Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Review] Lunar - Silver Star Harmony (PSP)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Review] Lunar - Silver Star Harmony (PSP)



    Κείμενο : Scatman
    Ημερομηνία Κειμένου : 04/08/10
    Ημερομηνία Κυκλοφορίας : 12/11/09 (JP)
    Σύστημα : PSP
    Developer : Game Arts


    Μετά από 18 χρόνια το περίφημο Lunar - Silver Star Story (1992 - Sega CD) επιστρέφει δυναμικά στην videogame βιομηχανία με ένα remake αποκλειστικά για το PSP. Οι αλλαγές είναι αρκετές και ξεκινούν απ'τη μετάφραση του παιχνιδιού και καταλήγουν στην εμφάνισή του. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο τίτλος της Game Arts αναβιώνει για τις ανάγκες του σύγχρονου RPG fan κοινού καθώς το 2002 κυκλοφόρησε απ'την Ubisoft και μία έκδοση για το Game Boy Advance της Nintnedo. Ωστόσο, οι δυνατότητες του συγκεκριμένου handheld δεν επέτρεψαν την ποιοτικά σωστή μεταφορά του.

    Mιλώντας για αλλαγές, οι fans του παιχνιδιού θα έρθουν αντιμέτωποι με ένα παιχνίδι που δείχνει απόλυτα καινούργιο. Οι ανανεώσεις σε γραφικά, ήχο είναι απ'τα δυνατά στοιχεία αυτού του remake και σίγουρα προκαλούν θετικές εντυπώσεις. Παρ' όλα αυτά, έχουν μεταβληθεί και μηχανισμοί που δυστυχώς δε συμβαδίζουν με τα "μέτρα" της παλιότερης κυκλοφορίας.


    Σενάριο


    Το σενάριο του Lunar -Silver Star Harmony παραμένει ίδιο με το αντίστοιχο του πρωτότυπου. Έχει γραφτεί απ'τον συγγραφέα φαντασίας, Kei Shigema και παρουσιάζει έναν κόσμο φαντασίας με έμφαση στο παραδοσιακό, θρυλικό. Η περιπέτεια ξεκινά με ένα τελείως διαφορετικό τρόπο από όλες τις προηγούμενες εκδόσεις και μας δίνει τον έλεγχο 4 ηρώων. O παίκτης βρίσκεται αντιμέτωπος με τον Eiphel που προσπαθεί να γίνει ο Θεός του κόσμου στη θέση της Althena. Οι 4 θρυλικοί ήρωες με κεντρικό εκφραστή τους τον Dragonmaster Dyne, εμποδίζουν την ολοκλήρωση των στόχων του, νικώντας τον σε μία αρκετά εύκολη μάχη της οποίας τον έλεγχο έχει ο παίκτης. Η προσθήκη της συγκεκριμένης σκηνής έγινε ενδεχομένως για την καλύτερη κατανόηση των ενεργειών των 4 ηρώων στις οποίες αναφέρονται τακτικά οι NPCs του παιχνιδιού. Στη συνέχεια μεταφερόμαστε 15 χρόνια αργότερα, στο μικρό χωριό Burg - γενέτειρα του Dragonmaster Dyne, όπου και συναντάμε τον κεντρικό ήρωα, Alex, να κοιτάει γεμάτος σκέψεις τον τάφο του Dyne. Eύχεται να ζήσει ανάλογες περιπέτειες και η αρχή δεν αργεί να πραγματοποιηθεί όταν μαζί με τους φίλους του Ramus & Luna επισκέπτονται τη σπηλιά του λευκού δράκου. Έπειτα, αποφασίζουν να μεταβούν στην Meribia, ένα απόλυτα εμπορικό μέρος. Στην πορεία, ο Alex και η ομάδα του θα ανακαλύψουν πως ο κόσμος τους κινδυνεύει εκ νέου από κάποιον (δεν αποκαλύπτεται η ονομασία του για λόγους spoiler) που προσπαθεί να γίνει o νέος "Θεός". Οι καταστάσεις/εξελίξεις τον αναγκάζουν να αρχίσει μία περιπέτεια αναζήτησης και των υπόλοιπων δράκων ώστε να γίνει ο νέος Dragonmaster που μαζί με τους φίλους του θα σώσει τον κόσμο.



    Η φιλοσοφία του σεναριακού scripting βασίζεται στη κοινή/διαδεδομένη ιδέα της σωτηρίας του κόσμου. Παρότι η εξέλιξη παρουσιάζει, ανά διαστήματα, εξαιρετικό ενδιαφέρον δε λείπουν και οι στιγμές που καταντά μονότονη. Σημαντικό μέρισμα σε αυτό τον τομέα έχουν οι διάλογοι (υπάρχουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ) που κατά γενική ομολογία, οι περισσότεροι είναι ανούσιοι και δίνουν την αίσθηση πως το Lunar-SSH απευθύνεται σε ένα κοινό μικρότερης ηλικίας.


    Χαρακτήρες


    Το cast του παιχνιδιού είναι σχετικά μικρό. Συνολικά, υπάρχουν 7 ελέγξιμοι χαρακτήρες απ'τους οποίους οι 5 θα είναι στη διαχείρισή σας μέχρι το τέλος. Πιο αναλυτικά :

    Alex





    Ο κεντρικός πρωταγωνιστής της ιστορίας. Ξεκινά τις περιπέτειες του μαζί με τους φίλους του απ'το χωριό Burg και τελικά ταξιδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο. Όνειρό του είναι να μοιάσει στον θρυλικό πολεμιστή Dyne. Οι απρόσμενες αλλαγές στη ζωή του και κυρίως, η αρπαγή της αγαπημένης του φίλης, Luna των ωθούν στο να γίνει ο νέος Dragonmaster.


    Nall (μη ελέγξιμος)






    Η ιπτάμενη "γάτα" που όμως εκνευρίζεται όταν τον αποκαλούν έτσι καθώς θεωρεί πως δεν έχει σχέση με το συγκεκριμένο είδος! Η παρουσία του Nall δεν έχει άμεση σχέση με τη δράση, ωστόσο είναι ίσως ο πιο ουσιαστικός χαρακτήρας με τη μεγαλύτερη συμμετοχής στους διαλόγους του παιχνιδιού. Η εξέλιξη του σεναρίου εξηγεί τη μοναδική σύνδεσή του με τον Alex.

    Luna




    Η Luna κατέχει κυρίαρχο ρόλο στο σενάριο. Μεγάλωσε μαζί με τον Alex και με το πέρασμα των χρόνων η φιλία τους αναπτύχθηκε σε αγάπη. Διαθέτει μαγευτική φωνή κι αυτός είναι ένας απ'τους λόγους για τον οποίο θα την απαγάγουν. Διαθέτει υψηλές δυνατότητες μαγείας και δυστυχώς, δε θα είναι για μεγάλο διάστημα στον έλεγχό σας.

    Ramus




    Παιδικός φίλος του Alex. Μαζί με τους Alex & Luna ξεκινούν τις περιπέτειες τους απ'το χωριό Burg με σκοπό (αρχικά) να γίνουν πλούσιοι. Στην πορεία, εγκαταλείπει την ομάδα για να γίνει ένας επιτυχημένος έμπορας/επιχειρηματίας. Ο Ramus είναι η πιο αδύναμη παρουσία από άποψη σεναρίου.


    Jessica




    Η Jessica είναι η κόρη ενός απ'τους θρυλικούς συντρόφους του Dyne, του Mel. Αποτελεί κλασσική περίπτωση αγοροκόριτσου κι εκπαιδεύεται για να γίνει
    μάγος. Τρέφει ιδιαίτερη συμπάθεια προς τον Kyle που όμως... ο χαρακτήρας της (αλλά και του Kyle) δεν της επιτρέπει να εκφράσει σωστά τα συναισθήματά της.


    Kyle




    Δυνατός μα και ξεροκέφαλος ταυτόχρονα. Έχει ιδιαίτερη αδυναμία στις γυναίκες και το ποτό. Άλλη μία αδυναμία του είναι και η Jessica αλλά οι δυναμικοί - εκρηκτικοί χαρακτήρες τους, προκαλούν συνέχεια εντάσεις (μεταξύ τους).


    Mia





    Κόρη της περίφημης μάγου Lemia Ausa που ήταν στην ομάδα του Dragomaster Dyne. Είναι ο πιο ήσυχος χαρακτήρας στο παιχνίδι κι αρκετά ευαίσθητη. Η γνωριμία της με τον Alex και την ομάδα του, της προσφέρουν την αυτοπεποίθηση που είχε ανάγκη .


    Nash





    Ο Nash μεγάλωσε με το όνειρο να γίνει ένας σπουδαίος μάγος. Ανήκει στην περίφημη Magic Guild κάτι για το οποίο είναι εξαιρετικά υπερήφανος. Παρά τις λανθασμένες κρίσεις κι αποφάσεις του σε σημαντικά σημεία του παιχνιδιού, συγχωρείται απ'την υπόλοιπη ομάδα κι όχι άδικα αφού αποτελεί μία αξιόλογη μονάδα.


    Γραφικά/ Ήχος


    Οπτικά, το Lunar - SSH έχει κάνει αρκετά βήματα μπροστά συγκριτικά με τις προηγούμενες κυκλοφορίες. Ο κόσμος του παιχνιδιού έχει μεταβληθεί σχεδόν ολοκληρωτικά. Καταρχάς, τα sprites των χαρακτήρων είναι πιο μεγάλα και πιο λεπτομερή. Τα "χοντροκομμένα", συνεχώς κινούμενα ανθρωπάκια ανήκουν στο παρελθόν και πλέον βλέπουμε φιγούρες με ευδιάκριτα χαρακτηριστικά. Πολύ καλό είναι και το animation, ιδιαίτερα στις μάχες κάτι για το οποίο κανένα Lunar δε φημίζοταν. Όσον αφορά τα backrounds, το Lunar - SSH είναι πιθανά ένα απ'τα πιο εντυπωσιακά παιχνίδια σε αυτό το ύφος (2D). Όλες οι πόλεις, dungeons, αντικείμενα κτλ έχουν αλλάξει και τη θέση έχουν πάρει pre-rendered, ζωγραφιστές εικόνες. Το σχέδιο τους είναι εξαιρετικό και παντού κυριαρχούν χρώματα. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στα videos, των οποίων η ποιότητα έγινε remastered για τις ανάγκες της συγκεκριμένης κυκλοφορίας. Δεν παρουσιάζουν το παραμικρό pixel-ιασμα.



    Ο ήχος βρίσκεται κι αυτός με τη σειρά του σε υψηλά επίπεδα. Μάλιστα, παράλληλα με το παιχνίδι κυκλοφόρησε και το ομώνυμο soundtrack με 34 μελωδίες συνολικής διάρκειας 69 λεπτών. Υπεύθυνος για το composing είναι ο Noriyuki Iwadare που διαθέτει πλούσιο βιογραφικό. Η δουλειά του στο Lunar είναι απ'τις πιο δημιουργικές.Υπάρχουν αρκετά ατμοσφαιρικά, μελωδικά μα και ρυθμικά κομμάτια. Η μουσική σε γενικές γραμμές ταιριάζει στο ύφος των περιστάσεων. Σχετικά ικανοποιητική δουλειά έχει γίνει και στο dubbing με εξαίρεση 1 ή 2 περιπτώσεις χαρακτήρων όπου οι φωνές δεν ταιριάζουν (Nall, Ramus) στα πρόσωπα που αντιπροσωπεύουν. Τα ίδια ισχύουν και για την Ιαπωνική έκδοση.


    Gameplay


    Το gameplay δε διαφέρει σημαντικά απ'τις παρελθοντικές κυκλοφορίες. Όσοι δεν έχουν ασχοληθεί με τη σειρά, δε θα αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα καθώς οι μηχανισμοί του είναι οι συνήθεις για jrpg.

    Πρώτα-πρώτα, η οπτική στην κανονική δράση είναι 3ου προσώπου και παραμένει ίδια στις μάχες. Μία μάχη ξεκινά εφόσον έρθετε σε επαφή με τον αντίπαλο που κινείται στο χώρο. Η φιλοσοφία των μαχών είναι turn-based.

    Πριν από κάθε μάχη σας δίνονται 4 επιλογές. Οι Party ΑΙ, Command, Tactics και Flee All. Στο πρώτο, τον έλεγχο της μάχης παίρνει η χαμηλού επιπέδου ΑΙ για να επιλέξει τις επιθετικές σας ενέργειες. Το δεύτερο σχετίζεται με την manual διαχείριση των κινήσεων σας. Εδώ υπάρχουν οι κλασσικές επιλογές για αυτόματο έλεγχο, επιλογή επίθεσης, άμυνα, χρήση αντικειμένων και δραπέτευση. Στο tactics διαμορφώνεται τη στρατηγική που θέλετε. Πρέπει να σημειωθεί πως οι επιλογές είναι ελάχιστες και μη πρακτικές. Τέλος, το Flee All είναι η διαδικασία με την οποία καλείται την ομάδα σας να διαφύγει απ'τη μάχη.

    Κατά τη διάρκεια των μαχών, κινείστε σε συγκεκριμένο χώρο κι ανάλογα με τον εξοπλισμό σας μπορείτε είτε να κρατήσετε τη θέση σας (άμυνα, επίθεση με πχ τόξο) είτε να πλησιάσετε τον αντίπαλο (για κοντινό χτύπημα με όπλο). Το πόσο θα πλησιάσετε κάποιον αντίπαλο εξαρτάται απ'τα επίπεδα range που έχει ο χαρακτήρας σας.



    Όσον αφορά τις επιθετικές κινήσεις των χαρακτήρων, αναπτύσσουν περισσότερες και πιο δυνατές καθώς ανεβάζουν επίπεδα. Σε περίπτωση που δεχτούν επαναλαμβανόμενα, δυνατά χτυπήματα θα εμφανιστεί μία extra επιλογή στο menu επιθέσεων που επιφέρει μεγαλύτερη καταστροφή στους αντιπάλους ή προστατεύει την ομάδα σας (ανάλογα με τον χαρακτήρα).

    Το σύστημα μάχης μοιάζει ιδιαίτερα με αυτό που είδαμε πριν μερικά χρόνια στο Legend of Heroes - Song of Ocean (Falcom, 2007) με τη διαφορά πως οι αντίπαλοι δε σας αποφεύγουν.

    Μιλώντας για αποφυγή, το Lunar - SSH διαθέτει πιθανά το χειρότερο σύστημα απόδρασης σε σύγχρονο παιχνίδι του είδους αφού είναι σχεδόν αδύνατον να αποφύγετε μία μάχη. Το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο έντονο λαμβάνοντας υπόψιν το αυτόματο respawn αντιπάλων που σημαίνει ότι παρότι θα υπάρχουν πάντα πολλοί αντίπαλοι, σχεδόν ποτέ δε θα μπορείτε να τους αποφύγετε στη μάχη. Σε σπάνια περίπτωση που θα δραπετεύσετε, είναι δεδομένο πως πρώτα θα δεχτείτε αρκετά χτυπήματα.

    Συγκριτικά με το παρελθόν του, το Lunar - SSH έχει μεταμορφωθεί σε ένα αρκετά εύκολο RPG που η διάρκεια του ξεπερνά με δυσκολία τις 25 ώρες. Οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτή τη "μετάλλαξη" έχουν να κάνουν, προφανώς, με το διαφορετικό κοινό στο οποίο απευθύνεται (πιο νεανικό) κι επιπλέον με το νέο σχεδιασμό! Η νέα μορφή του Lunar (κυρίως στα γραφικά) είχε ως αποτέλεσμα να αλλάξει η έκταση των πόλεων & dungeons σε αρκετά μικρότερες. Συνυπολογίζοντας και την πολύ χαμηλή δυσκολία, συνολικά έχουμε ένα μικρότερο & πιο εύκολο παιχνίδι. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και στο Final Fantasy IV για το Nintendo DS.


    Συνολικά


    Οι οπτικοακουστικές ανανεώσεις, παρότι καθιστούν εντυπωσιακό το Lunar - Silver Star Harmony, δεν επαρκούν.

    Κατά βάση πρόκειται για έναν τίτλο 18 ετών που φέρει πολλά χαρακτηριστικά μιας άλλης gaming περιόδου και οι αναβαθμίσεις θα έπρεπε να εστιαστούν εκεί.

    Εν τέλει, δεν είναι ένα κακό RPG αλλά απ' την άλλη δεν είναι και το παιχνίδι που μπορεί να χαρακτηριστεί ως καλό - σύγχρονο remake. Όποιος νιώθει την ανάγκη να γνωρίσει τι είναι πραγματικά τα Lunars, καλό θα ήταν να ασχοληθεί με τις εκδόσεις για Playstation (έχουν μεταφραστεί επίσημα απ'την Working Designs), αρκεί να είναι δεκτικός με τη "γερασμένη" παρουσίασή τους.

    Το Silver Star Harmοny δεν είναι αντάξιο του παρελθόντος του...δυστυχώς.




    Εάν θα έπρεπε να το βαθμολογήσω, θα του έβαζα 6.5




    Tο ξέρατε ότι...

    • Το Lunar - Silver Star Story για Sega/Mega CD είναι το πιο επιτυχημένο εμπορικά παιχνίδι του συστήματος (πάνω από 100.000 κομμάτια)? Οι πωλήσεις του είναι μεγαλύτερες ακόμη κι από αυτές του Sonic the Hedgehog CD.
    • Το 1999 κυκλοφόρησε και σε PCs αλλά μόνο στην Ιαπωνική αγορά.
    • Το κορυφαίο περιοδικό Megadrive Beep (Ιαπωνία), το είχε στις λίστες αναγνωστών ως το καλύτερο RPG του Genesis/Sega CD για 17 μήνες. Μέχρι που κυκλοφόρησε το Shining Force 2...
    • Στην Ιαπωνία ~όπου η σειρά πραγματοποίησε τις μεγαλύτερες πωλήσεις της~ έτυχε μεγαλύτερης αναγνώρισης από νεαρά κορίτσια.
    " You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?

    Authenticity sir, authenticity. "

    Discworld (1995, PC/Playstation/Sega Saturn)




  • #2
    Άλλη μια εξαιρετική κριτική.Bravo Scatman.;)
    Carpe diem

    Comment


    • #3
      Είσαι ο επίσημος πρώτος που διαβάζει τα κείμενα όταν τα ανεβάζω

      thanks Αλταιρ
      " You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?

      Authenticity sir, authenticity. "

      Discworld (1995, PC/Playstation/Sega Saturn)



      Comment


      • #4
        Οπότε αυτό που πρέπει να κάνω είναι να μαζέψω λεφτά να αγοράσω Mega CD και να βρω το παιχνίδι αυτό. Δεν τα μπορώ τα πετσοκομμένα πράγματα. Δεν χωνεύω τους αλήτες να κόβουν κάτι στα remakes και να χάνεται η μαγεία του.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Αγόρασε το στο PSone.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Evans View Post
            Αγόρασε το στο PSone.
            Αυτό θα κάνω. Απ' όσο ενημερώθηκα, υπάρχει μόνο το Lunar 2 στο PS1. Θέλω να πάρω και την Mega CD κονσόλα για να πάρω και το Lunar 1, καθώς και πολλά άλλα χαμένα διαμάντια ...
            sigpic

            Comment


            • #7
              Υπάρχει και το Lunar 1 και το 2 στο Playstation
              " You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?

              Authenticity sir, authenticity. "

              Discworld (1995, PC/Playstation/Sega Saturn)



              Comment


              • #8
                Originally posted by Scatman View Post
                Υπάρχει και το Lunar 1 και το 2 στο Playstation
                Οο... Καλά θα κάνω να τα βρω και τα 2, μίας που έχω το PS1.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Ενδιαφέρον, κάνε τώρα και ένα review για την PS1 έκδοση.
                  Στο Eternal Blue είναι οι ίδιοι χαρακτήρες;
                  Και κάτι άσχετο. Έχω ακούσει πως το remake του Final Fantasy 4 είναι δυσκολότερο του πρωτότυπου. Μου έκανε εντύπωση που αναφέρεις το αντίθετο.
                  Originally posted by Squall Leonhart
                  I used to be a SeeD like you, then I took an icicle in the chest
                  Originally posted by 丹野
                  Ο sub_zero είναι αυτός ο ψηλός με τα γυαλιά, ενώ ο Παίχτης είναι ο κούκλος αθλητικός τυπάς. Ο LMS δεν ξέρω ποιος είναι, αλλά who cares...
                  Originally posted by Ryu_gr
                  υπάρχουν τα games που τα "γεμίζουν" με επαναλαμβανόμενα tasks για να δείξουν απλώς ότι έχεις πράγματα να κάνεις (και όταν πας να ασχοληθείς απλά βαριέσαι) και υπάρχει και το Mario Galaxy.

                  Comment


                  • #10
                    1. Τώρα αμέσως!
                    2. Όχι
                    3. Ποιός τα διαδίδει αυτά? Υποπτέυομαι review-ers σε sites τύπου Amazon.com για να αποδείξουν στον κόσμο την hardcore-σύνη τους (?).
                    " You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?

                    Authenticity sir, authenticity. "

                    Discworld (1995, PC/Playstation/Sega Saturn)



                    Comment


                    • #11
                      Και στο gameover το λέγανε πάντως.
                      Carpe diem

                      Comment


                      • #12
                        Για το Gameover έχω χείριστη άποψη παρότι είναι ένα site με αξιοσέβαστη οργάνωση.
                        Έχω διαβάσει αρκετά κείμενά τους (για RPGs) και τα περισσότερα είναι από μέτρια εώς κακά. Τις περισσότερες ορές μου δίνουν την αίσθηση ότι μεταφράζουν ξένα κείμενα.

                        Η αναφορά τους προφανώς έχει να κάνει με την ανακύκλωση. Το είπε ένας, το επαναλαμβάνουν οι υπόλοιποι.

                        Το κοινό σε όλες αυτές τις αναφορές περί δυσκολίας είναι ότι κανείς δεν αναφέρει που & τι είναι πιο δύσκολο. Τα bosses? οι γρίφοι?

                        Ανέφερα και παλιότερα πως το FF IV DS είναι ένα αξιοπρεπές remake (το είχα βαφτίσει και το καλύτερο του DS) που όμως η δράση του έχει κοπεί στα 2. Τα dungeons έχουν τη μισή έκταση όπως και οι περισσότερες περιοχές μέσα στο παιχνίδι. Πως είναι δυνατόν λοιπόν να είναι πιο δύσκολο με δεδομένο ότι έιναι πιο σύντομο?

                        Παρατήρηση : Εάν τα bosses στην DS έκδοση έχουν μεγαλύτερο ΗP αυτό δεν το κάνει αυτόματα πιο δύσκολο παιχνίδι.
                        " You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?

                        Authenticity sir, authenticity. "

                        Discworld (1995, PC/Playstation/Sega Saturn)



                        Comment


                        • #13
                          Βασικά λέγανε ότι θέλει συνεχές grinding για να προχωρήσεις,ακόμα περισσότερο κι από το 3.Στο 3 όντως ισχύει αυτό.
                          Carpe diem

                          Comment


                          • #14
                            Mia erwthsh, ti vathmologia vazeis sto Lunar tou Playstation?
                            "Time fades even legend and the origin of Soul Reaver has been lost long ago.
                            But its purpose remains; to feed on the souls of any creature it strikes.
                            Kindred, this blade and I.
                            "

                            "ΔΕΝ είναι θέμα Νιντέντο πλέον..."
                            Greek Gaming Videos
                            Greek Final Fantasy Forum

                            Comment


                            • #15
                              ???

                              PSP έκδοση review. Το γράφω στην επικεφαλίδα και γενικά σε όλο το κείμενο...
                              " You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?

                              Authenticity sir, authenticity. "

                              Discworld (1995, PC/Playstation/Sega Saturn)



                              Comment

                              Working...
                              X