Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenoblade Chronicles 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Xenoblade Chronicles 3



    Platform: Nintendo Switch
    Metascore: 89%

    Digital Foundry Analysis:


    Combat System Guides (props to @Ihne):




    Ανοιγω το θεμα μιας και το παιζει αρκετος κοσμος απο εδω και πιθανον να γινει συζητηση. Θα γραψω τις αποψεις μου σε δευτερο χρονο, θα σημειωσω απλα οτι ειμαι κοντα στις 35 ωρες και εχω φτασει στο 4ο chapter. Συντομα, το παιχνιδι μου αρεσει πολυ μεχρι στιγμης, εχει φανταστικο οπτικο τομεα για τα δεδομενα του Switch, πολυ καλο gameplay, και παρα πολυ ενδιαφερον story που σε κραταει. Υπαρχουν πραγματα που δεν μου αρεσουν και τοσο αλλα θα μιλησω στο post που θα ακολουθησει. Παντως στο OP βαζω και 2 guides που προτεινε ο @Ihne σχετικα με το συστημα μαχης και τα οποια θα βοηθησουν οποιον θελει να ασχοληθει. Γενικα εχουν κανει πολυ καλη δουλεια με τα tutorials αυτη τη φορα, αλλα καλο ειναι να εχουμε και καποιο quick guide προχειρο. Αυτα μεχρι στιγμης και θα επανελθω συντομα.

    Last edited by nooto; 11-08-2022, 12:27 AM.

  • #2
    Λοιπον ειμαι κοντα στις 45 ωρες (και ακομα στο chapter 4 απο τα 7 που εχει το παιχνιδι) οποτε ας πω καποια πραγματα.

    Τεχνικα το παιχνιδι ειναι απιστευτο, ειδικα αν λαβει κανεις υποψην την κονσολα στην οποια τρεχει. Σε οτι αφορα την αναλυση που ηταν θεμα στους προηγουμενυς τιτλους, πληροφοριακα να πω οτι και εδω πρεπει να ειμαστε σε παρομοια επιπεδα, απλα εχουν χρησιμοποιησει μια upsampling τεχνικη που χρησιμοποιει pixels απο προηγουμενα frames και κανει reconstruct-upscale την εικονα on the fly, με αποτελεσμα αυτο που εισπραττεις να ειναι πολυ πολυ πιο sharp απο αυτο που αντιστοιχει στο νουμερο που βρισκεται απο πισω. Θεματακια με το frame rate υπαρχουν που και που (κυριως στα colonies με μεγαλο αριθμο απο npcs), αλλα κατα ενα 90% το παιχνιδι ειναι smooth και υποθετω μπορει να βελτιωθει και περαιτερω μεσω patches που πιθανον να ακολουθησουν.

    Ο κοσμος του ειναι πανεμορφος και τεραστιος. Η λογικη σχεδιασης του ειναι πανομοιοτυπη με αυτην του πρωτου παιχνιδιου, μεγαλες open περιοχες που χωριζονται με καποιο loading screen (που κραταει 2-3 δεπτερολεπτα), και οποιες δομουνται σαν mini open worlds και εχουν μπολικο καθετο lelvel design που θεωρητικα προωθουν το exploration. Παραλληλα υπαρχει τεραστια ποικιλια (ακομα και στο σημειο που ειμαι) κατι που κανει το roaming αρκετα ευχαριστο (παροτι οπως και στον πρωτο τιτλο, παιζει πολυ περπατημα). Το art ειναι φανταστικο, και παροτι στην αρχη φαινεται λγιο generic (εχει να κανει και λιγο με το military setting), δεν αργει να δειξει ποσο ιδιαιτερο ειναι. Η μουσικη ειναι αρκετα καλη αν και μεχρι στιγμης θεωρω πως βρισκεται καποια κλικ πιο κατω απο αυτη των πρωτων παιχνιδιων. Story-αφηγηση-χαρακτηρες βρισκονται σε πολυ υψηλο επιπεδο, και γενικοτερα το παιχνιδι σε κραταει και θες μονιμα να δεις τι γινεται παρακατω. Δεν θελω να πω κατι παραπανω εδω γιατι ακομα και η βαση πανω στην οποια στηνεται η ιστορια ειναι πολυ ιδιαιτερη και ειναι καλυτερο κανεις να μπει στον κοσμο του παιχνιδιου μην γνωριζοντας κατι. Τελος το pacing ειναι πολυ καλο, αλλα δυστυχως δεν φτανει αυτο του απιστευτου σε αυτον τον τομεα XC2, που οπως εχω ξαναγραψει ηταν τιτλος 100+ ωρων με pacing Uncharted.

    Για να κλεισω με τα θετικα, εχουν κανει πολυ καλη δουλεια με τα tutorials και γενικα ο παικτης θα μπει στο κλιμα του παιχνιδιου-θα κατανοησει τα mechanics αμεσως. Το συστημα μαχης μαλλον ειναι το καλυτερο στη σειρα, εχει την λογικη και το σχεδιασμο του 2, ομως ειναι καπως πιο streamlined και παραλληλα με πολλες παραπανω επιλογες και tactical thinking. Στα συν το γεγονος οτι υπαρχουν κλασεις για τους χαρακτηρες, και καθως προχωρας ανοιγεις καινουργιες, και μπορεις να δομησεις το team οπως θες. Τελος εχει βελτιωθει απιστευτα το quest system, ολα τα braindead quests των προηγουμενων παιχνιδιων εχουν γινει ενα στην πραγματικοτητα (collectopedia) οπου δεν υπαρχουν καν διαλογοι, το παιχνιδι σου εχει μια λιστα αντικειμενων ανα npc, και εσυ κατα το random roaming συνηθως τα βρισκεις, μπανεις στα menu και τους τα δινεις πατωντας ενα κουμπι (δεν χρειαζεται να πηγαινεις περα δωθε για να βρεις τον εκαστοτε npc), ε και ετσι ανεβαζεις το affinity σου μαζι τους. Αυτο μας αφηνει με το main quest, τα hero quests που εχουν το δικο τους story, ειναι fully voiced, και σου δινουν νεα classes, και μετα τα normal quests που ειναι και τα πιο αδιαφορα, αλλα ειναι λιγα και εχουν επισης ενα Α σεναριο.

    Στα αρνητικα τωρα, το εγραψα και στον server μας, το παιχνιδι παροτι εχει ανοιχτο κοσμο, ειναι σαν να παιζεις το FFXIII. Δηλαδη η ροη ειναι point A to point B->cutscene-> μαχη-> repeat. Ακολουθεις παντα ενα γραμμικο μονοπατι και επαναλαμβανεις μονιμα αυτη την ακολουθια. Την ιδια δομη εχουν και τα υπολοιπα optional quests. Θα μου πεις γιατι δεν εξερευνας αφου ο κοσμος ειναι ανοιχτος? Ε το θεμα ειναι οτι παροτι οπως σημειωσα ο κοσμος του ειναι ομορφος, ειναι σχετικα αδειος, συνεχεια στο ιδιο στυλ σχεδιαστικα, και δεν σου δινει καποιο οπτικο ερεθισμα του να δεις κατι και να πεις θα παω εκει να τσεκαρω τι παιζει. Οι περιοχες ειναι τεραστια open fields αλλα ακομα και οταν αποκλεινεις απο το main path, ε ουσιαστικα δεν ειναι οτι θα δεις κατι διαφορετικο, στην καλυτερη θα παρεις καποια αντικειμενα απο τα 1000δες που εχεις ηδη παρει. Και ξαναλεω οτι το μεγαλυτερο προβλημα ειναι η ελλειψη οπτικου ερεθισματος, ο κοσμος δεν ειναι σχεδιασμενος με τροπο που θα παρατηρησεις κατι και θα θες να πας εκει για εξερευνηση. Δεν ξερω, μπορει να φταιει και το Elden Ring για αυτο (και ο κοσμος του να μου φαινεται αδιαφορος), αλλα για να πω την αληθεια ουτε το 2 ηταν τοσο επιπεδο σχεδιαστικα (ισως λογω της δομης με τα πολλαπλα continents). Σε αυτα να προσθεσω οτι στην ουσια δεν υπαρχουν καν πολεις στο παιχνιδι, μονο military camps με npcs που ειναι ολα ιδια μεταξυ τους, οποτε θελω να πω ολα τα μερη που επισκεπτεσαι εχουν την ιδια ακριβως σχεδιαση. Παραληλα δεν υπαρχει καποιο αστικο περιβαλλον εντος του χαρτη (εστω αδειο ξερω γω), ολος ο χαρτης (οσο εχω δει τουλαχιστον) ειναι ειτε μια τεραστια ερημος, ειτε ενα τεραστιο δασος, ειτε ενα τεραστιο ορυχειο κοκ. Αυτο καπως σπαει και το immersion γιατι σαν κοσμος δεν ειναι πιστευτος (δεν ειναι και post apocalyptic το setting). Και να ξανασημειωσω εδω οτι ουτε το πρωτο, ουτε το δευτερο παιχνιδι ηταν ετσι.

    Αυτα μεχρι στιγμης, γενικα περναω καλα αλλα σιγουρα το παιχνιδι σχεδιαστικα δεν ειναι αυτο που περιμενα, θα δουμε πως θα παει και καθως προχωραω (αυτο που σκεφτομαι ειναι οτι για να εχει παρει τοσο praise ισως στην πορεια να εχει να δειξει περισσοτερα πραγματα σχεδιαστικα). Περισσοτερα εν καιρω!
    Last edited by nooto; 13-08-2022, 08:10 PM.

    Comment


    • #3
      Τελος το παιχνιδι με το ρολοι να γραφει 125 ωρες (αν και πρεπει να επαιξα γυρω στις 115), και level 85 στο cast. Συνολικα εκανα διαφορα πραγματα, ανοιξα ολον τον χαρτη, εκανα ολα τα hero quests, μεγαλο αριθμο απο side quests (που ειναι και εδω παρα πολλα), και εφτασα κοντα στο max των affinity για τα περισσοτερα colonies, αλλα αν θελει καποιος να το παει στο 100% υπαρχουν πολλα ακομα πραγματα να γινουν και ο αριθμος τω ωρων μπορει να γινει πολυ μεγαλυτερος. Να σημειωσω απο την αλλη οτι αν καποιος παει να κανει μονο το main quest το παιχνιδι ειναι αρκετα μικροτερο (κοντα στις 40-50 ωρες θα ελεγα).

      Συνολικα ο τιτλος μου αρεσε παρα πολυ, εχει πολυ καλο τεχνικο τομεα, εξαιρετικο soundtrack, πολυ καλο σεναριο και χαρακτηρες, και το καλυτερο συστημα μαχης στη σειρα. Ο κοσμος του παραλληλα ανοιγει καποια στιγμη (στο chapter 5 βλεπεις στο 100% τι εχει να δωσει), και εν τελει η εξερευνηση γινεται καπως πιο ενδιαφερουσα (αν και τα προβηματα που σημειωσα στο προηγουμενο post δεν χανονται τελειως). Επιπλεον οι qol δομες του παιχνιδιου το κανουν πολυ πιο ευχαριστο απο τα προηγουμενα 2 και γενικοτερα αυτος ο τομεας ειναι πολυ βελτιωμενος και ο τιτλος δεν χανει βαθμους για αστειους λογους σε αντιθεση απο τους προκατοχους του. Να ξαναπω παντως πως αν ηταν να σταθω μονο σε εναν απο τους θετικους τομεις, αυτος θα ηταν το συστημα μαχης που η δουλεια που εχει γινει ειναι πολυ καλη. Υπαρχει εξαιρετικο βαθος με ενα σωρο επιλογες που προσφερουν ουσιαστικα στο gameplay, παραλληα ωστοσο το παιχνιδι ειναι ετσι φτιαγμενο που μπορει να το παιξει καποιος και πιο casually (αν εχει καταλαβει απλα τις βασικες λειτουργιες).

      Για το πως τελειωνει ο τιτλος και το κατα ποσο μου αρεσε το τελος ειμαι λιγο puzzled, το τελος σαν τελος ειναι καλο και κανει κατα μια εννοια αυτο που θελαμε, να ενωσει τα προηγουμενα 2 παιχνιδια, απο την αλλη ομως βρηκα το presentation καπως minimal. Το θεμα για μενα ειναι οτι πολλα πραγματα για τα οποια θα ηθελα εξηγηση αφηνονται καπως ανοιχτα σε ερμηνεια, ενω αλλα τα οποια ειναι σαφη απο την αρχη, εξηγουνται για καποιο λογο ξανα και ξανα και με φλυαρο τροπο. Για παραδειγμα

       
      ποτε δεν εξηγειται τι ειναι ο Aionios, και γιατι υπαρχει εκει το σπαθι και κομματια απο τιτανες. Απο τα συμφραζομενα μπορεις να καταλαβεις οτι επειδη ο κοσμος φτιαχτηκε κατα την ενωση των 2 κοσμων των προηγουμενων παιχνιδιων, το σπαθι ειναι το σπαθι του Bionis και ο τιτανας που βλεπεις ειναι ο urayan titan του δευτερου παιχνιδιου. Ε περιμενα το παιχνιδι να πει κατι πανω σε αυτο (εστω μικρο) και οχι να αφιερωνει ωρες για να εξηγει πως η δυναμη της ελπιδας νικαει στο τελος τον Z και αλλα τετοια.
      . Επισης και η κατευθυνση του τελους δεν ξερω κατα ποσο με ικανοποιησε

       
      δεν υπαρχει κατι για τον Klaus, και θα ηθελα το παιχνιδι να αφιερωσει καποιο χρονο εκει.


      Να σημειωσω παντως οτι εχει σεναριακα τις δυνατοτερες στιγμες στην σειρα, ανεξαρτητα απο το πως καποιος βρισκει συνολικα το σεναριο. Σε καθε περιπτωση, σεναριακα θα ελεγα οτι μου αρεσε, αλλα δεν ξερω αν μου αρεσε περισσοτερο ή λιγοτερο απο τα αλλα 2 (και νομιζω οτι πρεπει να περασει καποιος καιρος και να κατσει μεσα σου για να πεις με ασφαλεια).

      To μεγαλυτερο προβλημα τωρα για μενα ειναι τα side quests και αυτη η brain dead δομη που εχουν εδω και 3 παιχνιδια, μαζι με τον τεραστιο αριθμο τους. Θα δειτε σε reviews να λενε οτι πρεπει να τα κανετε ολα γιατι προσθετουν στον τιτλο, εγω θα συμβουλευα να ασχοληθειτε με τα Hero (που ειναι 20-25) και να μην κανετε κανενα απο τα υπολοιπα. Δεν ξερω γιατι συνεχιζουν με αυτη τη δομη, που περισσοτερο εκνευριζει και χαλαει εν τελει το συνολο παρα προσφερει. Και δεν μιλαω για το σεναριακο περιεχομενο (που ειναι ανυπαρκτο), εχω πει πολλες φορες οτι θα ημουν οκ αν μου ελεγαν πηγαινε μαζεψε πατατες πχ αλλα μεσω αυτου εβλεπα ενα νεο κομματι του χαρτη (δηλαδη χρησιμοποιεις ενα αδειο quest σαν αφορμη για να δεις κατι καινουργιο). Εδω υπαρχουν αντιθετα τα κλασσικα Xeno quests που σου λεει πηγαινε βρες πατατες, και η δομη ειναι οτι πρεπει να κανεις teleport σε 15 σημεια στον χαρτη για να μιλησεις με καποιον ακυρο npc καθε φορα, και εν τελει να επιστρεψεις σε αυτον που σου εδωσε το quest και να του πεις οκ. Μιλαμε δηλαδη για quests που απλα κανεις fast travel απο το ενα σημειο στο αλλο βλεποντας loading screens. Πραγματικα ελπιζω να μην υπαρχει κατι τετοιο στον επομενο τιτλο της σειρας, και πραγματικα απορω πως καποιοι δινουν free pass σε αυτο και μαλιστα το προτεινουν κιολας.


      Αυτα γενικα, πολυ καλο JRPG που το ευχαριστηθηκα, για να πω την αληθεια βεβαια δεν καταλαβαινω γιατι εντυπωσιασε τον τυπο περισσοτερο απο τα αλλα 2 (μαλλον οι reviewers δεν ειχαν παιξει τα αλλα 2? δεν ξερω). Ειναι σιγουρα πιο polished και χωρις rough edges αλλα προσωπικα τουλαχιστον δεν ξερω αν θα ελεγα οτι ειναι το καλυτερο της σειρας. Θα περιμενω να ακουσω εντυπωσεις αφου το τελειωσουν και τα υπολοιπα παιδια, και μπορει να επιστρεψω αν ασχοληθω με το post game.
      Last edited by nooto; 04-09-2022, 12:59 PM.

      Comment

      Working...
      X