17. Earthbound (SNES)
Το Earthbound καταφερε με τον τροπο του να θεωρειται ενα απο τα πιο cult/iconic παιχνιδια του SNES και ζυγιζοντας γνωμες σε διαφορα σαιτ και φορα κτλ σχηματιζεις την εντυπωση πως για πολυ κοσμο στεκεται επαξια διπλα στα βαρια ονοματα της εποχης οπως το FF6 και το Chrono Trigger.
Παντα ημουν περιεργος να δω προς τι το hype και η τοσο δυνατη fan base μεχρι που καποια στιγμη περυσι το τελειωσα μεσα σε ενα (το πολυ) 30ωρο.
Οπτικοακουστικα το παιχνιδι σου βγαζει ενα feel good vibe. Ειναι χαριτωμενο, εχει στιλ, εχει ευχαριστη μουσικη και δε θυμιζει σε τιποτα τα κλισε του ειδους, αφου διαδραματιζεται στην εποχη στην οποια βγηκε λιγο πολυ. Οι εχθροι μπορει να ειναι οι πανκ/σκειταδες εφηβοι, οι χαρακτηρες εχουν για οπλα baseball bats, frying pans και rocket launchers και για να κανεις save παιρνεις τηλεφωνο τον πατερα σου, ενω κατα διαστηματα παιρνεις τηλεφωνο και τη μανα σου επειδη ο καημενος ο Ness νιωθει homesick και αυτο επηρεαζει τα στατιστικα του.
Το modern day setting βεβαια ειναι απλα η αρχη του παιχνιδιου. Το Earthbound ειναι τερμα "ξεχωριστο" με τον τροπο του και ο κοσμος εν τελει εχει αρκετες ιδιαιτεροτητες και το καθε τι ειναι τερμα quirky που λενε, αφου καταληγεις να βλεπεις αρκετα σουρεαλιστικα σκηνικα και settings και γενικα το παιχνιδι δεν παιρνει στα σοβαρα τον εαυτο του.
To localization ειναι πολυ καλο και δινει μια διαφορετικη νοτα στο τι ειχαμε συνηθισει ως τοτε. To character development των πρωταγωνιστων ειναι υπερβολικα βασικο θα ελεγα αν και το supporting cast δεν ειναι αμελητεο και αναπτυσσεται και αυτο σε καποιον βαθμο με μικρα side-stories κτλ. Οπως και να χει δεν αποτελει καποιο απο τα δυνατα στοιχεια του τιτλου και το ιδιο ισχυει και για την πλοκη γενικοτερα. Το παιχνιδι κερδιζει τους οποιους ποντους κερδιζει απο το ποσο ασυνηθιστο ειναι σε σχεση με τα fantasy themed RPGs που βλεπαμε μονιμως, αλλα περαν αυτου η πλοκη ειναι πολυ λιτη και χωρις εκπληξεις.
Στο δια ταυτα, ζυγιζοντας τα ολα αυτα μαζι μπορω να πω πως το τελικο αποτελεσμα ηταν στην καλυτερη μετριο και πως παιζοντας κατι τετοιο τωρα δε θα το θεωρουσα αξιομνημονευτο για καποιον λογο. Γενικα πιστευω πως το μεγαλυτερο μερος της fan base ειναι ατομα στην αμερικη που πρωτοπαιξαν το παιχνιδι οταν ηταν εφηβοι και ηταν και πανω κατω το πρωτο τους RPG και οσο να ναι δεθηκαν αρκετα μαζι του γιατι ειναι προσιτο, ευχαριστο και οσο να ναι μπορουσαν να ταυτιστουν πιο ευκολα με τον Ness και τις πολεις του παιχνιδιου παρα με τις περιπετειες του Crono ή της Terra.
Παμε στα του gameplay τωρα. Το παιχνιδι παιζει χωρις random encounters. Οι εχθροι ειναι ορατοι στο χαρτη και σε καθε δωματιο που μπαινεις μπορεις απλα αν δεις πολλους εχθρους να βγεις και να ξαναμπεις π.χ. μεχρι να το φερεις στα μετρα σου το ολο θεμα. Το pesrspective στις μαχες θυμιζει Dragon Quest και το ιδιο ισχυει και στα μενου οπου αντι να κανεις interact με τα παντα με τη μια πατας Α για να ανοιξει το menu τυπου talk/use κτλ. Καποιος ειχε τη φαϊνη ιδεα να βαλει το απευθειας talk στο L, ακυρη αποφαση αλλα δε βαριεσαι.
Το παιχνιδι εισαγει το στοιχειο του να τελειωνουν αμεσως οι μαχες με εχθρους σημαντικα χαμηλοτερου level, πραγμα αν μη τι αλλο ευχαριστο. Το αλλο που δεν ειχαμε (ισως) δει ως τοτε ειναι το οτι χανεις HP σταδιακα, οποτε ακομα και αν φας καποιο lethal blow, αν δρασεις αμεσα προλαβαινεις να κανεις heal ή οτιδηποτε αλλο πριν πεθανεις.
Μεγαλο παραπονο για μενα αποτελει το item management του παιχνιδιου. Καθε χαρακτηρας μπορει να κουβαλαει λιγα αντικειμενα πανω του (νομιζω 16 και ισως να λεω και πολλα) και οτιδηποτε αλλο το κανεις stash στο πιο ενοχλητικο συστημα στα χρονικα. Παιρνεις τηλεφωνο και ερχονται και καλα απο μια εταιρεια και σου κανουν pick-up μεχρι 4 αντικειμενα τη φορα ετσι ωστε να γινουν store και οποτε χρειαστεις κατι αλλο πρεπει να ξαναπαρεις τηλεφωνο και να σου φερουν μεχρι 4 αντικειμενα. Οταν οι χαρακτηρες εχουν γεματο inventory αυτο ειναι πονοκεφαλος γιατι τρως απειρο χρονο μεχρι να παρεις και να αφησεις αυτα που θες. Το ολο συστημα ειναι αρκετα εκνευριστικο και αποτελει παραδειγμα του τι με χαλασε στον τιτλο (προβληματικο gameplay για χαρη καποιου χαριτωμενου αστειου/gameplay element).
Η δυσκολια επισης νομιζω πως δεν ηταν αρκετα balanced. Το παιχνιδι ειναι δυσκολουτσικο στην αρχη και μετα η δυσκολια πεφτει αρκετα(οταν το party μεγαλωνει). Καπου προς το τελος υπαρχουν μεγαλα difficulty spikes με καποια αρκετα ζορικα dungeons και σε καποιο σημειο ενιωσα πως γινεται λιγο αγγαρεια το ολο θεμα. Η τελικη μαχη επισης εχει διαφορες ιδιαιτεροτητες και επισης δε μπορω να πω πως με κερδισε (απο ενα σημειο και μετα πρεπει να παιξεις με μη συμβατικο τροπο αν μπορω να το πω ετσι, αλλιως η μαχη δεν τελειωνει).
Το Earthbound ηταν φιλοδοξο και οντως εσπασε πολλα κλισε της εποχης, εχοντας μια πολυ ιδιαιτερη ταυτοτητα μιας και ακομα και τωρα δε βλεπουμε τετοια RPGs αλλα 99% βλεπουμε fantasy themed και sci-fi themed RPGs μονο. Οι χαρακτηρες και η πλοκη δε με κερδισαν, αλλα καταλαβαινω το γιατι το ολο συνολο αρεσε (το αποδιδω βεβαια και σε τεραστιο βαθμο στον παραγοντα νοσταλγια). Το gameplay ειναι αρκετα συμβατικο με 1-2 νεες ιδεες, αλλα και καποια αλλα θεματα που πανε το παιχνιδι πισω.
Σκεφτομουν πως μετα απο το Earthbound θα επαιζα και το Mother 3, αλλα δε βλεπω να γινεται κατι τετοιο ποτε, γιατι δεν ξερω αν εχω ορεξη να ξοδεψω αλλες 30 ωρες για κατι το οποιο ισως να μη με κερδισει αρκετα (εν τω μεταξυ λενε πως M3>EB). Στο ερωτημα αν καποιος αξιζει να παιξει σημερα το Earthbound δε θα μπορουσα ευκολα να πω ναι. Δεν ειμαι και αρνητικος αλλα στην καλυτερη ειμαι τελειως ουδετερος.
TL;DR
Το ολο πακετο φαινεται πολυ ενδιαφερον και υποσχομενο εκ πρωτης, αλλα του λειπει το κατι παραπανω που θα το κανει να μπορει να σταθει διπλα στα βαρια πυροβολικα εκεινης της εποχης.
B+ tier
Το Earthbound καταφερε με τον τροπο του να θεωρειται ενα απο τα πιο cult/iconic παιχνιδια του SNES και ζυγιζοντας γνωμες σε διαφορα σαιτ και φορα κτλ σχηματιζεις την εντυπωση πως για πολυ κοσμο στεκεται επαξια διπλα στα βαρια ονοματα της εποχης οπως το FF6 και το Chrono Trigger.
Παντα ημουν περιεργος να δω προς τι το hype και η τοσο δυνατη fan base μεχρι που καποια στιγμη περυσι το τελειωσα μεσα σε ενα (το πολυ) 30ωρο.
Οπτικοακουστικα το παιχνιδι σου βγαζει ενα feel good vibe. Ειναι χαριτωμενο, εχει στιλ, εχει ευχαριστη μουσικη και δε θυμιζει σε τιποτα τα κλισε του ειδους, αφου διαδραματιζεται στην εποχη στην οποια βγηκε λιγο πολυ. Οι εχθροι μπορει να ειναι οι πανκ/σκειταδες εφηβοι, οι χαρακτηρες εχουν για οπλα baseball bats, frying pans και rocket launchers και για να κανεις save παιρνεις τηλεφωνο τον πατερα σου, ενω κατα διαστηματα παιρνεις τηλεφωνο και τη μανα σου επειδη ο καημενος ο Ness νιωθει homesick και αυτο επηρεαζει τα στατιστικα του.
Το modern day setting βεβαια ειναι απλα η αρχη του παιχνιδιου. Το Earthbound ειναι τερμα "ξεχωριστο" με τον τροπο του και ο κοσμος εν τελει εχει αρκετες ιδιαιτεροτητες και το καθε τι ειναι τερμα quirky που λενε, αφου καταληγεις να βλεπεις αρκετα σουρεαλιστικα σκηνικα και settings και γενικα το παιχνιδι δεν παιρνει στα σοβαρα τον εαυτο του.
To localization ειναι πολυ καλο και δινει μια διαφορετικη νοτα στο τι ειχαμε συνηθισει ως τοτε. To character development των πρωταγωνιστων ειναι υπερβολικα βασικο θα ελεγα αν και το supporting cast δεν ειναι αμελητεο και αναπτυσσεται και αυτο σε καποιον βαθμο με μικρα side-stories κτλ. Οπως και να χει δεν αποτελει καποιο απο τα δυνατα στοιχεια του τιτλου και το ιδιο ισχυει και για την πλοκη γενικοτερα. Το παιχνιδι κερδιζει τους οποιους ποντους κερδιζει απο το ποσο ασυνηθιστο ειναι σε σχεση με τα fantasy themed RPGs που βλεπαμε μονιμως, αλλα περαν αυτου η πλοκη ειναι πολυ λιτη και χωρις εκπληξεις.
Στο δια ταυτα, ζυγιζοντας τα ολα αυτα μαζι μπορω να πω πως το τελικο αποτελεσμα ηταν στην καλυτερη μετριο και πως παιζοντας κατι τετοιο τωρα δε θα το θεωρουσα αξιομνημονευτο για καποιον λογο. Γενικα πιστευω πως το μεγαλυτερο μερος της fan base ειναι ατομα στην αμερικη που πρωτοπαιξαν το παιχνιδι οταν ηταν εφηβοι και ηταν και πανω κατω το πρωτο τους RPG και οσο να ναι δεθηκαν αρκετα μαζι του γιατι ειναι προσιτο, ευχαριστο και οσο να ναι μπορουσαν να ταυτιστουν πιο ευκολα με τον Ness και τις πολεις του παιχνιδιου παρα με τις περιπετειες του Crono ή της Terra.
Παμε στα του gameplay τωρα. Το παιχνιδι παιζει χωρις random encounters. Οι εχθροι ειναι ορατοι στο χαρτη και σε καθε δωματιο που μπαινεις μπορεις απλα αν δεις πολλους εχθρους να βγεις και να ξαναμπεις π.χ. μεχρι να το φερεις στα μετρα σου το ολο θεμα. Το pesrspective στις μαχες θυμιζει Dragon Quest και το ιδιο ισχυει και στα μενου οπου αντι να κανεις interact με τα παντα με τη μια πατας Α για να ανοιξει το menu τυπου talk/use κτλ. Καποιος ειχε τη φαϊνη ιδεα να βαλει το απευθειας talk στο L, ακυρη αποφαση αλλα δε βαριεσαι.
Το παιχνιδι εισαγει το στοιχειο του να τελειωνουν αμεσως οι μαχες με εχθρους σημαντικα χαμηλοτερου level, πραγμα αν μη τι αλλο ευχαριστο. Το αλλο που δεν ειχαμε (ισως) δει ως τοτε ειναι το οτι χανεις HP σταδιακα, οποτε ακομα και αν φας καποιο lethal blow, αν δρασεις αμεσα προλαβαινεις να κανεις heal ή οτιδηποτε αλλο πριν πεθανεις.
Μεγαλο παραπονο για μενα αποτελει το item management του παιχνιδιου. Καθε χαρακτηρας μπορει να κουβαλαει λιγα αντικειμενα πανω του (νομιζω 16 και ισως να λεω και πολλα) και οτιδηποτε αλλο το κανεις stash στο πιο ενοχλητικο συστημα στα χρονικα. Παιρνεις τηλεφωνο και ερχονται και καλα απο μια εταιρεια και σου κανουν pick-up μεχρι 4 αντικειμενα τη φορα ετσι ωστε να γινουν store και οποτε χρειαστεις κατι αλλο πρεπει να ξαναπαρεις τηλεφωνο και να σου φερουν μεχρι 4 αντικειμενα. Οταν οι χαρακτηρες εχουν γεματο inventory αυτο ειναι πονοκεφαλος γιατι τρως απειρο χρονο μεχρι να παρεις και να αφησεις αυτα που θες. Το ολο συστημα ειναι αρκετα εκνευριστικο και αποτελει παραδειγμα του τι με χαλασε στον τιτλο (προβληματικο gameplay για χαρη καποιου χαριτωμενου αστειου/gameplay element).
Η δυσκολια επισης νομιζω πως δεν ηταν αρκετα balanced. Το παιχνιδι ειναι δυσκολουτσικο στην αρχη και μετα η δυσκολια πεφτει αρκετα(οταν το party μεγαλωνει). Καπου προς το τελος υπαρχουν μεγαλα difficulty spikes με καποια αρκετα ζορικα dungeons και σε καποιο σημειο ενιωσα πως γινεται λιγο αγγαρεια το ολο θεμα. Η τελικη μαχη επισης εχει διαφορες ιδιαιτεροτητες και επισης δε μπορω να πω πως με κερδισε (απο ενα σημειο και μετα πρεπει να παιξεις με μη συμβατικο τροπο αν μπορω να το πω ετσι, αλλιως η μαχη δεν τελειωνει).
Το Earthbound ηταν φιλοδοξο και οντως εσπασε πολλα κλισε της εποχης, εχοντας μια πολυ ιδιαιτερη ταυτοτητα μιας και ακομα και τωρα δε βλεπουμε τετοια RPGs αλλα 99% βλεπουμε fantasy themed και sci-fi themed RPGs μονο. Οι χαρακτηρες και η πλοκη δε με κερδισαν, αλλα καταλαβαινω το γιατι το ολο συνολο αρεσε (το αποδιδω βεβαια και σε τεραστιο βαθμο στον παραγοντα νοσταλγια). Το gameplay ειναι αρκετα συμβατικο με 1-2 νεες ιδεες, αλλα και καποια αλλα θεματα που πανε το παιχνιδι πισω.
Σκεφτομουν πως μετα απο το Earthbound θα επαιζα και το Mother 3, αλλα δε βλεπω να γινεται κατι τετοιο ποτε, γιατι δεν ξερω αν εχω ορεξη να ξοδεψω αλλες 30 ωρες για κατι το οποιο ισως να μη με κερδισει αρκετα (εν τω μεταξυ λενε πως M3>EB). Στο ερωτημα αν καποιος αξιζει να παιξει σημερα το Earthbound δε θα μπορουσα ευκολα να πω ναι. Δεν ειμαι και αρνητικος αλλα στην καλυτερη ειμαι τελειως ουδετερος.
TL;DR
Το ολο πακετο φαινεται πολυ ενδιαφερον και υποσχομενο εκ πρωτης, αλλα του λειπει το κατι παραπανω που θα το κανει να μπορει να σταθει διπλα στα βαρια πυροβολικα εκεινης της εποχης.
B+ tier
Comment