Καποια στιγμη πριν μερικες βδομαδες αποφασισα να ξαναπαιξω το Super Metroid μετα απο παρα πολλα (10+ θα λεγα) χρονια. Καποια παιχνιδια οσο και αν σου αρεσαν την πρωτη φορα, χαρη σε ενα replay τοσα χρονια μετα μπορει να τα δεις πολυ διαφορετικα. Πραγματι αυτο το εζησα πιο εντονα απο ποτε.
Το Super Metroid σε πολλες λιστες περιοδικων και μεγαλων sites πολυ συχνα φιγουραρει ως το καλυτερο παιχνιδι του SNES ή και ενα απο τα πολυ πολυ καλυτερα παιχνιδια ολων των εποχων. Παραλληλα πιστευω πως ειναι ενα παιχνιδι που ας πουμε εδω περα θα χουν παιξει λιγα ατομα, πονταρω σε μονοψηφιο αριθμο και ειλικρινα πιστευω πως καθε gamer που σεβεται τον εαυτο του αξιζει να κατσει και να ασχοληθει μαζι του για τις μολις 5-7 ωρες που διαρκει.
Το πρωτο πραγμα που καταλαβαινεις παιζοντας το ειναι η τελειοτητα στο level design. Επισης αυτο σου υπενθυμιζει οτι το level design εδω και πολλα χρονια εχει παει περιπατο και σχεδον κανενας developer δε νοιαζεται στο ελαχιστο γι' αυτο γιατι εχει επισκιαστει απο αλλα πραγματα που πλεον θεωρουνται πιο σημαντικα (ή εστω "πουλανε" περισσοτερο).
Μου ειναι λιγο δυσκολο να περιγραψω ποσα πραγματα κανει καλα ο τιτλος σε αυτο το κομματι και σε συνδυασμο με το εξαιρετικο του gameplay. H τοποθετηση ολων των μυστικων δωματιων και power ups πολλες φορες μου προκαλεσε εντυπωση, παροτι εχω παιξει σχεδον ολα τα παιχνιδια του ειδους. Τα παντα φαινονται τοσο προσεκτικα σχεδιασμενα, καθε δωματιο, καθε μυστικο, σε καθε λεπτομερεια βλεπει κανεις το μερακι των developers.
Ειναι πανεξυπνο το πώς καποια δωματια υπαρχουν απλα για να σου δειξουν πως υπαρχει κατι πιο περα, κατι που δεν εχεις δει ή καποιο αντικειμενο που δεν εχεις παρει. Η λυση στο πώς θα φτασεις εκει μπορει να σχετιζεται με κατι που δε βρισκεται καν κοντα, αλλα το παιχνιδι σου δινει την ευκαιρια να σκεφτεις out of the box και να βρεις εναν τροπο να φτασεις εκει που θες.
Το παιχνιδι σε αντιμετωπιζει στα ισα, δε γινεται ποτε φτηνο. Σου δειχνει εμμεσα πραγματα που πολλα παιχνιδια πλεον δε μπορουν να σου περασουν τοσο ευκολα με πολυ πιο αμεσους τροπους. Δεν ειναι μονο τα μυστικα, ενα αλλο κομματι ειναι και καποια gameplay techniques που μαθαινεις χωρις το παραμικρο text ή εστω καποια εικονα που σου εξηγει ξεκαθαρα τι να κανεις. Πολλα πραγματα απο αυτα που σου δινει το παιχνιδι μπορεις να τα αγνοησεις, αλλα αν δωσεις βαση σε αυτα τοτε η ολη εμπειρια αυξανεται κατακορυφα.
Το shinespark technique να πω την αληθεια το αγνοουσα μεχρι τωρα, δε θυμαμαι τα αλλα Metroid να στο εξηγουν καπως, ενω το Super Metroid στο εξηγει ξεκαθαρα. Υπαρχουν και αλλες ωραιες μικρες πινελιες που καλο ειναι να τις δει μονος του οποιος αποφασισει να ασχοληθει με το παιχνιδι.
Η ατμοσφαιρα, η μουσικη ακομα και το λιτο αλλα δυνατο storytelling του τιτλου ειναι επισης εξαιρετικα. Καθε περιοχη ειναι φοβερα σχεδιασμενη, οι αλλαγες σε περιβαλλον και εχθρους ειναι τεραστιες και το OST ειναι εξαιρετικο απο την αρχη ως το τελος. Τα boss fights παροτι δεν ειναι τα δυσκολοτερα της σειρας ειναι επισης πολυ καλα και πολυ διαφορετικα μεταξυ τους και εν τελει καποια στιγμη φτανεις στα ending credits οσο απορεις με το ποσο τελεια μπορει να ειναι καποια παιχνιδια.
Οσοι εχετε το παραμικρο ενδιαφερον σε αυτα τα παιχνιδια και εχετε παιξει καποιο Metroid, Castlevania ακομα και το Guacamelee και δεν εχετε παιξει το Super Metroid παρατηστε τα ολα και καντε μια χαρη στον εαυτο σας και αφιερωστε ενα ΣΚ γιατι τοσο θελει, σε ενα απο τα πολυ καλυτερα παιχνιδια που εχουν βγει ποτε.
Eιλικρινα πιστευω πως κανενα 2d metroidvania δεν το πλησιαζει στο ελαχιστο σε level design, οι λεπτομερειες του Super Metroid ειναι κατι που απο τοτε δεν εχουμε ξαναδει και μαλλον δε θα δουμε και ποτε οπως παει το πραγμα με το συγκεκριμενο ειδος.
Αφου το παιξετε ή αν το χετε παιξει ηδη μπορειτε να διαβασετε και να δειτε αντιστοιχα τα παρακατω:
Το πρωτο ειναι μια φανταστικη αναλυση του παιχνιδιου και ολων των λεπτομερειων γυρω απο το σχεδιασμο του, ενω το 2ο ενα 4πλο speed run που εγινε προσφατα απο 4 απο τους καλυτερους παικτες για καποιο fund raising σκοπο.
See you next mission.
Το Super Metroid σε πολλες λιστες περιοδικων και μεγαλων sites πολυ συχνα φιγουραρει ως το καλυτερο παιχνιδι του SNES ή και ενα απο τα πολυ πολυ καλυτερα παιχνιδια ολων των εποχων. Παραλληλα πιστευω πως ειναι ενα παιχνιδι που ας πουμε εδω περα θα χουν παιξει λιγα ατομα, πονταρω σε μονοψηφιο αριθμο και ειλικρινα πιστευω πως καθε gamer που σεβεται τον εαυτο του αξιζει να κατσει και να ασχοληθει μαζι του για τις μολις 5-7 ωρες που διαρκει.
Το πρωτο πραγμα που καταλαβαινεις παιζοντας το ειναι η τελειοτητα στο level design. Επισης αυτο σου υπενθυμιζει οτι το level design εδω και πολλα χρονια εχει παει περιπατο και σχεδον κανενας developer δε νοιαζεται στο ελαχιστο γι' αυτο γιατι εχει επισκιαστει απο αλλα πραγματα που πλεον θεωρουνται πιο σημαντικα (ή εστω "πουλανε" περισσοτερο).
Μου ειναι λιγο δυσκολο να περιγραψω ποσα πραγματα κανει καλα ο τιτλος σε αυτο το κομματι και σε συνδυασμο με το εξαιρετικο του gameplay. H τοποθετηση ολων των μυστικων δωματιων και power ups πολλες φορες μου προκαλεσε εντυπωση, παροτι εχω παιξει σχεδον ολα τα παιχνιδια του ειδους. Τα παντα φαινονται τοσο προσεκτικα σχεδιασμενα, καθε δωματιο, καθε μυστικο, σε καθε λεπτομερεια βλεπει κανεις το μερακι των developers.
Ειναι πανεξυπνο το πώς καποια δωματια υπαρχουν απλα για να σου δειξουν πως υπαρχει κατι πιο περα, κατι που δεν εχεις δει ή καποιο αντικειμενο που δεν εχεις παρει. Η λυση στο πώς θα φτασεις εκει μπορει να σχετιζεται με κατι που δε βρισκεται καν κοντα, αλλα το παιχνιδι σου δινει την ευκαιρια να σκεφτεις out of the box και να βρεις εναν τροπο να φτασεις εκει που θες.
Το παιχνιδι σε αντιμετωπιζει στα ισα, δε γινεται ποτε φτηνο. Σου δειχνει εμμεσα πραγματα που πολλα παιχνιδια πλεον δε μπορουν να σου περασουν τοσο ευκολα με πολυ πιο αμεσους τροπους. Δεν ειναι μονο τα μυστικα, ενα αλλο κομματι ειναι και καποια gameplay techniques που μαθαινεις χωρις το παραμικρο text ή εστω καποια εικονα που σου εξηγει ξεκαθαρα τι να κανεις. Πολλα πραγματα απο αυτα που σου δινει το παιχνιδι μπορεις να τα αγνοησεις, αλλα αν δωσεις βαση σε αυτα τοτε η ολη εμπειρια αυξανεται κατακορυφα.
Το shinespark technique να πω την αληθεια το αγνοουσα μεχρι τωρα, δε θυμαμαι τα αλλα Metroid να στο εξηγουν καπως, ενω το Super Metroid στο εξηγει ξεκαθαρα. Υπαρχουν και αλλες ωραιες μικρες πινελιες που καλο ειναι να τις δει μονος του οποιος αποφασισει να ασχοληθει με το παιχνιδι.
Η ατμοσφαιρα, η μουσικη ακομα και το λιτο αλλα δυνατο storytelling του τιτλου ειναι επισης εξαιρετικα. Καθε περιοχη ειναι φοβερα σχεδιασμενη, οι αλλαγες σε περιβαλλον και εχθρους ειναι τεραστιες και το OST ειναι εξαιρετικο απο την αρχη ως το τελος. Τα boss fights παροτι δεν ειναι τα δυσκολοτερα της σειρας ειναι επισης πολυ καλα και πολυ διαφορετικα μεταξυ τους και εν τελει καποια στιγμη φτανεις στα ending credits οσο απορεις με το ποσο τελεια μπορει να ειναι καποια παιχνιδια.
Οσοι εχετε το παραμικρο ενδιαφερον σε αυτα τα παιχνιδια και εχετε παιξει καποιο Metroid, Castlevania ακομα και το Guacamelee και δεν εχετε παιξει το Super Metroid παρατηστε τα ολα και καντε μια χαρη στον εαυτο σας και αφιερωστε ενα ΣΚ γιατι τοσο θελει, σε ενα απο τα πολυ καλυτερα παιχνιδια που εχουν βγει ποτε.
Eιλικρινα πιστευω πως κανενα 2d metroidvania δεν το πλησιαζει στο ελαχιστο σε level design, οι λεπτομερειες του Super Metroid ειναι κατι που απο τοτε δεν εχουμε ξαναδει και μαλλον δε θα δουμε και ποτε οπως παει το πραγμα με το συγκεκριμενο ειδος.
Αφου το παιξετε ή αν το χετε παιξει ηδη μπορειτε να διαβασετε και να δειτε αντιστοιχα τα παρακατω:
Το πρωτο ειναι μια φανταστικη αναλυση του παιχνιδιου και ολων των λεπτομερειων γυρω απο το σχεδιασμο του, ενω το 2ο ενα 4πλο speed run που εγινε προσφατα απο 4 απο τους καλυτερους παικτες για καποιο fund raising σκοπο.
See you next mission.
Comment