Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boss Fights:Αναγκαία ή απλά στερεότυπα;

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Boss Fights:Αναγκαία ή απλά στερεότυπα;

    Με αφορμή το παρακάτω άρθρο



    που λέει ότι το Dishonored δεν θα έχει Boss fights,θέλω να ρωτήσω ποια η γνώμη σας.
    Πιστεύετε ότι είναι απαραίτητα για να έχουμε ένα καλό παιχνίδι,μια κλιμάκωση,μια επιπλέον πρόκληση κλπ ή είναι απλά ένα στερεότυπο που έχει ξεμείνει από άλλες παλαιότερες εποχές;Δικαιολογήστε και το γιατί.

    Θα γράψω κι εγώ,αφού κυλήσει λίγο η κουβέντα.
    Carpe diem

  • #2
    Eξαρτάται το παιχνίδι. Το setting, το level design, όλα αυτά παίζουν το ρόλο τους. Για παράδειγμα δεν θα μπορούσα να φανταστώ τα Metal Gear Solid ή τα δύο Batman ή τα Metroid χωρίς boss fights. Αντίστοιχα στο Deus Ex: HR θα μπορούσαν και να λείπουν.

    Aπαραίτητα όχι, δεν είναι. Δεν χρειάζονται όλα τα παιχνίδια boss fights. Στερεότυπο που έχει ξεμείνει από παλιές εποχές.... αυτό μάλλον αρνητικά σε προδιαθέτει και δεν βλέπω το λόγο. Και πάλι, εξαρτάται το παιχνίδι. Όσο καλοδεχούμενη είναι η πρόκληση μέσω του level design και των μηχανισμών του gameplay άλλο τόσο καλοδεχούμενη είναι μια πιο περίπλοκη Α.Ι. ενός boss σε σχέση με το μέσο όρο των εχθρών που αντιμετωπίζεις. Κάνει τα πράγματα πάντα πιο πικάντικα, πιο προσωπικά.
    sigpic

    Comment


    • #3
      προτιμω μια επικη πολυ δυσκολη τελευταια αποστολη-πιστα αντι για big bosses.
      η κλιμακωση της ιστοριας ετσι ειναι πιο εντονη και εσυ νιωθεις badass.




      η μουσικη ειναι του παιχνιδιου και οχι custom soundtrack
      sigpic

      Comment


      • #4
        Opws eipe kai o Deus Dope, an to paixnidi einai action adventure h RPG typou gia mena einai aparadekto na mhn exei Boss Fights.
        An einai puzzle, sports, racing ktl games tote mporoun na kanoun kai xwris alla tha htan wraia an eixan.
        Twra an einai kathara VS games opws MOBA, tote den exoun thesh gia Boss fights.

        Ta Bosses einai h koryfwsh tou gameplay an ginoun swsta me kala mechanics kai swsth strathgikh, einai h efkairia na ta dwsei ola to paixnidi kai na se entypwsiasei perissotero.
        An ena game exei senario, tote xreiazetai kai Bosses IMO.
        "Time fades even legend and the origin of Soul Reaver has been lost long ago.
        But its purpose remains; to feed on the souls of any creature it strikes.
        Kindred, this blade and I.
        "

        "ΔΕΝ είναι θέμα Νιντέντο πλέον..."
        Greek Gaming Videos
        Greek Final Fantasy Forum

        Comment


        • #5
          Σε κάποια παιχνίδια, όπως πχ το Shadow of the Colossus δε χρειάζονται τα boss fights.
          Σε άλλα, όπως πχ το Assassin's Creed χρειάζονται.


          Πέρα από την πλάκα είναι όλα θέμα δομής και ρυθμού. Τα boss fights προσφέρουν κορύφωση, αν μπορούν άλλοι μηχανισμοί να φέρουν παρόμοιο αποτέλεσμα δεν είναι αναγκαία τα boss fights.
          Το ερώτημα είναι: Είναι αναγκαίες οι μάχες με απλούς εχθρούς;
          Originally posted by Squall Leonhart
          I used to be a SeeD like you, then I took an icicle in the chest
          Originally posted by 丹野
          Ο sub_zero είναι αυτός ο ψηλός με τα γυαλιά, ενώ ο Παίχτης είναι ο κούκλος αθλητικός τυπάς. Ο LMS δεν ξέρω ποιος είναι, αλλά who cares...
          Originally posted by Ryu_gr
          υπάρχουν τα games που τα "γεμίζουν" με επαναλαμβανόμενα tasks για να δείξουν απλώς ότι έχεις πράγματα να κάνεις (και όταν πας να ασχοληθείς απλά βαριέσαι) και υπάρχει και το Mario Galaxy.

          Comment


          • #6
            Originally posted by straier View Post
            Σε κάποια παιχνίδια, όπως πχ το Shadow of the Colossus δε χρειάζονται τα boss fights.
            Σε άλλα, όπως πχ το Assassin's Creed χρειάζονται.
            Λογικά το αντίθετο θες να πεις .


            Για εμένα δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα, θεωρώ ότι κάθε τίτλος με το γενικότερο design και direction που ακολουθεί μπορεί να καταστήσει τα boss fights από απαραίτητα έως περιττά .

            Comment


            • #7
              Δε μπορώ να φανταστώ κάποιο platform ή action χωρίς κάποιου είδους boss fight. Πιστεύω πως σε αυτά τα είδη είναι απολύτως αναγκαίο. Επίσης κάλλιστα θα μπορούσαν να λείπουν από τα stealth και horror games, όπου το ζητούμενο είναι τελείως διαφορετικό. Απεναντίας έχει αποδειχτεί με τα Mass Effect, τα Witcher κλπ πως για ένα RPG είναι πιο αποτελεσματική μια καλή κλιμάκωση στο φινάλε παρά ένα προκλητικό boss. Για να το βάλω διαφορετικά, αν πρέπει να υπάρχει μια τελικήμάχη προτιμώ ένα χάος από πολλούς αντιπάλους και πολλές φάσεις παρά ένα μεγάλο κολοκύθι που το βαράς μέχρι να ψοφήσει.
              Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?

              Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...

              Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί

              Comment


              • #8
                Το Fallout 3 πάντως μια χαρά rpg είναι χωρίς Boss Fights.
                Originally posted by Raf
                Η Νίντι λίγο το πάει αλλιώς, ε, έχουμε τον Ραμπ εκεί να ψιλοτρολάρει.

                Comment


                • #9
                  Αναγκαια δεν ειναι, καλυτερα να μην υπαρχουν παρα να μην εχουν ενδιαφερον ή να χαλανε το gameplay. Ιδανικη χρηση στα 3D Mario και Banjo Kazooie , Tooie οπως δεν υπηρχαν στο τελος της πιστας αλλα διασπαρτα μεσα στο game οπου απλα αποτελουσαν αλλη μια (συνηθως ευπροσδεκτη και απολαυστικη) προκληση.

                  Originally posted by Somari View Post
                  Το Fallout 3 πάντως μια χαρά rpg είναι χωρίς Boss Fights.
                  +1, ειδικα στα rpg δε με νοιαζουν τα boss fights.

                  ΥΓ: Οτι ειπε ο Titus πιο πανω.
                  Do a barrel roll!

                  Comment


                  • #10
                    Hmmm entaksei to fallout leitourgei kai xwris Boss Fights alla den tha htan poio wraio me Boss fights?

                    Den kserw aplws rwtaw.
                    "Time fades even legend and the origin of Soul Reaver has been lost long ago.
                    But its purpose remains; to feed on the souls of any creature it strikes.
                    Kindred, this blade and I.
                    "

                    "ΔΕΝ είναι θέμα Νιντέντο πλέον..."
                    Greek Gaming Videos
                    Greek Final Fantasy Forum

                    Comment


                    • #11
                      Deus Dope ο μόνος λόγος που χρησιμοποίησα τη λέξη "στερεότυπα" ήταν επειδή και μέσα στο λινκ αν το διαβάσεις ο δημιουργός χρησιμοποιεί για αυτά τη λέξη "dogmatic".

                      Για μένα το θέμα πάει κατά περίπτωση.Όχι ανά genre.Δεν έχει σημασία τόσο το είδος του παιχνιδιού όσο του level design καθώς και του γενικότερου στησίματος.Πχ το Rayman Origins αν θυμάμαι καλά δεν είχε κάποιο τελικό αφεντικό,κι όμως ήταν ένα εξαιρετικό παιχνίδι για το είδος του.Από την άλλη το Sonic 4,η τελευταία πίστα ήταν γεμάτη αφεντικά,κάτι που χάλαγε πολύ τον όποιο ρυθμό και καταντούσε κουραστικό και βαρετό.

                      Από κει και πέρα,πιστεύετε πως θα μπορούσαν να βγουν τίτλοι στις παραπάνω κατηγορίες που αναφέρθηκαν,που ως τώρα δεν τις φανταζόμαστε χωρίς μεγάλα αφεντικά,να βγάλουν νέους τίτλους χωρίς αυτά μέσα;Πχ το Metal Gear Solid Ground Zeroes που έχει πιο ανοιχτή δομή από τα υπόλοιπα,θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς boss fights;Ή το καινούριο Tomb Raider.Ή το The Last of Us. And so on.
                      Carpe diem

                      Comment


                      • #12
                        Φαντάζομαι πως διαφωνούν πολλοί σε αυτό αλλά στο Metal Gear Solid 2 που έπαιξα πρόσφατα θεωρώ πως η ύπαρξη bosses ήταν λίγο αχρείαστη. Ειδικά τον τελικό μου φαίνεται σα να τον έβαλαν με το ζόρι και δεν υπήρχε σε καμία περίπτωση η αίσθηση της κορύφωσης.

                        Τα κλασικά Tomb Raider τουλάχιστον δε θυμάμαι να είχαν πολλά bosses και σίγουρα δεν τα θεωρώ υποχρεωτικά στην όλη δομή. Τα παιχνίδια θα στέκονταν μια χαρά και χωρίς αυτά.
                        Ομοίως το The Last of Us δε νομίζω να χρειάζεται boss battles. Έχει το Uncharted bosses;

                        Από την άλλη, τα JRPG είναι υποχρεωτικό να έχουν πολλά και καλά bosses. Τα τελικά bosses σε Final Fantasy είναι από τις αγαπημένες μου εμπειρίες σε videogame. Α και πάνω σε αυτό που είπε ο Τίτος προτιμώ ένα μεγάλο κολοκύθι που το βαράς μέχρι να ψοφήσει παρά ένα μικρό κολοκύθι με 1000 μικρότερα κολοκύθια που η βασική δυσκολία είναι να καταλάβεις ποιο από τα 1001 σε βαράει (πάγιο παράπονο σε πολλά, κυρίως δυτικά παιχνίδια). Στο Mass Effect θα προτιμούσα περισσότερα και καλύτερα boss fights. Στο Deus Ex δε νομίζω να με απασχολούσε ιδιαίτερα η ανυπαρξία bosses.

                        Οπότε πάλι καταλήγουμε στο προφανές, ότι εξαρτάται από το παιχνίδι.
                        Originally posted by Squall Leonhart
                        I used to be a SeeD like you, then I took an icicle in the chest
                        Originally posted by 丹野
                        Ο sub_zero είναι αυτός ο ψηλός με τα γυαλιά, ενώ ο Παίχτης είναι ο κούκλος αθλητικός τυπάς. Ο LMS δεν ξέρω ποιος είναι, αλλά who cares...
                        Originally posted by Ryu_gr
                        υπάρχουν τα games που τα "γεμίζουν" με επαναλαμβανόμενα tasks για να δείξουν απλώς ότι έχεις πράγματα να κάνεις (και όταν πας να ασχοληθείς απλά βαριέσαι) και υπάρχει και το Mario Galaxy.

                        Comment


                        • #13
                          Φαντάζομαι πως διαφωνούν πολλοί σε αυτό αλλά στο Metal Gear Solid 2 που έπαιξα πρόσφατα θεωρώ πως η ύπαρξη bosses ήταν λίγο αχρείαστη. Ειδικά τον τελικό μου φαίνεται σα να τον έβαλαν με το ζόρι και δεν υπήρχε σε καμία περίπτωση η αίσθηση της κορύφωσης.
                          Βασικά ακριβώς αυτό έγινε, λόγο 9/11 έκοψαν ολόκληρα level και αναγκάστηκαν να αλλάξουν πολλά στο τελευταίο κομμάτι του παιχνιδιού.


                          Και όσον αφορά το Deus Ex τα boss fights δεν ήταν και οι καλύτερες στιγμές του τίτλου, δεν ταίριαζαν πολύ με το υπόλοιπο game και αυτό εξηγείται εν μέρη από το ότι έγιναν outsourced σε άλλο studio.

                          Comment


                          • #14
                            Altair στο άρθρο πήγαινε το σχόλιο ;)
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Πολύ ωραίο θέμα.Μπράβο αλταηρ.;)

                              Βασικά δεν θα πω κάτι διαφορετικό από τους υπόλοιπους...Τα boss fights είναι μηχανισμός που πρέπει η δεν πρέπει να υπάρχει αναλόγως το παιχνίδι.Για παράδειγμα,δεν μπορώ να φανταστώ ένα παιχνίδι action hack and slash τύπου devil may cry ή ένα ανατολικό rpg χωρίς bosses.Αποτελούν τόσο την κλιμάκωση της δράσης όσο και την απόλυτη πρόκληση των ικανοτήτων του παίκτη.Απαραίτητη προυπόθεση φυσικά είναι τα bosses να είναι καλοφτιαγμένα και να έχουν σωστή και όχι φτηνή και εκνευριστική δυσκολία,όταν χάνει δηλαδή ο παίκτης να νιώθει ότι έχασε επειδή δεν έπαιξε σωστά και όχι επειδή οι προγραμματιστές ήθελαν να χάσει.

                              Από την άλλη,κάποια παιχνίδια θα μπορούσαν να σταθούν και χωρίς bosses.Παράδειγμα στα action crpg τύπου gothic τα bosses δεν είχαν κανένα απολύτως νόημα επειδή οι μηχανισμοί του παιχνιδιού είναι τέτοιοι που δεν μπορείς να αναπτύξεις σύνθετη στρατηγική στην μάχη.Στα turn based crpg από την άλλη κάτι θα μπορούσε να γίνει.

                              Οπότε καταλήγουμε στο ότι τα boss fights για κάποιες συγκεκριμένες κατηγορίες παιχνιδιών είναι αναγκαία στερεότυπα.

                              Πάντως μου αρέσει το ότι οι δημιουργοί του dishonored θέλουν να δώσουν κάτι διαφορετικό,δεν βλέπεις συχνά developers που να έχουν το δικό τους όραμα.Αν και για να πω την αλήθεια με τους μηχανισμούς που έχει ο τίτλος πιστεύω ότι θα μπορούσε να δώσει κάποια φοβερά boss fights αλλά όπως και να έχει φαίνεται ότι θα είναι ένα από τα παιχνίδια που θα ξεχωρίσουν.


                              Tidy!

                              Do not blame me.Blame yourself or God.
                              In Matsuno we trust.

                              Comment

                              Working...
                              X