Σκόπευα να το βάλω στο Just Finshed (εξού και το ύφος του) αλλά τελικά έγραψα λίγες λεπτομέρειες παραπάνω και το "έχωσα" εδώ
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Μόλις ολοκλήρωσα την ενασχόλησή μου με το Dragon Quest IX (DS) .
Υπό κανονικές συνθήκες, θα είχα σταματήσει εδώ κι αρκετό καιρό, μα τελικά προέκυψε πολύ πιο ιδιαίτερο απ'ότι περίμενα και με "ανάγκασε" να ασχοληθώ μαζί του για μεγαλύτερο απ'το αναμενόμενο διάστημα.
Αρχίζοντας το παιχνίδι δεν περίμενα ότι θα το ευχαριστηθώ τόσο. Σε αυτό συνέβαλαν και οι προηγούμενες εμπειρίες μου με τη σειρά που δεν ήταν οι καλύτερες δυνατές. Κατά γενική εκτίμηση, θεωρώ τα Dragon Quests μονότονα παιχνίδια κι εξαιρετικά οπισθοδρομικά που στο πέρασμα των χρόνων δεν έχουν αλλάξει σημαντικά.
Οι πρώτες 2-5 αναγνωριστικές gameplay ώρες, δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις! Παρουσιάζουν ένα βαρετό θέαμα και τίποτα δε σε προετοιμάζει για αυτόπου θα ακολουθήσει στη συνέχεια.
Αργότερα κι αφού ξεδιπλώνεται σιγά-σιγά το σενάριο, όλα αποκτούν ένα διαφορετικό νόημα και ουσία.
Περί σεναρίου, ελέγχετε ένα νεαρό φύλακα ανθρώπων που ανήκει στην αθάνατη φυλή των Celestrians. Οι θνητοί δεν έχουν την ικανότητα να δούν τους φύλακές τους παρά μόνο δέχονται την προστασία τους και σαν αντάλλαγμα προσεύχονται γι'αυτούς. Μία μέρα, μετά από ένα περίεργο καταστροφικό φαινόμενο, ο κεντρικός ήρωας χάνει τις ιδιότητές του και γίνεται θνητός. Έτσι ξαφνικά, ξεκινά τις περιπέτειές του προς το άγνωστο που θα του δώσει απαντήσεις για το τι ακριβώς συνέβει.
Το character development του ήρωα και των συμμάχων του είναι σχεδόν ανύπαρκτο, συνεχίζοντας ~δυστυχώς~ την κακή παράδοση των Dragon Quests σε αυτόν τον τομέα. Κι ενώ το παιχνίδι επικεντρώνεται στις προσπάθειες 1 (και μόνο) χαρακτήρα, δεν έχει γίνει προπάθεια για ολοκληρωμένη παρουσίασή του. Ακόμη χειρότερα, τα υπόλοιπα μέλη της ομάδα σας, εντάσσονται σε αυτήν με έναν πολύ τυχαίο τρόπο (τους επιλέγετε απ'το Inn του Stornway) και κυρίως δεν έχουν απολύτως καμία συμμετοχή στη δράση. Ο ρόλος τους αφορά καθαρά το κομμάτι των μαχών.
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι πλήρως 3D. Η δουλειά που έχει γίνει σε συνολικό επίπεδο είναι εντυπωσιακή. Υπάρχει τεράστια ποικιλία στο σχεδιασμό, πολλά επιβλητικά, τεράστια τοπία κι αρκετή λεπτομέρεια στα περισσότερα στοιχεία. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στα videos που δυστυχώς δεν είναι πολλά. Μοναδική παραφωνία αποτελεί το σχέδιο των NPCs που παραδόξως είναι 2D sprites, αν και εκ πρώτης όψεως δεν είναι εμφανές λόγω της μικρής οθόνης του DS.
Ηχητικά, το χαρακτηριστικό ορχηστρικό ύφος που υπήρχε από ανέκαθεν στη σειρά, το συναντάμε κι εδώ. Υπεύθυνος για το composing δεν είναι άλλος απ'τον Koichi Sujiyama που εδώ και χρόνια είναι ο βασικός συνθέτης της σειράς. Με εξαίρεση τον ήχος της νίκης, όλα τα υπόλοιπα κομμάτια είναι πολύ καλού επιπέδου.
Το Dragon Quest IX ανήκει στην κατηγορία των τυπικών jrpgs. Η δράση είναι 3ου προσώπου ~όπως πάντα~ και για πρώτη φορά σε παιχνίδι της σειράς,το σύστημα μαχών ξεφεύγει απ'τα καθιερωμένα (1ου προσώπου). Aυτό δε σημαίνει πως άλλαξε και η φιλοσοφία τους καθώς βασίζεται ακόμη στο Turn-based.
Για τις μάχες αξίζει να σημειωθεί πως ξεκινούν εφόσον έρθετε σε επαφή με ένα τέρας, τα οποία εμφανίζονται με αυτόματο ρυθμό στο χώρο. Εάν έχετε υψηλότερο level από αυτά, τότε θα σας αποφεύγουν. Φυσικά ισχύει και το αντίθετο.
Άλλο ένα στοιχείο που αξίζει αναφορά είναι το customization χαρακτήρων που διαφημίστηκε έντονα όλον αυτό τον καιρό. Σας επιτρέπει να διαμορφώσετε βασικά χαρακτηριστικά των ηρώων χωρίς όμως να υπάρχουν πολλές επιλογές.
Το πιο χαρακτηριστικό γνώρισμα του παιχνιδιού είναι η έκτασή του αλλά και η ποικιλία στη δράση.
Ενδεχομένως, πρόκειται για το μεγαλύτερο 3D RPG του NDS.
Σχετικά με την ποικιλία, υπάρχουν πάρα πολλά sub-quests που μπορούν να ολοκληρωθούν, αρκετά mini-games, το σύστημα αλχημείας που επιτρέπει τη δημιουργία αντικειμένων, μέρη που μπορείτε να επισκεφθείτε μετά την ολοκλήρωση του παιχνιδιού κ.α που δίδουν μία τεράστια αξία στο χρόνο για τον τίτλο.
Έπειτα, για πρώτη φορά στη main σειρά προστέθηκε και Online επιλογή! Μπορείτε να συνδεθείτε με 3 άτομα ταυτόχρονα και να αντιμετωπίσετε αντιπάλους.
Ανάλογα με το πόσο θέλει να ασχοληθεί κανείς, η διάρκεια του μπορεί να φτάσει και τις 50-60 ώρες. Το επίπεδο δυσκολία είναι μετρίου επιπέδου, αν και σε πολλές περιπτώσεις ο πήχης ανεβαίνει κατακόρυφα ιδιαίτερα στα Boss-Fights. Η λύση τις περισσότερες φορές είναι το grinding.
Βαθμό?
7.5/10
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Κείμενο : Scatman
Ημερομηνία Κειμένου : 03/09/10
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : 11/07/10 (US)
Σύστημα : DS
Developer : Square-Enix
Ημερομηνία Κειμένου : 03/09/10
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : 11/07/10 (US)
Σύστημα : DS
Developer : Square-Enix
Μόλις ολοκλήρωσα την ενασχόλησή μου με το Dragon Quest IX (DS) .
Υπό κανονικές συνθήκες, θα είχα σταματήσει εδώ κι αρκετό καιρό, μα τελικά προέκυψε πολύ πιο ιδιαίτερο απ'ότι περίμενα και με "ανάγκασε" να ασχοληθώ μαζί του για μεγαλύτερο απ'το αναμενόμενο διάστημα.
Αρχίζοντας το παιχνίδι δεν περίμενα ότι θα το ευχαριστηθώ τόσο. Σε αυτό συνέβαλαν και οι προηγούμενες εμπειρίες μου με τη σειρά που δεν ήταν οι καλύτερες δυνατές. Κατά γενική εκτίμηση, θεωρώ τα Dragon Quests μονότονα παιχνίδια κι εξαιρετικά οπισθοδρομικά που στο πέρασμα των χρόνων δεν έχουν αλλάξει σημαντικά.
Οι πρώτες 2-5 αναγνωριστικές gameplay ώρες, δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις! Παρουσιάζουν ένα βαρετό θέαμα και τίποτα δε σε προετοιμάζει για αυτόπου θα ακολουθήσει στη συνέχεια.
Αργότερα κι αφού ξεδιπλώνεται σιγά-σιγά το σενάριο, όλα αποκτούν ένα διαφορετικό νόημα και ουσία.
Περί σεναρίου, ελέγχετε ένα νεαρό φύλακα ανθρώπων που ανήκει στην αθάνατη φυλή των Celestrians. Οι θνητοί δεν έχουν την ικανότητα να δούν τους φύλακές τους παρά μόνο δέχονται την προστασία τους και σαν αντάλλαγμα προσεύχονται γι'αυτούς. Μία μέρα, μετά από ένα περίεργο καταστροφικό φαινόμενο, ο κεντρικός ήρωας χάνει τις ιδιότητές του και γίνεται θνητός. Έτσι ξαφνικά, ξεκινά τις περιπέτειές του προς το άγνωστο που θα του δώσει απαντήσεις για το τι ακριβώς συνέβει.
Το character development του ήρωα και των συμμάχων του είναι σχεδόν ανύπαρκτο, συνεχίζοντας ~δυστυχώς~ την κακή παράδοση των Dragon Quests σε αυτόν τον τομέα. Κι ενώ το παιχνίδι επικεντρώνεται στις προσπάθειες 1 (και μόνο) χαρακτήρα, δεν έχει γίνει προπάθεια για ολοκληρωμένη παρουσίασή του. Ακόμη χειρότερα, τα υπόλοιπα μέλη της ομάδα σας, εντάσσονται σε αυτήν με έναν πολύ τυχαίο τρόπο (τους επιλέγετε απ'το Inn του Stornway) και κυρίως δεν έχουν απολύτως καμία συμμετοχή στη δράση. Ο ρόλος τους αφορά καθαρά το κομμάτι των μαχών.
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι πλήρως 3D. Η δουλειά που έχει γίνει σε συνολικό επίπεδο είναι εντυπωσιακή. Υπάρχει τεράστια ποικιλία στο σχεδιασμό, πολλά επιβλητικά, τεράστια τοπία κι αρκετή λεπτομέρεια στα περισσότερα στοιχεία. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στα videos που δυστυχώς δεν είναι πολλά. Μοναδική παραφωνία αποτελεί το σχέδιο των NPCs που παραδόξως είναι 2D sprites, αν και εκ πρώτης όψεως δεν είναι εμφανές λόγω της μικρής οθόνης του DS.
Ηχητικά, το χαρακτηριστικό ορχηστρικό ύφος που υπήρχε από ανέκαθεν στη σειρά, το συναντάμε κι εδώ. Υπεύθυνος για το composing δεν είναι άλλος απ'τον Koichi Sujiyama που εδώ και χρόνια είναι ο βασικός συνθέτης της σειράς. Με εξαίρεση τον ήχος της νίκης, όλα τα υπόλοιπα κομμάτια είναι πολύ καλού επιπέδου.
Το Dragon Quest IX ανήκει στην κατηγορία των τυπικών jrpgs. Η δράση είναι 3ου προσώπου ~όπως πάντα~ και για πρώτη φορά σε παιχνίδι της σειράς,το σύστημα μαχών ξεφεύγει απ'τα καθιερωμένα (1ου προσώπου). Aυτό δε σημαίνει πως άλλαξε και η φιλοσοφία τους καθώς βασίζεται ακόμη στο Turn-based.
Για τις μάχες αξίζει να σημειωθεί πως ξεκινούν εφόσον έρθετε σε επαφή με ένα τέρας, τα οποία εμφανίζονται με αυτόματο ρυθμό στο χώρο. Εάν έχετε υψηλότερο level από αυτά, τότε θα σας αποφεύγουν. Φυσικά ισχύει και το αντίθετο.
Άλλο ένα στοιχείο που αξίζει αναφορά είναι το customization χαρακτήρων που διαφημίστηκε έντονα όλον αυτό τον καιρό. Σας επιτρέπει να διαμορφώσετε βασικά χαρακτηριστικά των ηρώων χωρίς όμως να υπάρχουν πολλές επιλογές.
Το πιο χαρακτηριστικό γνώρισμα του παιχνιδιού είναι η έκτασή του αλλά και η ποικιλία στη δράση.
Ενδεχομένως, πρόκειται για το μεγαλύτερο 3D RPG του NDS.
Σχετικά με την ποικιλία, υπάρχουν πάρα πολλά sub-quests που μπορούν να ολοκληρωθούν, αρκετά mini-games, το σύστημα αλχημείας που επιτρέπει τη δημιουργία αντικειμένων, μέρη που μπορείτε να επισκεφθείτε μετά την ολοκλήρωση του παιχνιδιού κ.α που δίδουν μία τεράστια αξία στο χρόνο για τον τίτλο.
Έπειτα, για πρώτη φορά στη main σειρά προστέθηκε και Online επιλογή! Μπορείτε να συνδεθείτε με 3 άτομα ταυτόχρονα και να αντιμετωπίσετε αντιπάλους.
Ανάλογα με το πόσο θέλει να ασχοληθεί κανείς, η διάρκεια του μπορεί να φτάσει και τις 50-60 ώρες. Το επίπεδο δυσκολία είναι μετρίου επιπέδου, αν και σε πολλές περιπτώσεις ο πήχης ανεβαίνει κατακόρυφα ιδιαίτερα στα Boss-Fights. Η λύση τις περισσότερες φορές είναι το grinding.
Συνοψίζοντας, θεωρώ το Dragon Quest IX ως το πιο σπουδαίο RPG του DS σε επίπεδο παραγωγής και μάλλον το πιο πλήρες σε περιεχόμενο. Προσωπικά, δεν έχω χαρεί κανένα Dragon Quest όσο αυτό. Η Square- Enix έχει κάνει πολύ καλή δουλειά και σιγά-σιγά βάζει τη σειρά σε έναν πιο σύγχρονο δρόμο που πιθανά να είναι και το κλειδί της αναγνώρισής του απ’το δυτικό κοινό.
Αν έπρεπε να προτείνω ένα RPG που αποτελεί απαραίτητη αγορά για τους κατόχους DS, αυτό θα ήταν σίγουρα το Dragon Quest IX. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ολοκληρωμένο για το σύστημα της Nintendo.
Βαθμό?
7.5/10
Comment