Welcome to Gamers Odyssey forums where we talk about gaming, mostly in Greek language. If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Εννοεί την κίνηση του χαρακτήρα σε σχέση με την πηγή αυτών των ήχων.
Παραδείγματα τίτλων που συναντάται είναι τα CoD, το ΜοΗ Pacific Assault και τα 2 SW, τo Rebel Strike και το Rogue Leader κτλ.[Το RS είχε και prologic IIx (εξομοίωση 7.1) btw...Factor 5=tech freaks]
<<με πχοιότητα>> η Ubi παρουσιάζει...
Nitrobike
review
Comparing Nitrobike to ExciteTruck is unavoidable, what with the exact same control scheme and the name's obvious derivation from Excitebike. ExciteTruck is the better game by far: it features some awesome course design, encourages shortcut-finding, has several-hundred-foot jumps, an old-school arcade feel, and above all, personality. Nitrobike has none of these things. If you veer off the beaten path for even a second, a message appears: "Get back on the track!" If you don?t immediately obey, the computer will reposition you itself. Exploration isn?t tolerated. What's more, course designs are limiting and don?t really take advantage of the "Nitro" in Nitrobike. But worst of all, the game?s generic characters and setting rob it of any personality. Nitrobike is not extreme?it?s just boring.Avoid it, dear readers. Go buy ExciteTruck instead.
όσοι φανς της περίεργης αισθητικής τύπου Psychonaughts προσέλθετε...
--EDIT--
Edit:Απότι κατάλαβα από το ποστ του Μπόι,απλά χρησιμοποιούν το doppler effect,ΜΕΣΑ στο παιχνίδι,δλδ ότι είπα στην αρχή του ποστ.So,που είναι η καινοτομία ρε παιδιά;Και σε ένα παιχνίδι F1 αν δεις το replay που περνάει η φόρμουλα δίπλα από την κάμερα,και κάνει βουυυυυυ-ιιιιιιιιιιιιιιινννν doppler effect είναι!!![/b]
Yup.
Η διαφορά είναι πως στα παιχνίδια που ανέφερα το κάνει και σε κινούμενο χαρακτήρα (δλδ. το πως ακούει αυτός εν κινήσει τους ήχους άλλων κινούμενων πηγών ήχου) κι οχι από σταθερό σημείο αναφοράς.Επίσης αυτό να ισχύει και για πολλούς και διαφορετικούς ήχους ταυτόχρονα (shooters). Τα περισσότερα άλλα παιχνίδια απλά μειώνουν την ένταση ανάλογα με την απόσταση, αλλά τα συγκεκριμένα αλλάζουν και τον ήχο.
Λίγοι εως ελάχιστοι τίτλοι από ps2,gc,xbox το κάναν αυτό, ενώ στα ps3,x360 είναι πλέον διαδεδομένο.
Το πως ένα ds fps κάνει το ίδιο είναι απορίας άξιον...και πολύ εντυπωσιακό.
Δηλαδή τί;;;Κινούντε οι χαρακτήρες και ακούγεται πχ διαφορετικός ο ήχος του πιστολιού όταν τρέχει ο χαρακτήρας και περνάει από δίπλα σου;So what?
O Boy από ότι κατάλαβα λέει χρησιμοποοιούν το Doppler Effect για να δημιουργήσουν ψευδο 3δ 7,1 ακουστικό περιβάλλον.Σε αυτό χρειάζεται να κινείται η πηγή ήχου (ακα τηλεόραση) σχετικά με το σύστημα αναφοράς του παρατηρητή.Αυτό θέλω να μάθω πως χρησιμοποιούν το doppler effect για να το πετύχουν,ή μήπως χρησιμοποιούν κάποια άλλη εφαρμογή του.
Εκτός και αν εννοούν συβολή κυμμάτων,που εκεί είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο,και εκεί ξέρω επακριβώς τι κάνουν για να δημιουργήσουν 3δ ακουστικό περιβάλλον.
"Πάντως το Doppler Effect στο SH ήταν για το ραδιοφωνάκι του ήρωα που δημιουργούσε "noise" όταν πλησίαζε κάποιος εχθρός. Έξυπνο κόλπο."
Νο,this is not Doppler (- Fizeau) effect.
Edit:Απότι κατάλαβα από το ποστ του Μπόι,απλά χρησιμοποιούν το doppler effect,ΜΕΣΑ στο παιχνίδι,δλδ ότι είπα στην αρχή του ποστ.So,που είναι η καινοτομία ρε παιδιά;Και σε ένα παιχνίδι F1 αν δεις το replay που περνάει η φόρμουλα δίπλα από την κάμερα,και κάνει βουυυυυυ-ιιιιιιιιιιιιιιινννν doppler effect είναι!!!
Originally posted by Raf
Η Νίντι λίγο το πάει αλλιώς, ε, έχουμε τον Ραμπ εκεί να ψιλοτρολάρει.
Αυτό είχαν πει τότε από την Konami. Και δεν γράφω για το noise που έκανε το ραδιοφώνακι.
Απλά στο Silent Hill για να ανακαλύψεις αν ήταν κοντά εχθροί έπρεπε να το έχει ανοιχτό όποτε όταν κατευθυνόσουν σε έναν εχθρό άκουγες το noise ή vice versa.
Δεν ανέφερα το αποτέλεσμα αλλά τον τρόπο το οποίο για να δημιουργήσουν μια στοιχειωμένη ατμοσφαίρα παράγονταν ήχοι από το πουθενά.
Edit:Γάτα είσαι.... είναι καινοτομία για έναν wiiware τίτλο.
Πολύ ενδιαφέρον...τώρα στις προσφορές του nintendo.gr σκεφτόμουν να το αγοράσω, το είχαν στα 20, αλλά κρατήθηκα...Θα το περιμένω για το wii!
Nintendo must have created a virtual Eternal Darkness game that has engorged reality. The sanity meter right now is maxed out x 10000 so we're experiencing some weird stuff.
Let's just all say the magic words and go back to reality.
και πανω που ελεγα πως οτι παιχνιδια ηταν να παρω για το Wii τα εχω παρει με μερικα ακομη να ερχονται... κατι τετοιες ειδησεις ερχονται και ανατρεπουν τα σχεδια σου
Nitrobike Review απο GT http://www.gametrailers.com/player/30297.html
4/10!!!
Θα προτιμήσω αυτή τη φόρα να μην γκρινιάξω και να αποφύγω τα ( :icon_twisted: %@%*&@ ) σχόλια για την ubi!
Ψιλοάσχετο αλλά διάβασα ένα αρθράκι στο OXM το οποιό έλεγε οτι η ΕΑ καραδοκεί για να αγοράσει μεγαλύτερο ποσοστο μετοχών της Ubi (ως γνωστών κατέχει το 20% αυτή τη στιγμή). Δυστυχώς όμως η jade και οι υψηλότατες πωλήσεις του Assassins creed είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της αγοραστικής αξίας της ubi και την προσωρινή υποχώρηση της ΕΑ. Κρίμα ρε γμτ!
Oh well......ubi lived to die another day (ελπίζω)
I attack sharks
when i smell them bleed
I dont go swimming
water just wants to be around me.
Regarding Home Video Games segment, ?Resident Evil: The Umbrella Chronicles? (for Wii), which is the latest title of the series, achieved robust sales particularly in the US and Europe. The popularity of this title helped to make a favorable start in year-end sales.
Additionally, ?Monster Hunter Freedom 2?, which was released in February 2007, joined the lineup of
Capcom?s long-selling products achieving sales of over 1.5 million copies in Japan. ?Monster Hunter Freedom
2? is the first title to achieve these record sales among those developed for PlayStation Portable.
In this business segment, ?Resident Evil: The Umbrella Chronicles? (for Wii), one of our flagship titles, made
a strong showing. ?Zack&Wiki: Quest for Barbaros' Treasure? (for Wii) and ?Sengoku Basara 2 Heroes? (for Wii, PlayStation 2) also grew steadily.
?WE LOVE GOLF!? (for Wii) and ?Mega Man Star Force 2? (for Nintendo DS) saw sluggish growth.[/b]
EA has announced that BOOM BLOX, the first game developed in collaboration between EA and director and producer Steven Spielberg, is set for a May 2008 release for Nintendo Wii. This high-energy game features more than 300 levels, a cast of more than thirty wacky characters, and an easy-to-use in-game editor that allows players to express their creativity.
?I am a gamer myself, and I really wanted to create a video game that I could play with my kids,? said Steven Spielberg. ?BOOM BLOX features an enormous amount of fun challenges and cool scenarios for your kids to solve or for you to master together.?
Fun for kids and the entire family, BOOM BLOX offers action-packed interactive activities that takes Wii play to a new level of creativity and fun with single player, co-op, and versus gameplay. Players can experience the visceral gameplay - perfectly suited for the Wii?s interactive motion-sensitive controls - through brain-twisting challenges. They can interact with entertaining characters such as the block-laying chickens or baseball-throwing monkeys across four themed environments - Tiki, Medieval, Frontier, and Haunted. Additionally, players can remix any level of the game in Create Mode using props, blocks, or characters that have been unlocked during the game. Players can also virtually build anything they can dream up. Plus, their designs can then be shared with friends or used to challenge others to solve their newly created puzzle via WiiConnect24.
"We developed BOOM BLOX with endless combinations of gameplay in mind,? explains Louis Castle, executive producer. ?With over three hundred levels, built upon a full real-time physics model, your experience can be as easy or difficult as you want it to be - there really is something for everyone to enjoy.?
?My inspiration for this game came while I was playing the Wii for the first time,? added Spielberg. ?From the initial concept to what the game is today, it?s always been built around the innovations the Wii brings to playing games. BOOM BLOX plays on the enjoyment of building and knocking down blocks, something that can appeal innately to kids and adults of all ages.?
BOOM BLOX is also in production for mobile phones and will be widely available this Spring. The mobile version puts innovative BOOM BLOX gameplay on phones everywhere -- delivering engaging, fun, and groundbreaking action. For the first time in a mobile game, players will be able to create custom levels and share them with their friends directly from the phone, enjoying a rich, interactive community experience.
Developed at EA Los Angeles, BOOM BLOX has not yet been rated by the ESRB and PEGI.[/b]
Πολύ ευχάριστα τα νέα για το Zack n Wiki...σίγουρα θα έχουμε και sequel!!
Nintendo must have created a virtual Eternal Darkness game that has engorged reality. The sanity meter right now is maxed out x 10000 so we're experiencing some weird stuff.
Let's just all say the magic words and go back to reality.
Left Field Productions - Nitro Bike sequel not out of the question, DS version possible, company is actively developing WiiWare title http://www.cubed3.com/news/9463
Comment