Πριν πέσει το φόρουμ, το συγκεκριμένο πρότζεκτ ήταν από τα πιο αναμενόμενα. Ύστερα από χρόνια αναμονής όμως, και αφού έκαναν την μία πατάτα πίσω από την άλλη, ο κόσμος πλέον όχι μόνο έχει ξενερώσει, αλλά έχει ρίξει τρελό κράξιμο στον Inafune, που μας υποσχέθηκε έναν πνευματικό διάδοχο του Megaman αλλά αντ' αυτού μας άφησε με το... χειριστήριο στο χέρι.
Το kickstart ξεκίνησε τέτοια εποχή πριν 3 χρόνια, το 2013. Είχαν ζητήσει 900.000$ και οι φαν τους έδωσαν περί τα 4 εκατομμύρια. Πριν αλέκτωρ λαλήσει, ο Keiji Inafune, ενώ δεν είχε καν φτιάξει το παιχνίδι για το οποίο του εμπιστεύτηκε ο κόσμος τα φράγκα του, έφτιαξε ακόμα 2 kickstarts, το ένα και καλά για τον πνευματικό διάδοχο του στυλ Megaman Legends 3, και μία anime σειρά. Ο κοσμάκης αυτήν την φορά δεν τον στήριξε. Είπε "Οκ, του έδωσα τα λεφτά μου για να βγάλει το παιχνίδι που ζητούσαμε χρόνια, μην μας απαυτώσει όμως κι από πάνω τώρα". Το αποκορύφωμα ήταν πως ενώ τα πρότζεκτ αυτά ναυάγησαν και δεν έπιασαν τον απαιτούμενο οικονομικό στόχο, βρέθηκε κάποιος "ανώνυμος επενδυτής" και είπε πως θα καλύψει τα έξοδα. Ε, αφού θα κάλυπτε τα έξοδα, ποιος ο σκοπός του crowdfunding εξ αρχής; Δεν είναι κάνας αρχάριος ο Inafune, έχει του κόσμου τα κονέ.
Τέσπα, οι τύποι έκαναν την μία άσχημη κίνηση πίσω από την άλλη, με αποτέλεσμα ο κόσμος να ξενερώσει και να απογοητευτεί. Αναβολή στην αναβολή χωρίς κάποιον χρονικό ορίζοντα, γραφικά άσχημα (στην αρχή μας είχαν δείξει ένα ντέμο 7 ημερών που τελικά ήταν ανώτερο από το τελικό αποτέλεσμα), πολύ άσχημο μάρκετινγκ, και γενικά η κατάσταση ήταν ό,τι να 'ναι. Πήγαν να το βγάλουν σε καμιά 10αριά πλατφόρμες ξέρω γω day one, λες και ήταν ερασιτέχνες, με αποτέλεσμα να μην βγουν 2-3 καλές εκδόσεις αλλά καμιά 10αριά μισοτελειωμένες.
Άστα, μην τα συζητάτε. Μπορούμε να τα γράφουμε και τελειωμό να μην έχουν. Το θέμα είναι πως το παιχνίδι βγήκε, όμως τα όποια θετικά του επισκιάζονται από όλες τις παραπάνω χαζομάρες. Όλοι του ρίχνουν αστροπελέκια, όμως εγώ θα προσπαθήσω να δώσω μία πιο ήρεμη κριτική τώρα που κόπασε κάπως η καταιγίδα.
Βασικά δεν έχει και πολλά να πω εδώ που τα λέμε. Το παιχνιδάκι είναι Megaman. Ακολουθεί πιστά την συνταγή. Είναι ένας megaman τίτλος. Αν είχε βγει στο PS2 (με τα ίδια γραφικά :p), ίσως να μιλούσαμε για αξιοπρεπέστατο τίτλο. Είσαι ο mighty 9 και προσπαθείς να τα βάλεις με τους άλλους 8 mighty, να τους ελευθερώσεις από... κάτι... (δεν ξέρω, δεν είδα ούτε ένα cut-scene, δεν με ενδιαφέρουν αυτά :p) και να πάρεις τις δυνάμεις τους.
Ένα καλό που μου άρεσε υπερβολικά, είναι πως σου έλεγε ποια δύναμη σε βοηθάει στην κάθε πίστα. Στα Megaman ήξερες πως ο κάθε αρχηγός είχε αδυναμία σε μία δύναμη ενός άλλου αρχηγού και κάθε φορά πήγαινες trial & error να βρεις την Αχίλλειο πτέρνα του. Εδώ, στην αρχή της πίστας σου λέει ποια δύναμη να χρησιμοποιήσεις, κομπλέ, ούτε να απομνημονεύεις, ούτε τίποτα.
By default, έχεις 2 ζωές και αν τις χάσεις, ξεκινάς από την αρχή της πίστας. Έκανα 2-3 προσπάθειες έτσι, και κάθε φορά που έχανα, μου ερχόταν να φουντάρω από το μπαλκόνι. Όπως και να το κάνουμε, οι εποχές των ζωών στα platformers έχει περάσει ανεπιστρεπτί, όταν έχουν βγει τόσοι τίτλοι που το κάνουν σωστά. Εδώ δείχνει την "ηλικία" του το παιχνιδάκι, όμως δεν ξέρω κατά πόσον μπορεί να θεωρηθεί ως αρνητικό, αφού αυτό πιστεύω περιμέναμε εξ αρχής :p Είχα ξεχάσει πόσο ανούσιο είναι να πηγαίνεις trial & error και κάθε φορά να προχωράς λίιιγο ακόμα, και την επόμενη φορά άλλο λίγο, κλπ κλπ. Τελικά τους έκοψε και έβαλαν επιλογή για περισσότερες ζωές. Επομένως έβαλα 9 ζωές και άγιος ο Θεός. Μου έφταναν για κάθε πίστα, επομένως ήμουν κομπλέ.
Οι βασικές πίστες είναι 8 + 1 εισαγωγική + 2 έξτρα + η τελική = 12 επίπεδα. Συνάδει δηλαδή με το γενικότερο πνεύμα το Megaman, αναμενόμενα πράματα. Το level design είναι... μέτριο, για να ταιριάζει με το υπόλοιπο παιχνίδι
Δεν παρατήρησα κάτι εξτρήμ, πλην της τελικής πίστας που με δυσκόλεψε είναι η αλήθεια, όμως μόλις κατάλαβα την λογική της, μου άρεσε πολύ. Οι δυνάμεις δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. 2-3 αξίζουν, τις υπόλοιπες είναι σαν να τις έβαλαν απλά για να βγάλουν την υποχρέωση.
Από έξτρα έχει μπόλικα, όμως δεν μου γεμίζουν το μάτι. Κάτι boss rush και τα συναφή, ποτέ μου δεν τα χώνεψα. Τα trials μόνο μου άρεσαν πολύ. Αφού όμως περάσεις τις 7-8 πρώτες δοκιμασίες, βλέπεις πως οι επόμενες 20+ είναι ουσιαστικά 2 πίστες, και απλά χρησιμοποιείς διαφορετικές δυνάμεις για να τις τελειώσεις. Δεκαπλασίασαν το μέγεθος απλά με ένα gimmick, ό,τι να 'ναι.
Το παιχνίδι γενικά είναι μισοτελειωμένο από κάθε άποψη, και είπαν να το βγάλουν για να σταματήσουν να τυραννιούνται με το πρότζεκτ κόλαση που είχαν αναλάβει. Με το που το παίζεις, μυρίζει βιασύνη το πράμα, πως το βγάλανε απλά για να τελειώνουνε. Υπάρχει π.χ. το ground dash, μία κίνηση που έχει χρησιμότητα ΜΟΝΟ στον τελικό αρχηγό. Ή το άλλο. Αν πατήσεις R2, δεν κάνει τίποτα, άρα λες δεν χρησιμεύει σε κάτι, όμως είδα κατά λάθος στο ίντερνετ πως αν πατήσεις R2 + shooting, πυροβολάει διαγώνια. Αν έχουν τον Θεό τους δηλαδή, θα μου είχε χρησιμεύσει πολύ αν το ήξερα, όμως το παιχνίδι δεν φρόντισε να το μάθω. Εν τω μεταξύ είναι και γκασμάδες, ποιος ο λόγος για τέτοια πολυπλοκότητα; Βάλε απλά να πατάς το R2 για να πυροβολήσει διαγώνια, τι τον θες τον συνδυασμό πλήκτρων;
Τέσπα, δεν μετάνιωσα τον χρόνο που ξόδεψα πάνω του, όπως δεν μετάνιωσα και το γεγονός πως δεν έδωσα φράγκο για πάρτη του. Κατεβαστήρι και άγιος ο Θεός για τον συγκεκριμένο τίτλο. Δεν θα του λείψουν του Inafune. Θα το πάρω μόνο αν το βρω για PS3/4 σε εξευτελιστική τιμή. Πάντως νομίζω πως συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω, αξίζει στον τίτλο ένα 6 (άνω του μετρίου δηλαδή) + την όποια ευχαρίστηση που θα προσφέρει στους οπαδούς του Megaman η οποία δεν μπορεί να βαθμολογηθεί. Πάντως αν είστε φαν της μασκότ της Capcom, αφήσετε στην άκρη το τι περιμένατε να παραλάβετε, και ασχοληθείτε καθαρά και μόνο με το παιχνιδάκι αυτό καθαυτό, πιστεύω πως θα το ευχαριστηθείτε.
Το kickstart ξεκίνησε τέτοια εποχή πριν 3 χρόνια, το 2013. Είχαν ζητήσει 900.000$ και οι φαν τους έδωσαν περί τα 4 εκατομμύρια. Πριν αλέκτωρ λαλήσει, ο Keiji Inafune, ενώ δεν είχε καν φτιάξει το παιχνίδι για το οποίο του εμπιστεύτηκε ο κόσμος τα φράγκα του, έφτιαξε ακόμα 2 kickstarts, το ένα και καλά για τον πνευματικό διάδοχο του στυλ Megaman Legends 3, και μία anime σειρά. Ο κοσμάκης αυτήν την φορά δεν τον στήριξε. Είπε "Οκ, του έδωσα τα λεφτά μου για να βγάλει το παιχνίδι που ζητούσαμε χρόνια, μην μας απαυτώσει όμως κι από πάνω τώρα". Το αποκορύφωμα ήταν πως ενώ τα πρότζεκτ αυτά ναυάγησαν και δεν έπιασαν τον απαιτούμενο οικονομικό στόχο, βρέθηκε κάποιος "ανώνυμος επενδυτής" και είπε πως θα καλύψει τα έξοδα. Ε, αφού θα κάλυπτε τα έξοδα, ποιος ο σκοπός του crowdfunding εξ αρχής; Δεν είναι κάνας αρχάριος ο Inafune, έχει του κόσμου τα κονέ.
Τέσπα, οι τύποι έκαναν την μία άσχημη κίνηση πίσω από την άλλη, με αποτέλεσμα ο κόσμος να ξενερώσει και να απογοητευτεί. Αναβολή στην αναβολή χωρίς κάποιον χρονικό ορίζοντα, γραφικά άσχημα (στην αρχή μας είχαν δείξει ένα ντέμο 7 ημερών που τελικά ήταν ανώτερο από το τελικό αποτέλεσμα), πολύ άσχημο μάρκετινγκ, και γενικά η κατάσταση ήταν ό,τι να 'ναι. Πήγαν να το βγάλουν σε καμιά 10αριά πλατφόρμες ξέρω γω day one, λες και ήταν ερασιτέχνες, με αποτέλεσμα να μην βγουν 2-3 καλές εκδόσεις αλλά καμιά 10αριά μισοτελειωμένες.
Άστα, μην τα συζητάτε. Μπορούμε να τα γράφουμε και τελειωμό να μην έχουν. Το θέμα είναι πως το παιχνίδι βγήκε, όμως τα όποια θετικά του επισκιάζονται από όλες τις παραπάνω χαζομάρες. Όλοι του ρίχνουν αστροπελέκια, όμως εγώ θα προσπαθήσω να δώσω μία πιο ήρεμη κριτική τώρα που κόπασε κάπως η καταιγίδα.
Βασικά δεν έχει και πολλά να πω εδώ που τα λέμε. Το παιχνιδάκι είναι Megaman. Ακολουθεί πιστά την συνταγή. Είναι ένας megaman τίτλος. Αν είχε βγει στο PS2 (με τα ίδια γραφικά :p), ίσως να μιλούσαμε για αξιοπρεπέστατο τίτλο. Είσαι ο mighty 9 και προσπαθείς να τα βάλεις με τους άλλους 8 mighty, να τους ελευθερώσεις από... κάτι... (δεν ξέρω, δεν είδα ούτε ένα cut-scene, δεν με ενδιαφέρουν αυτά :p) και να πάρεις τις δυνάμεις τους.
Ένα καλό που μου άρεσε υπερβολικά, είναι πως σου έλεγε ποια δύναμη σε βοηθάει στην κάθε πίστα. Στα Megaman ήξερες πως ο κάθε αρχηγός είχε αδυναμία σε μία δύναμη ενός άλλου αρχηγού και κάθε φορά πήγαινες trial & error να βρεις την Αχίλλειο πτέρνα του. Εδώ, στην αρχή της πίστας σου λέει ποια δύναμη να χρησιμοποιήσεις, κομπλέ, ούτε να απομνημονεύεις, ούτε τίποτα.
By default, έχεις 2 ζωές και αν τις χάσεις, ξεκινάς από την αρχή της πίστας. Έκανα 2-3 προσπάθειες έτσι, και κάθε φορά που έχανα, μου ερχόταν να φουντάρω από το μπαλκόνι. Όπως και να το κάνουμε, οι εποχές των ζωών στα platformers έχει περάσει ανεπιστρεπτί, όταν έχουν βγει τόσοι τίτλοι που το κάνουν σωστά. Εδώ δείχνει την "ηλικία" του το παιχνιδάκι, όμως δεν ξέρω κατά πόσον μπορεί να θεωρηθεί ως αρνητικό, αφού αυτό πιστεύω περιμέναμε εξ αρχής :p Είχα ξεχάσει πόσο ανούσιο είναι να πηγαίνεις trial & error και κάθε φορά να προχωράς λίιιγο ακόμα, και την επόμενη φορά άλλο λίγο, κλπ κλπ. Τελικά τους έκοψε και έβαλαν επιλογή για περισσότερες ζωές. Επομένως έβαλα 9 ζωές και άγιος ο Θεός. Μου έφταναν για κάθε πίστα, επομένως ήμουν κομπλέ.
Οι βασικές πίστες είναι 8 + 1 εισαγωγική + 2 έξτρα + η τελική = 12 επίπεδα. Συνάδει δηλαδή με το γενικότερο πνεύμα το Megaman, αναμενόμενα πράματα. Το level design είναι... μέτριο, για να ταιριάζει με το υπόλοιπο παιχνίδι

Από έξτρα έχει μπόλικα, όμως δεν μου γεμίζουν το μάτι. Κάτι boss rush και τα συναφή, ποτέ μου δεν τα χώνεψα. Τα trials μόνο μου άρεσαν πολύ. Αφού όμως περάσεις τις 7-8 πρώτες δοκιμασίες, βλέπεις πως οι επόμενες 20+ είναι ουσιαστικά 2 πίστες, και απλά χρησιμοποιείς διαφορετικές δυνάμεις για να τις τελειώσεις. Δεκαπλασίασαν το μέγεθος απλά με ένα gimmick, ό,τι να 'ναι.
Το παιχνίδι γενικά είναι μισοτελειωμένο από κάθε άποψη, και είπαν να το βγάλουν για να σταματήσουν να τυραννιούνται με το πρότζεκτ κόλαση που είχαν αναλάβει. Με το που το παίζεις, μυρίζει βιασύνη το πράμα, πως το βγάλανε απλά για να τελειώνουνε. Υπάρχει π.χ. το ground dash, μία κίνηση που έχει χρησιμότητα ΜΟΝΟ στον τελικό αρχηγό. Ή το άλλο. Αν πατήσεις R2, δεν κάνει τίποτα, άρα λες δεν χρησιμεύει σε κάτι, όμως είδα κατά λάθος στο ίντερνετ πως αν πατήσεις R2 + shooting, πυροβολάει διαγώνια. Αν έχουν τον Θεό τους δηλαδή, θα μου είχε χρησιμεύσει πολύ αν το ήξερα, όμως το παιχνίδι δεν φρόντισε να το μάθω. Εν τω μεταξύ είναι και γκασμάδες, ποιος ο λόγος για τέτοια πολυπλοκότητα; Βάλε απλά να πατάς το R2 για να πυροβολήσει διαγώνια, τι τον θες τον συνδυασμό πλήκτρων;
Τέσπα, δεν μετάνιωσα τον χρόνο που ξόδεψα πάνω του, όπως δεν μετάνιωσα και το γεγονός πως δεν έδωσα φράγκο για πάρτη του. Κατεβαστήρι και άγιος ο Θεός για τον συγκεκριμένο τίτλο. Δεν θα του λείψουν του Inafune. Θα το πάρω μόνο αν το βρω για PS3/4 σε εξευτελιστική τιμή. Πάντως νομίζω πως συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω, αξίζει στον τίτλο ένα 6 (άνω του μετρίου δηλαδή) + την όποια ευχαρίστηση που θα προσφέρει στους οπαδούς του Megaman η οποία δεν μπορεί να βαθμολογηθεί. Πάντως αν είστε φαν της μασκότ της Capcom, αφήσετε στην άκρη το τι περιμένατε να παραλάβετε, και ασχοληθείτε καθαρά και μόνο με το παιχνιδάκι αυτό καθαυτό, πιστεύω πως θα το ευχαριστηθείτε.
Comment