σε δυο κατηγορίες. Αυτή που συνδυάζει σκέψη με τεχνική και εκείνη που εστιάζει πολύ περισσότερο στη σκέψη καθαυτή. Στη μια περίπτωση καλείσαι να ολοκληρώσεις τα επίπεδα σε συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο και στην άλλη χρησιμοποιώντας συγκεκριμένο αριθμό κλώνων. Αμφότερα έχουν τη χάρη τους, αλλά προσωπικά ευχαριστήθηκα κομματάκι περισσότερο τη δεύτερη κατηγορία. Αναφορικά με το challenge το όποιο προσφέρουν, μπορώ να πω ότι στα Bonus υπήρχαν επίπεδα που η δυσκολία πραγματικά ήταν αρκετά υψηλή. Νομίζω ότι, σε γενικές γραμμές, με δυσκόλεψαν περισσότερο από το main quest. Σχεδιαστικά βρίσκονται όλα σε πολύ κάλο επίπεδο, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις ευφυέστατου σχεδιασμού. Όπως και στο main quest πάντως, ακόμα κι όταν ο σχεδιασμός του επιπέδου, εκ πρώτης όψεως, δε φαίνεται ιδιαίτερα έξυπνος κι ενδιαφέρον, οι περιορισμοί εκείνοι που βάζει ο τίτλος, με τον τρόπο που τους βάζει, αλλάζουν τα πάντα.

    Αισθητικά το παιχνίδι φαντάζει τόσο φρέσκο μέσα στο retro σκηνικό του. Ανοίγει το μάτι από το χρονικά μακρινό και «ξένο» που αποτυπώνει ο τίτλος. Είχα καιρό να δω ένα τόσο μη συμβατικό setting και δε κρύβω ότι το ευχαριστήθηκα δεόντως. Το όλο κλίμα της παλιομοδίτικης Βικτοριανής κουλτούρας, υπό το πρίσμα ενός βουβού κινηματογραφικού flim, σε συνδυασμό με την επιβλητική μουσική επένδυση του παιχνιδιού, δημιουργούν ένα πολύ δυνατό σύνολο και σίγουρα μια μοναδική οπτικοακουστική εμπειρία. Τα δε σκηνικά, παραπέμπουν σε κλασικές δημιουργίες του βουβού κινηματογράφου. Τα επίπεδα με τους μηχανισμούς και τα γρανάζια πχ, είναι λες και ξεπήδησαν κατευθείαν από το Metropolis.

    Τέλος, επειδή είναι σχεδόν σίγουρο ότι, στα περισσότερα επίπεδα, ο τίτλος θα μπει σε άμεσες συγκρίσεις με το Braid. Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δε προσπαθεί να κάνει κάτι παρόμοιο με τη δημιουργία του Blow. Υπάρχουν συμβολισμοί στο παιχνίδι, αλλά αυτό το πιο φιλοσοφημένο υπόβαθρο του Braid δε πρόκειται να το βρει κανείς. Οπότε αν κάποιος ζητά από το Winterbottom ένα Braid νούμερο 2, μάλλον δε θα το βρει. Χωρίς, επαναλαμβάνω, αυτό να σημαίνει ότι είναι κενό από συμβολισμούς. Όποιος όμως ζητά ένα ποιοτικό puzzle platform, μέσα από ένα ιδιαίτερο, εντυπωσιακό και επιβλητικό οπτικοακουστικό περιβάλλον, ας το τιμήσει με τη πρώτη ευκαιρία. Για τους fans του genre δε τίθεται καν θέμα. Όποιος πάλι δεν είναι και πολύ fan, ας αποπειραθεί να κάνει ένα διαλειμματάκι από το shooting και το cover, δε πρόκειται να χάσει.
    There are two types of people who will tell you that you cannot change the world:
    Those who are afraid to try, and those who are afraid that you will succeed.

    Comment


    • #17
      Ελπίζω με κάποιο τρόπο να βγει για PC. Η αισθητική belle epoque (Παρίσι του Μεσοπολέμου) είναι πανέμορφη και ο μηχανισμός του φαίνεται πολύ ενδιαφέρον. Για κάποιο λόγο μου έβγαλε μια μελαγχολία και νοσταλγία...
      Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?

      Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...

      Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί

      Comment


      • #18
        To τελειωσα και εγω χθες. Πανω κατω συμφωνω με το αψογο post του loggo το οποιο ειναι πολυ κατατοπιστικο. Συνολικα το παιχνιδι ηταν υπεροχο και μαγευτικο με καταπληκτικη αισθητικη (ειδικα για τους fan των Tim Burton και Danny Elfman) και με ενα σεναριο κριτικη απεναντι στον ανθρωπο και στη ζωη γενικοτερα που δενει τελεια με το ολο setting (ωστοσο μην ψαχνετε για το νεο Braid , ειναι κατι εντελως διαφορετικο, μια ιστορια υπο τη μορφη παραμυθιου). Τα επιπλεον επιπεδα του θεατρου τα τελειωσα και εγω σχεδον με τη μια... εθιστικα και με μερικες πολυ καλες ιδεες, κρατανε το ενδιαφερον αμειωτο και δεν σε αφηνουν να τα αφησεις. Ο τιτλος ειναι ενα must για τους οπαδους του ειδους (αναφερομαι κυριως στον evans που πιστευω θα του αρεσει πολυ) και μια υπεροχη προσπαθεια γενικοτερα. Θα ακολουθησει σιγουρα replay του main quest γιατι απλα πρεπει...

        Comment


        • #19
          A ρε πόσο με ψήνεται. Θα το πάρω όταν ξεμπερδέψω από αυτά που περιμένω, οικονομικά δε βγαίνω (ναι, για 8€ μιλάμε). Το νέο PC με κατέστρεψε. Πάντως είναι στα παιχνίδια που θα παίξω στα σίγουρα .

          Comment


          • #20
            Ειμαι ακομη πισω, προσωπικα βρισκω λιγο δυσκολο το game οχι ως προς τη σκεψη που απαιτειται αλλα στην εκτελεση και το timing, ενω βρισκω τι πρεπει να κανω, αναλωνομαι αρκετα στο recording τον κλωνων μου και στο να κανω επειτα τις κινησεις σωστα. Περιμενα οτι θα ηταν περισσοτερο puzzle το game, δηλαδη οτι εφ' οσον βρεις τη λυση ξεμπερδευεις ευκολα. Αυτο με χαλασε λιγο.
            Do a barrel roll!

            Comment


            • #21
              Εγώ πάλι βρήκα μαεστρικό τον τρόπο με τον όποιο ο τίτλος έδενε puzzle με κλασικούς platform μηχανισμούς (άλματα & timing).
              There are two types of people who will tell you that you cannot change the world:
              Those who are afraid to try, and those who are afraid that you will succeed.

              Comment


              • #22
                Ramp, δεν ξερω αν μιλας γενικα ή για καποιο συγκεκριμενο σημειο αλλα στα main επιπεδα θεωρω οτι υπαρχει ισορροπια σε οτι αφορα τη δυσκολια αναμεσα στο timing και τους γριφους. Επειδη, οπως ανεφερε και ο Loggo το παιχνιδι ειναι αρκετα ανοικτο (θα ελεγα οτι το 30% περιπου των puzzles γινονται one way) αν ψαχτεις μπορεις να βρεις λυσεις οι οποιες δεν βασιζονται τοσο πολυ στην ακριβεια ως προς τα platform στοιχεια. Ειδικα στο κατω μερος του θεατρου υπαρχουν τυποι που εχουν κανει τρελα πραγματα.

                Comment


                • #23
                  Αναφερομαι σε puzzles οπως αυτο


                  Το οποιο OMG το λυσε με τελειως διαφορετικο τροπο απο μενα. :wha::wha::wha:Τελικα ειναι φοβερο το ποσες δυνατοτητες υπαρχουν.
                  Do a barrel roll!

                  Comment


                  • #24
                    Ναι καταλαβα τι εννοεις, απλα (στο συγκεκριμενο παραδειγμα ας πουμε) δεδομενου οτι ο δευτερος κλωνος επαναλαμβανει την διαδρομη επ'απειρον, αν οχι την πρωτη, σε καποια απο τις επομενες προσπαθειες θα καταφερεις να κανεις τον σαλτο πανω του και να φτασεις στην κορυφη. Μπορεις επισης, βλεποντας τα προβληματα που παρουσιαζει μια προδιαγεγραμμενη πορεια, να την επαναλαμβανεις εκ νεου προσεχοντας τα σημεια που σε δυσκολεψαν. Εδω ας πουμε να σταθεις για λιγο στο σημειο που στη συνεχεια ο κλωνος θα γινει σκαλοπατι για να φτασεις στο πανω μερος.

                    Edit: Δεν ειχα δει τι εγραφες στο τελος . Βtw, εγω ετσι το ελυσα!

                    Comment


                    • #25
                      Το παιχνιδι θα κυκλοφορησει και στο PC μεσω Steam στις 20 Απριλιου.

                      Ηδη μπορειτε να το βρειτε και να το αγορασετε στη σχετικη σελιδα απλως δεν ειναι ακομη διαθεσιμο για κατεβασμα: http://store.steampowered.com/app/40930/
                      Και σε πολυ καλη τιμη, μολις 3,99€ σε αντιθεση με τα 800 points στο 360.
                      Do a barrel roll!

                      Comment


                      • #26


                        20 Απριλίου έχει αγοραστεί.-

                        Θα μπω κι εγώ στην παρέα σας, yay.

                        Comment


                        • #27
                          Το ξεκίνησα κι εγώ (επιτέλους), αλλά δεν είμαι τόσο ενθουσιασμένος όσο εσείς :/ . Είμαι στον τέταρτο "κόσμο" και έχω την αίσθηση ότι όλα ως τώρα είναι ένα tutorial . Δε λέω ότι δε με δυσκολεύει, αλλά ότι τα puzzles είναι πάρα πολύ μικρά και η όλη αίσθηση όχι και τόσο γεμάτη. Dunno ίσως να μην είμαι και στη φάση να το χαρώ, αν και οι τελευταίες πίστες έχουν αρχίσει να μου αρέσουν αρκετά.

                          edit: Το τερμάτισα το βασικό παιχνίδι που με άφησε σχεδόν αδιάφορο () και ξεκίνησα τα bonus που μου φάνηκαν φοβερά. Τελείωσα το πρώτο από τα 6 δωμάτια με τις εξτρά πίστες και η αίσθηση που μου άφησε ήταν ανώτερη από αυτή που μου άφησαν οι αντίστοιχες πίστες του κανονικού παιχνιδιού. Άντε να δούμε στη συνέχεια.

                          Comment


                          • #28
                            Το ξεκίνησα κι εγώ και δηλώνω φαν. Τέλειωσα τον πρώτο εισαγωγικό κόσμο, ασχολήθηκα λίγο με τα challenges και οι πρώτες εντυπώσεις είναι ιδιαίτερα θετικές. Πολύ όμορφη μουσική, ΠΟΛΥ καλό timing και ανταπόκριση των πλήκτρων (ένα σημείο που είχα πρόβλημα με το Braid, σε περιστάσεις που χρειαζόταν χειρουργική ακρίβεια έπρεπε να μετράω pixels, εδώ τα πράγματα είναι πιο χαλαρά γιατί γίνονται πιο γρήγορα) και η αισθητική κινηματογράφου του 1920 του ταιριάζει πάρα πολύ. Τα κειμενάκια μετά από κάθε επίπεδο σταμάτησα να τα διαβάζω γιατί με κουράσανε λίγο, ενώ το sprite του Winterbottom μου κάνει για λιγδιάρη σαράφη του βικτωριανού Λονδίνου, όχι για ξύπνιο αίλουρο λιχούδη. Καθαρά σα gameplay η επ'άπειρον επανάληψη βοηθάει πάρα πολύ να μετρήσεις χρόνους και θέσεις και μου αρέσει/βολεύει περισσότερο από το αντίστοιχο σύστημα (ή συστήματα) του Braid. Θα μου πείτε "άλλο το ένα κι άλλο το άλλο" και θα έχετε δίκιο, όπως και το ότι τα puzzles μέχρι στιγμής είναι διαφορετικά σε λογική, αλλά το Winterbottom μου βγαίνει πιο φυσικά. Κάι που δε μου αρέσει στο χειρισμό είναι πως έχουν βάλει το πάνω βελάκι για να σβήνεις κλώνους. Το πάνω βελάκι είναι για άλμα αγαπητά μου παιδιά...Πολύ καλή ιδέα επίσης το να σβήνεις κλώνους, με εξυπηρέτησε πάρα πολύ.

                            Μάλλον θα το τερματίσω αρκετά σύντομα και θα γίνει review τιμής ένεκεν!
                            Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?

                            Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...

                            Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί

                            Comment


                            • #29
                              Το ξεκίνησα σήμερα και μόλις τελείωσα τον πρώτο κόσμο. Η αισθητική, η μουσική και το χιούμορ του παιχνιδιού είναι TOP. Βέβαια δυσκολεύομαι αρκετά να συνηθίσω τον χειρισμό και τους μηχανισμούς του κυρίου Winterbottom και έχω δυσκολευτεί αρκετά σε ορισμένα σημεία, όμως πιστεύω πως αν το παίξω λίγο ακόμα θα του πάρω τον αέρα. Περισσότερα δεν μπορώ να πω ακόμα επειδή είμαι στην αρχή, όμως το παιχνίδι προβλέπεται αρκούντως διασκεδαστικό.

                              PK World - Τα πάντα για Disney comics!

                              Comment


                              • #30
                                Braid, Winterbottom, Limbo στη σειρά ε;

                                Σωστό σε βρίσκω.

                                Για το χειρισμό θυμάμαι ότι κι ο Τίτος είχε εκφράσει κάποια παράπονα, αλλά εγώ δεν θυμάμαι να είχα συναντήσει κάποιο πρόβλημα. Το μόνο που μπορεί να ξενίσει κάπως είναι το σχετικά στενό καπέλο του Winterbottom. Κι αυτό όμως, με την ακρίβεια που προσφέρει το pad τουλάχιστον, μετά από μισή ώρα παιχνιδιού εξαφανιζόταν.
                                There are two types of people who will tell you that you cannot change the world:
                                Those who are afraid to try, and those who are afraid that you will succeed.

                                Comment

                                Working...
                                X