Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ελληνικό Gaming Development

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Enpsty View Post

    ΥΓ. Για το budget δεν υπερβάλλω. Αν όχι 10, 5 εκ.δολ. στο νερό παιδιά. Τουλάχιστον για full price game σε HD κονσόλα.
    Οχι μη κολλας ουτε στο HD (δε σημαινει τιποτα πραγματικα) ουτε στο full price. Υπαρχουν παιχνιδια εκει εξω που κοστιζουν λιγοτερο απο εκ. και ειναι στη κατηγορια που λες.
    Do a barrel roll!

    Comment


    • #32
      Originally posted by Ramparter View Post
      Οχι μη κολλας ουτε στο HD (δε σημαινει τιποτα πραγματικα) ουτε στο full price. Υπαρχουν παιχνιδια εκει εξω που κοστιζουν λιγοτερο απο εκ. και ειναι στη κατηγορια που λες.
      Έχεις κάποιο παράδειγμα;
      Δεν το λέω ειρωνικά, πραγματικά με ενδιαφέρει να μάθω.

      Εγώ που έχω μιλήσει με ένα φίλο μου που το ψάχνει πολύ το πράγμα μου είχε πει για minimum 5.
      Λογικό μου ακούγεται. Πρέπει να είναι πολύ χαμηλή παραγωγή για να είναι κάτω από εκ. shovelware κοινώς.
      Δεν μιλάω φυσικά για downloadable games.

      Comment


      • #33
        Έχω παίξει (και αγοράσει) ένα αξιοπρεπέστατο ελληνικό (αγγλόφωνο) point and click adventure, το Diamonds in the Rough.


        Φυσικά υπολείπεται αρκετά στον τεχνικό τομέα σε σχέση με άλλα παιχνίδια και είναι σχετικά μικρό αλλά είναι πολύ προσεγμένο. Από κάτι τέτοια πρέπει να γίνει η αρχή. Βέβαια η συνέχεια δεν είναι εύκολη ειδικά όταν έχει να κάνει με ένα μη εμπορικό είδος... Ρίχτε του μια ματιά αν θέλετε.
        Originally posted by Squall Leonhart
        I used to be a SeeD like you, then I took an icicle in the chest
        Originally posted by 丹野
        Ο sub_zero είναι αυτός ο ψηλός με τα γυαλιά, ενώ ο Παίχτης είναι ο κούκλος αθλητικός τυπάς. Ο LMS δεν ξέρω ποιος είναι, αλλά who cares...
        Originally posted by Ryu_gr
        υπάρχουν τα games που τα "γεμίζουν" με επαναλαμβανόμενα tasks για να δείξουν απλώς ότι έχεις πράγματα να κάνεις (και όταν πας να ασχοληθείς απλά βαριέσαι) και υπάρχει και το Mario Galaxy.

        Comment


        • #34
          Λίγα ακόμα λόγια

          Διάβασα με ενδιαφέρον το post αυτού του forum που γνώρισα σήμερα και θα ήθελα να αναφέρω 2 πράγματα:

          Μια μελέτη που ξεκίνησε πριν χρόνια (2006) για την ελληνική πραγματικότητα στο game development και πρωτοεμφανίστηκε στο coder.gr ενώ τώρα φιλοξενείται ευγενικά στην σελίδα του βιβλίου "Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη": http://videogamesbook.wordpress.com/...game-industry/

          Mια σχετική συζήτηση (αν εξαιρέσει κανείς τα off-topic που προέκυψαν) και συγκεκριμένα το post μου με την λίστα με τα "ελληνικά" παιχνίδια που πουλιούνται ακόμα και στο εξωτερικό: http://videogameslab.freeforums.org/...ev-t52-20.html - ξεκινώντας κανείς από την αρχή (κι αν αντέξει ως το τέλος) θα μάθει αρκετά.

          Επίσης, όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να βρει αρκετές παραπομπές για τις εταιρίες που εμφανίστηκαν και στην 1η Συνάντηση τον Ιούνιο του 2008 στο άρθρο του gameworld.gr - http://www.facebook.com/l.php?u=http...events&h=e6fa7

          Χαίρομαι που σας βρήκα!

          Γεώργιος Χιώτης

          Comment


          • #35
            Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, η Πολωνία έχει μία απ΄τις καλύτερες gaming dev σκηνές σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Τα περισσότερα δυτικά RPGs προέρχονται από εκεί, πολλά adventures επίσης κι άλλα.

            Με λίγα λόγια, δείξε μου την Ιndie σο υ σκηνή, να σου πω ποιός είσαι.

            Δε γίνεται να αρχίσει κάποιος απ'τη μέση. Η αρχή είναι το ερασιτεχνικό που στην Ελλάδα δεν υπάρχει σε οργανωμένο επίπεδο τουλάχιστον.
            " You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?

            Authenticity sir, authenticity. "

            Discworld (1995, PC/Playstation/Sega Saturn)



            Comment


            • #36
              Originally posted by Scatman View Post
              Δε γίνεται να αρχίσει κάποιος απ'τη μέση. Η αρχή είναι το ερασιτεχνικό που στην Ελλάδα δεν υπάρχει σε οργανωμένο επίπεδο τουλάχιστον.
              Ίσως επειδή δεν υπάρχει σχολή Game Development στις μεγάλες πόλεις ? προς το παρόν υπάρχει το Game Programming...
              sigpic

              Comment


              • #37
                Ποιο game programming και πράσινα άλογα μωρέ, πλάκα μας κάνεις; Ένας υποκλάδος του γενικότερου θέματος δεν προσφέρει τίποτα πέραν μιας δικαιολογίας.

                Τέλος πάντων, δεν είναι θέμα σχολών.

                Comment


                • #38
                  Ελληνικό Gaming Development

                  Originally posted by Scatman View Post
                  Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, η Πολωνία έχει μία απ΄τις καλύτερες gaming dev σκηνές σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Τα περισσότερα δυτικά RPGs προέρχονται από εκεί, πολλά adventures επίσης κι άλλα.

                  Με λίγα λόγια, δείξε μου την Ιndie σου σκηνή, να σου πω ποιός είσαι.

                  Δε γίνεται να αρχίσει κάποιος απ'τη μέση. Η αρχή είναι το ερασιτεχνικό που στην Ελλάδα δεν υπάρχει σε οργανωμένο επίπεδο τουλάχιστον.
                  +1 και από εμένα.

                  Διαβάζω επίσης το thread που έβαλε ο κ. Χιώτης, και έχω δει αρκετά πράγματα με τα οποία συμφωνώ και πολύ περισσότερα με τα οποία διαφωνώ. Δύο πρώτα σχόλια είναι τα εξής.

                  1) Πόσες από τις εταιρίες που βγήκαν και προσπάθησαν είχαν όχι σοβαρη χρηματοδότηση αλλά σοβαρή διοίκηση και σοβαρούς ανθρώπινους πόρους? Μήπως - για να γλέιψω την καραμέλα της "νοοτροπίας του Έλληνα" - τα επιχειρηματικά πλάνα των εν λόγω εταιριών ήταν της κατηγορίας "μαζευόμαστε 5 φιλαράκια που βρίσκουν άλλα 10 φιλαράκια και ξεκινάμε", "ξεκινάμε και βλέπουμε στην πορεία, έλα μωρέ, θα την παλέψουμε", και "είμαι imba PROJECT MANAGER !!!11ONEONELOL, και μη σου πω ότι είμαι και EXECUTIVE DIRECTOR@#$%#@#"? Αυτό που τείνουμε να ξεχνάμε όλοι στην παρούσα κουβέντα είναι πως και οι προγραμματιστές (πρώην φοιτητές προγραμματισμού) και οι παίχτες βλέπουν τη διαδικασία του gaming development υπό το πρίσμα του ερασιτέχνη / χομπίστα/ τεχνικού γνώστη/ δημιουργού, αλλά όχι υπό το πρίσμα του επιχειρηματία. Σαν οργανόγραμμα, σαν ισολογισμός, σαν επιχειρηματική κουλτούρα, σα διοίκηση, σα στόχοι, σαν προσωπικότητες που συνεργάζονται, γενικά σαν αυτό που λέμε "σοβαρή εταιρία" ανεξάρτητα από το αντικείμενο, ήταν έστω βιώσιμες οι προσπάθειες του χώρου? Για να το θέσω ωμά, οι ίδιοι μανατζαραίοι αν πηγαίνανε στη λαϊκή να πουλήσουν πατάτες θα τα καταφέρνανε?

                  Δεν έχει τόση σημασία το αντικείμενο του game development, όσο η επιχειρηματικότητα. Οι ελληνικές προσπάθειες σκοντάφτουν πρώτα στο ότι είναι κακές εταιρίες και αργότερα στο ότι είναι κακοί προγραμματιστές. Με άξονα αυτό, να σχολιάσω τον κατάλογο που έδωσε ο κ. Χιώτης με παιχνίδια που πούλησαν - πόσες από αυτές τις εταιρίες έβγαλαν και δεύτερο και τρίτο τίτλο, πόσες ήταν απλά βιώσιμες, και πόσες από αυτές έκλεισαν? Όπως σωστά γράφτηκε σε ένα post, αν δεν ξέρετε πάρτε έναν τύπο, βέλτε τον οικονομικό διευθυντή να βγάζει αυτός τα μάτια του με λογιστικά και πελάτες και να εφαρμόσει ένα ρεαλιστικό και βιώσιμο business plan (και ένας διαφημιστής δε θα έβλαπτε).

                  Δε μπορώ εδώ να μην αναφέρω αυτό το ρημάδι το Torchlight, ένα κανονικό παιχνίδι που κυκλοφόρησε από μια εταιρία με (έμπειρα) στελέχη και διατίθονταν προς πώληση μόνο από τη σελίδα της και μόνο σε ψηφιακή μορφή, πήρε πολύ καλές κριτικές από κοινό και σελίδες, και βγήκε σε υλική μορφή σε play.com κλπ μετά από 6 - 8 μήνες. Το εν λόγω παιχνίδι είναι ο καλύτερος κλώνος του Diablo 1 που έχω παίξει ποτέ. Ούτε αυτό δε γίνεται από Έλληνες, ε? Δε μπορεί να στηθεί ένας στοιχειώδης και απλός μηχανισμός promotion για πατάτες? Κι ένα quote από το χρήστη Thanasis, με bolds δικά μου

                  Στην αρχική ερώτηση αν μπορεί να γίνει Ελληνική βιομηχανία η απάντηση είναι πως όχι χωρίς να εξασφαλίσει μερίδιο της αγοράς. Όποιος έχει κάτσει να ετοιμάσει σοβαρό business plan για εταιρία χρηματοδότησης δεν κόλλησε σίγουρα ούτε στο ταλέντο, ούτε στη νοοτροπία, ούτε στα υπερβολικά χρήματα. Το εξασφαλισμένο μερίδιο της αγοράς είναι που λείπει ώστε να μην είναι η επιχείρηση «υψηλού ρίσκου».
                  Όταν μιλάμε για βιομηχανία στην Ελλάδα ή σε οποιαδήποτε χώρα μιλάμε για παραγωγή, όχι για διανομή/ πώληση. Αν θέλει να πουλήσει στην Ελλάδα πρόβλημά του, αλλά ποιό είναι το συγκριτικό του πλεονέκτημα? Στήστε την εδώ την εταιρία και πουλήστε στην Τρανσυλβανία, δε μας ενδιαφέρει, αλλά να υπάρχει παραγωγή, τεχνογνωσία, εκπαίδευση και εμπειρία στην Ελλάδα. Τα bolds που σημείωσα είναι για γέλια - κανένα μερίδιο αγοράς δεν είναι ποτέ εξασφαλισμένο εκτός αν μιλάμε για θεσμικό ή φυσικό μονοπώλιο. Ίσως εννοεί ύπαρξη target group, ίσως εννοεί νέα ανάγκη που θα είναι ο πρώτος που θα την καλύψει. Σε καμία περίπτωση πάντως δεν υπάρχει εξασφαλισμένο μερίδιο της αγοράς, είτε 5% είτε 95%, και αν ο Θανάσης ανοίξει κάπου καφετέρια να μου πείτε πού είναι να ανοίξω μία ακριβώς απέναντι να μιλήσουμε τότε για τα το εξασφαλισμένο market share του καθενός - εκτός αν είναι τόσο μάγκας που αγοράσει όλα τα γύρω οικοδομικά τετράγωνα, ήγουν block new entrants in the market (via innovation based competition θα προσέθετα αλλά πάει μακριά). Από τη μεριά της κατανάλωσης, η ελληνική αγορά δεν είναι προβληματική από τη φύση της ή χειρότερη από άλλες χώρες, αλλά το θέμα είναι τι της πουλάς. Τα παιχνίδια ως προϊόν αντιμετωπίζονται, κυρίως από αυτούς που τα παράγουν, σαν τυρί φέτα - ονομασία προέλευσης κι έτσι.

                  Διάβασα επίσης την ιστορία του παιδιού πίσω από το "1821" και συμφωνώ απόλυτα με τις απαντήσεις του κ. Χιώτη. Σεβαστή η αγωνία και το προσωπικό κόστος, σεβαστό το ότι ήταν παιδιά και δεν ήξεραν, αλλά 1) θα μπορούσαν να ρωτήσουν τους γονείς ή τους συγγενείς τους για ενημέρωση 2) θα μπορούσαν να πάνε σε ένα οποιοδήποτε φοροτεχνικό γραφείο και να τους καθοδηγήσει επαγγελματίας. Κλασσική περίπτωση επίσης της κρατικής καραμέλας που έχω βαρεθεί να την ακούω, όχι από τη σκοπιά του ανεπαρκούς και κακοοργανωμένου κράτους αλλά του κράτους "που δε μας στήριξε".

                  Και φτάνοντας στο τέλος του θέματος, βρήκα προτάσεις για τη δημιουργία παιχνιδιού. Καλά στέφανα...
                  Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?

                  Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...

                  Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί

                  Comment


                  • #39
                    Τιτε λιγο πολυ ειπες αυτα που βαριομουν να γραψω. Επισης θελω να ευχαριστησω το κυριο Χιωτη που μπηκε στο κοπο να γραφτει στο site και να συμμετασχει στη συζητηση. Μολις γραφτηκα και στο forum του video games laboratory. Η αισθηση μου ειναι οτι αυτη τη στιγμη που μιλαμε υπαρχουν ατομα στην Ελλαδα που ασχολουνται με το θεμα και προγραμματιζουν τα δικα τους demo, δεν υπαρχει ομως καποια οργανωση και καποια συνεννοηση ωστε μεσω ομαδων να προκυψει κατι πιο σοβαρο.
                    Do a barrel roll!

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Ramparter View Post
                      Τιτε λιγο πολυ ειπες αυτα που βαριομουν να γραψω. Επισης θελω να ευχαριστησω το κυριο Χιωτη που μπηκε στο κοπο να γραφτει στο site και να συμμετασχει στη συζητηση. Μολις γραφτηκα και στο forum του video games laboratory. Η αισθηση μου ειναι οτι αυτη τη στιγμη που μιλαμε υπαρχουν ατομα στην Ελλαδα που ασχολουνται με το θεμα και προγραμματιζουν τα δικα τους demo, δεν υπαρχει ομως καποια οργανωση και καποια συνεννοηση ωστε μεσω ομαδων να προκυψει κατι πιο σοβαρο.
                      Υπάρχουν λίγα άτομα στην Ελλάδα με Game Development. Ήδη μιλάω μ' έναν game dev... Έχω ενημερωθεί ότι υπάρχουν αρκετά άτομα με εμπειρία game development και game programming(εκτός τους FiOth και Vuzzi οι οποίοι σπούδασαν game programming εδώ Θεσσαλονίκη) στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.

                      Originally posted by Evans View Post
                      Ποιο game programming και πράσινα άλογα μωρέ, πλάκα μας κάνεις; Ένας υποκλάδος του γενικότερου θέματος δεν προσφέρει τίποτα πέραν μιας δικαιολογίας.

                      Τέλος πάντων, δεν είναι θέμα σχολών.
                      Μην λες παρλαπίπες... Υπάρχει σχολή game programming και λέγεται ΙΕΚ ΑΚΜΗ ! Πουθενά αλλού δεν υπάρχει τέτοια σχολή και το game programming είναι κι αυτό ένας κλάδος στην δημιουργία των παιχνιδιών ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα και λάθη στο παιχνίδι μέσα.
                      sigpic

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Tanno View Post
                        Μην λες παρλαπίπες... Υπάρχει σχολή game programming και λέγεται ΙΕΚ ΑΚΜΗ ! Πουθενά αλλού δεν υπάρχει τέτοια σχολή και το game programming είναι κι αυτό ένας κλάδος στην δημιουργία των παιχνιδιών ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα και λάθη στο παιχνίδι μέσα.
                        Α πες το ότι εννοούσες ΙΕΚ, και νόμιζα οτι μίλαγες για κάτι πρόχειρο...
                        Originally posted by Raf
                        Η Νίντι λίγο το πάει αλλιώς, ε, έχουμε τον Ραμπ εκεί να ψιλοτρολάρει.

                        Comment


                        • #42
                          LOL

                          Τεσπα δεν ειναι οι σχολες που λειπουν, το να ξερεις προγραμματισμο ειναι μια πολυ καλη αρχη. Αλλοι μαθαινουν να προγραμματιζουν μονοι τους, αλλοι σε ΑΕΙ, σε ΤΕΙ σε σχολες γενικοτερα. Προσωπικα μεσω της σχολης μου εμαθα πολυ καλη JAVA κατι που με βοηθησε στο να προγραμματισω σε C# στο XNA χωρις να χρειαστει να μου δειξει καποιος κατι παραπανω. Ετρεξα ενα ετοιμο demo, μελετησα το κωδικα, αρχισα να τον πειραζω και σιγα σιγα εμαθα να κανω οτι θελω.
                          Do a barrel roll!

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Ramparter View Post
                            Τιτε λιγο πολυ ειπες αυτα που βαριομουν να γραψω. Επισης θελω να ευχαριστησω το κυριο Χιωτη που μπηκε στο κοπο να γραφτει στο site και να συμμετασχει στη συζητηση. Μολις γραφτηκα και στο forum του video games laboratory. Η αισθηση μου ειναι οτι αυτη τη στιγμη που μιλαμε υπαρχουν ατομα στην Ελλαδα που ασχολουνται με το θεμα και προγραμματιζουν τα δικα τους demo, δεν υπαρχει ομως καποια οργανωση και καποια συνεννοηση ωστε μεσω ομαδων να προκυψει κατι πιο σοβαρο.
                            Και 'γω με τη σειρά μου να τον ευχαριστήσω που πρόσθεσε και το forum μας στο χώρο των links στη σελίδα του.
                            The illusion of free will is an illusion.

                            Comment


                            • #44
                              Όχι άλλο κ.Χιώτη

                              Μια παράκληση ρε παιδιά - πείτε με gchiotis (nick) αλλά όχι άλλο :phil: κ.Χιώτη :kill:. Εγώ σας το κάνω αυτό να σας λέω κύριε και κυρία; χαχαχαχαχαχαχα

                              Να πω τι έχω καταλάβει τόσα χρόνια

                              - όποιος παίζει παιχνίδια θεωρεί ότι όσο εύκολα περνάει τις πίστες τόσο εύκολα γράφει ένα παιχνίδι, για αυτή την παρεξήγηση πολύς κόσμος ακόμα κλαίει :xp:

                              - όποιος μπαίνει στο κόπο να γράψει παιχνίδι έστω και με παρέα στην πορεία ή κουράζεται και τα παρατά (γιατί τα βρίσκει παλούκια) ή ανοίγει εταιρία και μετά τα παρατά και την κλείνει γιατί πήγε "ξυπόλυτος στα αγκάθια"

                              - όποιος πάει να μπει στον χώρο "επαγγελματικά" δεν "διασκεδάζει" αλλά "πήζει" όπως σε κάθε άλλη δουλειά και τελικά ξαναγίνεται gamer και ούτε να ακούσει για να φτιάξει παιχνίδια θέλει ξανά

                              - όποιος μπει τελικά "επαγγελματικά" είτε μόνος του είτε σε εταιρία δουλεύοντας καταλαβαίνει ότι είτε κώδικα γράφει, είτε γραφικά, είτε ήχους στήνει είναι το ίδιο σαν να έκανε ένα εμπορολογιστικό πρόγραμμα multimedia! :resp:

                              Έχει "πειθαρχία" απαιτεί ΓΝΩΣΗ! σε εξειδικευμένο αλλά και σε ευρύ πλαίσιο, δουλεύει μεθοδικά και προχωρά μαζί με την τεχνολογία. Δηλαδή οι παραπάνω εξαιρέσεις δεν κάνουν τον κανόνα.

                              Τελικά δηλαδή, πρέπει να είσαι συνειδητοποιημένος να κάνεις αυτή "τη δουλειά" όπως και να γινόσουν μανάβης ή ηλεκτρολόγος.

                              Για μένα προσωπικά, όποιος θέλει να ασχοληθεί πρέπει όντως - παρά τις διαφωνίες - να το δει σαν ένα δημιουργικό μέσο έκφρασης - γιατί τελικά αυτό είναι. Εκφράζει τον/τους δημιουργούς του.

                              Αν πας να κάνεις το 8ωρο, νόμιμο και θεμιτό, τι θα δημιουργήσεις; Πάνε κάνε tools για την ομάδα ανάπτυξεις, κι αυτό χρήσιμο είναι. Ο "δημιουργός" όμως είναι αυτός που με μεράκι θα κάνει ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ παιχνίδι ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ μέσο.

                              Δηλαδή το φιδάκι δεν είναι παιχνίδι αλλά το Medal of Honor είναι; Η' το "Tower Defense" δεν είναι και είναι το Plants vs Zombies που στην πραγματικότητα είναι κλώνος του; Ή μήπως ένα παιχνίδι για κινητό δεν είναι παιχνίδι όσο ένα web ή το WOW.

                              Από την "γνωστή" λίστα οι εταιρίες που αναφέρονται, 8 τον αριθμό, είναι βιώσιμες και μόλις 2 έκλεισαν ή υπολειτουργούν, π.χ. η Track7Games δεν νομίζω ότι έκλεισε με αυτή την σημασία της λέξης... ούτε το ότι δεν βγάζει 1 παιχνίδι το μήνα κάποια εταιρία δεν την εντάσσει στην μπίζνα. 1 παιχνίδι το χρόνο ως 5 χρόνια είναι η κοινή πρακτική ανάλογα το παιχνίδι.

                              Μόνο αν είσαι όμιλος με 50 εταιρίες outsourcing γίνεσαι ΕΑ, Αctivision-Blizzard κλπ... και βγάζεις 10 τίτλους τον χρόνο. Για τα 3 GoW π.χ. πόσα χρόνια πήρε; 3 μήνες;

                              Υπάρχουν όμως και μια πληθώρα ομάδων και ατόμων που βγάζουν παιχνιδάκια - δείτε τον φίλο του Darkverse που με Gamemaker έχει βγάλει 3 παιχνιδάκια ΤΕΛΕΙΑ για διάφορα κοινά.

                              Αυτόν όμως δεν μπορούμε να τον εντάξουμε στο "βιομηχανία" με αυτή την σημασία της λέξης. Ίσως στους δημιουργούς, στην παραγωγή, ναι, αλλά "βιομηχανία" είναι κάτι άλλο.

                              Όπως έλεγα και με έναν φίλο τις προάλες, ακούγεται ότι οι εταιρίες δεν προσλαμβάνουν. Αν έχουν 2 τίτλους που αναπτύσσουν με συμπληρωμένη ομάδα δεν είναι το ίδιο με μια εταιρία που φτιάχνει λογισμικό για βίντεο και δεν προσλαμβάνει κόσμο για μια 5ετία γιατί καλύπτει τις ανάγκες της;

                              Από την άλλη, όταν πας να διεκδικήσεις έστω και 1000ευρώ αυτά πρέπει να έχουν αντίκρυσμα. Κι επειδή η δουλειά αυτή είναι δημιουργική, προτιμώ κάποιον που έκανε με Paint μια 3D εικόνα από κάποιον που με 3DMax με έτοιμα μοντέλα έκανε την ίδια σκηνή. Ο πρώτος ξέρει, ο δεύτερος όχι.

                              Προτιμώ έναν προγραμματιστή που ξέρει τι είναι μέτρηση του αλγορίθμου από έναν που έβαλε ένα button σε Visual IDE και νομίζει ότι είναι ο σούπερ προγραμματιστής. Πόσοι ξέρουν γιατί τι σημαίνει by reference και by value ενώ δουλεύουν χρόνια μια γλώσσα και δεν τα αξιοποιούν; Ακόμα και σε C# να γράψεις και σε Java οι γενικές αρχές είναι ίδιες.

                              Ίδιες και στην ανάπτυξη των βιντεοπαιχνιδιών. Πάει ένας και γράφει σε C++ και νομίζει ότι είναι θεός και πάει ο άλλος σε Java που είναι 100 φορές χείριστη και βγάζει μικρότερο σε μέγεθος εκτελέσιμο και 100 φορές πιο γρήγορο. Φυσικά ο Java στην περίπτωσή μας ρίχνει στα αυτιά του C++.

                              Τα γράφω γιατί υπάρχει αυτή η εντύπωση, ότι εγώ θα μάθω C++ θα είμαι γ*μ*τος και οι άλλοι είστε άχρηστοι. Και πάει να φτιάξει ένα παιχνίδι και χώρια που σέρνεται γιατί πάει με 2FPS μετά φταίει ο καιρός, φταίει το deadline, φταίει το engine γιατί θα έπρεπε να γράψει αυτός το δικό του engine και μετά ενώ έχει πάρει 2 χρόνια μισθούς και δεν βγαίνει το παιχνίδι φταίει η εταιρία και μετά η εταιρία η κακιά έκλεισε... και αυτά που γράφουμε αυτές τις μέρες.

                              Άρα, για μένα, πάνω από 10 χρόνια παράγονται παιχνίδια που συντηρούν κόσμο και εταιρίες και η άνοδος των εταιριών είναι συνεχής και παραγωγική και το να κλείσει κάποια είναι μέσα στο παιχνίδι όπως κάθε εταιρία κι εφόσον παράγονται τίτλοι από εταιρίες και συνεχίζουν η "μικρή" αλλά όχι ανύπαρκτη βιομηχανία θα μεγαλώσει.

                              Αλλά αν μια εταιρία έχει 10 εκατομύρια να διαθέσει δεν σημαίνει ότι θα κάνει και ΑΑΑ τίτλο, γιατί αν πάμε εμείς να κάνουμε παιχνίδι σίγουρα δεν θα το κάνουμε - γιατί μας λείπει η γνώση του ξένου που έρχεται και το κάνει. Άρα δεν φτάνουν τα λεφτά, δεν φτάνει κι ο κόσμος μόνος του.

                              Θέλει και τα δύο, θέλει και την συνεργασία της "κακιάς" εταιρίας με τους "καλούς" developers και την στήριξη των gamers ΚΑΙ την κατάλληλη θέση για τον καθένα, κι όχι ο προγραμματιστής να το παίζει marketing... κλπ που πολύ ωραία γράφτηκαν.

                              Η μπίζνα είναι μπίζνα και το παιχνίδι παιχνίδι. Αν η μπίζνα δίνει τόση χαρά όσο ένα παιχνίδι οκ, αλλιώς "δεν λεει".

                              Όσον αφορά τα περί σχολών που ακούστηκαν, τα ράσα δεν κάνουν τον παπά... ο κώδικας είναι κώδικας, η γνώση του "game" είναι εκεί έξω. Αντί να βάλεις το ποντίκι να πατήσει σε ένα κουτάκι να γράψεις έναν αριθμό ή ένα όνομα το βάζεις να κουνά ένα σκόπευτρο.

                              Και στις δύο περιπτώσεις το αν θέλεις και το αν ξέρεις είναι τα κριτήρια.

                              Το '96 που ήρθα Ελλάδα με BBS βολευόμασταν, τώρα έχουμε Γούγλη και πάλι θέλουμε "τίτλους". Αν έχεις τίτλο "game developer" θα κάνεις καλύτερο παιχνίδι από αυτόν που έχει ξεσκιστεί κι έχει διαβάσει τόσα free (κι όχι "κλεμένα" απαραίτητα) βιβλία και sites εκεί έξω κι έστρωσε κ*λ* και το έκανε;

                              Δεν νομίζω... και δεν θα είναι τυχαίο.

                              Στην περίπτωσή μας όπως και κάθε "καλλιτέχνη" το έργο σε αναδυκνύει κι όχι το "όνομα".

                              Πολλά έγραψα πάλι... σόρυ.

                              Comment


                              • #45
                                Το μέγεθος είναι μια χαρά - έχουν γραφτεί υπερδιπλάσια ποστς για λιγότερο σημαντικά ζητήματα. Χαίρομαι πολύ επίσης για το follow up!

                                Ειλικρινά δεν ήξερα πως υπήρχαν 8 βιώσιμες εταιρίες στην Ελλάδα, για μένα είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Έχω δύο - τρεις ερωτήσεις.

                                1) Στον τομέα της διαφήμισης πώς κινούνται? Το ελληνικό Internet και ο ελληνικός ειδικός Τύπος, με όλα τα ζαβά του, βοηθά καθόλου? Υπάρχει ένα τακτικό κανάλι ενημέρωσης μεταξύ εταιριών και Τύπου για νέες κυκλοφορίες, ανακοινώσεις, συνεργασίες κλπ, όσο μικρά νέα κι αν είναι αυτά?

                                2) Στο εξωτερικό τι κάνουμε? Φαντάζομαι ότι χρησιμοποιούνται οι γνωστοί ιντερνετικοί τρόποι προώθησης, αλλά τι γίνεται με iTunes, XBLA, PSN και, γενικότερα, επαφές με σημαντικές εταιρίες διανομής?

                                3) Ένα ρημάδι ελληνικό Torchlight, έστω με τον Ηρακλή να σφάζει Άλιεν, πόσο εντός πραγματικότητας είναι? Από τη στιγμή που έχουμε εταιρία που δραστηριοποιείται στον πιο βάρβαρο και απαιτητικό τομέα του gaming, τα MMOG, μου φαίνεται "χαμένος κρίκος" το ότι δεν έχουμε δει ένα ραλάκι, ένα shooter, ένα side scrolling action έστω αυτού του βεληνεκούς. Κάτι που να ακουστεί και να λάβει θετικές κριτικές διεθνώς.

                                Σα χώρος μου φαίνεται πως έχει πολλές ομοιότητες με έναν άλλο πολύπαθο κλάδο στην Ελλάδα - αυτό των κόμιξ.
                                Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?

                                Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...

                                Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί

                                Comment

                                Working...
                                X