Announcement

Collapse
No announcement yet.

Κρατικές και Ιδιωτικές σχολές

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Κρατικές και Ιδιωτικές σχολές

    Όλως και τυχαίως ανοίχτηκε η συζήτηση μ' εμένα και τον Evans για τα ΙΕΚ και τα ΑΕΙ και ΤΕΙ στο θέμα Windows 7. Ας μιλήσουμε ανοιχτά για όλες τις σχολές.

    Στο θέμα μας, λοιπόν.

    Evans, ο λόγος που παράτησα τα ΤΕΙ Σίνδου είναι πολυάριθμος.

    Καταρχάς σπούδασα βιβλιοθηκονομία στα ΤΕΙ Σίνδου, αλλά έχει πολλά ελλείμματα απ' ότι στα οικονομικά, τα οποία είναι:

    1) Άμυαλοι καθηγητές. Ορισμένοι απ' εσάς είχατε ήδη αναφέρει γι' αυτούς, ορισμένοι εκτός forum μου τα έχουν πει αυτά. Υπάρχει και το φαινόμενο μαλάκα καθηγητή που έχει την δύναμη να σε κάνει αιώνιο φοιτητή, κάτι που σίγουρα κανείς απ' εμάς δεν θέλει. Μην πω και για τις απεργίες.
    2) Ζώα φοιτητές. Με τα πολιτικά τους, έχουν γεμίσει με τα θρανία τους κάθε διάδρομο και απασχολούν πολύ κόσμο από το να τελειώσουν σοβαρά την σχολή, όπου και σπουδάζουν και μελετούν. Μην πω και για τις καταλήψεις.
    3) Δεν υπάρχει ρευστότητα βιβλίων, πράγμα πολύ γνωστό φαινόμενο. Τι εννοώ ? Ότι δεν υπάρχει βιβλίο για να κάνεις σοβαρό μάθημα σε γενικό επίπεδο εκπαίδευσης, πράγμα που σ' αναγκάζει να στρέφεσαι κυρίως στο να σημειώνεις(σαν τον μαλάκα) ότι πει ο καθηγητής ή να σου δίνουν έτοιμες σημειώσεις, οι οποίες ορισμένες φορές δεν δίνουν καν ουσία στο νόημα για το τάδε πείραμα, σωστή θεωρεία στην πράξη κ.α.
    4) Χάος στις εξεταστικές περιόδους, οι καθηγητές κανονίζουν, όοοοποτε τους καυλώσει, τις ημερομηνίες έναρξης εξεταστέων μαθημάτων, κάτι το οποίο πολύ καλά γνωρίζουμε όλοι και ταλαιπωρούμαστε. Μην αναφέρω και την καθυστέρηση των αποτελεσμάτων.

    Σε γενικό επίπεδο, μοιάζουν σαν τα ΑΕΙ και η εκπαίδευση σε προφορικό και πρακτικό λόγο είναι ενδιαφέρουσα, αλλά αυτή η εκπαίδευση σε κάνει να θέλεις να είσαι τακτοποιημένος και ποιητικός τύπος, όσον αφορά κάποια βιβλία πάσης γνώσεως. Με λίγα λόγια η σχολή που σπούδασα αφορά κυρίως βιβλιοθηκάριους και book-worms.

    Οι λόγοι που παράτησα τα ΤΕΙ και δεν γινόταν να συνεχίσω μ' αυτό τον ρυθμό ήταν οι απεργίες, οι καταλήψεις, αλλά κυρίως η απόσταση. Όλοι οι Θεσσαλονικείς ξέρετε ότι δεν έχω αμάξι(κοινώς δεν έχω δίπλωμα για ευνόητους, και συνάμα ηλίθιους λόγους από τα νομικά), οπότε καταλαβαίνετε ότι για να πάω εκεί, θέλω τουλάχιστον 1 ώρα(και παραπάνω) με 1-2 λεωφορεία και άλλη 1 ώρα για να γυρίσω πίσω.

    Μετά που παράτησα τα ΤΕΙ, πήγα και σπούδασα κάτι που αγαπώ πολύ(Μουσική Τεχνολογία) στα ΙΕΚ Δέλτα, όπου πολύ σωστά ανέφερε ο Evans ότι είναι πολύ καλύτερα από τα ΤΕΙ.

    Σε επίπεδο εκπαίδευσης, οι καθηγητές είναι πολύ ανοιχτοί απ' αυτούς στα ΤΕΙ, υπάρχει αρκετή ρευστότητα βιβλίων, πράγμα που διευκολύνει τον σπουδαστή, υπάρχει πολύ πείραμα και λίγη θεωρεία(Ιστορία, Βασικές Αρχές κ.α.), πράγμα που βοηθούν τον σπουδαστή να κατανοεί τις συνθήκες εργασίας ως ένα επίπεδο(μέχρις εδώ). Το πρόγραμμα είναι πολύ τακτοποιημένο(και ευτυχώς για πολλούς φοιτητές υπάρχει η δυνατότητα διπλής βάρδιας, εξαιτίας του ποσοστού ατόμων σε κάθε αίθουσα). Βέβαια μπορείς και να πειραματιστείς ή να δουλέψεις δικές σου δουλειές στα studio που σου παραχωρούν, για τυχόν έλλειψη εξοπλισμού στο σπίτι. Το μόνο αρνητικό στην υπόθεση είναι τα οικονομικά που σου πιάνουν τον κώλο.

    Οπότε πέρα από τα οικονομικά, είμαι ικανοποιημένος με τον τρόπο εκπαίδευσης στα ΙΕΚ, όπου και συνεχίζω τώρα σπουδές Γραφίστικης.

    Για πείτε κι εσείς τίποτα, όσοι σπουδάζετε ή σπουδάσατε στα ΑΕΙ+ΤΕΙ ή στα ΙΕΚ αναλύοντας και τις δικές σας απόψεις.
    sigpic

  • #2
    όπου πολύ σωστά ανέφερε ο Evans ότι είναι πολύ καλύτερα από τα ΤΕΙ.
    Τι λες τώρα ρε τάννο, πας καλά; Το αντίθετο ακριβώς είπα. Μετά απορείς που δεν μπορούσες να ανταπεξέλθεις σε μία σχολή στα ΤΕΙ...

    Από εκεί και πέρα από που να ξεκινήσω και που να τελειώσω. Λες ότι οι καταλήψεις, οι πολιτικές παρατάξεις και η απόσταση σε έκαναν να μην τελειώσεις τη σχολή σου. Ο μόνος σημαντικός παράγοντας που θα αποτρέψει κάποιος από το να μην τελειώσει τις σπουδές του είναι η αδιαφορία του. Όποιος έχει όρεξη, είναι συνεπής και τρέφει κάποιο ενδιαφέρον για το αντικείμενο, μελετά, κρατά σημειώσεις (που ακούστηκε να ΜΗΝ κρατάς σημειώσεις) και αποδίδει όπως πρέπει στις εξετάσεις. Εσύ προφανώς ήσουν ένας άνθρωπος που για τον Α ή Β λόγο δεν μπόρεσες να ανταπεξέλθεις, ή απλώς δε σου άρεσε η όλη κατάσταση, αυτό δε σημαίνει όμως ότι όλα είναι έτσι όπως τα περιγράφεις.

    Για το θέμα των βιβλίων δεν έχεις άδικο, αν και αργά ή γρήγορα όλοι παίρνουν τα βιβλία που τους αναλογούν. Προσωπικά έρχομαι από μία σχολή που δεν είχα σχεδόν κανένα πρόβλημα με τα βιβλία, τα είχαμε σχετικά νωρίς και σίγουρα κοντά στο μέσο του εξαμήνου, οπότε ήμασταν όλοι καλυμμένοι. Σε άλλες σχολές τα πράγματα είναι αρκετά πιο ζόρικα. Το θέμα είναι όμως ότι γενικά δίνονται καλά βιβλία στις δημόσιες σχολές. Ο αδελφός μου πέρασε από Ιστορικό Αρχαιολογικό και τα βιβλία που του δόθηκαν είναι εξαιρετικά (και πανάκριβα), το ίδιο και η κοπέλα μου που τελείωσε φυσικός (θα μιλήσει καλύτερα ο somari για αυτό το θέμα).

    Οι καθηγητές είναι ίσως το μόνο πράγμα στο οποίο έχεις δίκιο, αν και πάλι θα βρεις μέσα στους βλάκες και ΠΟΛΛΟΥΣ καλούς καθηγητές. Πάντως και πάλι ισχύει το ότι ένας φοιτητής θα γίνει αιώνιος, όχι λόγω ενός καθηγητή, αλλά λόγω της δικιάς του αδιαφορίας. Βλέποντας την κατάσταση με τους συμφοιτητές μου, υπάρχουν άτομα που φτάνουν 20 εξάμηνο και δεν έχουν περάσει μάθημα του πρώτου εξαμήνου, που εγώ το πέρασα με την πρώτη φορά που το έδωσα στα σοβαρά. Όλα σχετικά είναι λοιπόν.

    Πέραν όλων αυτών, όταν σπουδάζεις πάνω σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, που σχετίζεται με κάποια επιστήμη, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι θα υπάρχει πολύ βαρύτητα στη θεωρία. Μιλάμε για επιστήμη, όχι για βόλτα στο πάρκο για να δούμε πώς πέφτει το μήλο. Αν δεν έχεις καλύψει το θεωρητικό υπόβαθρο, πώς θα προχωρήσεις στα "πειράματα" που λες. Μέχρι και σε σχολές όπως η δικιά μου, που κάποιος άσχετος θα θεωρούσε ότι δεν έχει θεωρία, το διάβασμα και η μελέτη βασικών εννοιών (και μερικές φορές αρκετά σύνθετων) πάντα προηγείται του πρακτικού κομματιού.

    Δε γνωρίζω τι συμβαίνει σε ιδιωτικές σχολές (αν και από αυτά που έχω ακούσει δεν έχω καθόλου καλή γνώμη) και δε θα μπω στη διαδικασία της σύγκρισης, για τις δημόσιες όμως σε κάποια θέματα είσαι ΠΟΛΥ έξω.

    Comment


    • #3
      Αντιθέτως, αν δεν γινόταν ο όλος ντόρος αδιαφορίας από καθηγητές και φοιτητών, ίσως γινόταν πολύ καλύτερα τα πράγματα και να ανταπεξελθεί κανείς σοβαρά στην όλη κατάσταση και χωρίς πρόβλημα. Εδώ στο Ελλαδιστάν είναι γνωστό το φαινόμενο, και είμαστε, όπως το λένε πρόσφατες στατιστικές εταιρειών, πολύ χαμηλά.

      Όσο για τα πολιτικά και τις καταλήψεις-απεργίες τους, πάντως κάνανε πολύ κόσμο να μείνουν αιώνιοι φοιτητές και να χάνουν 2-3 εξεταστικές περιόδους, όπως και έγινε πριν 2-3 χρόνια που έχασαν ορισμένοι 1 εξεταστική περίοδο. :/

      Για πες τι άκουσες για τις ιδιωτικές σχολές και δεν έχεις καθόλου καλή γνώμη.
      sigpic

      Comment


      • #4
        Το ελληνικό πανεπιστήμιο και η εξέλιξή του είναι η απόλυτη μικρογραφία της ελληνικής ιστορίας και κοινωνίας από το '75 και μετά. Αν εφαρμόσετε αυτή την κοινοτοπία σε οποιαδήποτε έκφανσή του θα με γλιτώσετε από πολλή ανάλυση. Στήθηκε σε μια πολύ φορτισμένη και πολωμένη πολιτικά περίοδο (που καλώς έκανε και αντικατόπτριζε τον πόθο για έντονη και ελεύθερη πολιτική έκφραση), εξελίχθηκε γρήγορα σε ένα παλαιοκομματικό πελαταιακό σύστημα που σιγά σιγά απομονώθηκε από εξωτερικά ερεθίσματα, και έφτασε στα σημερινά χάλια μέσα από μια διαδικασία συνεχούς απαξίωσης, εμπαιγμού την έννοιας της φοιτητικής ζωής και δράσης και ευτελισμένων πελατειακών σχέσεων και ανικανόντητας. Τα τελευταία 10 χρόνια, μάλιστα, η επιλογή της απαξίωσης είναι σχεδόν κατευθυνόμενη ώστε να δημιουργηθεί πελατεία για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που κάποια στιγμή θα άνοιγαν ώστε να εναρμονιστούμε με την υπόλοιπη ΕΕ. Το τελευταία ζήτημα θα το αφήσω για την ώρα.

        Να πρσοσθέσω το εξής ιστορικό δεδομένο τη δεκαετία του '60 άντε αρχές '70 αυτοί που φεύγανε στο εξωτερικό για σπουδές ήταν όσοι δε μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στο επίπεδο και την ποιότητα της εδώ διδακτέας ύλης. Φεύγανε δηλαδή οι χειρότεροι. Τώρα φεύγουν οι καλύτεροι. Και όσοι έχουν λεφτά, αλλά αυτοί φεύγανε πάντα και δεν τους νοιάζει.

        Στο ελληνικό πανεπιστήμιο υπάρχουν ΚΑΙ εξαιρετικές ανθρώπινες μονάδες ΚΑΙ έρευνα (παγκοσμίου φήμης σε μερικές περιπτώσεις) ΚΑΙ υψηλό επιπεδο φοιτητών. Το θέμα είναι πως για να καταφέρεις να κάνεις κάτι πρέπει όντως να ασχοληθείς, οι αντικειμενικές συνθήκες είναι σε πολλές περιπτώσεις απογοητευτικές και επαφίεται στον προσωπικό στόχο, εγωισμό και πατριωτισμό σου το πώς θα λειτουργήσεις. Ο Ramparter μου έλεγε πρόσφατα για το πόσο έχουν εκτραχυνθεί τα πραγματα με τις αντιγραφές μέσω ηλεκτρονικών συσκευών. Το πρόβλημα ξεκινάει στο ότι πολλοί φοιτητές δεν έχουν ΙΔΕΑ για τους λόγους που τους οδήγησαν σε μια σχολή, κατά βάθος δεν τους ενδιαφέρει, και φορτώνουν τις προσωπικές τους αδυναμίες, απογοήτευση και λάθη σε ένα έτσι κι αλλιώς σαθρό και δυσλειτουργικό σύστημα. Απαξιώνουν έτσι μια ολόκληρη σχολή - για να μην πω κλάδο - επειδή έτσι γουστάρουν. Ναι, υπάρχει υποχρηματοδότηση, κακοί καθηγητές, κομματόσκυλα και χίλια δυο άλλα. Δε σου φταίνε αυτοί όμως μάγκα αν έρχεσαι από θεωρητική σε οικονομική σχολή και δεν ξέρεις να λύσεις μια δευτεροβάθμια, ούτε αν μπήκες ιατρική για να πάρεις την πελατεία του πατέρα σου. Επειδή όμως έχουμε μάθει να τα φορτώνουμε όλα στον άλλο, ειδικά αν μας χαλάει την άνεση και μας δυσκολεύει, ακούμε συνέχεια ηλιθιότητες για δύσκολα μαθήματα, μεγάλη ύλη, καθηγητές που κόβουν αβέρτα κλπ. Όσο κι αν αυτό ισχύει, πώς ο καθένας περιμένει να περάσει Θεωρία Μεγέθυνσης, Κβαντομηχανική ή Θεωρία Υλικών χωρίς πρώτον να έχει ασχοληθεί να αποκτήσει βάσεις από προηγούμενα έτη και δεύτερον χωρίς να πάρει τουλάχιστον τα βασικά από το εκάστοτε μάθημα?

        Μέσα σε όλα αυτά συνήθως ξεχνάμε και τους νέους καθηγητές καθώς και τους παλιούς που αγαπούν τη δουλειά και την επιστήμη τους και είναι πάντα πρόθυμοι να εξηγήσουν και να ασχοληθούν με όποιο φοιτητή ενδιαφέρεται. Για αυτούς είναι ακόμα μεγαλύτερο κρίμα γιατί είναι εγκλωβισμένοι σε ένα σύστημα που ουσιαστικά τους πολεμάει, στραγγίζει τον ενθουσιασμό τους και δεν τους αφήνει να προσφέρουν γνώσεις και εμπειρία αιχμής.

        Κοντολογίς, όπως πάντα όποιος ενδιαφέρεται τη βρίσκει την άκρη, και οι τζάμπα μαγκιές για σαθρό σύστημα που δεν προσφέρει γνώσεις και βασίζεται στις πελατειακές σχέσεις καλό είναι να λειπουν (αλήθεια, οι πελατειακές σχέσεις δεν αφορούν τους ίδιους τους φοιτητες???). Δε γίνεται από τη μια να ζητάμε γνώσεις και από την άλλη να θέλουμε ξάπλα και μειωμένη ύλη. Από την άλλη, ξεκαθάρισμα στους βολεμένους και ανίκανους καθηγητές που ξέχασαν πότε κάνανε την τελευταια δημοσίευση, σπάσιμο των κομματικών σχέσεων και αύξηση της χρηματοδότησης.
        Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?

        Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...

        Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί

        Comment


        • #5
          Originally posted by Titus View Post

          Να πρσοσθέσω το εξής ιστορικό δεδομένο τη δεκαετία του '60 άντε αρχές '70 αυτοί που φεύγανε στο εξωτερικό για σπουδές ήταν όσοι δε μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στο επίπεδο και την ποιότητα της εδώ διδακτέας ύλης. Φεύγανε δηλαδή οι χειρότεροι. Τώρα φεύγουν οι καλύτεροι. Και όσοι έχουν λεφτά, αλλά αυτοί φεύγανε πάντα και δεν τους νοιάζει.
          Επειδή έχω μιλήσει με 3 γενιές φοιτητών θα ήθελα να σου πω πως και πάλι η πλειοψηφία που φεύγει είναι και πάλι οι χειρότεροι.Είναι αυτοί που πέρασαν σε κάποιο ξεχασμένο ΤΕΙ και όχι στην Ιατρική που ήθελε ο μπαμπάς.Αυτοί που στόχευαν σε 18k μόρια και πίασαν 10.

          Γενικά το αγκάθι στα πανεπηστήμια είναι οι πελατιακές σχέσεις(καθηγητών κ φοιτητών) με το κόμμα.Αυτό μας έχει φάει.

          Επειδή από όσο ξέρω κανένας ο οποίος μίλησε δεν παραμένει φοιτητής(είπαμε,όλοι οι γερόλυκοι εδώ έχουν μαζευτεί) θα ήθελα να πω πως πλέον τα πράγματα είναι αρκετά μπροστά σε σχέση με 3-4 χρόνια πριν.Από φέτος βιβλία μέχρι τον Νοέμβρη θα έχουν πάρει όλοι με το νέο σύστημα διανομής Εύδοξος.Οι δηλώσεις μαθημάτων γίνονται ηλεκτρονικά.Πολλοί καθηγητές ανεβάζουν σημειώσεις στο internet.Γενικά το internet έχει δώσει πολλές λύσεις και θα συνεχίσει να δίνει.

          Το μόνο κακό που παραμένει είναι τα κομματικά και ο ΠΟΛΥ χαμηλός προϋπολογισμός.Όπως είπε και ο Titus εάν καταφέρουν να ανατραπούν αυτά τότε θα μιλάμε για πρώτης κλάσης πανεπηστήμια.

          Διότι κακά τα ψέμματα στους άλλους τομείς έχουμε πανεπηστήμια πολύ υψηλού επιπέδου.Καθηγητής νεαρός που δίδασκε στο Πανεπηστήμιο Μακεδονίας βρισκόταν σε μεταπτυχιακό στην Αγγλία.Έκανε εντύπωση σε ΟΛΟΥΣ το ότι οι Έλληνες εκεί κατάφερναν με ευκολία να χειριστούν πίνακες με τεράστια ευκολία και το ότι το επίπεδο τους σε πολλά μαθήματα ήταν πολύ υψηλό.

          Το πρόβλημα ξεκινάει στο ότι πολλοί φοιτητές δεν έχουν ΙΔΕΑ για τους λόγους που τους οδήγησαν σε μια σχολή, κατά βάθος δεν τους ενδιαφέρει, και φορτώνουν τις προσωπικές τους αδυναμίες, απογοήτευση και λάθη σε ένα έτσι κι αλλιώς σαθρό και δυσλειτουργικό σύστημα. Απαξιώνουν έτσι μια ολόκληρη σχολή - για να μην πω κλάδο - επειδή έτσι γουστάρουν. Ναι, υπάρχει υποχρηματοδότηση, κακοί καθηγητές, κομματόσκυλα και χίλια δυο άλλα. Δε σου φταίνε αυτοί όμως μάγκα αν έρχεσαι από θεωρητική σε οικονομική σχολή και δεν ξέρεις να λύσεις μια δευτεροβάθμια, ούτε αν μπήκες ιατρική για να πάρεις την πελατεία του πατέρα σου
          Από εκεί και πέρα αυτό,όσοι δεν έχουν όρεξη για δουλεία(έστω και σε κάποιο μικρό βαθμό) δεν θα πάνε μπροστά πουθενά,πόσο μάλιστα στο ελληνικό πανεπηστήμιο


          Comment


          • #6
            Η πλειοψηφια και η μειοψηφια που φευγει ειναι κατι σχετικο και κατι για το οποιο δε μπορουμε να γνωριζουμε τι ισχυει επακριβως.
            Δεν ξερω αν βαζεις στο ιδιο τσουβαλι αυτον που παει για Ιατρικη στη Ρουμανια επειδη ο πατερας του εχει ιατρειο και ειναι κριμα να παει χαμενο επειδη ο γιοκας του εβγαλε 10 χιλιαδες μορια μαζι με αυτον που πηγε για MSc στο εξωτερικο σε καποιο κορυφαιο πανεπιστημιο.

            Εγω ξερω και βλεπω πως οσοι ειναι αποφασισμενοι για κατι σπουδαιο φευγουν (εφοσον τους το επιτρεπει προφανως και η οικονομικη τους κατασταση), γιατι τα πανεπιστημια (σε συνδυασμο με τη ζωη) του εξωτερικου σου προσφερουν πραγματα που εδω δε θα δεις ποτε και δεν ειναι τοσο οι σπουδες, αλλα το τι ακολουθει μετα.

            Για τα εδω πανεπιστημια εχω τις χειροτερες των εντυπωσεων εχοντας τελειωσει κιολας μια σχολη που σιγουρα δεν ηταν η πρωτη τυχαια επιλογη. Δε θελω να ανοιξω κι εγω κουβεντα για τα χαλια των ελληνικων πανεπιστημιων, αλλωστε πιστευω πως ολοι γνωριζουν τι παει στραβα, οποτε ας μην αναλωθουμε στην καραμελα νοοτροπιας δημοσιου, και κομματικων κωμικοτραγικοτητων.

            Laharl καποιος που του κοβει θα προκοψει με 1ο πτυχιο και στην Αγγλια και οπου θες. Αυτος θα εχει πτυχιο στα 21 του και εσυ (γενικα μιλαω για το μεσο φοιτητη) στα 23-24. Μεχρι εσυ να τελειωσεις μεταπτυχιακο αυτος θα εχει επισης 2ο πτυχιο και 2-3 χρονια προυπηρεσια, αντε φτασε τον μετα.
            Προφανως και αυτο δεν ειναι απολυτο, αλλα η νοοτροπια καποιων χωρων του εξωτερικου ειναι πολυ πιο αποδοτικη απο τη δικη μας και οποιος θελει ας πιστευει πως εδω γαμαμε (με το μπαρδον ) και δερνουμε.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Titus View Post
              Να πρσοσθέσω το εξής ιστορικό δεδομένο τη δεκαετία του '60 άντε αρχές '70 αυτοί που φεύγανε στο εξωτερικό για σπουδές ήταν όσοι δε μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στο επίπεδο και την ποιότητα της εδώ διδακτέας ύλης. Φεύγανε δηλαδή οι χειρότεροι. Τώρα φεύγουν οι καλύτεροι.
              Έτσι μπράβο.

              Συμφωνώ γενικά με τα περισσότερα λεγόμενα του Titus και προσωπικά βρίσκομαι σε μια σχολή (οικονομικό Ιωαννίνων) με εξαιρετικούς καθηγητές, οι οποίοι απλά δε μπορούν να κάνουν την δουλειά τους όσο καλά θα ήθελαν λόγω κολλημάτων του συστήματος. Στη σχολή μου, όμως, όποιος θέλει να μάθει οικονομικά, θα μάθει, τελεία και παύλα. Αν όχι μέσα στα αμφιθέατρα και με τα επίσημα συγγράμματα του εκάστοτε μαθήματος, τότε μέσα στα γραφεία των καθηγητών (πολλοί εκ των οποίων πάντα έχουν την καλή διάθεση να δεχτούν τον οποιονδήποτε για να λύσουν την οποιαδήποτε απορία και να κάνουν την οποιαδήποτε συζήτηση άμεσα σχετική ή απλώς κοντινή με το αντικείμενο της σχολής) και με συγγράμματα εκτός σχολής.

              Το μεγάλο πρόβλημα με την σχολή μου είναι ότι τις γνώσεις που παρέχει πολλοί τις αμφισβητούν με όπλο την ιδεολογία. Τα οικονομικά στην Ελλάδα είναι ταμπού, αν μάθεις πέντε πράγματα θεωρείσαι σχεδόν αυτόματα προπαγανδισμένος αστός οικονομολόγος. Το οποίο, συγνώμη που θα σας απογοητεύσω, τουλάχιστον βάση του πως εγώ αποκτώ γνώσεις μέσα στη σχολή μου, δεν ισχύει. Πολλοί, όμως, λόγω ιδεολογίας (πως αλλιώς θα την επιβεβαιώσουν άλλωστε;), προδικάζουν ότι όλοι οι καθηγητές στην σχολή μας είναι συστημικοί και θέλουν να παραπλανήσουν και να αποπροσανατολίσουν το επιστημονικό προσωπικό και την εργατική τάξη. Το οποίο, συγνώμη που θα σας απογοητεύσω, επίσης δεν ισχύει.

              Λόγω αυτών των αντιλήψεων, πολλά αξιόλογα άτομα με δυνατότητες, φεύγουν από τα αμφιθέατρα και κολλάνε σε τραπεζάκια παρατάξεων, για να προστατέψουν τον φοιτητή και τον εργάτη, ξεχνώντας όμως ότι λίγα βήματα πιο πέρα χρησιμοποιούνται επιστημονικά εργαλεία για την επιβεβαίωση ή την απόρριψη πολλών εκ των απόψεών τους. Ο Έλληνας, για κάποιον λόγο, αδυνατεί να καταλάβει ότι τα σύγχρονα οικονομικά δεν είναι Adam Smith. Στη σχολή μου, τουλάχιστον, δε μαθαίνουμε μόνο για αόρατα χέρια και για ένα τέλειο σύστημα το οποίο μας βολεύει όλους, όπως και δεν μαθαίνουμε μόνο "στυγνές" οικονομικές θεωρίες οι οποίες στην πράξη δεν έχουν αντίκρυσμα, λόγω κοινωνικών και πολιτικών συγκυριών. Όπως, αντίστοιχα, για να δει κανείς την άλλη όψη, δεν θα μείνει πλέον στον Μαρξ, αλλά θα πάει και στον Daron Acemoğlu, για να δει θεωρίες πιο σύγχρονες, πιο ρεαλιστικές και πιο ολοκληρωμένες.

              Τα παραπάνω δεν τα γράφω για να πετάξω μπηχτές (ούτε καν στον _Lloyd που είπε το επικό "Τα οικονομικά δεν είναι επιστήμη"), απλώς για να περιγράψω ένα επιπλέον πρόβλημα που υπάρχει στη σχολή μου και δε συναντάται σε άλλες, τουλάχιστον σε αυτόν τον βαθμό και αφορά την υπέρμετρη προκατάληψη έναντι του αντικειμένου σπουδών και του προσανατολισμού του. Και να φανταστείτε ότι βάση προγράμματος σπουδών, το δικό μου τμήμα είναι από τα πιο "φιλοαστικά", γιατί δεν έχει καν μαθήματα μαρξιστικής οικονομίας, σε αντίθεση με άλλα τμήματα οικονομικών σε άλλα πανεπιστήμια.

              Κατά τα άλλα, κάποια προβλήματα που περιγράφηκαν από τον Tanno και τον Evans επίσης υπάρχουν, όπως υπάρχει και θέμα υψηλής εγκληματικότητας μέσα σε ορισμένα ιδρύματα, λόγω κατάχρησης της έννοιας του ασύλου από συγκεκριμένους. Δεν υπονοώ κατάργηση, καμία σχέση. Αλλά είναι γεγονός ότι, για παράδειγμα, το Α.Π.Θ. δεν είναι χώρος στον οποίο θες να βρίσκεσαι τις βραδινές ώρες. Ούτε και θες να αφήσεις το όχημά σου κοντά σε αυτόν.

              Επίσης, σε κάποιες σχολές (κι εδώ είναι ένα σημείο που ίσως διαφωνώ με τον Titus), η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών δεν είναι καλοί στην δουλειά τους. Απορρίπτουν την προσωπική επαφή με φοιτητές, κάνουν ένα ψυχρό και στεγανό μάθημα, δε λύνουν απορίες και επιλέγουν την μέθοδο της παπαγαλίας. Το θέμα του πότε έκαναν την τελευταία τους δημοσίευση κάποιοι από αυτούς, νομίζω πως είναι το τελευταίο πρόβλημα, αν και είναι και αυτό σημαντικό.

              Αυτές οι σκόρπιες σκέψεις από 'μένα.
              "Can't talk shit with a tongue full of rug burn!"

              Comment


              • #8
                Originally posted by Xeno View Post
                Laharl καποιος που του κοβει θα προκοψει με 1ο πτυχιο και στην Αγγλια και οπου θες. Αυτος θα εχει πτυχιο στα 21 του και εσυ (γενικα μιλαω για το μεσο φοιτητη) στα 23-24. Μεχρι εσυ να τελειωσεις μεταπτυχιακο αυτος θα εχει επισης 2ο πτυχιο και 2-3 χρονια προυπηρεσια, αντε φτασε τον μετα.
                Προφανως και αυτο δεν ειναι απολυτο, αλλα η νοοτροπια καποιων χωρων του εξωτερικου ειναι πολυ πιο αποδοτικη απο τη δικη μας και οποιος θελει ας πιστευει πως εδω γαμαμε (με το μπαρδον ) και δερνουμε.
                Δεν είπα το αντίθετο,όπου και να πάει θα προκόψει.Ούτε ειπα ότι εδώ γαμάμε και δέρνουμε.Ανέφερα απλώς πως πέραν των προβλημάτων που υπάρχουν(που είναι υπεράριθμα) υπάρχουν και καλά στο ελληνικό πανεπηστήμιο,με το κυριότερο να είναι το υψηλό επίπεδο σπουδών.

                Τώρα τα άτομα που φεύγουν δεν γνώρισαν κανέναν που να έφυγε σε κορυφαίο πανεπηστήμιο του εξωτερικού για Bachelor.Στα master πάει αλλού η συζήτηση.Μάλιστα γνωρίζω παιδιά εύπορων καθηγητών πανεπηστημίου να κρατάν τα παιδιά τους στην Ελλάδα για Bachelor για να επωφεληθούν από την αρκετά καλή φήμη του επιπέδου του Ελληνικού πανεπηστημίου.


                Comment


                • #9
                  Δεν θα συμφωνήσω ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι ισάξια ή και καλύτερα αυτών του εξωτερικού για προπτυχιακές σπουδές. Χειρότερα είμαστε και ο μόνος τομέας στον οποίον πλεονεκτούμε σε κάποιες περιπτώσεις είναι το επίπεδο ή ο όγκος της διδασκόμενης ύλης. Αλλά τα πάντα στον κόσμο που ζούμε αποδεικνύουν ότι αυτό είναι δευτερεύον κι ότι ενίοτε έχει και τα αντίθετα αποτελέσματα. Για παράδειγμα και τα σχολεία μας πλεονεκτούν σε όρους όγκου κι επιπέδου ύλης, αλλά παραμένουν ίσως τα χειρότερα πανευρωπαϊκά.

                  Το σημαντικότερο για την καλλιέργεια αξιόλογων φοιτητών, επίσης αποδεδειγμένα, είναι οι σωστές μέθοδοι διδασκαλίας, παράδοσης και εξέτασης καθώς και η μεθοδικότητα και τα χρήσιμα προσφερόμενα εργαλεία, πράγματα τα οποία στο ελληνικό πανεπιστήμιο δεν υπάρχουν. Όποιος διαφωνεί ας ρίξει μια ματιά στο παράδειγμα / πρότυπο της Φινλανδίας και μετά τα ξαναλέμε.

                  Όλο αυτό, βέβαια, δεν αναιρεί αυτά που είπα παραπάνω, ότι δηλαδή το ελληνικό πανεπιστήμιο σε καμία περίπτωση δεν είναι στο απόλυτο μηδέν κι ότι όποιος θέλει να μάθει, θα μάθει κι εδώ.
                  "Can't talk shit with a tongue full of rug burn!"

                  Comment


                  • #10
                    Laharl γι αυτο που λες στην αρχη σιγουρα δεν το ειπες, απλα κι εγω εγραψα ο,τι εγραψα αναφερομενος στη γενικοτερη νοοτροπια καποιων.

                    Εγω παντως ξερω παρα πολλα ατομα που φυγαν εξω ακομα και για 1ο πτυχιο με αξιωσεις, εχοντας περασει απο σχολειο που ειχε 2ετες προγραμμα στις 2 τελευταιες ταξεις (αντι για ενιαιο λυκειο πηγαινες στο International Baccalaureate το οποιο σε προετοιμαζε κατευθειαν για εξω).

                    Καλη φημη δεν ξερω κατα ποσο εχουν τα ελληνικα πανεπιστημια, εγω πιστευω πως το πολυ 3 πανεπιστημια μας εχουν καποιο ονομα εξω και ονομα = τα εχουν απλα ακουστα και αν.

                    Το βασικοτερο ειναι πως αν σε ενδιαφερει το ταδε MSc degree ειναι πολυ πιο ευκολο να το πετυχεις εχοντας πρωτο πτυχιο στο εξωτερικο παρα εδω, λογω ολων των γνωστων αναποδιων που εχουμε συνηθισει στα ελληνικα πανεπιστημια, μιας και οι καθηγητες εδω δεν πρεπει να εχουν καν σκεφτει ποτε ποσο ευκολα πετσοκοβουν τις πιθανοτητες των φοιτητων για ενα 2ο πτυχιο με καποιες αξιωσεις.

                    Υ.Γ. Συμφωνω και με τον Cursed, το μονο που εχουμε εδω ειναι ο μεγαλυτερος κυκλος μαθηματων και ογκος βιβλιων, το αν ειναι καλα αυτα ειναι αλλο θεμα.

                    Comment


                    • #11
                      Το σημαντικότερο για την καλλιέργεια αξιόλογων φοιτητών, επίσης αποδεδειγμένα, είναι οι σωστές μέθοδοι διδασκαλίας, παράδοσης και εξέτασης καθώς και η μεθοδικότητα και τα χρήσιμα προσφερόμενα εργαλεία, πράγματα τα οποία στο ελληνικό πανεπιστήμιο δεν υπάρχουν. Όποιος διαφωνεί ας ρίξει μια ματιά στο παράδειγμα / πρότυπο της Φινλανδίας και μετά τα ξαναλέμε.
                      Αυτό είναι και το πρόβλημα που ανέφερε ο τάννο στην αρχή, η απουσία ουσιαστικά αξιόλογων υποδομών και πολλές φορές καλών καθηγητών. Και καλοί καθηγητές να υπάρχουν, όταν (όπως είπες) εγκλωβίζονται σε ένα σύστημα που τους περιορίζει, δεν έχουν και πολλές διεξόδους. Το θέμα είναι τι επιτυγχάνεται με τα ήδη υπάρχοντα δεδομένα και που θα οδηγηθεί ο εκάστοτε φοιτητής, βασιζόμενος στην όρεξη και στο ενδιαφέρον που τρέφει για το αντικείμενο. Συμφοιτητής μου βρίσκεται υπότροφος στο καλύτερο πανεπιστήμιο πληροφορικής στον κόσμο, σε τμήμα ρομποτικής και τεχνητής νοημοσύνης με συμφοιτητές υποτρόφους του ΜΙΤ. Και πήγε εκεί από το ΤΕΙ πληροφορικής της Σίνδου. Νομίζω πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα ατόμου που το ενδιαφέρον του τον οδήγησε στην κορυφή.

                      Συμφωνώ και με τα όσα είπες περί ιδεολογίας. Δυστυχώς ή ευτυχώς (δυστυχώς κατά την άποψή μου) η "πολιτική ιδεολογία" που επικρατεί με τις παρατάξεις καθοδηγεί σε μεγάλο βαθμό μερίδες φοιτητών, φτάνοντας στο σημείο να βλέπεις στους τοίχους των σχολών συνθήματα (πολιτικού κυρίως περιεχομένου), αφίσες και διάφορα άλλα τέτοια. Δε γίνεται να πηγαίνεις για μάθημα και το πρώτο πράγμα που σε καλωσορίζει στο ίδρυμά σου είναι μία μουτζούρα στον τοίχο που λέει "Το ΤΕΙ είναι οι φοιτητές του." Μα στον τοίχο; Αυτοί είναι οι φοιτητές που εκπροσωπούν την παιδεία, αυτοί που βρωμίζουν το χώρο των σχολών; Πολλοί δε φοιτητές της σχολής μου έφταναν στο σημείο να μιλάνε άσχημα σε καθηγητές και να προσβάλλουν το μάθημά τους και τους ίδιους, επειδή είχαν την απαίτηση να μαθαίνουμε σωστά τύπους και ορολογίες. Το επιχείρημα των φοιτητών ήταν ο περιορισμός της ελεύθερης έκφρασης και σκέψης. Εν τέλει, θέλουμε να εμβαθύνουμε σε μία επιστήμη, ή να πιούμε καφέ;

                      Πάντως κρίνοντας από την κατάσταση που επικρατεί στη δικιά μου σχολή, αλλά και σε σχετικά νέα και μικρότερα ιδρύματα, η όλη κατάσταση οδεύει ελαρφώς προς το καλύτερο. Τα πράγματα που ανέφερε ο Laharl πιο πάνω, η προσπάθεια για αναδιαμόρφωση αρκετών προγραμμάτων σπουδών, η είσοδος νέων τεχνολογιών, η εμφάνιση νέων καθηγητών, όλα αυτά δημιουργούν ένα θετικότερο κλίμα.

                      Όπως και να έχει όμως, παραμένει ένα τεράστιο πρόβλημα, η λύση του οποίου δε φαίνεται στον ορίζοντα. Όσο υπάρχουν πολιτικές παρατάξεις, συμφέροντα, ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δε βοηθάει την είσοδο σε σχολές και τον επαγγελματικό προσανατολισμό των νέων, όσο επικρατεί η χαζή νοοτροπία των γονιών που θέλουν παιδιά επιτυχημένα, με 3 πτυχία ξένων γλωσσών και είσοδο στην TOP σχολή, η κατάσταση θα παραμένει στάσιμη και οι μικροπροσπάθειες στο εσωτερικό του εκάστοτε ιδρύματος θα οδηγούν σε προσωρινές λύσεις.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by TheCursed View Post
                        Κατά τα άλλα, κάποια προβλήματα που περιγράφηκαν από τον Tanno και τον Evans επίσης υπάρχουν, όπως υπάρχει και θέμα υψηλής εγκληματικότητας μέσα σε ορισμένα ιδρύματα, λόγω κατάχρησης της έννοιας του ασύλου από συγκεκριμένους. Δεν υπονοώ κατάργηση, καμία σχέση. Αλλά είναι γεγονός ότι, για παράδειγμα, το Α.Π.Θ. δεν είναι χώρος στον οποίο θες να βρίσκεσαι τις βραδινές ώρες. Ούτε και θες να αφήσεις το όχημά σου κοντά σε αυτόν.
                        Μιλώντας για εγκληματικότητα, τέτοιο φαινόμενο παρατηρείται κυρίως σε υποθέσεις οπαδών και αναρχικών που κάνουν πόλεμο εναντίον των χουντόμπατσων, αλλά αυτό πιστεύω είναι εκτός πανεπιστημιακών αρχών. Άλλο παράδειγμα που παρέλειψα να αναφέρω, είναι και το λαθρεμπόριο με την πειρατεία στα CDs κ.α. Είχα διαβάσει πρόσφατα περίπτωση ενός φοιτητή ΠΑΣΠιτη στην Σϊνδο να τραβάει πιστόλι και να κοπανάει άλλον ΔΑΠιτη, λόγω των θρανίων που πιάσανε χώρο.

                        Τις βραδυνές ώρες, βέβαια, δεν αφήνεις το αμάξι σου στις πανεπιστημιακές εστίες, εκτός αν προκύψει κάνας αθλητικός αγώνας(μπάσκετ, στην προκείμενη περίπτωση μεταξύ Αλεξάνδρειου και ΠΑΜΑΚ-Α.Π.Θ.).

                        Για το παράδειγμα της Φινλανδικής Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, έχω ακούσει τα καλύτερα λόγια απ' όσους σπουδάζουν εκεί(στην τηλεόραση και σε κάποια ντοκιμαντέρ) και είναι κάτι που ντρέπομαι ως Έλληνας που δεν υπάρχει καν εδώ στην Ελλάδα. Κάτι, το οποίο πιστεύω να σας διαφωτίσει η Orion, η οποία ζει Φινλανδία με τους δικούς της.
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          χουντόμπατσων
                          LOL ΡΕ ΕΠΟΣ ΛΕΞΗ :xp: .

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by TheCursed View Post

                            Το μεγάλο πρόβλημα με την σχολή μου είναι ότι τις γνώσεις που παρέχει πολλοί τις αμφισβητούν με όπλο την ιδεολογία. Τα οικονομικά στην Ελλάδα είναι ταμπού, αν μάθεις πέντε πράγματα θεωρείσαι σχεδόν αυτόματα προπαγανδισμένος αστός οικονομολόγος. Το οποίο, συγνώμη που θα σας απογοητεύσω, τουλάχιστον βάση του πως εγώ αποκτώ γνώσεις μέσα στη σχολή μου, δεν ισχύει. Πολλοί, όμως, λόγω ιδεολογίας (πως αλλιώς θα την επιβεβαιώσουν άλλωστε;), προδικάζουν ότι όλοι οι καθηγητές στην σχολή μας είναι συστημικοί και θέλουν να παραπλανήσουν και να αποπροσανατολίσουν το επιστημονικό προσωπικό και την εργατική τάξη. Το οποίο, συγνώμη που θα σας απογοητεύσω, επίσης δεν ισχύει.

                            Ειναι πολυ αστειος ο νεοελληνας τελικα, παει να κανει κατι απο υποχρεωση και οχι απο προσωπικη του θεληση και αρχιζει την γκρινια λες και αυτοι που το εκαναν πριν απο αυτον ητανε κοροιδα και αυτος ο εξυπνος, παει να κανει κατι που ο ιδιος διαλεξε (και εστρωσε κωλο για να περασει φανταζομαι) ΠΑΛΙ ΓΚΡΙΝΙΑΖΕΙ και χανει επαφη με την πραγματικοτητα λογω αγνοιας / αδιαφοριας / χαμηλου επιπεδου κατανοησης.

                            Αυτη την παρατηρηση ηθελα να κανω μονο, συνεχιστε την κουβεντα παρακαλω μπορει να μην υπηρξα φοιτητης αλλα εχει ενδιαφερον.

                            Comment


                            • #15
                              Έχω την εμπειρία του πρώτου πτυχίου εδώ και του μεταπτυχιακού στο εξωτερικό. συν τις οποιεσδήποτε κουβέντες έχσω κάνει. ΔΕΝ είμαστε κακοί ή κατώτερου επιπέδου. Τα μαθηματικά που διδασκόμαστε είναι υπεραρκετά, ενώ στο εξωτερικό ήξερα ίσως την καλύτερη μάκρο από όλους τους μεταπτυχιακούς στο τμήμα μου. Αυτό οφείλεται σε ένα τρομερό πλεονέκτημα που δίνει ο μεγάλος όγκος και ελευθερία επιλογής στο ελληνικό πανεπιστήμιο - την πληθώρα αντικειμένων ΑΝ θες να ασχοληθείς. Το θέμα είναι αυτό το "αν". Δεν είναι δομημένα, δεν υπάρχει καμία καθοδήγηση (πχ δεν έκανα χρονοσειρές σαν προπτυχιακός και το μετάνιωσα) και δεν υπάρχει στενή συνάφεια ανάμεσα στα μαθήματα. Αυτό εν μέρει δικαιολογείται από το ότι μιλάμε για πρώτο πρυχίο (αν κάποιος πέταγε μερικές διαφορικές εξισώσεις ή στοχαστικό λογισμό σε μάκρο 3 θα φωνάζαμε τον ψυχίατρο), αλλά είναι και εκ διαμέτρου αντίθετο με την κονσερβαρισμένη εκπαίδευση του εξωτερικού. Εδώ στη συζήτηση μπαίνουν πολλοί παράγοντες, όπως η λογική του κάθε πανεπιστημίου κλπ, αλλά τουλάχιστον για το Νησί τα προγράμματα σπουδών είναι τυποποιημένα, έχουν τη λογική του να διδάξουν 5 πράγματα και αν θες να μάθεις το 6ο..."μα δε σε ενδιαφέρει αυτό, δεν είναι στην ύλη". Θα πρέπει κι εκεί να βρεις αντίστοιχες διεξόδους με καθηγητές που έχουν κοινά ενδιαφέροντα με σένα.

                              Ένιγουέι. Στο ελληνικό πανεπιστήμιο μπορείς να μάθεις αλλά και να αποκτήσεις ευρύτητα πνεύματος. Στο ξένο (γενίκευση ftw) πανεπιστήμιο μαθαίνεις πολύ λιγότερα, πολύ καλύτερα, σε πιο κυριλέ περιβάλλον και δεν αποκτάς ευρύτητα πνεύματος. Επίσης πολλά φρούτα που μας ξινίζουν στα καθ'ημάς μας ξινίζουν κι εκεί - κι έξω υπάρχουν τραγικές γραμματείες, απαράδεκτοι και αδιάφοροι καθηγητές, καθυστερήσεις, λάθη στις σημειώσεις κλπ. Αυτό που αλλάζει είναι ο βαθμός εμπορευματοποίησης (σε όλα τα επίπεδα, από το πρόγραμμα σπουδών και τη γνώση που μεταδίδεται μέχρι τη διασύνδεση με την αγορά εργασίας) και οι υποδομές. Στα θεωρητικά αντικείμενα δεν είμαστε πολύ πίσω (είμαστε τόσο πίσω όσο είναι ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς συγκεκριμένο προσανατολισμό αλλά μονάδες με διασυνδέσεις) αλλά στα τεχνικά είμαστε...εχμ...άστα.

                              Εντελώς προσωπική εκτίμηση - δε θα άλλαζα το πρώτο μου πτυχίο με ΚΑΝΕΝΑ πτυχίο οικονομικών στον κόσμο.
                              Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?

                              Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...

                              Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί

                              Comment

                              Working...
                              X