Welcome to Gamers Odyssey forums where we talk about gaming, mostly in Greek language. If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
RPG LAND, the source for rpg coverage, video game related info and exclusive content since 1999.
Sundays are made for sleeping in. Sundays are made for walking around in baggy clothes, watching movies, nursing headaches and hanging out with your friends at the café. Sundays are NOT made for going to the worst neighborhood in town to find a kid who might be able to give you the information necessary to infiltrate a powerful cult that plans to take over the known universe. That's what Mondays are for.
--------------------- animEΛ_ΛΑΣ
ok ειναι γραφικα επιπεδου PS2 αλλα.. η ιπταμενη πολη...οι ωριμες φατσες... κατι ποιοτικο φαινεται στον οριζοντα. Eυχομαι να δω κατι πραγματικα καλο στο wii αυτη τη φορα που δεν εχει και πολλες καλες επιλογες σε αυτο το genre.
Το Arc Rise Fantasia που περιμενα σαν τρελος |καποτε| με απογοητευσε.
Ευχομαι να μην τον παρακανουν cuttie...
" You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?
Ένα απ’τα πιο αναμενόμενα παιχνίδια του XBOX360, το Final Fantasy XIII, αναμένεται να εκδοθεί σε Αμερική κι Ευρώπη μέσα σε μία πολυ ιδιαίτερη, extra συσκευασία που θα συζητηθεί. Πιο συγκεκριμένα, η Microsoft σε συνεργασία με την Square-Enix, θα κυκλοφορήσoυν στις ΗΠΑ μία συλλεκτική XΒΟΧ 360 σειρά που θα φέρει τα εξής χαρακτηριστικά : XBOX 360 κατηγορίας Super Elite (250 GB), 2 ασύρματα χειριστήρια, όλα τα απαραίτητα καλώδια και μία standard έκδοση του Final Fantasy XIII. Επίσης, στο καπάκι πρόσοψης του XBOX 360 θα υπάρχει σχέδιο με την κεντρική ηρωϊδα του παιχνιδιού, Lighting.
H Eυρωπαϊκή έκδοση του συγκεκριμένου πακέτου, θα περιλαμβάνει τα ίδια προϊόντα με μόνη διαφορά ότι η κονσόλα θα είναι της σειράς Elite (120GB).
Kαι οι 2 συσκευασίες, θα κυκλοφορήσουν στις 9 Μαρτίου παράλληλα με την επίσημη κυκλοφορία του του Final Fantasy XIII. H τιμές τους θα ειναι : 293 euros (HΠΑ) & 249 (Ευρώπη).
" You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?
Η ισοτιμια θα ειναι η παραπανω με αποκλιση λιγων λεπτων (euros).
Μέντιουμ είσαι;
Originally posted by Squall Leonhart
I used to be a SeeD like you, then I took an icicle in the chest
Originally posted by 丹野
Ο sub_zero είναι αυτός ο ψηλός με τα γυαλιά, ενώ ο Παίχτης είναι ο κούκλος αθλητικός τυπάς. Ο LMS δεν ξέρω ποιος είναι, αλλά who cares...
Originally posted by Ryu_gr
υπάρχουν τα games που τα "γεμίζουν" με επαναλαμβανόμενα tasks για να δείξουν απλώς ότι έχεις πράγματα να κάνεις (και όταν πας να ασχοληθείς απλά βαριέσαι) και υπάρχει και το Mario Galaxy.
Πριν αρκετό καιρό το Jrpgnews είχε γράψει για το Keroro RPG (DS) του οποίου την παραγωγή έχει αναλάβει η ομάδα που κρύβεται πίσω απ’τα παιχνίδια Tales of (παραρτημα της Bandai Namco). Σύμφωνα με το επίσημο site του παιχνιδιού, θα κυκλοφορήσει στην Ιαπωνική αγορά στις αρχές Μαρτίου. Δεδομένου ότι βασίζεται σε ένα anime που προβάλεται μόνο στην Ιαπωνία, λογικά δε θα εκδοθεί έξω απ’τα σύνορα της. Στο thread του παιχνιδιού άλλαξε η ημερομηνία κυκλοφορίας κι επίσης προστέθηκε το cover του παιχνιδιού.
Ένα άλλο παιχνίδι του NDS που θα κυκλοφορήσει σύντομα είναι και το Shin Megami Tensei – Strange Journey. O τίτλος της Atlus για τον οποίο είχε γίνει πολύ λόγος παλιότερα, θα εκδοθεί στα τέλη Μαρτίου. Στο thread του παιχνιδιού προστέθηκε το cover της επερχόμενης Αμερικάνικης κυκλοφορίας του καθώς επίσης άλλαξε και η ημερομηνία κυκλοφορίας του.
Release Date : 6/7/10, USA
Το Persona 3 που γνωρίσαμε απ’το PS2 και κυκλοφόρησε πριν μερικούς μήνες στην Ιαπωνία για το PSP, τελικά θα εκδοθεί και στις ΗΠΑ αλλά λίγο καθυστερημένα. Σύμφωνα με την Atlus, θα κυκλοφορήσει στις αρχές Ιουλίου. Συγκριτικά με την PS2 έκδοση, θα περιέχει διάφορα extras με πιο αξιοσημείωτο την προσθήκη ενός θηλυκού playable χαρακτήρα. Αξίζει να σημειωθεί πως στις ΗΠΑ έχουν κυκλοφορήσει όλα τα Personas πλην του Persona 2 – Innocent Sin που δε μεταφράστηκε ποτέ επίσημα.
" You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?
Three weeks ago, we reported that Nintendo and its subsidiary Monolith Soft were working on a Wii-based RPG titled Xenoblade (originally announced as "Monado" last year). Today, a first batch of information surfaced in Japan. The game depicts a battle between man and machines on the corpse of a giant God. The developers promise a grand adventure and a refreshingly new battle system. Battles will be fought in real-time and the transition from field to battle map will be seamless. A lot of effort went into the creation a world whose exploration can be enjoyed by the player. Completing Xenoblade will apparently take between 50 and 60 hours.
Σαν πρώτη εντύπωση, το Resonance of Fate δείχνει ένα ενδιαφέρον και ιδιόμορφο παιχνίδι, από έναν developer που έχει μια σεβαστή εμπειρία στο χώρο των J-RPGs. Επίσης, παρ’ όλες τις ιδιαιτερότητες του συστήματος μάχης και του κόσμου του, φαίνεται πιο παραδοσιακό από το αντίπαλό του δέος, το οποίο, σύμφωνα με τις φήμες, προσπαθεί να επανεφεύρει τη σειρά Final Fantasy. Ενώ λοιπόν αμφιβάλλουμε ότι θα μπορέσει να συγκριθεί στα ίσια μαζί του, το Resonance of Fate μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει μια πολύ καλή επιλογή για κάποιον που προτιμά μια πιο παραδοσιακή εμπειρία στο είδος –ή, αν το δούμε πιο αισιόδοξα, ένα πολύ καλό συμπλήρωμα για όποιον δεν χορταίνει από ένα μόνο J-RPG μέσα σε ένα μήνα!
Aπό Gameover.gr. Ο επόμενος μήνας θα είναι αποκλειστικά αφιερωμένος σε jrpgs:yupi:
The world setting, story and other elements have no relation," explained Takahashi on connections to past Xeno games. "It's a completely new title."
Design philosophy also appears to be different here. Past titles from Monolith have focused on events and scenario, Takahashi admitted. However, he feels that this type of development has reached a "dead end." The Xenoblade project started off by looking at the origins of the RPG genre. Takahashi wanted to make a game where it was simply enjoyable to adventure.
Xenoblade's background story starts thousands or maybe tens of thousands of years in the past as two great gods waged a great battle. In the end, all that was left of the two gods were two giant corpses. Xenoblade is set on top of those two corpses.
The entire game world is set on the top of the corpses of these two gods. The rest of the world is nothing but ocean. It's an entirely enclosed space. You won't find outer space if you look up. And it does not seem to be the case that the two gods are resting on a planet.
Takahashi actually gave a pretty specific size to the world. From one end of the corpse to the other (I'm not sure if he's referring to just one corpse or both combined), the world is about the size of Japan.
But it may be larger than it looks. Areas of the world will open up as you progress through the story, and you'll eventually enter the body of one of the gods.
Outside of the sheer uniqueness of a setting on top of two gods, Takahashi pointed out something else of note about the Xenoblade world. Because it's set on these human-like god figures, Xenoblade's world has a lot of height. "From the start of the project," said Takahashi, "we thought it would be interesting if we could make use of a vertical construction."
Areas of the world correspond to parts of the gods' bodies (no jokes now!). You'll find a wide variety to the world, from different weather to varied monster ecology. As an example of some of the regional features, Takahashi said that you can head to the top of one of the gods to see an aurora.
Not surprisingly, your quest is tied in closely with the unique setting. Residents of the two corpses are enemies. The player is on one god, which is home to a population of organic life. The other side of the world has mechanical life. Explaining how the story starts, Takahashi said, "It's simple -- the fight against mechanical life that threatens the peace of mankind."
The adventure starts on the right foot of the player's god, in an empty cave. This was actually something that was decided upon when the god model was first made. You'll initially make your way to the head area of your god.
Navigating what appears to be a large world will be simplified thanks to some of the steps Monolith is taking. The game will keep track of where you should be going, both for the main story and for sub quests that are unrelated to the story. You'll also be able to make use of warps to transport to areas that you've previously visited. Monolith even has some systems in place to keep you from losing your way when you're physically moving about the areas.
Your movement through the world will be seamless. "We've put effort into this," said Takahashi, "because we felt that in order to show a living world, we needed an overwhelming sense of scale, like that of an MMORPG."
Exploration of the world looks like it could be one of the game's charms. Takahashi said that he hopes players will simply walk around in search of special unexplored areas which have beautiful settings. You'll get experience for just finding these. Some areas include monsters that can't be defeated at first. Once you've powered your character up, you'll want to return to take on those beasts.
While most of this first interview was about Xenoblade's world setting, Takahashi also shared a few details on the Xenoblade battle system. Enemies in Xenoblade roam the fields alongside you. Encounter an enemy, and the game will transition seamlessly into battle. Takahashi explained that he didn't want make the game transition from field to battle in typical RPG style.
Since battles take place on the same fields across which you and the enemies roam, you'll find that nearby enemies will join in on the battle. As a strategy, you'll want to engage in battle in areas where there aren't any other enemies.
Your main character will adventure alongside two AI-controlled party members. Your character performs his attacks automatically while you watch the action and select special skills, known as "arts." Arts include attack skills, recovery skills and so forth, and are learned as you progress through the game.
The game will offer an adventure of around 50 to 60 hours, said Takahashi. This time will not consist of endless leveling up. It also, he made sure to note, won't consist of endless event scenes.
Ακόμα κι εγώ που δεν την βρίσκω εύκολα με JRPGS, το συγκεκριμένο δείχνει αρκετά ενδιαφέρον. Final Fantasy Versus XIII Uncertain For E3
The slippage appears to be due to some changes that are being made to the world map system. "For displaying characters on the world map, we were originally planning on using the method used by FF#, with a small Noctus running about on the screen. But that didn't look too great, so we ended up switching to the method used by FF#." Fragile Dreams coming to Wii next month in Europe
Release Date : 18/2/10, Japan
Ενδεχομένως οι φίλοι των Ιαπωνικών κινουμένων σχεδίων να αναγνωρίζουν την ονομασία του συγκεκριμένου παιχνιδιού. Ο νέος τίτλος RPG της Kadokawa Shoten, βασίζεται στο ομώνυμο anime που προβάλεται αυτή την περίοδο στην Ιαπωνία. Το σενάριο του θα βασίζεται στη σειρά. Οι μηχανισμοί του θα επικεντρώνονται στην 1st person δράση αλλά θα υπάρχουν και στοιχεία simulation. Οι διάλογοι και επιλογές σας, θα επηρέαζουν την εξέλιξη του σεναρίου όπως και τις ικανότητες που θα αποκτά ο ήρωας σας.
" You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?
Comment