H Formula 1 ξεκινησε και παλι και αυτη ειναι μια απο τις πιο σημαντικες χρονιες για το Σπορ, καθως οι αλλαγες στους κανονισμους και το περιβόητο περυσινο σκανδαλο Stepney μετατρεπουν το 2008 σε απατητο εδαφος για ολες τις ομαδες και τους φιλαθλους.
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ
Όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, η τράπουλα ανακατεύτηκε εκ νέου σε ότι αφορά τους κανονισμούς με τις αλλαγές να απλώνονται σε κάθε φάσμα του σπορ. Αναλυτικά:
ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
Το πρόγραμμα των ελεύθερων δοκιμαστικών διαμορφώνεται ως εξής: Τρεις ώρες την Παρασκευή (11.00-12.30 και 14.00-15.30) και μία το Σάββατο (11.00-12.00). Η άλλη μεγάλη διαφορά είναι ότι κάθε ομάδα μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο δύο μονοθέσια την Παρασκευή, δηλαδή καταργείται ο κανονισμός των 3ων μονοθεσίων για τις 6 τελευταίες ομάδες του πρωταθλήματος.
Όσο για τις κατατακτήριες δοκιμές, ο τρόπος διεξαγωγής τους δεν άλλαξε από το 2006. Από τις 14.00 έως τις 14.15 θα βγαίνουν στην πίστα και τα 22 μονοθέσια. Στο τέλος της διαδικασίας, οι έξι πιο αργοί οδηγοί θα αποσύρονται και θα παίρνουν τις αντίστοιχες θέσεις στην ουρά του grid. Από τις 14.20 έως της 14.35 θα συμμετέχουν τα υπόλοιπα 16 μονοθέσια αλλά χωρίς να μετρούν οι χρόνοι τους οποίους σημείωσαν στην προηγούμενη διαδικασία. Ύστερα από ένα τέταρτο μάχης, οι έξι πιο αργοί θα αποσύρονται και πάλι από τη συνέχεια των κατατακτήριων.
Έτσι θα απομένουν δεκαπέντε λεπτά τελικής μάχης, με τους χρόνους να έχουν μηδενιστεί εκ νέου, κάτι που άρχισε να ισχύει από τ6ο μέσο του περσινού πρωταθλήματος. Εκεί οι δέκα εναπομείναντες οδηγοί θα μονομαχούν για την pole position. Πριν από την έναρξη όμως της τελικής διαδικασίας, θα πρέπει να δηλώνουν την ποσότητα καυσίμου που φέρουν, ώστε αυτό να αναπληρώνεται στα ρεζερβουάρ μετά την ολοκλήρωση των κατατακτήριων. Όσο για τους δώδεκα που δεν θα λαμβάνουν μέρος στο τελευταίο εικοσάλεπτο, θα έχουν το δικαίωμα να εκκινήσουν με όση ποσότητα καυσίμου επιθυμούν.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Θυμίζουμε ότι μετά την περσινή απόφαση της FIA, οι κινητήρες που χρησιμοποιούν οι ομάδες είναι ?παγωμένοι? μέχρι το 2011, δηλαδή δεν επιτρέπεται η εξέλιξή τους παρά μόνο σε ορισμένα περιφερειακά τμήματά τους.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Όσον αφορά τα ελαστικά, από φέτος θα υπάρχει μόνο ένας κατασκευαστής, και αυτός θα είναι η Bridgestone, μετά την αποχώρηση της Michelin, ύστερα από μακρά και σαφώς επιτυχημένη πορεία στη Formula 1. Κάθε πιλότος θα έχει στη διάθεσή του επτά σετ ελαστικών και από τους δύο τύπους με τους οποίους προμηθεύει η κατασκευάστρια εταιρεία. Όλοι οι πιλότοι, κατά τη διάρκεια του αγώνα, είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν και τους δύο τύπους ελαστικών. Η μαλακότερη από τις δύο διαθέσιμες γόμες ξεχωρίζει, έχοντας βαμμένο λευκό το 2ο αυλάκι του ελαστικού.
PARC FERME
Από την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών μέχρι και την εκκίνηση του αγώνα, τα μονοθέσια θα βρίσκονται υπό καθεστώς Parc ferme. Οι μόνες εργασίες που θα επιτρέπονται θα αφορούν τα ελαστικά (αλλαγή και έλεγχοι πίεσης αέρα)
Ετσι λοιπον ο πρωτος αγωνας στην Αυστραλια εξελιχθηκε σε εναν απο τους καλυτερους και πιο ενδιαφεροντες ολων των εποχων, με την McLaren να δειχνει πιο ετοιμη να αντιμετωπισει την νεα ταξη πραγματων και την Ferrari να πελαγοδρομει μεταξυ σπασμενων κινητηρων και λαθων των οδηγων της. Η Renault δεν εδειξε τιποτα το σημαντικο, καθως ηταν φανερα αδυναμη να αντιμετωπισει τις πρωτες ομαδες, ενω εκπληκτικα καλες δειχνουν οι BMw-Sauber και Williams.
Αναλυτικότερα:
Position Driver Team Race Time Best Lap On Lap
1 Lewis Hamilton (GBR) McLaren 1:34:50.616 1:27.452 39
2 Nick Heidfeld (GER) BMW Sauber 5.478 1:27.739 41
3 Nico Rosberg (GER) Williams 8.163 1:28.090 41
4 Fernando Alonso (ESP) Renault 17.181 1:28.603 58
5 Heikki Kovalainen (FIN) McLaren 18.014 1:27.418 43
6 Kazuki Nakajima (JPN) Williams 1 LAP 1:29.639 50
7 Sιbastian Bourdais (FRA) Toro Rosso DNF 1:29.534 22
8 Kimi Rδikkφnen (FIN) Ferrari DNF 1:27.903 20
Out of the race
Laps completed Reason
47 Robert Kubica (POL) BMW Sauber 1:17:46.665 1:28.753 15
43 Timo Glock (GER) Toyota 1:09:26.522 1:29.558 23
32 Takuma Sato (JPN) Super Aguri 52:48.448 1:30.892 24
30 Nelson Piquet (BRA) Renault 49:49.308 1:31.384 20
29 Felipe Massa (BRA) Ferrari 47:12.136 1:28.175 23
25 David Coulthard (GBR) Red Bull 39:46.572 1:29.502 21
19 Jarno Trulli (ITA) Toyota 30:07.409 1:29.310 18
8 Adrian Sutil (GER) Force India 14:04.047 1:32.021 8
0 Sebastian Vettel (GER) Toro Rosso - - -
0 Jenson Button (GBR) Honda - - -
0 Mark Webber (AUS) Red Bull - - -
0 Giancarlo Fisichella (ITA) Force India - - -
0 Anthony Davidson (GBR) Super Aguri - - -
Fastest Lap : Heikki Kovalainen - 1:27.418 - Lap 43
Το επομενο Σ/Κ εχουμε Μαλαισια, παμε για το 1-2 στην McLaren.
....και δεν μου το βγαζει κανεις απο το μυαλο οτι τα 2 τελευταια GP του 2007 ηταν τερμα στημενα για να βγουμε απο την λασπη εμεις η McLaren και να παρει τους τιτλους η Ferrari για να μην συνεχιστει το θεμα... Οποιος εχει τα βιντεο των αγωνων μπορει να καταλαβει γιατι...
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ
Όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, η τράπουλα ανακατεύτηκε εκ νέου σε ότι αφορά τους κανονισμούς με τις αλλαγές να απλώνονται σε κάθε φάσμα του σπορ. Αναλυτικά:
ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ
Το πρόγραμμα των ελεύθερων δοκιμαστικών διαμορφώνεται ως εξής: Τρεις ώρες την Παρασκευή (11.00-12.30 και 14.00-15.30) και μία το Σάββατο (11.00-12.00). Η άλλη μεγάλη διαφορά είναι ότι κάθε ομάδα μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο δύο μονοθέσια την Παρασκευή, δηλαδή καταργείται ο κανονισμός των 3ων μονοθεσίων για τις 6 τελευταίες ομάδες του πρωταθλήματος.
Όσο για τις κατατακτήριες δοκιμές, ο τρόπος διεξαγωγής τους δεν άλλαξε από το 2006. Από τις 14.00 έως τις 14.15 θα βγαίνουν στην πίστα και τα 22 μονοθέσια. Στο τέλος της διαδικασίας, οι έξι πιο αργοί οδηγοί θα αποσύρονται και θα παίρνουν τις αντίστοιχες θέσεις στην ουρά του grid. Από τις 14.20 έως της 14.35 θα συμμετέχουν τα υπόλοιπα 16 μονοθέσια αλλά χωρίς να μετρούν οι χρόνοι τους οποίους σημείωσαν στην προηγούμενη διαδικασία. Ύστερα από ένα τέταρτο μάχης, οι έξι πιο αργοί θα αποσύρονται και πάλι από τη συνέχεια των κατατακτήριων.
Έτσι θα απομένουν δεκαπέντε λεπτά τελικής μάχης, με τους χρόνους να έχουν μηδενιστεί εκ νέου, κάτι που άρχισε να ισχύει από τ6ο μέσο του περσινού πρωταθλήματος. Εκεί οι δέκα εναπομείναντες οδηγοί θα μονομαχούν για την pole position. Πριν από την έναρξη όμως της τελικής διαδικασίας, θα πρέπει να δηλώνουν την ποσότητα καυσίμου που φέρουν, ώστε αυτό να αναπληρώνεται στα ρεζερβουάρ μετά την ολοκλήρωση των κατατακτήριων. Όσο για τους δώδεκα που δεν θα λαμβάνουν μέρος στο τελευταίο εικοσάλεπτο, θα έχουν το δικαίωμα να εκκινήσουν με όση ποσότητα καυσίμου επιθυμούν.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Θυμίζουμε ότι μετά την περσινή απόφαση της FIA, οι κινητήρες που χρησιμοποιούν οι ομάδες είναι ?παγωμένοι? μέχρι το 2011, δηλαδή δεν επιτρέπεται η εξέλιξή τους παρά μόνο σε ορισμένα περιφερειακά τμήματά τους.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Όσον αφορά τα ελαστικά, από φέτος θα υπάρχει μόνο ένας κατασκευαστής, και αυτός θα είναι η Bridgestone, μετά την αποχώρηση της Michelin, ύστερα από μακρά και σαφώς επιτυχημένη πορεία στη Formula 1. Κάθε πιλότος θα έχει στη διάθεσή του επτά σετ ελαστικών και από τους δύο τύπους με τους οποίους προμηθεύει η κατασκευάστρια εταιρεία. Όλοι οι πιλότοι, κατά τη διάρκεια του αγώνα, είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν και τους δύο τύπους ελαστικών. Η μαλακότερη από τις δύο διαθέσιμες γόμες ξεχωρίζει, έχοντας βαμμένο λευκό το 2ο αυλάκι του ελαστικού.
PARC FERME
Από την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών μέχρι και την εκκίνηση του αγώνα, τα μονοθέσια θα βρίσκονται υπό καθεστώς Parc ferme. Οι μόνες εργασίες που θα επιτρέπονται θα αφορούν τα ελαστικά (αλλαγή και έλεγχοι πίεσης αέρα)
Ετσι λοιπον ο πρωτος αγωνας στην Αυστραλια εξελιχθηκε σε εναν απο τους καλυτερους και πιο ενδιαφεροντες ολων των εποχων, με την McLaren να δειχνει πιο ετοιμη να αντιμετωπισει την νεα ταξη πραγματων και την Ferrari να πελαγοδρομει μεταξυ σπασμενων κινητηρων και λαθων των οδηγων της. Η Renault δεν εδειξε τιποτα το σημαντικο, καθως ηταν φανερα αδυναμη να αντιμετωπισει τις πρωτες ομαδες, ενω εκπληκτικα καλες δειχνουν οι BMw-Sauber και Williams.
Αναλυτικότερα:
Position Driver Team Race Time Best Lap On Lap
1 Lewis Hamilton (GBR) McLaren 1:34:50.616 1:27.452 39
2 Nick Heidfeld (GER) BMW Sauber 5.478 1:27.739 41
3 Nico Rosberg (GER) Williams 8.163 1:28.090 41
4 Fernando Alonso (ESP) Renault 17.181 1:28.603 58
5 Heikki Kovalainen (FIN) McLaren 18.014 1:27.418 43
6 Kazuki Nakajima (JPN) Williams 1 LAP 1:29.639 50
7 Sιbastian Bourdais (FRA) Toro Rosso DNF 1:29.534 22
8 Kimi Rδikkφnen (FIN) Ferrari DNF 1:27.903 20
Out of the race
Laps completed Reason
47 Robert Kubica (POL) BMW Sauber 1:17:46.665 1:28.753 15
43 Timo Glock (GER) Toyota 1:09:26.522 1:29.558 23
32 Takuma Sato (JPN) Super Aguri 52:48.448 1:30.892 24
30 Nelson Piquet (BRA) Renault 49:49.308 1:31.384 20
29 Felipe Massa (BRA) Ferrari 47:12.136 1:28.175 23
25 David Coulthard (GBR) Red Bull 39:46.572 1:29.502 21
19 Jarno Trulli (ITA) Toyota 30:07.409 1:29.310 18
8 Adrian Sutil (GER) Force India 14:04.047 1:32.021 8
0 Sebastian Vettel (GER) Toro Rosso - - -
0 Jenson Button (GBR) Honda - - -
0 Mark Webber (AUS) Red Bull - - -
0 Giancarlo Fisichella (ITA) Force India - - -
0 Anthony Davidson (GBR) Super Aguri - - -
Fastest Lap : Heikki Kovalainen - 1:27.418 - Lap 43
Το επομενο Σ/Κ εχουμε Μαλαισια, παμε για το 1-2 στην McLaren.
....και δεν μου το βγαζει κανεις απο το μυαλο οτι τα 2 τελευταια GP του 2007 ηταν τερμα στημενα για να βγουμε απο την λασπη εμεις η McLaren και να παρει τους τιτλους η Ferrari για να μην συνεχιστει το θεμα... Οποιος εχει τα βιντεο των αγωνων μπορει να καταλαβει γιατι...
Comment