Καποια πραγματα τωρα που εχω προχωρησει καπως. Παιζω στην Death March δυσκολια και πλησιαζω σιγα σιγα τις 30 ωρες. Οπως και στο Witcher 2 που επαιζα στο Dark, ετσι και εδω, προτεινω οποιος το ξεκινησει να παει κατευθειαν στο μεγαλυτερο επιπεδο δυσκολιας μιας και το παιχνιδι ειναι σε γενικες γραμμες φτιαγμενο για να παιζει εκει. Αν καποιος δεν θελει να το παιξει σαν απλο hack n slash αλλα να χρησιμοποιησει τα signs, τα potions, τα oils και τελος παντων να δει το ολο οικοδομημα και τις επιλογες του συστηματος μαχης, να δοκιμασει στρατηγικες προσεγγισεις κλπ, νομιζω οτι το Death March ειναι η κυρια επιλογη. Εδω να σημειωσω οτι το συστημα μαχης ειναι ευτυχως ετη φωτος μπροστα απο αυτο του 2, το flow των μαχων ειναι πολυ πολυ πιο ρευστο, το AI των αντιπαλων εχει προσαρμοστει στο action genre και δεν ακολουθει point n click λογικες που ειναι μη συναφεις με το υπολοιπο στησιμο, ενω γενικοτερα λογω των παραπανω εχει πλεον λογο υπαρξης και το bestiary που σου δινει πληροφοριες για τους αντιπαλους και μπορεις να στησεις το παιξιμο σου γυρω απο αυτες τις πληροφοριες και να δεις σημαντικες διαφορες στα αποτελεσματα. Προβληματα συνεχιζουν και υπαρχουν, ιδιαιτερα με το lock on συστημα, ομως το παιχνιδι θα ελεγα οτι συνολικα παρουσιαζει κατι αρκετα αξιολογο.
Σε οτι αφορα τωρα καποια σχολια που εκανα και στο mgs topic. Συνεχιζω να πιστευω οτι το παιχνιδι δεν κανει κατι επαναστατικο στην υλοποιηση του open world και ουτε θεωρω οτι ο κοσμος αυτος ειναι διαδραστικοτερος απο κλασσικα παιχνιδια του ειδους. Να σχολιασω εδω οτι το ιδιο πιστευω και για κορυφαια παιχνιδια του ειδους, βλεπε gta V (που για να πω την αληθεια δεν μπορω να καταλαβω για ποιο λογο θεωρειται καλυτερο απο τα προηγουμενα της σειρας), ναι οι κοσμοι αυτοι ειναι πολυ πιο ομορφοι, πολυ πιο γεματοι και πολυ πιο ζωντανοι απ'οτι στο παρελθον, ομως συνεχιζουν και στηριζονται πανω στις ιδιες νορμες που υπαρχουν εδω και καμια 20ετια. Για παιχνιδια που κανουν κατι διαφορετικο, θεωρω οτι κανεις μπορει να κοιταξει στα Phantom Pain, Horizon, και ειμαι σιγουρος (παροτι δεν εχω ασχοληθει ακομα) πως σε αυτη την κατηγορια εισαγεται κατα προφανη τροπο και το καινουργιο zelda. Μιλαω για το επιπεδο διαδραστικοτητας.
Τι ειναι αυτο ωστοσο που κατα την προσωπικη μου αποψη κανει το Witcher 3. Παρουσιαζει αυτον τον ανοιχτο κοσμο με τον πληρεστερο δυνατο τροπο. Απο τις πρωτες ωρες βαζει τον παικτη να καταλαβει οτι σε αυτον εδω τον κοσμο θα χαθει, ειναι ο κοσμος που περιγραφουν τα βιβλια και αυτην την φορα ειναι ολοζωντανος και εκει για να τον εξερευνησεις. Οι περιοχες εχουν ρεαλιστικο scale, καθε γωνια εχει lore και γενικα ειναι λες και βρισκεσαι πραγματικα μεσα σε αυτο που περιγραφουν τα βιβλια. Μπορει να μην ακουγεται σαφες, αλλα αυτο που εννοω ειναι οτι τα προηγουμενα παιχνιδια παρουσιαζαν μια περιπετεια που εξελισσοταν στον κοσμο των βιβλιων ή καλυτερα σε μια προσπαθεια αναπαραστασης του, το witcher 3 παρουσιαζει τον κοσμο των βιβλιων. Ολα τα προηγουμενα παιχνιδια αντιστοιχης λογικης προσπαθουν να κανουν κατι αντιστοιχο με αυτο που κανει το W3, το W3 δεν το προσπαθει αλλα το κανει. Υπο αυτη την εννοια αποτελει οντως οροσημο για τα παιχνιδια του ειδους και ειλικρινα δεν ξερω κατα ποσο κανεις θα μπορεσει να γυρισει σε οτιδηποτε ''λιγοτερο'' (βλεπε bethesda ή συγχρονα bioware games) μετα απο τον τιτλο της CD Projekt. Απο κει και περα το μεγαλυτερο πλεονεκτημα του παιχνιδιου ειναι κατι μια εννοια και μειονεκτημα. Ο κοσμος ειναι τοσο πληρης και τεραστιος που μπορει να αποτρεψει πολλους παικτες να ασχοληθουν λογω αυτου του μεγεθους. Κατα την προσωπικη μου αποψη ισως ο παικτης να πρεπει να κλεισει τελειως το hud και να ακολουθησει τον δρομο που εκεινος πιστευει χωρις να κυνηγαει τα απειρα ερωτηματικα στο χαρτη. Αν καποιος καταλαβει οτι αυτα τα πραγματα βρισκονται εκει για πληροτητα και οχι για εξαναγκασμο, θα περασει τις πρωτες δυσκολες ωρες του παιχνιδιου, θα ξεπερασει το σοκ του μεγεθους του υλικου και θα αρχισει πραγματικα να χανεται μεσα στο παιχνιδι.
Στα υπολοιπα, το κειμενο, το lore, τα side quests , οπως ηταν αναμενομενο ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ, τοσο σε επιπεδο διατηρησης του pacing οσο και σε επιπεδο επιλογων που απο τωρα φαινεται οτι θα εχουν επιδραση στα μελλοντικα γεγονοτα του παιχνιδιου (εχω ηδη παρει αποφασεις οι οποιες ειχαν απροσμενη εξελιξη και φαινεται οτι θα επηρεασουν το μελλον). Συμφωνω εδω με τον naked snake που μιλησε για pacing της ιστορια και οντως το side υλικο δενει τελεια με το τη συνολικη ιστορια που θελει να πει ο τιτλος. Ειδικη αναφορα πρεπει να κανει στα hunts που σε βαζουν στη θεση του witcher καθως εχουν ενα στησιμο που ας πουμε στην αρχη μαζευεις στοιχεια, με βαση τα στοιχεια προετοιμαζεσαι, με βαση την προετοιμασια στηνεις διαφορετικα την στρατηγικη σου για καθε τερας (κατι που ενδυναμωνει και το οικοδομημα του στησιματος μαχης). Να σημειωσω βεβαια οτι δεν ειναι καθε side activity αυτης της λογικης, τα point of interest στο χαρτη εχουν και fetch χαρακτηρα γι'αυτο και εγραψα οτι ο παικτης πρεπει να τα αντιμετωπισει οπως εκεινος νομιζει. Παρολα αυτα σε καθε activity εχει γινει οντως προσπαθεια να ειναι δεμενη με καποιου ειδους story υλικο προκειμενου, παροτι εχουμε open world game, το pacing της αφηγησης να μην σπαει.
Τελος να πω οτι εχω φαει γερο κολλημα με το Gwent. Σαν να μην εφταναν ολα αυτα, η εταιρια εχει βαλει ως mini game ενα πληρες και ολοκληρωμενο card game, το οποιο ειναι απιστευτα διασκεδαστικο και εχει εξαιρετικο βαθος. Θα μπορουσε να ειναι πραγματικο παιχνιδι τυπου DnD (δεν ξερω αν το εχουν ηδη κυκλοφρησει κιολας
). Εχω φαει ακρετες ωρες μονο εκει και δειχνει πραγματικα το ποση αγαπη υπαρχει για καθε τι μεσα στο παιχνιδι.
Αυτα προς το παρον και θα υπαρξει συνεχεια. Οπως και να εχει, δεν ξερω πως ακουγονται αυτα που γραφω ομως η αποψη μου ειναι οτι προκειται για παιχνιδι που καθε gamer πρεπει να βιωσει διοτι παροτι δεν ξεφευγει δομικα, καταφερνει να ξεφυγει εν τελει ως συνολο διοτι κανει πραξη κατι που ολα τα προηγουμενα παιχνιδια του ειδους προσπαθουσαν τοσα χρονια να καταφερουν (και βλεποντας το W3 καταλαβαινεις οτι εμειναν στην προσπαθεια).
Σε οτι αφορα τωρα καποια σχολια που εκανα και στο mgs topic. Συνεχιζω να πιστευω οτι το παιχνιδι δεν κανει κατι επαναστατικο στην υλοποιηση του open world και ουτε θεωρω οτι ο κοσμος αυτος ειναι διαδραστικοτερος απο κλασσικα παιχνιδια του ειδους. Να σχολιασω εδω οτι το ιδιο πιστευω και για κορυφαια παιχνιδια του ειδους, βλεπε gta V (που για να πω την αληθεια δεν μπορω να καταλαβω για ποιο λογο θεωρειται καλυτερο απο τα προηγουμενα της σειρας), ναι οι κοσμοι αυτοι ειναι πολυ πιο ομορφοι, πολυ πιο γεματοι και πολυ πιο ζωντανοι απ'οτι στο παρελθον, ομως συνεχιζουν και στηριζονται πανω στις ιδιες νορμες που υπαρχουν εδω και καμια 20ετια. Για παιχνιδια που κανουν κατι διαφορετικο, θεωρω οτι κανεις μπορει να κοιταξει στα Phantom Pain, Horizon, και ειμαι σιγουρος (παροτι δεν εχω ασχοληθει ακομα) πως σε αυτη την κατηγορια εισαγεται κατα προφανη τροπο και το καινουργιο zelda. Μιλαω για το επιπεδο διαδραστικοτητας.
Τι ειναι αυτο ωστοσο που κατα την προσωπικη μου αποψη κανει το Witcher 3. Παρουσιαζει αυτον τον ανοιχτο κοσμο με τον πληρεστερο δυνατο τροπο. Απο τις πρωτες ωρες βαζει τον παικτη να καταλαβει οτι σε αυτον εδω τον κοσμο θα χαθει, ειναι ο κοσμος που περιγραφουν τα βιβλια και αυτην την φορα ειναι ολοζωντανος και εκει για να τον εξερευνησεις. Οι περιοχες εχουν ρεαλιστικο scale, καθε γωνια εχει lore και γενικα ειναι λες και βρισκεσαι πραγματικα μεσα σε αυτο που περιγραφουν τα βιβλια. Μπορει να μην ακουγεται σαφες, αλλα αυτο που εννοω ειναι οτι τα προηγουμενα παιχνιδια παρουσιαζαν μια περιπετεια που εξελισσοταν στον κοσμο των βιβλιων ή καλυτερα σε μια προσπαθεια αναπαραστασης του, το witcher 3 παρουσιαζει τον κοσμο των βιβλιων. Ολα τα προηγουμενα παιχνιδια αντιστοιχης λογικης προσπαθουν να κανουν κατι αντιστοιχο με αυτο που κανει το W3, το W3 δεν το προσπαθει αλλα το κανει. Υπο αυτη την εννοια αποτελει οντως οροσημο για τα παιχνιδια του ειδους και ειλικρινα δεν ξερω κατα ποσο κανεις θα μπορεσει να γυρισει σε οτιδηποτε ''λιγοτερο'' (βλεπε bethesda ή συγχρονα bioware games) μετα απο τον τιτλο της CD Projekt. Απο κει και περα το μεγαλυτερο πλεονεκτημα του παιχνιδιου ειναι κατι μια εννοια και μειονεκτημα. Ο κοσμος ειναι τοσο πληρης και τεραστιος που μπορει να αποτρεψει πολλους παικτες να ασχοληθουν λογω αυτου του μεγεθους. Κατα την προσωπικη μου αποψη ισως ο παικτης να πρεπει να κλεισει τελειως το hud και να ακολουθησει τον δρομο που εκεινος πιστευει χωρις να κυνηγαει τα απειρα ερωτηματικα στο χαρτη. Αν καποιος καταλαβει οτι αυτα τα πραγματα βρισκονται εκει για πληροτητα και οχι για εξαναγκασμο, θα περασει τις πρωτες δυσκολες ωρες του παιχνιδιου, θα ξεπερασει το σοκ του μεγεθους του υλικου και θα αρχισει πραγματικα να χανεται μεσα στο παιχνιδι.
Στα υπολοιπα, το κειμενο, το lore, τα side quests , οπως ηταν αναμενομενο ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ, τοσο σε επιπεδο διατηρησης του pacing οσο και σε επιπεδο επιλογων που απο τωρα φαινεται οτι θα εχουν επιδραση στα μελλοντικα γεγονοτα του παιχνιδιου (εχω ηδη παρει αποφασεις οι οποιες ειχαν απροσμενη εξελιξη και φαινεται οτι θα επηρεασουν το μελλον). Συμφωνω εδω με τον naked snake που μιλησε για pacing της ιστορια και οντως το side υλικο δενει τελεια με το τη συνολικη ιστορια που θελει να πει ο τιτλος. Ειδικη αναφορα πρεπει να κανει στα hunts που σε βαζουν στη θεση του witcher καθως εχουν ενα στησιμο που ας πουμε στην αρχη μαζευεις στοιχεια, με βαση τα στοιχεια προετοιμαζεσαι, με βαση την προετοιμασια στηνεις διαφορετικα την στρατηγικη σου για καθε τερας (κατι που ενδυναμωνει και το οικοδομημα του στησιματος μαχης). Να σημειωσω βεβαια οτι δεν ειναι καθε side activity αυτης της λογικης, τα point of interest στο χαρτη εχουν και fetch χαρακτηρα γι'αυτο και εγραψα οτι ο παικτης πρεπει να τα αντιμετωπισει οπως εκεινος νομιζει. Παρολα αυτα σε καθε activity εχει γινει οντως προσπαθεια να ειναι δεμενη με καποιου ειδους story υλικο προκειμενου, παροτι εχουμε open world game, το pacing της αφηγησης να μην σπαει.
Τελος να πω οτι εχω φαει γερο κολλημα με το Gwent. Σαν να μην εφταναν ολα αυτα, η εταιρια εχει βαλει ως mini game ενα πληρες και ολοκληρωμενο card game, το οποιο ειναι απιστευτα διασκεδαστικο και εχει εξαιρετικο βαθος. Θα μπορουσε να ειναι πραγματικο παιχνιδι τυπου DnD (δεν ξερω αν το εχουν ηδη κυκλοφρησει κιολας

Αυτα προς το παρον και θα υπαρξει συνεχεια. Οπως και να εχει, δεν ξερω πως ακουγονται αυτα που γραφω ομως η αποψη μου ειναι οτι προκειται για παιχνιδι που καθε gamer πρεπει να βιωσει διοτι παροτι δεν ξεφευγει δομικα, καταφερνει να ξεφυγει εν τελει ως συνολο διοτι κανει πραξη κατι που ολα τα προηγουμενα παιχνιδια του ειδους προσπαθουσαν τοσα χρονια να καταφερουν (και βλεποντας το W3 καταλαβαινεις οτι εμειναν στην προσπαθεια).
Comment