Τερμάτισα το 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors.
Πρόκειται για κάτι μεταξύ visual novel και adventure-puzzle game. Ουσιαστικά, διαβάζεις διάφορους διαλόγους, μονολόγους, περιγραφές κλπ, ενίοτε καλείσαι να κάνεις κάποιες επιλογές και σε συγκεκριμένα σημεία πρέπει να μαζέψεις κάποια αντικείμενα και να λύσεις κάποιους γρίφους για να προχωρήσεις παρακάτω.
Σε γενικές γραμμές και για να αποφύγω τα spoilers η ιστορία μου θύμισε λίγο την ταινία Cube. Διάφοροι τύποι παγιδευμένοι σε ένα άγνωστο μέρος προσπαθούν να επιζήσουν λύνοντας κάποιους γρίφους. Ένα από τα ατού του παιχνιδιού είναι οπωσδήποτε το σπασπένς που χτίζει, ειδικά όταν τελειώσεις με έναν από τους κακούς τερματισμούς (περισσότερα για αυτό το θέμα παρακάτω).
Τα γραφικά είναι καλά με αρκετά προσεγμένα μοντέλα χαρακτήρων και λειτουργικά περιβάλλοντα (τα πάντα είναι στατικά, σκεφτείτε τα Phoenix Wright για να καταλάβετε περίπου πως είναι). Ο ήχος γενικά είναι ικανοποιητικός, η μουσική δεν ενοχλεί ιδιαίτερα αλλά ούτε και προσφέρει και πολλά (εκτός από 1-2 ίσως κομμάτια). Το κείμενο είναι συμπαθητικό, με κάποια μεταφραστικά λαθάκια εδώ και κει αλλά αξιοπρεπές. Μου έκανε πολλή εντύπωση η συχνή χρήση της f-word και τα διάφορα σεξουαλικά υπονοούμενα (ή και όχι τόσο υπονοούμενα) ειδικά σε παιχνίδι για DS. Παρόλα λείπει σπιρτάδα που υπάρχει στα Ace Attorney παιχνίδια (ότι πιο κοντινό μπορώ να σκεφτώ σαν είδος), ο υφέρπων σαρκασμός των χαρακτήρων, η σάτιρα και το χιούμορ. Επίσης, συχνά πυκνά οι χαρακτήρες πλατειάζουν υπερβολικά, επαναλαμβάνονται και κουράζουν. Κινδυνεύουν να πεθάνουν και εκείνοι κάθονται και συζητάνε το, εντελώς άσχετο και καθόλου ενδιαφέρον, μακρύ τους και το κοντό τους.
Το παραπάνω οδηγεί στο μεγαλύτερο, κατά τη γνώμη μου, πρόβλημα του παιχνιδιού. Στο 90% του χρόνου που θα σπαταλήσει κανείς για το παιχνίδι το μόνο που κάνει είναι να πατάει το κουμπί για να προχωρήσουν οι διάλογοι. Το υπόλοιπο είναι 3-4 puzzle sequences σε κάθε playthrough (συνολικά υπάρχουν ~10 σε όλο το παιχνίδι) που όμως είναι αρκετά εύκολα και δεν παίρνουν πολύ χρόνο. Το καλό είναι πως αν τερματίσεις το παιχνίδι μπορείς να το σώσεις και στο επόμενο playthrough (μπορείς να διαλέξεις άλλη πορεία κάθε φορά σε 2-3 κομβικά σημεία) να περνάς πολύ γρήγορα ότι διάλογους έχεις ήδη ακούσει. Είναι σχεδόν βέβαιο πως θα θέλετε να το παίξετε ξανά 2-3 φορές (είναι σχετικά μικρό) για να λύσετε όλους τους γρίφους και για να καταλάβετε τι γίνεται με την ιστορία. Για να δείτε το κανονικό τέλος ειδικά πρέπει να δείτε ένα άλλο πρώτα. Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποια λογική στις επιλογές και είναι λίγο πολύ τυχαίο αν θα καταφέρετε να δείτε το καλό τέλος χωρίς οδηγό. Το παιχνίδι δε σου δίνει κάποια ιδιαίτερα στοιχεία για να κάνεις τη "σωστή" επιλογή. Χρειάζεται να μαζέψεις κάποιες πληροφορίες που (και φαινομενικά και επί της ουσίας) δεν έχουν σχέση με τα τεκταινόμενα. Σα να θες να βρεις πως θα πας από Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και για να βρεις το δρόμο πρέπει πρώτα να μάθεις για το αναπαραγωγικό σύστημα των πιγκουίνων.
Δε μου άρεσε και η παραφυσική κατεύθυνση που παίρνει το παιχνίδι προς το τέλος αφού μάλλον αφαιρεί παρά προσθέτει στην ατμόσφαιρα. Επίσης μια από της εξηγήσεις ακριβώς πριν το τέλος είναι εντελώς άκυρη αφού αν και έχει νόημα στα ιαπωνικά, χάθηκε εντελώς στη μετάφραση στα αγγλικά... Κάποιοι μπορεί να μην το προσέξουν καν αλλά είναι αρκετά χοντρό λάθος.
Περιληπτικά, αξίζει να του δώσετε μια ευκαιρία αν δε σας πειράζει να διαβάζετε πολύ κείμενο χωρίς να κάνετε τίποτα (και όταν κάνετε οι γρίφοι είναι εύκολοι). Αν το Phoenix Wright σας φαινόταν βαρύ εδώ τα πράγματα είναι χειρότερα αφού οι στιγμές αλληλεπίδρασης έρχονται με το σταγονόμετρο ενώ οι διάλογοι δεν είναι καν το ίδιο καλογραμμένοι. Η ιστορία έχει ενδιαφέρον και σε κάνει να θες να μάθεις τι ακριβώς συμβαίνει. Δυστυχώς διανθίζεται από άσχετες πληροφορίες, έχει ένα άλογο σύστημα εναλλακτικών τερματισμών και παίρνει μια αμφιλεγόμενη παραφυσική τροπή στο τέλος . Είναι ένα αντιφατικό παιχνίδι, με μια αρκετά καλή ιδέα αλλά με μια πολύ μέτρια υλοποίηση.
Comment