#1 Aladdin
#2 Super Mario World 2: Yoshi's Island
#3 Chrono Trigger
#4 Super Metroid
Πέρσι τον Οκτώβριο κέρδισα από τον διαγωνισμό του φόρουμ ένα SNES Mini - εδώ μπορείτε να με δείτε να απολαμβάνω μόνος το δώρο μου περιτριγυρισμένος από μια ιδιαιτέρως δραστήρια φοιτητιώσα νεολαία.
Πέρασε ένας ολόκληρος χρόνος από τότε και δεν είχα καθίσει καθόλου έως τώρα να παίξω στ' αλήθεια σε αυτή την κονσόλα. Το πρώτο πράγμα που έκανα λοιπόν ήταν να φορτώσω νέα παιχνίδια: τη μεγάλη έλλειψη των 20+1, το Chrono Trigger· το Final Fight 2, το SMNT IV: Turtles in Time και το Sunset Riders για παραδοσιακό διπλό με κάποιον φίλο· και τέλος, ένα μονό παιχνίδι, μια μεταφορά από ταινία της εποχής, που φιγουράρει σε όλες τις λίστες με τα καλύτερα παιχνίδια του SNES και μου τράβηξε την περιέργεια: το Aladdin του Shinji Mikami και της αξιόπιστης Capcom. Θέλοντας να διαπιστώσω τι κάνει αυτόν τον τίτλο τόσο αγαπητό, κάθισα σήμερα, Κυριακή και σχόλη, και το τερμάτισα. Με αφορμή αυτή την ενασχόληση, ανοίγω αυτό το θέμα ως ελάχιστο φόρο τιμής στο φόρουμ και στα παιδιά που κλίκαραν διαφημίσεις για να μπορώ εγώ να έχω το SNES Mini στη συλλογή μου.
Όποτε ασχολούμαι ή/και τερματίζω κάποιον τίτλο, ανεξαρτήτως εάν ο τίτλος αυτός βρίσκεται ανάμεσα στους προεγκατεστημένους 20+1, όπως ο προκείμενος, σκοπεύω να γράφω δυο λόγια εδώ· κι αν αυτά τα λόγια τα διαβάσουν και δυο άτομα, θα είμαι ικανοποιημένος. Ξεκινώ αντικανονικά λοιπόν:
Το παιχνίδι ακολουθεί, φαίνεται, την πλοκή της ταινίας. Ξεκινάμε στο παζάρι της πόλης, και αντιμετωπίζουμε θυμωμένους σωματαράδες και βάζα με πόδια. Τα γραφικά είναι όμορφα και λεπτομερή: η πόλη ζωντανεύει μέσα από παιδάκια που κρυφοκοιτάζουν στο βάθος και ζωηρά χρώματα πιστά στον γραφικό οριενταλισμό της ταινίας. Τον Αλαντίν ακολουθεί η μαϊμού του, αλλά πέρα από το να δείχνει πού και πού την κατεύθυνση, δεν έχει κάποια λειτουργία. Η μουσική είναι οριακά ανεκτή. Θα ήταν χρήσιμο έστω κι ένα σύντομο τουτόριαλ, μα δεν υπάρχει. Το παιχνίδι είναι πλατφόρμερ κατά βάση, με ένα σύνολο υπομηχανισμών που δεν δίνουν πάντοτε την αίσθηση της πληρότητας: μαζεύουμε μήλα για να ζαλίσουμε τους εχθρούς, μα λίγες είναι οι φορές που θα τα χρειαστούμε πραγματικά. Μαζεύουμε διαμάντα, ενίοτε δυσπρόσιτα, τα οποία α λα Ζέλντα αυξάνουν τις καρδιές, αλλά έπρεπε να μπω στο gamefaqs μετά τον τερματισμό για να το διαπιστώσω. Υποθέτω πως είναι ελάττωμα των παλιών παιχνιδιών να μην εξηγούν τους μηχανισμούς τους. Εάν οι ζωές και τα credits τελειώσουν, τότε η πρόοδος χάνεται. Χρησιμοποιείται ένα απλό σύστημα κωδικού όμως, με το οποίο μπορούμε να ανατρέξουμε σε κάποιο από τα στάδια του παιχνιδιού με default values.
Συνολικά οι περιοχές είναι πέντε: η πόλη, όπου είναι και το καλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού, η σπηλιά του λυχναριού με λάβες και κινούμενες οθόνες και απαράδεκτα flying carpet sections, ο μαγικός κόσμος του λυχναριού με χρώματα και συννεφάκια και solid platforming, το εσωτερικό μιας πυραμίδας και τέλος, το παλάτι ως προετοιμασία για την αναιμική, διπλή τελική μάχη. Πέρα από την εκνευριστική δεύτερη περιοχή, το παιχνίδι δεν δυσκολεύει καθόλου. Δεν θυμάμαι καλά την ταινία, αλλά δίνεται η αίσθηση πως θα μπορούσε να γίνει καλύτερη χρήση των χαρακτήρων και των τοποθεσιών. Μια επανεπίσκεψη στην πόλη κάτω από το σεληνόφως, ας πούμε, θα ήταν καλοδεχούμενη. Προβληματίζει το πώς πολλά κομβικά στοιχεία της υπόθεσης περνούν αέρα μέσα από καρτέλες με κείμενο: το τζίνι, για παράδειγμα, δεν εμφανίζεται ποτέ in-game. Θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί πολλές καλές χρήσεις του ιπτάμενου χαλιού: αντιθέτως, τη μια φορά που το πετάμε μας κυνηγάει λάβα με αποτέλεσμα να περιοριζόμαστε στη δεξιά άκρη της οθόνης, και τη δεύτερη φορά μαζεύουμε διαμαντάκια στον αραβικό ουρανό σε ένα χαζοβιόλικο μπόνους επίπεδο.
Το platforming είναι και το καλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού. Σε συνδυασμό με τους καλοφτιαγμένους χαρακτήρες και τον εν πολλοίς στιβαρό χειρισμό, μπορεί να προσφέρει μια δόση ικανοποίησης. Γενικώς είναι ένα χαριτωμένο και τίμιο παιχνίδι χωρίς σοβαρά ελαττώματα. Ειδάλλως μάλλον θα το παράταγα στη μέση. Αλλά και πάλι, το σερί των Hotline Miami μου έχει προκαλέσει μια κάποια αρτηριοσκλήρωση...
#2 Super Mario World 2: Yoshi's Island
#3 Chrono Trigger
#4 Super Metroid
Πέρσι τον Οκτώβριο κέρδισα από τον διαγωνισμό του φόρουμ ένα SNES Mini - εδώ μπορείτε να με δείτε να απολαμβάνω μόνος το δώρο μου περιτριγυρισμένος από μια ιδιαιτέρως δραστήρια φοιτητιώσα νεολαία.
Πέρασε ένας ολόκληρος χρόνος από τότε και δεν είχα καθίσει καθόλου έως τώρα να παίξω στ' αλήθεια σε αυτή την κονσόλα. Το πρώτο πράγμα που έκανα λοιπόν ήταν να φορτώσω νέα παιχνίδια: τη μεγάλη έλλειψη των 20+1, το Chrono Trigger· το Final Fight 2, το SMNT IV: Turtles in Time και το Sunset Riders για παραδοσιακό διπλό με κάποιον φίλο· και τέλος, ένα μονό παιχνίδι, μια μεταφορά από ταινία της εποχής, που φιγουράρει σε όλες τις λίστες με τα καλύτερα παιχνίδια του SNES και μου τράβηξε την περιέργεια: το Aladdin του Shinji Mikami και της αξιόπιστης Capcom. Θέλοντας να διαπιστώσω τι κάνει αυτόν τον τίτλο τόσο αγαπητό, κάθισα σήμερα, Κυριακή και σχόλη, και το τερμάτισα. Με αφορμή αυτή την ενασχόληση, ανοίγω αυτό το θέμα ως ελάχιστο φόρο τιμής στο φόρουμ και στα παιδιά που κλίκαραν διαφημίσεις για να μπορώ εγώ να έχω το SNES Mini στη συλλογή μου.
Όποτε ασχολούμαι ή/και τερματίζω κάποιον τίτλο, ανεξαρτήτως εάν ο τίτλος αυτός βρίσκεται ανάμεσα στους προεγκατεστημένους 20+1, όπως ο προκείμενος, σκοπεύω να γράφω δυο λόγια εδώ· κι αν αυτά τα λόγια τα διαβάσουν και δυο άτομα, θα είμαι ικανοποιημένος. Ξεκινώ αντικανονικά λοιπόν:
Το παιχνίδι ακολουθεί, φαίνεται, την πλοκή της ταινίας. Ξεκινάμε στο παζάρι της πόλης, και αντιμετωπίζουμε θυμωμένους σωματαράδες και βάζα με πόδια. Τα γραφικά είναι όμορφα και λεπτομερή: η πόλη ζωντανεύει μέσα από παιδάκια που κρυφοκοιτάζουν στο βάθος και ζωηρά χρώματα πιστά στον γραφικό οριενταλισμό της ταινίας. Τον Αλαντίν ακολουθεί η μαϊμού του, αλλά πέρα από το να δείχνει πού και πού την κατεύθυνση, δεν έχει κάποια λειτουργία. Η μουσική είναι οριακά ανεκτή. Θα ήταν χρήσιμο έστω κι ένα σύντομο τουτόριαλ, μα δεν υπάρχει. Το παιχνίδι είναι πλατφόρμερ κατά βάση, με ένα σύνολο υπομηχανισμών που δεν δίνουν πάντοτε την αίσθηση της πληρότητας: μαζεύουμε μήλα για να ζαλίσουμε τους εχθρούς, μα λίγες είναι οι φορές που θα τα χρειαστούμε πραγματικά. Μαζεύουμε διαμάντα, ενίοτε δυσπρόσιτα, τα οποία α λα Ζέλντα αυξάνουν τις καρδιές, αλλά έπρεπε να μπω στο gamefaqs μετά τον τερματισμό για να το διαπιστώσω. Υποθέτω πως είναι ελάττωμα των παλιών παιχνιδιών να μην εξηγούν τους μηχανισμούς τους. Εάν οι ζωές και τα credits τελειώσουν, τότε η πρόοδος χάνεται. Χρησιμοποιείται ένα απλό σύστημα κωδικού όμως, με το οποίο μπορούμε να ανατρέξουμε σε κάποιο από τα στάδια του παιχνιδιού με default values.
Συνολικά οι περιοχές είναι πέντε: η πόλη, όπου είναι και το καλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού, η σπηλιά του λυχναριού με λάβες και κινούμενες οθόνες και απαράδεκτα flying carpet sections, ο μαγικός κόσμος του λυχναριού με χρώματα και συννεφάκια και solid platforming, το εσωτερικό μιας πυραμίδας και τέλος, το παλάτι ως προετοιμασία για την αναιμική, διπλή τελική μάχη. Πέρα από την εκνευριστική δεύτερη περιοχή, το παιχνίδι δεν δυσκολεύει καθόλου. Δεν θυμάμαι καλά την ταινία, αλλά δίνεται η αίσθηση πως θα μπορούσε να γίνει καλύτερη χρήση των χαρακτήρων και των τοποθεσιών. Μια επανεπίσκεψη στην πόλη κάτω από το σεληνόφως, ας πούμε, θα ήταν καλοδεχούμενη. Προβληματίζει το πώς πολλά κομβικά στοιχεία της υπόθεσης περνούν αέρα μέσα από καρτέλες με κείμενο: το τζίνι, για παράδειγμα, δεν εμφανίζεται ποτέ in-game. Θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί πολλές καλές χρήσεις του ιπτάμενου χαλιού: αντιθέτως, τη μια φορά που το πετάμε μας κυνηγάει λάβα με αποτέλεσμα να περιοριζόμαστε στη δεξιά άκρη της οθόνης, και τη δεύτερη φορά μαζεύουμε διαμαντάκια στον αραβικό ουρανό σε ένα χαζοβιόλικο μπόνους επίπεδο.
Το platforming είναι και το καλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού. Σε συνδυασμό με τους καλοφτιαγμένους χαρακτήρες και τον εν πολλοίς στιβαρό χειρισμό, μπορεί να προσφέρει μια δόση ικανοποίησης. Γενικώς είναι ένα χαριτωμένο και τίμιο παιχνίδι χωρίς σοβαρά ελαττώματα. Ειδάλλως μάλλον θα το παράταγα στη μέση. Αλλά και πάλι, το σερί των Hotline Miami μου έχει προκαλέσει μια κάποια αρτηριοσκλήρωση...
Comment