Ότι λέει ο τίτλος, εδώ θα μιλήσουμε για τα παιχνίδια που μας άρεσαν έκαναν μεγαλύτερη εντύπωση που κυκλοφόρησαν για τα μηχανήματα της της τρέχουσας γενιάς που σιγά σιγά δίνει τη θέση του στα καινούρια που κυκλοφόρησαν πρόσφατα. 
Λοιπόν, όλοι μπορείτε να φανταστείτε ποια είναι τα αγαπημένα μου παιχνίδια της γενιάς, θα αναφερθώ πιο διεξοδικά αργότερα σε αυτά, αλλά για να κινηθεί και το θέμα αλλά και να κάνω και ένα πιο ενδιαφέρον ποστ θα γράψω για ένα διαφορετικό game, ένα που μάλλον δεν θα περιμένατε να με δείτε να γράφω. Πρόκειται για το Monster Hunter World.
Το παιχνίδι είναι αριστούργημα. Άκουγα και διάβαζα για τη σειρά και έβλεπα ότι έχει φανατικούς οπαδούς αλλά δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με κάποιο. Με την κυκλοφορία ενός ΑΑΑ Monster Hunter για το Plastation 4 ψηθήκαμε με τον Evans να το αγοράσουμε από κοινού και να το ξεκινήσουμε. Να σημειωθεί πως μπορείς να παίξεις μόνος αλλά και σαν multiplayer, μέχρι 4 παίκτες μπορούν να παίζουν μαζί σε coop.
Πρώτα πρώτα, να πω περί τίνος πρόκειται. Πολύ απλοικά, κυνηγάς τέρατα. Δημιουργείς έναν χαρακτήρα και αναλαμβάνεις να κυνηγάς επικίνδυνα τέρατα. Αφού το τέρας σκοτωθεί τότε παίρνεις loot από αυτό (δέρμα, νύχια, κέρατα, δόντια και πάει λέγοντας) και αυτά τα χρησιμοποιείς για να φτιάξεις καλύτερο εξοπλισμό. Το gameplay με άλλα λόγια βασίζεται σε ένα πολύ εθιστικό gameplay loop: Σκοτώνω ένας τέρας, παίρνω αντικείμενα, αναβαθμίζω το gear και μετά πηγαίνω σε δυσκολότερο τέρας και επαναλαμβάνω.
Βέβαια τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, απλά έξυσα την επιφάνεια. Η διαδικασία του κυνηγιού δεν είναι απλά να σε πετάξει σε μια αρένα μάχης και να πλακωθείς μαζί του μέχρι η μια από τις δυο μεριές να πέσει. Πηγαίνεις σε μια μεγάλη περιοχή που είναι μια πολύ καλή αναπαράσταση ενός οικοσυστήματος, πχ μια ζούγκλα. Εκεί υπάρχει χλωρίδα και πανίδα, μικρά αλλά και μεγάλα θηρία (πέρα από αυτό που στοχεύεις να ξεπαστρέψεις), φυτά, έντομα κτλ κτλ. Μέσα σε αυτό το οικοσύστημα πρέπει να εντοπίσεις το τέρας, τουλάχιστον στην αρχή μέχρι να γίνεις αρκετά έμπειρος όσον αφορά το συγκεκριμένο πλάσμα, μόλις φτάσεις σε αυτό το σημείο το βρίσκεις πολύ πιο εύκολα. Μετά, όταν το εντοπίσεις παίζει σαν ένα 3d action game με την διαφορά ότι οι μηχανισμοί της μάχης έχουν τεράστιο βάθος. Δεν παίζεται σαν devil may cry, πρέπει να παίζεις προσεκτικά, να μάθεις το pattern των τεράτων, να φροντίσεις να έρθεις καλά προετοιμασμένος καθώς επίσης και να επιλέξεις το κατάλληλο gear. Η προετοιμασία είναι απίστευτα σημαντική, η προσεκτική επιλογή gear είναι ένας από τους παράγοντες που θα καθορίσουν το αν θα νικήσεις το τέρας και πόσο εύκολα. Σωστά όπλα και προσεκτικό παίξιμο θα κάνουν απείρως πιο εύκολη και διασκεδαστική την εξόντωση.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν τόσα πολλά mechanics που θα μπορούσα να γράφω για ώρες. Το κάθε τέρας έχει αδύναμα σημεία που δέχεται περισσότερο damage, μέρη που σπάνε ή και κόβονται (αν συμβεί αυτό δίνονται καλύτερες ανταμοιβές σε loot και το τέρας αποδυναμώνεται ή/ και χάνει επιθέσεις του), αδυναμίες και αντιστάσεις σε elements, status ailments και η λίστα δεν έχει τελειωμό.
Η διαδικασία του κάθε κυνηγιού έχει πολλές φορές εκπλήξεις που καθιστούν τον τίτλο άκρως συναρπαστικό. Μπορεί για παράδειγμα το τέρας να πιαστεί σε παγίδες, κατά την διάρκεια της μάχης να σκάσει μύτη ένα άλλο τέρας και να αρχίσουν να πολεμάνε για να υπερασπιστούν την περιοχή τους. Σε αυτήν την περίπτωση μπορεί το ένα να προκαλέσει πολύ μεγάλη ζημιά στο άλλο και εμείς, ως gamers απλά να βάλουμε στοιχήματα και να εκμεταλλευτούμε την ευνοική συγκυρία. :p
Τρομερό βάθος υπάρχει και στο gear system του παιχνιδιού. Εξοπλίζουμε armor pieces τα οποία τα αποκτούμε κάνοντάς τα craft χρησιμοποιώντας loot που ρίχνουν τα τέρατα που σκοτώνουμε. Οι πανοπλίες έχουν πάρα πολλά στατιστικά: Πέρα από defense rating έχουν elemental resistances καθώς επίσης και skills. Έτσι, υπάρχει ένα επιπλέον κριτήριο για το τι θα επιλέξουμε να φοράμε καθώς πρέπει τα skills αυτά να κολλάνε με το όπλο που χρησιμοποιούμε και το gameplay style μας γενικότερα. Εννοείται φυσικά πως τα δυνατότερα τέρατα δίνουν πρόσβαση σε πολύ ισχυρότερες πανοπλίες και με καλύτερα skills. Όσο προχωράει το παιχνίδι μάλιστα ξεκλειδώνουν και άλλες δυνατότητες customization kai level up του gear, δεν θα αναφέρω περισσότερα γιατί θα κουράσω. Εδώ επίσης να πω κάτι που θεωρώ σημαντικό και λέει πολλά: Δεν υπάρχει δυνατότητα level up και status upgrade στο παιχνίδι. Ο μόνος τρόπος για να ανέβουν στατιστικά είναι να σκοτώσεις τέρατα, να πάρεις loot και να το χρησιμοποιήσεις για να κάνεις craft gear.
Τα δε όπλα είναι ένα κεφάλαιο από μόνα τους… Στο παιχνίδι υπάρχουν 13 κλάσεις όπλων και το καθένα έχει εντελώς διαφορετικό gameplay. Υπάρχουν όπλα για όλα τα γούστα, από βαριά σφυριά και τόξα μέχρι ακόντιο και bowgun. Έτσι, αναλόγως του τι όπλο εξοπλίζουμε αλλάζει αυτόματα και η class που παίζουμε. Το τόξο που χρησιμοποιώ εγώ για παράδειγμα παίζει από μέτρια απόσταση και χτυπάει με elemental και status damage. Από εκεί και πέρα τα όπλα, όπως και οι armors, έχουν πάρα πολλά στατιστικά. Αttack power, critical chance, elementals καθώς και άλλα που είναι αποκλειστικά για το κάθε όπλο. Να σημειώσω πως το κάθε όπλο έχει εντελώς διαφορετικά mechanics, controls, skill trees. Είναι από εκείνα τα παιχνίδια που έχει τεράστιο βάθος και θα μαθαίνεις το όπλο που θα επιλέξεις όσο προχωράς και εμβαθύνεις.
Όπως μπορείτε να καταλάβετε το παιχνίδι έχει τεράστιο περιεχόμενο. Υπάρχει ένα υποτυπώδες story mode αλλά είναι μόνο η επιφάνεια. Όσο προχωράει ξεκλειδώνονται και άλλα mechanics. Ενώ στην αρχή πχ τα τέρατα είναι σε low rank μετά ανοίγει το high rank στο οποίο είναι πολύ δυνατότερα αλλά δίνουν και πολύ καλύτερο loot και ξεκλειδώνεται καλύτερο gear και, ακόμα πιο μετά, εμφανίζονται τα tempered monsters τα οποία είναι πολύ δυνατότερες εκδόσεις των ίδιων τεράτων και προσφέρουν ακόμα καλύτερες ανταμοιβές. Συν τοις άλλοις, υπάρχουν πάρα πολλά τέρατα, το ένα δυνατότερο από το άλλο, για να καταφέρει κανείς να νικήσει και gear για να φτιάξει και να αναβαθμίσει. Είναι από τις δυνατότερες εμπειρίες των τελευταίων ετών, ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της γενιάς για εμένα, με τόσο πολύ περιεχόμενο και συγκλονιστικές στιγμές που μένουν. Έχω πάνω από 180 ώρες, όλες τις έχω παίξει coop και δεν έχω βαρεθεί ούτε λεπτό και μάλλον θα ρίξω πολλές παραπάνω.
Αυτά. Αν κάποιος ενδιαφέρεται μπορώ να γράψω περισσότερα. Αυτά είναι πάνω κάτω η γενική ιδέα, χωράει γενικά και άλλη ανάλυση.
Περιμένω και τα δικά σας ποστ, ποια παιχνίδια σας έμειναν και ξεχώρισαν στην γενιά που σιγά σιγά μας αφήνει;

Λοιπόν, όλοι μπορείτε να φανταστείτε ποια είναι τα αγαπημένα μου παιχνίδια της γενιάς, θα αναφερθώ πιο διεξοδικά αργότερα σε αυτά, αλλά για να κινηθεί και το θέμα αλλά και να κάνω και ένα πιο ενδιαφέρον ποστ θα γράψω για ένα διαφορετικό game, ένα που μάλλον δεν θα περιμένατε να με δείτε να γράφω. Πρόκειται για το Monster Hunter World.
Το παιχνίδι είναι αριστούργημα. Άκουγα και διάβαζα για τη σειρά και έβλεπα ότι έχει φανατικούς οπαδούς αλλά δεν είχα ασχοληθεί ποτέ με κάποιο. Με την κυκλοφορία ενός ΑΑΑ Monster Hunter για το Plastation 4 ψηθήκαμε με τον Evans να το αγοράσουμε από κοινού και να το ξεκινήσουμε. Να σημειωθεί πως μπορείς να παίξεις μόνος αλλά και σαν multiplayer, μέχρι 4 παίκτες μπορούν να παίζουν μαζί σε coop.
Πρώτα πρώτα, να πω περί τίνος πρόκειται. Πολύ απλοικά, κυνηγάς τέρατα. Δημιουργείς έναν χαρακτήρα και αναλαμβάνεις να κυνηγάς επικίνδυνα τέρατα. Αφού το τέρας σκοτωθεί τότε παίρνεις loot από αυτό (δέρμα, νύχια, κέρατα, δόντια και πάει λέγοντας) και αυτά τα χρησιμοποιείς για να φτιάξεις καλύτερο εξοπλισμό. Το gameplay με άλλα λόγια βασίζεται σε ένα πολύ εθιστικό gameplay loop: Σκοτώνω ένας τέρας, παίρνω αντικείμενα, αναβαθμίζω το gear και μετά πηγαίνω σε δυσκολότερο τέρας και επαναλαμβάνω.
Βέβαια τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, απλά έξυσα την επιφάνεια. Η διαδικασία του κυνηγιού δεν είναι απλά να σε πετάξει σε μια αρένα μάχης και να πλακωθείς μαζί του μέχρι η μια από τις δυο μεριές να πέσει. Πηγαίνεις σε μια μεγάλη περιοχή που είναι μια πολύ καλή αναπαράσταση ενός οικοσυστήματος, πχ μια ζούγκλα. Εκεί υπάρχει χλωρίδα και πανίδα, μικρά αλλά και μεγάλα θηρία (πέρα από αυτό που στοχεύεις να ξεπαστρέψεις), φυτά, έντομα κτλ κτλ. Μέσα σε αυτό το οικοσύστημα πρέπει να εντοπίσεις το τέρας, τουλάχιστον στην αρχή μέχρι να γίνεις αρκετά έμπειρος όσον αφορά το συγκεκριμένο πλάσμα, μόλις φτάσεις σε αυτό το σημείο το βρίσκεις πολύ πιο εύκολα. Μετά, όταν το εντοπίσεις παίζει σαν ένα 3d action game με την διαφορά ότι οι μηχανισμοί της μάχης έχουν τεράστιο βάθος. Δεν παίζεται σαν devil may cry, πρέπει να παίζεις προσεκτικά, να μάθεις το pattern των τεράτων, να φροντίσεις να έρθεις καλά προετοιμασμένος καθώς επίσης και να επιλέξεις το κατάλληλο gear. Η προετοιμασία είναι απίστευτα σημαντική, η προσεκτική επιλογή gear είναι ένας από τους παράγοντες που θα καθορίσουν το αν θα νικήσεις το τέρας και πόσο εύκολα. Σωστά όπλα και προσεκτικό παίξιμο θα κάνουν απείρως πιο εύκολη και διασκεδαστική την εξόντωση.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν τόσα πολλά mechanics που θα μπορούσα να γράφω για ώρες. Το κάθε τέρας έχει αδύναμα σημεία που δέχεται περισσότερο damage, μέρη που σπάνε ή και κόβονται (αν συμβεί αυτό δίνονται καλύτερες ανταμοιβές σε loot και το τέρας αποδυναμώνεται ή/ και χάνει επιθέσεις του), αδυναμίες και αντιστάσεις σε elements, status ailments και η λίστα δεν έχει τελειωμό.
Η διαδικασία του κάθε κυνηγιού έχει πολλές φορές εκπλήξεις που καθιστούν τον τίτλο άκρως συναρπαστικό. Μπορεί για παράδειγμα το τέρας να πιαστεί σε παγίδες, κατά την διάρκεια της μάχης να σκάσει μύτη ένα άλλο τέρας και να αρχίσουν να πολεμάνε για να υπερασπιστούν την περιοχή τους. Σε αυτήν την περίπτωση μπορεί το ένα να προκαλέσει πολύ μεγάλη ζημιά στο άλλο και εμείς, ως gamers απλά να βάλουμε στοιχήματα και να εκμεταλλευτούμε την ευνοική συγκυρία. :p
Τρομερό βάθος υπάρχει και στο gear system του παιχνιδιού. Εξοπλίζουμε armor pieces τα οποία τα αποκτούμε κάνοντάς τα craft χρησιμοποιώντας loot που ρίχνουν τα τέρατα που σκοτώνουμε. Οι πανοπλίες έχουν πάρα πολλά στατιστικά: Πέρα από defense rating έχουν elemental resistances καθώς επίσης και skills. Έτσι, υπάρχει ένα επιπλέον κριτήριο για το τι θα επιλέξουμε να φοράμε καθώς πρέπει τα skills αυτά να κολλάνε με το όπλο που χρησιμοποιούμε και το gameplay style μας γενικότερα. Εννοείται φυσικά πως τα δυνατότερα τέρατα δίνουν πρόσβαση σε πολύ ισχυρότερες πανοπλίες και με καλύτερα skills. Όσο προχωράει το παιχνίδι μάλιστα ξεκλειδώνουν και άλλες δυνατότητες customization kai level up του gear, δεν θα αναφέρω περισσότερα γιατί θα κουράσω. Εδώ επίσης να πω κάτι που θεωρώ σημαντικό και λέει πολλά: Δεν υπάρχει δυνατότητα level up και status upgrade στο παιχνίδι. Ο μόνος τρόπος για να ανέβουν στατιστικά είναι να σκοτώσεις τέρατα, να πάρεις loot και να το χρησιμοποιήσεις για να κάνεις craft gear.
Τα δε όπλα είναι ένα κεφάλαιο από μόνα τους… Στο παιχνίδι υπάρχουν 13 κλάσεις όπλων και το καθένα έχει εντελώς διαφορετικό gameplay. Υπάρχουν όπλα για όλα τα γούστα, από βαριά σφυριά και τόξα μέχρι ακόντιο και bowgun. Έτσι, αναλόγως του τι όπλο εξοπλίζουμε αλλάζει αυτόματα και η class που παίζουμε. Το τόξο που χρησιμοποιώ εγώ για παράδειγμα παίζει από μέτρια απόσταση και χτυπάει με elemental και status damage. Από εκεί και πέρα τα όπλα, όπως και οι armors, έχουν πάρα πολλά στατιστικά. Αttack power, critical chance, elementals καθώς και άλλα που είναι αποκλειστικά για το κάθε όπλο. Να σημειώσω πως το κάθε όπλο έχει εντελώς διαφορετικά mechanics, controls, skill trees. Είναι από εκείνα τα παιχνίδια που έχει τεράστιο βάθος και θα μαθαίνεις το όπλο που θα επιλέξεις όσο προχωράς και εμβαθύνεις.
Όπως μπορείτε να καταλάβετε το παιχνίδι έχει τεράστιο περιεχόμενο. Υπάρχει ένα υποτυπώδες story mode αλλά είναι μόνο η επιφάνεια. Όσο προχωράει ξεκλειδώνονται και άλλα mechanics. Ενώ στην αρχή πχ τα τέρατα είναι σε low rank μετά ανοίγει το high rank στο οποίο είναι πολύ δυνατότερα αλλά δίνουν και πολύ καλύτερο loot και ξεκλειδώνεται καλύτερο gear και, ακόμα πιο μετά, εμφανίζονται τα tempered monsters τα οποία είναι πολύ δυνατότερες εκδόσεις των ίδιων τεράτων και προσφέρουν ακόμα καλύτερες ανταμοιβές. Συν τοις άλλοις, υπάρχουν πάρα πολλά τέρατα, το ένα δυνατότερο από το άλλο, για να καταφέρει κανείς να νικήσει και gear για να φτιάξει και να αναβαθμίσει. Είναι από τις δυνατότερες εμπειρίες των τελευταίων ετών, ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της γενιάς για εμένα, με τόσο πολύ περιεχόμενο και συγκλονιστικές στιγμές που μένουν. Έχω πάνω από 180 ώρες, όλες τις έχω παίξει coop και δεν έχω βαρεθεί ούτε λεπτό και μάλλον θα ρίξω πολλές παραπάνω.
Αυτά. Αν κάποιος ενδιαφέρεται μπορώ να γράψω περισσότερα. Αυτά είναι πάνω κάτω η γενική ιδέα, χωράει γενικά και άλλη ανάλυση.
Περιμένω και τα δικά σας ποστ, ποια παιχνίδια σας έμειναν και ξεχώρισαν στην γενιά που σιγά σιγά μας αφήνει;

Comment