Σε ένα μήνα κυκλοφορεί το sequel ενός από τα καλύτερα παιχνίδια της γενιάς που διανύουμε (29 Ιανουρίου, ταυτόχρονα σε PC και Xbox360) και όπως αρμόζει σε κάθε μεγάλο τίτλο, αυτό είναι το Mass Effect 2 thread.
Aρχίζουμε, με τι άλλο, cinematic trailer!
Υπόθεση:
Two years after Commander Shepard repelled invading Reapers bent on the destruction of organic life, a mysterious new enemy has emerged. On the fringes of known space, something is silently abducting entire human colonies. Now Shepard must work with Cerberus, a ruthless organization devoted to human survival at any cost, to stop the most terrifying threat mankind has ever faced.
To even attempt this perilous mission, Shepard must assemble the galaxy's most elite team and command the most powerful ship ever built. Even then, they say it would be suicide. Commander Shepard intends to prove them wrong.
Χαρακτηριστικά:
- Prepare for a suicide mission to save humanity
- Choose between 19 different weapons
- Devastating heavy weapons (that) can end a battle in seconds
- Recruit a team of the galaxy's most dangerous operatives
- Explore the galaxy — scan planets to uncover unique secret missions
- Train and equip your team to survive insurmountable odds
- Control your conversation with physical moments of intense action
Eκτός λοιπόν των official γενικών πληροφορίων να δούμε και τι νέα στοιχεία εισάγει/βελτιώνει το sequel σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Μεταφορά Save File
Στο sequel θα έχουμε τη δυνατότητα import κάποιου από τα τελικά μας save files από το αυθεντικό, πράγμα που σημαίνει ότι αποφάσεις πήραμε στο συγκεκριμένο save file θα μεταφερθούν αυτούσιες με τις ανάλογες συνέπειες στο story του ME2. Oι αποφάσεις που έχουν επιβεβαιωθεί έως τώρα είναι οι εξής:
Όπως είναι λογικό, το level και τα στατιστικά του/της Shepard μας δεν θα μεταφερθούν στο sequel αφού το leveling θα ξεκινά από το μηδέν. Παρ'όλα αυτά το παιχνίδι θα αναγνωρίζει στο save που αποφασίσουμε να κάνουμε import σε τι level τερματίσαμε και τα Paragon/Renegade status μας ώστε να μας ανταμοίψει με διάφορα bonuses (π.χ. λίγο παραπάνω χρήματα στην αρχή του game). Επίσης θα υπάρχει η δυνατότητα, εφόσον θέλουμε, να αλλάξουμε την εμφάνιση καθώς και την class του Shepard μας εάν δεν θέλουμε να συνεχίσουμε με τα ίδια χαρακτηριστικά του save file. Tέλος, αν κάποιος απλά θελήσει να ξεκινήσει το τίτλο χωρίς import (ή απλά δεν έχει saves από το ME) θα υπάρχει ένα διαδραστικό εισαγωγικό κομμάτι που θα καλύπτει τις ανάγκες εγκληματισμού στο story καθώς και της πρώιμης διαμόρφωσης προσωπικότητας του νέου μας Shepard.
Gameplay
Το σύστημα μάχης του sequel έχει αναβαθμιστεί δίνοντας μεγαλύτερη ουσία στη real-time δράση κινούμενο περισσότερο σε FPS (ή καλύτερα, Gears of War) μονοπάτια.
- Στο πρώτο Mass Effect είχαμε τη βασική τετράδα όπλων (Rifle, Shotgun, Pistol, Sniper) όπου ανάλογα με τη class του χαρακτήρα ξοδεύαμε skill points για να τα μάθουμε. Κάτι τέτοιο πλέον δεν ισχύει στο ME2 αφού εισάγει 19 διαφορετικούς τύπους όπλων χωρίς Weapon Specialization.
- Aντίθετα, εισάγεται ένα νέο ammo system βασισμένο σε thermal clips, κάτι που αντικαθιστά τον τρόπο που γίνοταν overheat κάποιο όπλο. Ενώ λοιπόν στο ME είχαμε άπειρα πυρομαχικά, στο sequel αυτά γίνονται αναλώσιμα αφού ο τύπος πυρομαχικών που θα χρησιμοποιούμε θα καθορίζει τη συχνότητα με την οποία θα γίνεται overheat κάποιο όπλο. Όταν συμβεί κάτι τέτοιο, αλλάζουμε τα overheated πυρομαχικά με άλλα είτε με τις ίδες ιδιότητες είτε με διαφορετικές. Πυρομαχικά θα μπορούμε να βρίσκουμε από τα πτώματα των αντιπάλων μας.
Όπως μπορούμε να δούμε και από την νέα leveling screen, τα ammo upgrades είναι πλέον skills που μαθαίνουμε και δεν υφίσταται πλέον weapon specialization.
- O τρόπος στόχευσης είναι το κυριότερο σημείο μεταστροφής του ME2 σε FPS μηχανισμούς, αφού τα στατιστικά δεν παίζουν κανένα πλέον ρόλο. Το σημείο στο οποίο στοχεύσουμε είναι και αυτό που θα χτυπάμε και σε αυτό συμβάλει η εισαγωγή στόχευσης σε διαφορετικά μέλη του σώματος ενός npc. Έτσι μπορούμε κάλλιστα να κάνουμε headshots ή να διαμελίσουμε τα άκρα ενός npc καθιστώντας τον ανίκανο να περπατήσει.
- Το Cover System έχει επίσης υποστεί αναβάθμιση αφού πλέον θα μπορούμε να μπαίνουμε σε covering mode χειροκίνητα και όχι αυτόματα όπως το πρώτο ME.
- Τέλος και στα Medi-gels αφού πλέον οι χαρακτήρες μας θα αναπληρώνουν μόνοι τους Health και Shields οver-time όταν βρίσκονται out-of-combat.
- Αναβάθμιση θα υποστεί και ο μηχανισμός εντολών του party μας προσφέροντας περισσότερο ακρίβεια στην εκτέλεσή τους. Επίσης θα μπορούμε να δίνουμε ξεχωριστά σε κάθε μέλος εντολές σε real-time χωρίς να είναι απαραίτητο να "παγώνουμε" τη δράση κάθε τρεις και λίγο.
Galaxy/World Interface
Στο sequel θα δούμε επίσης μερικές αλλαγές όσον αφορά την εξερεύνηση και το γενικότερο gameplay εκτός μαχών.
- Μεγαλύτερος και λεπτομερέστερος γαλαξίας.
- Νέο και βελτιωμένο Normandy gameplay. Στο SSV Normandy SR-2 θα εισαχθούν νέα στοιχεία όπως το Tech Lab όπου θα μπορούμε να αναβαθμίζουμε τα οπλικά και πλοητικά συστήματα του σκάφους κάνοντας χρήση των resources που βρίσκουμε στα ταξίδια μας.
- To περιβόητο M35 Mako μας έχει αντικασταθεί με ένα νέο όχημα που θα μας συντροφεύει στην εξερεύνηση του γαλαξία. Οι δευτερεύοντες πλανήτες έχουν υποστεί αναβάθμιση τόσο στο περιεχόμενο όσο και στην εμφάνιση τους, κυρίως μετά από την αρνητική κριτική που εξέλαβε η Bioware για τα sub-missions.
- Τα ταξίδια ανάμεσα στους γαλαξίες θα γίνονται με το κλασικό κλικάρισμα του προορισμού, όμως βρισκόμενοι μέσα σε κάποιο Ηλιακό Σύστημα θα πέρνουμε τον πλήρη έλεγχο του σκάφους! Έτσι θα μπορούμε ελεύθερα να μετακινούμαστε από πλανήτη σε πλανήτη και να εξερευνούμε το Σύστημα για άγνωστους πλανήτες και πολύτιμα resources.
- Mάλιστα εισάγεται και ένας μηχανισμός καυσίμων όπου θα περιορίζει τον παίχτη από το να ξεπετάει τα Ηλιακά Συστήματα. Επίσης αλλάζει και ο τρόπος εξόρυξης των resources κάποιοι πλανήτη. Τέλος στο πατάω πάνω σε έναν πλανήτη, πατάω το κουμπάκι εξόρυξης και job done. Πρώτα θα πρέπει να σκανάρουμε κάποιον πλανήτη για resources και εάν όντως βρούμε κάτι, πρέπει στη συνέχεια να βρούμε εφικτά σημεία προσγείωσης, προσδίδοντας έτσι μεγαλύτερη ελευθερία στην εξερεύνηση και ουσία στην ανακάλυψη του αγνώστου.
Στο παρακάτω video μπορούμε να απολαύσουμε μια 12-λεπτη ξενάγηση στο νέο Normandy
Inventory
Η παραπάνω screenshot είναι η προφανέστερη αλλαγή. Οι πανοπλίες πλέον των χαρακτήρων μας είναι χωρισμένες σε διαφορετικά μέρη που βρίσκουμε κατα τη διάρκεια των απoστολών μας ή από merchants. Πηγαίνοντας στη συνέχεια στο Armory του Normandy, μπορούμε να τα μοντάρουμε διαλέγοντας διαφορετικό χρώμα, το πόσο γυαλιστερά ή σκοτεινά θα φαίνονται ή αναβαθμίζοντας τα με διάφορα modules, γνώριμα από το πρώτο ME.
Επεκτείνωτας μάλιστα περισσότερο το modification του εξοπλισμού μας, στο Science Lab του Normandy μπορούμε να δημιουργήσουμε νέα mods μέσα από τα διάφορα research projectes που βρίσκουμε στα ταξίδια μας, προσθέτοντας έτσι ουσιαστικά και crafting μηχανισμούς στο ME2.
Διάλογοι
Η σημαντικότερη προσθήκη στο σύστημα διαλόγων είναι το λεγόμενο Interrupt System. To Interrupt δεν είναι τίποτε άλλο από έναν Quick Time Event μηχανισμό ενσωματωμένο στο ρου ενός διαλόγου που επιτρέπει στον Shepard να πάρει περισσότερες "δραστικές" αποφάσεις. Το Interrupt System θα είναι άμμεσα συνυφασμένο με την ηθική διάπλαση των αποφάσεων του Shepard, ανοίγοντας έτσι Renegade Ιnterrupt επιλογές και Paragon Ιnterrupt επιλογές.
Επίσης μεγαλύτερη προσοχή έχει δωθεί στη κινηματογραφική αίσθηση των διαλόγων προσθέτοντας περισσότερες γωνίες λήψης της κάμερες και περισσότερα animations στις αντιδράσεις των χαρακτήρων/npcs.
Στο παρακάτω video μπορούμε να πάρουμε μια γεύση του Interrupt mechanic.
Comment