Η νέα, ή μάλλον η τωρινή γενιά κονσολών, εκτός απο υπερυψηλές αναλύσεις γραφικών, ακριβότερα (και για εμάς και για αυτούς) παιχνίδια ή νέους ριζοσπαστικούς υπαρκτοσοσιαλιστικούς τρόπους χειρισμού, έφερε και άλλα πράγματα, καινούργιες νόρμες, λεπτομέρειες που παρατήρησα όταν πήρα 360 απο το καλοκαίρι. Τι εννοώ;
Κατ'αρχάς παρατήρησα μία άνθιση του κυκλικού μενού. Το είδα πρώτη φορά στο Twilight Princess και μου φάνηκε πολύ βολικό. Απο'κει και πέρα, το ξανασυνάντησα στο Fable II, στο BioShock, στο Prototype, στο Mass Effect. Είναι ένας νέος τρόπος interface που άργησαν να εκμεταλλευτούν οι εταιρίες, ένας χειρισμός που εκμεταλλεύεται επιτέλους τους αναλογικούς μοχλούς (που υπήρχαν τόσα χρόνια πριν). Έχουμε πολλά αντικείμενα σε ένα μενού, είναι πολύ εύκολο πια χωρίς να σπαταλάμε χρόνο να διαλέξουμε εύκολα και γρήγορα αυτό που θέλουμε. Πολύ καλό, λοιπόν, το κρατάμε.
Το δεύτερο είναι η αυτόματη αναπλήρωση της υγείας μετά απο λίγα δευτερόλεπτα αδράνειας. Κυρίως σε FPS. Το συνάντησα πρώτη φορά στο Halo και μου φάνηκε πολύ καλό σύστημα, αλλά ο Chief είναι ένα cyborg και φοράει ειδική στολή που κάνει ακριβώς αυτό το πράγμα. Μπορεί κάποιος να διαφωνήσει αν συμβαίνει σε παιχνίδια όπως το Call of Duty, το Wolfenstein, το Gears of War και φαντάζομαι και σε άλλα. Τα health packs έχουν αρχίσει λοιπόν να εξαφανίζονται. Περιμένω να ακούσω απόψεις πάνω σε αυτό.
Κάτι άλλο, και δυστυχώς δε θυμάμαι να δώσω πολύ εύστοχα παραδείγματα, είναι η εξάλειψη του HUD. Όχι ότι το μέλλον των videogames είναι no-HUD, αλλά έχω παρατηρήσει παιχνίδια στα οποία υποτίθεται οτι η HUD παίζει μεγάλο ρόλο, και όμως να μην υπάρχει. Και θα εξηγηθώ. Υπάρχει η τάση, η αναπαράσταση του status του χαρακτήρα να γίνεται όχι με γράμματα ή νούμερα αλλά με γραφικές και ακουστικές παραστάσεις που παραπέμπουν στη ρεαλιστικότητα. Για παράδειγμα, το CoD4 και το ODST χρησιμοποιούν τον ήχο και την εικόνα για να προειδοποιήσουν τον παίχτη πως ο ήρωάς τους πεθαίνει. Και πάλι δε ξέρω αν είναι κάτι καινούργιο ή αν υπήρχε απο παλιότερα μα τώρα το συναντάω. Μα αισθάνομαι πως υπάρχει αυτή η επιθυμία για μία καθαρή οθόνη. Το God of War έκρυβε τη HUD του αν δεν χρησιμοποιείτο.
Για προσθέστε πράγματα που βρήκατε εσείς.
Κατ'αρχάς παρατήρησα μία άνθιση του κυκλικού μενού. Το είδα πρώτη φορά στο Twilight Princess και μου φάνηκε πολύ βολικό. Απο'κει και πέρα, το ξανασυνάντησα στο Fable II, στο BioShock, στο Prototype, στο Mass Effect. Είναι ένας νέος τρόπος interface που άργησαν να εκμεταλλευτούν οι εταιρίες, ένας χειρισμός που εκμεταλλεύεται επιτέλους τους αναλογικούς μοχλούς (που υπήρχαν τόσα χρόνια πριν). Έχουμε πολλά αντικείμενα σε ένα μενού, είναι πολύ εύκολο πια χωρίς να σπαταλάμε χρόνο να διαλέξουμε εύκολα και γρήγορα αυτό που θέλουμε. Πολύ καλό, λοιπόν, το κρατάμε.
Το δεύτερο είναι η αυτόματη αναπλήρωση της υγείας μετά απο λίγα δευτερόλεπτα αδράνειας. Κυρίως σε FPS. Το συνάντησα πρώτη φορά στο Halo και μου φάνηκε πολύ καλό σύστημα, αλλά ο Chief είναι ένα cyborg και φοράει ειδική στολή που κάνει ακριβώς αυτό το πράγμα. Μπορεί κάποιος να διαφωνήσει αν συμβαίνει σε παιχνίδια όπως το Call of Duty, το Wolfenstein, το Gears of War και φαντάζομαι και σε άλλα. Τα health packs έχουν αρχίσει λοιπόν να εξαφανίζονται. Περιμένω να ακούσω απόψεις πάνω σε αυτό.
Κάτι άλλο, και δυστυχώς δε θυμάμαι να δώσω πολύ εύστοχα παραδείγματα, είναι η εξάλειψη του HUD. Όχι ότι το μέλλον των videogames είναι no-HUD, αλλά έχω παρατηρήσει παιχνίδια στα οποία υποτίθεται οτι η HUD παίζει μεγάλο ρόλο, και όμως να μην υπάρχει. Και θα εξηγηθώ. Υπάρχει η τάση, η αναπαράσταση του status του χαρακτήρα να γίνεται όχι με γράμματα ή νούμερα αλλά με γραφικές και ακουστικές παραστάσεις που παραπέμπουν στη ρεαλιστικότητα. Για παράδειγμα, το CoD4 και το ODST χρησιμοποιούν τον ήχο και την εικόνα για να προειδοποιήσουν τον παίχτη πως ο ήρωάς τους πεθαίνει. Και πάλι δε ξέρω αν είναι κάτι καινούργιο ή αν υπήρχε απο παλιότερα μα τώρα το συναντάω. Μα αισθάνομαι πως υπάρχει αυτή η επιθυμία για μία καθαρή οθόνη. Το God of War έκρυβε τη HUD του αν δεν χρησιμοποιείτο.
Για προσθέστε πράγματα που βρήκατε εσείς.
Comment