Υπάρχουν πολλοί εδώ μέσα που είναι fan των Ace Attorney games (μέσα και εγώ) αλλά αν το σκεφτεί κανείς τα παιχνίδια έχουν «ελάχιστο gameplay». Στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνδιού πατάμε το Α ή ακουμπάμε την οθόνη προκειμένου να προχωρήσει ο διάλογος και ενίοτε παρουσιάζουμε αποδείξεις σε εντελώς προκαθορισμένα σκηνικά. Παρόλα αυτά το παιχνίδι κατεφέρνει να είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό. Φυσικά ο λόγος είναι οι χαρακτήρες, οι διάλογοι, έστω και η χαρά του να βρίσκεις το contradiction. Είναι τόσο character/story-driven παιχνίδι που θα μπορούσε να είναι βιβλίο ή ταινία.
Θα μπορούσε όμως; Θα μπορούσε να έχει την ίδια επίδραση ως άλλο μέσο, να προσφέρει την ίδια ευχαρίστηση, τις ίδιες συγκινήσεις; Ή μήπως αυτά τα λίγα πράγματα που καλείται να κάνει ο παίκτης είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη;
Ας πάρουμε τώρα τα Μάριο παιχνίδια (τα πλατφόρμας). Εκεί σχεδόν οτιδήποτε συμβαίνει στην οθόνη είναι αποτέλεσμα των χειρισμών του παίκτη. Είναι πολύ πιο interactive, υπάρχει σχεδόν πλήρης έλεγχος των κινήσεων του ήρωα. Βέβαια και τα Μάριο είναι πολύ διασκεδαστικά παιχνίδια.
Υπάρχει χώρος και για τα δύο είδη; Είναι πραγματικά κακό να είναι ένα παιχνίδι interactive movie/book/whatever; Κατά μία έννοια όλα σχεδόν τα adventures εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία. Μια εντελώς προδιαγεγραμμένη πορεία, μια σειρά από γεγονότα στα οποία ο παίκτης ενεργεί ως ο διακόπτης που πατάει το play για να δει παρακάτω. Πρέπει σώνει και καλά να έχουν όλα τα παιχνίδια υψηλή διαδραστικότητα; Κατά μία έννοια, είναι η action προσέγγιση μονόδρομος στις γενιές που έρχονται;
Το μπαλάκι του Τίτου σε σας.
Θα μπορούσε όμως; Θα μπορούσε να έχει την ίδια επίδραση ως άλλο μέσο, να προσφέρει την ίδια ευχαρίστηση, τις ίδιες συγκινήσεις; Ή μήπως αυτά τα λίγα πράγματα που καλείται να κάνει ο παίκτης είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη;
Ας πάρουμε τώρα τα Μάριο παιχνίδια (τα πλατφόρμας). Εκεί σχεδόν οτιδήποτε συμβαίνει στην οθόνη είναι αποτέλεσμα των χειρισμών του παίκτη. Είναι πολύ πιο interactive, υπάρχει σχεδόν πλήρης έλεγχος των κινήσεων του ήρωα. Βέβαια και τα Μάριο είναι πολύ διασκεδαστικά παιχνίδια.
Υπάρχει χώρος και για τα δύο είδη; Είναι πραγματικά κακό να είναι ένα παιχνίδι interactive movie/book/whatever; Κατά μία έννοια όλα σχεδόν τα adventures εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία. Μια εντελώς προδιαγεγραμμένη πορεία, μια σειρά από γεγονότα στα οποία ο παίκτης ενεργεί ως ο διακόπτης που πατάει το play για να δει παρακάτω. Πρέπει σώνει και καλά να έχουν όλα τα παιχνίδια υψηλή διαδραστικότητα; Κατά μία έννοια, είναι η action προσέγγιση μονόδρομος στις γενιές που έρχονται;
Το μπαλάκι του Τίτου σε σας.
Comment