Announcement

Collapse
No announcement yet.

Φύση της τιτλοθήκης μιας κονσόλας

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Φύση της τιτλοθήκης μιας κονσόλας

    Πιστεύετε ότι μία κονσόλα πρέπει να διέπεται από παιχνίδια ανάλογης φύσεως;





    Επειδή το προηγούμενο θέμα εκτροχιάστηκε τελείως είπα να κάνω αυτό το thread για να παραθέσει ο καθένας τις απόψεις του. Αν θέλουν οι mods μπορούν να το συγχωνεύσουν με το προηγούμενο θέμα μιας και αυτό είναι συνέχεια του.


    Εγώ απαντώ πρωτίστως ναι και εξηγώ γιατί.
    Πριν 2 χρόνια αγόρασα ds ακριβώς γιατί ήθελα να παίξω games που μόνο το ds θα μπορούσε να μου προσφέρει. Δεν εννοώ touch screen gimmickιες αλλά games με old school αισθητική, ισομετρικές κάμερες και sprites. Μου είχαν λείψει τα sprites και ως κάτοχος wii και ps3 έβλεπα μόνιμα 3d μοντέλα.
    Η άποψη μου ήταν και είναι (και την είχα παραθέσει εδώ πριν ανακοινωθούν τα 3ds και vita) ότι τα φορητά πρέπει να διέπονται από ανάλογης φύσης games όσο το δυνατόν περισσότερο.
    Απ΄τα 10 άτομα που ξέρω που έχουν φορητή κονσόλα σχεδόν όλοι παίζουν 80 ώρες στην πρίζα και 20 ώρες έξω (για να μην πω 90-10 και με πείτε υπερβολικό). Αυτό έκανα κι εγώ.
    Το πρώτο game που αγόρασα ήταν το bowser inside story ένα παιχνίδι που μόνο στο ds θα έβγαινε έτσι όπως βγήκε. Δεν με ενοχλούσε που έπαιζα στο σπίτι γιατί η εμπειρία του ήταν μοναδική. Αντίθετα σκέφτομαι να έπαιζα το mario galaxy στο ds και σκέφτομαι 'κάτσε ρε φίλε, σπίτι μου είμαι, γιατί να μην παίξω στο wii που έχω και 42 τηλεόραση με home cinema;'

    Δεν λέω φυσικά ότι μία φορητή κονσόλα χρειάζεται μόνο puzzles και mini games αλλά για μένα χρειάζεται μία διαφοροποίηση σε σχέση με μία home console ειδικότερα όταν η αυτονομία των φορητών σε περιορίζει στην συχνή (σχεδόν μόνιμη) χρήση πρίζας.

    Όλα αυτά είναι απόψη μου, δική μου, του enspty.


    Η δική σας άποψη ποια είναι;

  • #2
    Ο τίτλος δυστυχώς δεν φαίνεται ολόκληρος οπότε δεν ξέρω τι ακριβώς ρωτάς.

    Για μένα,ο λόγος που αγόρασα φορητή κονσόλα και που θα συνεχίσω να αγοράζω,είναι ένας.Τα παιχνίδια που βγαίνουν σε αυτή.Όσο υπάρχουν τίτλοι που με ενδιαφέρουν σε μια πλατφόρμα,θα προσπαθήσω να την τιμήσω.Το αν είναι φορητή,επιτραπέζια,ή δεν ξερω κι εγώ τι (δεν έμεινε τίποτε άλλο)είναι το τελευταίο που με απασχολεί.
    Carpe diem

    Comment


    • #3
      Originally posted by Altair View Post
      Ο τίτλος δυστυχώς δεν φαίνεται ολόκληρος οπότε δεν ξέρω τι ακριβώς ρωτάς.

      Τον έγραψα πάνω-πάνω στο ποστ μου γιατί όντως είναι τεράστιος.

      Comment


      • #4
        Οκ.
        Λοιπόν.Μιας και έχουμε τον ολοκληρωμένο τίτλο τώρα,ας απαντήσω σχετικά,γιατί το παραπάνω ποστ μου είναι εντελώς παράταιρο.

        Θεωρώ ότι μια φορητή κονσόλα πρέπει να έχει -κυρίως- τίτλους που ευνοούν τη φορητότητα (υπάρχει τέτοια λέξη?).Δηλαδή παιχνίδια που προσφέρονται για μικρά κι ευχάριστα sessions με πληθώρα checkpoints ή έστω επιλογή για manual save όποτε εμείς θέλουμε.
        Όμως πέρα από τα παραπάνω,θεωρώ πως πρέπει να έχει και υπερπαραγωγές ανάλογες των μεγάλων του "αδελφών" προσφέροντας μάλιστα όσο το δυνατόν περισσότερες καινοτομίες.Έτσι και από τις επιτράπεζιες κονσόλες ξεχωρίζει και από τον ανταγωνισμό από αντίστοιχη κονσόλα αντίπαλης εταιρείας αλλά και από τα smartphones/tablets τα οποία ναι μεν παίζουν σε άλλο επίπεδο,παίρνουν ένα κομμάτι από την πίτα δε.



        υ.γ.Τώρα είδα ότι στον τίτλο γράφει για φορητή,ενώ στο ΟΤ γράφει για κονσόλα γενικά.Βαριέμαι να αλλάξω το ποστ μου.
        Carpe diem

        Comment


        • #5
          An oi forhtes konsoles eixan mono paixnidia pou exoun ta kinhta thlefwna tou 2000 den tha tis eperne kaneis.
          Oi forhtes konsoles prepei na exoun kai kala sygxrona paixnidia mesa.
          Den tha dosw egw lefta gia mia konsola pou den exei kala paixnidia.

          Δεν λέω φυσικά ότι μία φορητή κονσόλα χρειάζεται μόνο puzzles και mini games αλλά για μένα χρειάζεται μία διαφοροποίηση σε σχέση με μία home console ειδικότερα όταν η αυτονομία των φορητών σε περιορίζει στην συχνή (σχεδόν μόνιμη) χρήση πρίζας.
          Mega psema.

          H diaforopoihsh yparxei, stis forhtes yparxoun paixnidia pou den yparxoun stis statheres.
          "Time fades even legend and the origin of Soul Reaver has been lost long ago.
          But its purpose remains; to feed on the souls of any creature it strikes.
          Kindred, this blade and I.
          "

          "ΔΕΝ είναι θέμα Νιντέντο πλέον..."
          Greek Gaming Videos
          Greek Final Fantasy Forum

          Comment


          • #6
            Ηρεμαααα...
            (κοινως μην ξαναδουμε τα ιδια σκηνικα με το προηγουμενο thread, γιατι στην καλυτερη θα χουμε locks και στη χειροτερη διαγραφη posts).

            Comment


            • #7
              Den tha ekana to sxolio gia to quote, alla yparxei kathodigish pithanou anagnwsth sto keimeno.
              Epeidh o OP xrhsimopoiei synexeia to kalwdio tou forhtou akomh kai xwris logo, afto den shmainei oti h konsola se ypoxrewnei se "sxedon monimh" xrhsh tou kalwdiou, afto einai psema poly apla.
              Afth einai h apopsh mou, den nomizw oti paraferomai, ean ginei edit sto OP kai afairethei afto to kommati, tha kanw kai egw to idio sto diko mou post.
              "Time fades even legend and the origin of Soul Reaver has been lost long ago.
              But its purpose remains; to feed on the souls of any creature it strikes.
              Kindred, this blade and I.
              "

              "ΔΕΝ είναι θέμα Νιντέντο πλέον..."
              Greek Gaming Videos
              Greek Final Fantasy Forum

              Comment


              • #8
                Originally posted by Ground_zero View Post
                Den tha ekana to sxolio gia to quote, alla yparxei kathodigish pithanou anagnwsth so keimeno.
                Epeidh o OP xrhsimopoiei synexeia to kalwdio tou forhtou akomh kai xwris logo, afto den shmainei oti h konsola se ypoxrewnei se "sxedon monimh" xrhsh tou kalwdiou, afto einai psema poly apla.
                Afth einai h apopsh mou, den nomizw oti paraferomai, ean to OP kanei edit kai afairesei afto to kommati, tha kanw kai egw to idio.
                Μία ώρα φόρτισης για 4-5 ώρες gaming είναι συχνή χρήση πρίζας και ελάχιστη αυτονομία, ότι έγραψα στο ΟΡ δηλαδή. Άποψη μου και δεν ξαναμιλάω.

                Comment


                • #9
                  Θεωρώ πως δεν υπάρχει κάποιος ουσιαστικός λόγος να υπάρχει διαφοροποίηση σε console και handheld gaming. Σε γενικές γραμμές αν το ίδιο ακριβώς παιχνίδι είναι διαθέσιμο σε οικιακή και φορητή κονσόλα θα το παίξω στη φορητή. Επίσης κάποια παιχνίδια ευνοούνται πολύ από τη φορητότητα. Phoenix Wright και Professor Layton πολύ δύσκολα θα έπαιζα σε οικιακή κονσόλα. Το αντίθετο δεν ισχύει. Ειδικά όταν πλέον το PSVita σου προσφέρει άψογο μοντέλο χειρισμού, εφάμιλλο των οικιακών κονσολών.
                  Originally posted by Squall Leonhart
                  I used to be a SeeD like you, then I took an icicle in the chest
                  Originally posted by 丹野
                  Ο sub_zero είναι αυτός ο ψηλός με τα γυαλιά, ενώ ο Παίχτης είναι ο κούκλος αθλητικός τυπάς. Ο LMS δεν ξέρω ποιος είναι, αλλά who cares...
                  Originally posted by Ryu_gr
                  υπάρχουν τα games που τα "γεμίζουν" με επαναλαμβανόμενα tasks για να δείξουν απλώς ότι έχεις πράγματα να κάνεις (και όταν πας να ασχοληθείς απλά βαριέσαι) και υπάρχει και το Mario Galaxy.

                  Comment


                  • #10
                    Στις περισσότερες γενιές παιχνιδομηχανών μπορούσες να διακρίνεις τη μία κονσόλα από την άλλη βάσει των παιχνιδιών της. Άλλου ύφους τιτλοθήκη είχε το N64, άλλη το PlayStation. Άλλη το Wii, άλλη το PS3 και το 360. Αντίστοιχα και με το DS και το PSP και υποπτεύομαι με το 3DS και το Vita. Σε αυτό το αποτέλεσμα έχουν παίξει ρόλο πολλοί παράγοντες και θα επεκταθώ υπερβολικά εάν σχολιάσω.
                    Προσωπικά αυτό μου αρέσει γιατί προσθέτει πόντους στον ξεχωριστό χαρακτήρα της κονσόλας, ειδικά σε μια εποχή που όλα δείχνουν να ομογενοποιούνται.

                    Όσο για τη διαφοροποίηση του φορητού από του επιτραπέζιου παιχνιδιού, πιστεύω μονάχα πως πρέπει να υπάρχει quicksave ή συχνό autosave. Τις προάλλες αναγκάστηκα να κλείσω το Dragon Quest IX ενώ έκανα save. Το άνοιξα και απελπίστηκα, λέω πάει χάθηκε το save. Και όμως το μπαγάσικο, είχε κρατήσει back-up και το επανέφερε. Αυτές είναι ρυθμίσεις που πρέπει να γίνονται σε φορητές κονσόλες, είναι χρήσιμο.
                    Απο' κει και πέρα, είναι όπως τα λέει ο straier. Με το PSV πλέον, δύσκολα ξεχωρίζεις το φορητό από το επιτραπέζιο videogame.

                    Comment


                    • #11
                      Καταρχήν να διευκρινίσω ότι ό,τι λέω βασίζεται μόνο και μόνο στο διαφορετικό μέγεθος της οθόνης στην οποία παίζεται το παιχνίδι. Ας υποθέσουμε ότι ο χειρισμός είναι ακριβώς ο ίδιος μεταξύ handheld και console, όπως και η τεχνολογία γραφικών, ήχου, κτλ. (κάτι που δεν ισχύει, και πάντα τα φορητά θα υστερούν στον τομέα, αλλά δεν με αφορά τώρα.) Λόγω του μεγέθους της οθόνης λοιπόν προκύπτουν κάποια θέματα.

                      Α)Η όραση του ανθρώπου έχει μια ακτίνα περίπου 170° στον οριζόντιο άξονα και 110° στον κατακόρυφο. Αυτό φυσικά αλλάζει και με τον βαθμό εστίασης που έχουμε κάθε φορά. Το θέμα είναι όμως ότι πάντα, λόγω των διαστάσεων του PSV πχ (182mm*83.5mm) το φορητό θα κατέχει ένα μικρό σε σχέση με την οθόνη ποσοστό του οπτικού μας πεδίου. Με αυτόν τον τρόπο όμως μειώνεται το immersion: βλέπουμε συνέχεια πράγματα τα οποία δεν ανήκουν στον κόσμο του παιχνιδιού (τις περισσότερες φορές τα δάχτυλά μας τα οποία αφαιρούν από το immersion διότι όλη την ώρα μας υπενθυμίζουν την διαφορά μας από τον χαρακτήρα που χειριζόμαστε.) Για να κάνετε μία σύγκριση, συγκρίνεται το με την οθόνη του PC, όπου συνήθως παίζουμε πιο κοντά. Ακόμα και τώρα ας πούμε βλέπω την οθόνη μου και ένα πληκτρολόγιο, μία κονσόλα ήχου, ένα ψαλίδι... (Για όποιον ενδιαφέρεται, η έρευνα για την αναλογία απόστασης/διαστάσεων οθόνης/ποιότητα εικόνας με σκοπό το immersion γίνεται από την ανακάλυψη του κινηματογράφου σχεδόν. Μπορείτε να διαβάσετε εδώ πχ)

                      Β)Υπάρχει το θέμα του τι μπορούμε να δούμε στην οθόνη. Ποια είναι η μέγιστη απόσταση στην οποία μπορώ να είμαι ώστε να παρατηρήσω όλες τις λεπτομέρειες; Ο τύπος αυτός μπορεί να εφαρμοστεί για να μας δώσει μια απάντηση. Βάζοντας τα στοιχεία του PSV λοιπόν, προκύπτει ότι η μέγιστη απόσταση από την οθόνη ώστε να μπορώ να δω την κάθε λεπτομέρεια είναι 2,6959186595294411830213585289209 ίντσες ή περίπου 6,9 εκατοστά, κανείς δεν νομίζω ότι κάθεται ποτέ τόσο κοντά - λίγο πιο μακριά όμως και υπάρχουν λεπτομέρειες που χάνονται. Θα μπορούσαν βέβαια οι developers να μην βάζουν τέτοιες λεπτομέρειες στα παιχνίδια: αυτό όμως είναι περιοριστικό, δεν λύνει το πρόβλημα και κάνει πάντα τον ίδιο τίτλο στις κονσόλες καλύτερο (αφού θα έχει τις έξτρα λεπτομέρειες.)

                      Γ)Υπάρχουν προβλήματα αναλογιών. Για παράδειγμα αν έχουμε ένα κομμάτι στο οποίο ο χαρακτήρας μας φαίνεται μικρός σε σχέση με το background, στο φορητό θα φαίνεται στην ουσία ακόμα πιο μικρός - μπορεί να μην φαίνεται και καθόλου.

                      Υπάρχουν λοιπόν genres που δεν ευνοούνται καθόλου από την μικρή οθόνη των φορητών. Τα Fighting για παράδειγμα ή τα Football Simulation ή τα RTS που απαιτούν κάθε στιγμή να μπορείς να δεις την οποιαδήποτε λεπτομέρεια (πχ απόσταση μεταξύ εμένα και του αντιπάλου μου με ακρίβεια στο πρώτο, mini-map θέση των υπόλοιπων παιχτών και τροχιά της μπάλας στο δεύτερο, πλήθος μονάδων, που βρίσκονται και mini-map στο τρίτο) δεν μπορούν να αναπαρασταθούν επαρκώς στα φορητά. Αν αναπαρασταθούν, πιθανότατα θα είναι dumbed-down εκδόσεις, υποδεέστερες από αυτές στις κονσόλες.

                      Επίσης υπάρχουν κατηγορίες που ενώ μπορούν να παιχτούν στα φορητά, η εμπειρία είναι πολύ κατώτερη. Για παράδειγμα το Civilisation: ενώ θα μπορούσε να παίζετε σε κάποιο φορητό, turn-based είναι, η αίσθηση της επιτυχίας που έχεις όταν μετά από κάποια χρόνια έχεις χτίσει έναν εντυπωσιακό πολιτισμό, και μπορείς να τον παρατηρήσεις σε όλο του το μεγαλείο που έχεις στο PC δεν θα υπήρχε καθόλου στο φορητό λόγω αναλογιών. Και Action τίτλοι όπως τα Metal Gear Solid τα οποία είναι τόσο cut-scene heavy που όλη η ατμόσφαιρα που προσπαθεί να βάλει ο σκηνοθέτης χάνεται ή υποβαθμίζεται πολύ λόγω του μεγέθους της οθόνης.

                      Συνοψίζοντας στα φορητά ανήκουν genres όπως: JRPGs, SRPGs, Puzzles, Text-based Adventures, Platforms, Roguelikes. Δηλαδή είδη που μπορείς να δεις σχεδόν όση ώρα θες την οθόνη πριν αποφασίσεις τι θα κάνεις ή που αυτό που έχεις να κάνεις είναι προφανές και δεν απαιτεί μεγάλη προσοχή. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο είδος που να εμφανίζεται καλύτερα σε μία φορητή κονσόλα απ' ότι στην τηλεόραση (ίσως τα mini-games τύπου WarioWare;)

                      Σκεφτείτε επίσης την εξής αναλογία: πάρτε μια ταινία που βλέπεται στον κινηματογράφο, από ιδανική απόσταση και χωρίς να σας επηρεάζει ο υπόλοιπος κόσμος στο μέρος. Δείτε την τώρα στην τηλεόραση. Κάποιες ταινίες (αυτές με μεγάλα εντυπωσιακά πλάνα πχ) είναι πολύ χειρότερες, κάποιες άλλες είναι λιγότερο (χαζές κωμωδίες πχ). Αν πάρετε την ταινία στο handheld καταλαβαίνεται ότι πιθανότατα δεν θα βλέπεται (πάρτε για παράδειγμα το Avatar ή το The Good, the Bad and the Ugly). Βέβαια αυτό δεν είναι 100% ανάλογο γιατί τα παιχνίδια που φτιάχνονται για φορητά φτιάχνονται γνωρίζοντας το αυτό: αυτό λέω κι εγώ! Πάντα θα αναγκάζονται λοιπόν να κάνουν υποχωρήσεις σε σχέση με το αν έφτιαχναν τον τίτλο σε μια κονσόλα.

                      Όταν παίζεις το παιχνίδι έξω από το σπίτι σου, στο πλοίο ξέρω 'γω με τα μηνύματα να ακούγονται κάθε 5' από τα ηχεία δεν μπορεί να υποστηρίζεται ότι η εμπειρία είναι ίδια με το να είσαι μόνος σου στο σπίτι, το immersion είναι πολύ χειρότερο. Όπως και το ότι πρέπει ο developer να σκεφτεί ότι εσύ θα παίξεις έξω και να φροντίσει να σου βάλει checkpoint και την επιλογή να κάνεις save όπως θες: πολλά genres δεν γίνονται έτσι ή γίνονται ηλίθια. Υπάρχει λοιπόν πολύς περιορισμός στους developers όταν θα φτιάξουν ένα παιχνίδι για φορητά. Και δεν άγγιξα τα χαρακτηριστικά πλην της οθόνης: αν κάποιος πιστεύει ότι αυτά μπορούν να αντισταθμίσουν αυτό το μειονέκτημα, μάλλον είναι αφελής.

                      Comment


                      • #12
                        Ta fighting games paizontai teleia sta handheld efoson yparxei kalo xeiristhrio, afto toulaxiston mporw na to pw me vevaiothta giati exw asxolithei para poly.
                        Oti kanw sthn TV to idio kanw kai sto PSP kai sygekrimena sthn periptwsh tou Soulcalibur akomh perissotera.

                        Ta ypoloipa einai thema immersion opws les, proswpika pote den eixa provlhma na mpw mesa sto paixnidi kai pote den parathrisa ola afta pou grafeis peri xeriwn kai leptomeriwn pou xanontai.
                        "Time fades even legend and the origin of Soul Reaver has been lost long ago.
                        But its purpose remains; to feed on the souls of any creature it strikes.
                        Kindred, this blade and I.
                        "

                        "ΔΕΝ είναι θέμα Νιντέντο πλέον..."
                        Greek Gaming Videos
                        Greek Final Fantasy Forum

                        Comment


                        • #13
                          Το ίδιο fighting game στο handheld είναι το ίδιο καλό με το ίδιο fighting game στις κονσόλες χωρίς να γίνει καμία αλλαγή; Ένα Super Smash Bros πχ θα μπορούσε να βγει σε φορητό χωρίς να αλλάξει πολύ; Τι παραπάνω κάνεις στο Soulcalibur;

                          Comment


                          • #14
                            Mou vgainoun poio efkola oi kinhseis.
                            Den einai to idio kalo logw grafikwn ta ypoloipa einai idia.
                            "Time fades even legend and the origin of Soul Reaver has been lost long ago.
                            But its purpose remains; to feed on the souls of any creature it strikes.
                            Kindred, this blade and I.
                            "

                            "ΔΕΝ είναι θέμα Νιντέντο πλέον..."
                            Greek Gaming Videos
                            Greek Final Fantasy Forum

                            Comment


                            • #15
                              Εγώ πάντως το Ninja Gaiden Dragon Sword μια χαρά το ευχαριστήθηκα στο DS,παρόλο που απαιτεί γρήγορες κινήσεις.
                              Carpe diem

                              Comment

                              Working...
                              X