Πριν μπω στο κυρίως θέμα, να πω ότι το topic αυτό το έκανα με αφορμή τη gaming εκπομπή της Τρίτης του online ράδιου του Πάντειου Πανεπιστήμιου ( www.spamhill.org ) που είχε καλεσμένο τον κ. Χιώτη. Δεν ξέρω αν υπήρξε κανείς από εδώ που να το παρακολούθησε, εγώ πάντως έκανα την καλή πράξη και το πόσταρα στο θέμα με τα ενδιαφέροντα sites λίγα λεπτά αφού το κουτούλησα στην τύχη κάπου στο internet. Η εκπομπή παρεπιπτόντως ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα, τα παιδιά μάλλον ενημερωμένα στο θέμα του gaming (βέβαια δεν 'ξέραν το EV training στα Pokemon, αλλά who cares, τα pokemon είναι για παιδάκια) και ίσως αξίζει να την παρακολουθεί κανείς.
Τώρα, λίγα λόγια για τον κύριο Χιώτη. Ο εν λόγω κ. Χιώτης λοιπόν, δεν έχει κάποια σχέση με το μπουζούκι, αλλά ανήκει στην ελληνική εταιρία gaming development (lolwat) games2gaze (www.games2gaze.com).
Ένα μεγάλο μέρος της εκπομπής αφιερώθηκε στην εξιστόρηση της προσπάθειας δημιουργίας του συλλόγου ελληνικού gaming development (www.hgda.gr), κάτι ακαταλαβίστικα που είχε ποστάρει ο Dj πριν πολλά φεγγάρια.
Ο κ. Χιώτης είπε ότι το εγχείρημα είναι στα τελειώματα, μένουν κάτι γραφειοκρατικές διαδικασίες για να ολοκλρηρωθεί το όλο πράμμα και παρόλο που το site έχει πάψει να ανανεώνεται από τον καιρό του Νώε, όλα βαίνουν καλώς.
Το δεύτερο spicy θέμα της εκπομπής ήταν το ελληνικό gaming development. Εκεί ειπώθηκαν πολλά, αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα.
Ενδιαφέρον είχε η άποψη του κ. Χιώτη, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι το να φτιάξεις ένα game που να κοντράρει μεγάλα franchises είναι εύκολο, ότι οι έλληνες developers έχουν ήδη καταφέρει να φτιάξουν παρόμοιας δυναμικής παιχνίδια και ότι γενικότερα για πολλά πράγματα ευθύνεται η νοοτροπία του Έλληνα.
Γενικά μίλησε πολύ, οπότε δεν μπορώ να πω ότι συμφωνούσα ή διαφωνούσα με όλα όσα έλεγε. Αντίθετα διάλεξα την μέση οδό (aka να κάνω και τα δύο ανάλογα την περίπτωση), και παρόλο που μου φάνηκε αρκετά υπερβολικός σχεδόν σε ό,τι έλεγε, με έβαλε σε σκέψεις.
Δηλαδή, θεωρώ ότι δεν υπάρχει ακόμη κάτι ισάξιο των ξένων μεγάλων franchises με ελληνική σφραγίδα, και ούτε ότι να φτιάξεις ένα masterpiece είναι εύκολο. Είμαι δύσπιστος απέναντι στη δήλωση "τα ελληνικά videogames πουλάνε παντού εκτός από την Ελλάδα" και λοιπά, και λοιπά.
Παρόλα αυτά: η ύπαρξη της indy σκηνής είναι γεγονός, το xboxlive βοηθά στη διάδοση τέτοιων παιχνιδιών και ήδη έχουμε ακούσει για αριστουργήματα με μηδαμινό budget (βλ. Braid). Συνεπώς, το bugdet τελικά ίσως είναι μεν ικανό γενικά όμως δεν είναι ικανό για τη δημιουργία ενός καλού παιχνιδιού.
Και τώρα, φίλε αναγνώστη, μάλλον θα έχεις την εξής απορία: γιατί στο διάολο τα γράφεις όλα αυτά;
Η απάντηση είναι η εξής: γιατί μου κίνησε το ενδιαφέρον ότι οι ελληνικές εταιρίες gaming development, είναι υπαρκτές, έχουν κάνει παιχνίδια (πέρα από το 1821 και το Συνομωσίες), υπάρχει μια Α' προσπάθεια οργάνωσης όλου αυτού (βλ. σύλλογος), αλλά και γιατί, hell, και ο Ryu ήθελε να το κάνει
.
Εδώ μπορείτε να πείτε, τα σχόλιά σας πάνω στο όλο θέμα, τις σκέψεις σας, τί πιστεύετε για το ελληνικό gaming development, την ποιότητά του και το στάδιο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή, ακόμη και το για το κατά πόσο σας ακούγεται σωβινιστική η φράση HELLENIC GAMING DEVELOPMENT.
Εγώ ίσως το κάνω αργότερα γιατί τώρα νυστάζω.
Titus - Χρήσιμα Links:
Τώρα, λίγα λόγια για τον κύριο Χιώτη. Ο εν λόγω κ. Χιώτης λοιπόν, δεν έχει κάποια σχέση με το μπουζούκι, αλλά ανήκει στην ελληνική εταιρία gaming development (lolwat) games2gaze (www.games2gaze.com).
Ένα μεγάλο μέρος της εκπομπής αφιερώθηκε στην εξιστόρηση της προσπάθειας δημιουργίας του συλλόγου ελληνικού gaming development (www.hgda.gr), κάτι ακαταλαβίστικα που είχε ποστάρει ο Dj πριν πολλά φεγγάρια.
Ο κ. Χιώτης είπε ότι το εγχείρημα είναι στα τελειώματα, μένουν κάτι γραφειοκρατικές διαδικασίες για να ολοκλρηρωθεί το όλο πράμμα και παρόλο που το site έχει πάψει να ανανεώνεται από τον καιρό του Νώε, όλα βαίνουν καλώς.
Το δεύτερο spicy θέμα της εκπομπής ήταν το ελληνικό gaming development. Εκεί ειπώθηκαν πολλά, αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα.
Ενδιαφέρον είχε η άποψη του κ. Χιώτη, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι το να φτιάξεις ένα game που να κοντράρει μεγάλα franchises είναι εύκολο, ότι οι έλληνες developers έχουν ήδη καταφέρει να φτιάξουν παρόμοιας δυναμικής παιχνίδια και ότι γενικότερα για πολλά πράγματα ευθύνεται η νοοτροπία του Έλληνα.
Γενικά μίλησε πολύ, οπότε δεν μπορώ να πω ότι συμφωνούσα ή διαφωνούσα με όλα όσα έλεγε. Αντίθετα διάλεξα την μέση οδό (aka να κάνω και τα δύο ανάλογα την περίπτωση), και παρόλο που μου φάνηκε αρκετά υπερβολικός σχεδόν σε ό,τι έλεγε, με έβαλε σε σκέψεις.
Δηλαδή, θεωρώ ότι δεν υπάρχει ακόμη κάτι ισάξιο των ξένων μεγάλων franchises με ελληνική σφραγίδα, και ούτε ότι να φτιάξεις ένα masterpiece είναι εύκολο. Είμαι δύσπιστος απέναντι στη δήλωση "τα ελληνικά videogames πουλάνε παντού εκτός από την Ελλάδα" και λοιπά, και λοιπά.
Παρόλα αυτά: η ύπαρξη της indy σκηνής είναι γεγονός, το xboxlive βοηθά στη διάδοση τέτοιων παιχνιδιών και ήδη έχουμε ακούσει για αριστουργήματα με μηδαμινό budget (βλ. Braid). Συνεπώς, το bugdet τελικά ίσως είναι μεν ικανό γενικά όμως δεν είναι ικανό για τη δημιουργία ενός καλού παιχνιδιού.
Και τώρα, φίλε αναγνώστη, μάλλον θα έχεις την εξής απορία: γιατί στο διάολο τα γράφεις όλα αυτά;
Η απάντηση είναι η εξής: γιατί μου κίνησε το ενδιαφέρον ότι οι ελληνικές εταιρίες gaming development, είναι υπαρκτές, έχουν κάνει παιχνίδια (πέρα από το 1821 και το Συνομωσίες), υπάρχει μια Α' προσπάθεια οργάνωσης όλου αυτού (βλ. σύλλογος), αλλά και γιατί, hell, και ο Ryu ήθελε να το κάνει

Εδώ μπορείτε να πείτε, τα σχόλιά σας πάνω στο όλο θέμα, τις σκέψεις σας, τί πιστεύετε για το ελληνικό gaming development, την ποιότητά του και το στάδιο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή, ακόμη και το για το κατά πόσο σας ακούγεται σωβινιστική η φράση HELLENIC GAMING DEVELOPMENT.
Εγώ ίσως το κάνω αργότερα γιατί τώρα νυστάζω.
Titus - Χρήσιμα Links:
Comment