
Το όνομα Tokuro Fujiwara είναι εμμέσως λίγο πολύ γνωστό σε όλους. Ο εν λόγω κύριος μέσα στα πλαίσια της 13ετούς καριέρας του στην Capcom, δημιούργησε τη γνωστή σειρά Ghosts 'n Goblins, ήταν producer της Megaman σειράς, ενώ έχει πάρει μέρος σε πολλούς ακόμα τίτλους όπως Strider, Ducktales, Darkwing Duck, Breath of Fire, Resident Evil, κλπ κλπ. Ο κύριος Fujiwara λοιπόν το 1996 αυτομόλησε από την Capcom και δημιούργησε τη δική του εταιρία, τη Whoopee Camp. Μία εταιρία ούτως ώστε να έχει ελευθερία κινήσεων και να βγάλει ένα παιχνίδι όπως αυτός ήθελε, μακριά από τους περιορισμούς της Capcom. Και αυτός ο τίτλος ήταν το TOMBI!






Το Tombi ίσως να μην φαίνεται τώρα ως κάτι το ιδιαίτερο, αλλά στη 3Dμανία που επικρατούσε τότε, ήταν μία platformική όαση στο στυλ του Mega Drive και του SNES, κρατώντας όμως τα πλεονεκτήματα του PSX όπως το Dual Shock και την κάρτα μνήμης. Το παιχνίδι μπορεί να τερματιστεί μέσα σε λίγες ώρες, όμως είναι σχεδόν αδύνατον να λύσεις ΟΛΕΣ τις αποστολές του παιχνιδιού χωρίς βοήθεια. Η πιο χαρακτηριστική μου ανάμνηση από το παιχνίδι είναι ασταμάτητο λιώσιμο επί ένα 6μηνο με παρέα στο σπίτι, όπου προσπαθούμε να λύσουμε τις πιο δύσκολες αποστολές και περνούσαμε όλη τη μέρα με το να ρίχνουμε στο τραπέζι άκυρες ιδέες για το τι πρέπει να κάνουμε, που μερικές φορές όμως πιάναν. Αυτή τη στιγμή μπορώ να δηλώσω περήφανος βετεράνος που έχω λύσει ΟΛΕΣ τις αποστολές χωρίς βοήθεια από οδηγούς, internet και λοιπές δυνάμεις της κολάσεως.






Το παιχνίδι παρ' όλο που θεωρήθηκε ως κλασικό και πήρε πολύ καλές κριτικές, δεν πούλησε αρκετά ώστε να γίνει Platinum. Όσοι το έχουν παίξει το έχουν αγαπήσει, και οι λίγοι fans του είναι πολύ αφοσιωμένοι, ωστόσο αυτό το γεγονός δεν δικαιολογούσε σε καμία περίπτωση ένα sequel. Επειδή όμως ο Fujiwara ήταν μάγκας (και μαμώ τους developers), φέρθηκε όπως θα ήθελαν οι fans να φερθεί. Ο τύπος ύστερα από δύο χρόνια, ξόδεψε όλα τα χρήματα και όλη την επιτυχία που του έφερε το πρώτο παιχνίδι, ώστε να βγάλει την αναμενόμενη συνέχεια που τόσο ήθελαν οι λίγοι αλλά πιστοί fans, το TOMBI 2 (!!!!!). Η Whoopee Camp διαλύθηκε μερικούς μήνες μετά την κυκλοφορία του Tombi 2, χωρίς καν να περιμένουν να δουν αν υπάρχει ενδεχόμενο σωτηρίας, κάτι που ούτως ή άλλως ήξεραν ότι δε θα συμβεί.





Το Tombi 2 ήταν κι αυτό αρκετά καλό παιχνίδι. Ακόμα και αν πήρε άσχημες κριτικές σε μερικά σημεία από ορισμένους "ειδικούς", παρέμενε ό,τι πιο κοντινό στο στυλ του πρώτου TOMBI, ένα παιχνίδι που δημιούργησε ένα δικό του είδος από μόνο του, και δυστυχώς ακόμα και σήμερα δεν έχουμε δει κάποιο παιχνίδι που να το πλησιάζει στον τομέα του. Αυτή τη στιγμή ο Fujiwara έχει επιστρέψει στην Capcom και το υπόλοιπο staff της Whoopee Camp έχει θεαθεί στα credits πολλών πρόσφατων παιχνιδιών, από Racing έως τίτλους όπως το Shadow of the Colossus, από το Okami ως το Devil May Cry 3, και από το Final Fantasy XII έως το Genji. Πιστεύω πως ήταν ένα πείραμα που άξιζε τον κόπο, αλλά δεν ανταμείφθηκε όπως του άρμοζε.



Δεν θα αναλωθώ με το gameplay, γραφικά, υπόθεση κλπ των παιχνιδιών. Δεν κάνω παρουσίαση των τίτλων, το συγκεκριμένο thread δεν είναι παρά ένας φόρος τιμής για δύο πολύ αγαπημένα μας παιχνίδια που ακόμα και τώρα παραμένουν αξεπέραστα στον τομέα τους (επειδή πολύ απλά δεν υπάρχει άλλο παιχνίδι που να προσεγγίζει τη λογική τους).
Tombi fans appreciate thread accomplished, ένα μινι-αφιέρωμα για αυτόν τον μέγα-τίτλο. Discuss.
Comment