Έχουμε threads για τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς, όμως δεν βρήκα γι' αυτό, επομένως έφτιαξα ένα. Είχα γράψει ένα κατεβατό μια μέρα πριν πέσει το φόρουμ και δεν πρόλαβα να το αναρτήσω, όμως το είχα αποθηκευμένο στον σκληρό μου δίσκο. Η γενική αίσθηση που μου άφησε το παιχνίδι ήταν καλή, όμως τώρα που ξαναδιαβάζω το άρθρο, θυμάμαι πόσο πολύ με παίδεψε ο τίτλος, και πόσο ευτυχώς καλυτέρευσε από το Uncharted 2 και μετά.
Ακολουθεί κείμενο ~1,5 έτους λοιπόν, αφιερωμένο στον Altair που θα το εκτιμήσει όπως πρέπει :p
Τι να πω γι αυτόν τον τίτλο; Πώς να ξεκινήσω; Νομίζω πως είμαι στη φάση που έχω φάει μία από τις μεγαλύτερες σφαλιάρες μέχρι στιγμής σε βιντεοπαιχνίδι και προσπαθώ να χωνέψω το αποτέλεσμα. Χωρίς να έχω παίξει κανένα παιχνίδι της σειράς, μου είχαν καταγραφεί κάποιες ενδεικτικές εντυπώσεις από όσα άκουγα και διάβαζα. Αν μου ζήταγαν να πω τι γνωρίζω για τα Uncharted, θα ήταν η χολιγουντιανή ατμόσφαιρα, τα φοβερά γραφικά, κυνηγοί θησαυρών, ωραία υπόθεση, συνδυασμός Tomb Raider & Ιντιάνα Τζόουνς, κλπ. Γενικά, μία από τις ναυαρχίδες του PS3 που σαρώνει τις βαθμολογίες με κάθε τίτλο και συνεχίζει ακάθεκτη στο PS4.
Όλα αυτά πλαισιώνονται από shooting 3ου προσώπου. Δεν είναι και το αγαπημένο μου είδος, βασικά είναι ένα από αυτά που απεχθάνομαι περισσότερο. Όμως σε τέτοια παιχνίδια, κάνω ένα βήμα πίσω και το ανέχομαι, χάριν της γενικότερης εμπειρίας. Στο Resident Evil 4 για παράδειγμα, δεν σκάμπαζα μία, όμως το παιχνίδι με αντάμειψε και με το παραπάνω.
Τέλος πάντων, στο θέμα μας. Τώρα που έχω PS3, είπα να ξεκινήσω όλη τη σειρά από την αρχή για να δω τι έχω χάσει τόσα χρόνια. Βάζω που λέτε το Uncharted: Drakes Fortune και ξεκινάω το παιχνίδι. Όλα κομπλέ, τούμπανα γραφικά για την εποχή του, ωραία υπόθεση, ωραίοι χαρακτήρες, ίντριγκες και πισωμαχαιρώματα με πλαίσιο τον χαμένο θησαυρό του Σερ Φράνσις Ντρέηκ και του Ελ Ντοράντο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Σε κάποια φάση στο 4ο κεφάλαιο, σκάνε και οι πρώτοι κακοί της υπόθεσης, τους οποίους και ξεκινάω να γαζώνω σαν καλός θησαυροκυνηγός που είμαι. Και εκεί είναι η φάση που ξεφεύγει η ισορροπία και το παιχνίδι μετατρέπεται σε ένα ακατάπαυστο shooting που για να δικαιολογήσει τον τίτλο του, έχει και μερικά στοιχεία υπόθεσης, κάτι αμυδρά platforming sections, κλπ. Πλέον, 10 κεφάλαια ύστερα, το μόνο που κάνω είναι να σκοτώνω κακούς τον έναν μετά τον άλλον. Το παιχνίδι έχει μετατραπεί από μία γενικότερη εμπειρία, σε ένα καθαρό shooting. Εδώ και 10 κεφάλαια, έχω βαρεθεί να κάνω τα ίδια και τα ίδια, μόνο και μόνο για να ανταμειφθώ με ολίγα λεπτά υπόθεσης και μετά ξανά φτου κι απ’ την αρχή.
Δεν είμαι ειδικός σε τέτοια παιχνίδια, βασικά τείνω περισσότερο προς total n00b, όμως όταν βάζω το παιχνίδι στο easy και συνεχίζω να ψοφάω ανηλεώς, νομίζω πως κάτι πάει πολύ στραβά. Έχω βαρεθεί να σκοτώνω κόσμο, μιλάμε ο Nate πρέπει να έχει ξεκληρίσει ορδές ολόκληρες. Απορώ πώς χωράει τόσος λαός σε ένα μικρό νησί. Μου αρέσει που το παιχνίδι σου δίνει και επιλογές για combo. Ανάθεμα κι αν έχω καταφέρει να χρησιμοποιήσω combo 5 φορές, μιας και όποτε πάω δίπλα σε κάποιον τύπο, με σκοτώνει αμέσως. Η μοναδική περίπτωση να το χρησιμοποιήσω, είναι όταν υπάρχει μόνο ένας αντίπαλος, πράγμα ακατόρθωτο μιας και το παιχνίδι στους στέλνει πέντε πέντε.
Στην αρχή ειδικά, πέθαινα για πλάκα. Σκότωνα τα πάντα στο δωμάτιο, όμως και πάλι κατέληγα νεκρός. Τότε ήταν που κατάλαβα πως με το που τελειώσεις το πρώτο κύμα εχθρών, σκάει κυριολεκτικά από το πουθενά και δεύτερο, πιθανόν και τρίτο, από διαφορετικές μεριές, με διαφορετικά όπλα. Οκ, είπαμε πως επ’ ουδενί δεν είμαι ειδικός στον τομέα τούτον, όμως το να σκάει νέος κόσμος από το πουθενά σε κλειστό δωμάτιο, νομίζω πως είναι τουλάχιστον αστείο. Η στρατηγική πάει περίπατο δηλαδή. Πολλές φορές, για να τα βγάλω πέρα, πρέπει να ψοφολογήσω αρκετές φορές ώστε να μάθω το μοτίβο των αντιπάλων.
Το παιχνίδι αυτοπροσδιορίζεται ως action-adventure platform shooting με ωραία ιστορία. Πλέον, εγώ βρίσκω τον εαυτό μου να παίζει ένα 80% trial & error shooting, 10% διάλειμμα για platforming και 10% διάλειμμα για υπόθεση. Ίσως να ακούγομαι υπερβολικός, όμως έχω βαρεθεί να σκοτώνω κόσμο, μόνο και μόνο για να συνεχίσω στην επόμενη οθόνη όπου πρέπει να σκοτώσω ακόμα λίγο κόσμο. Από ένα σημείο και ύστερα καταντάει και εντελώς μη ρεαλιστικό. Δεν γίνεται να υπάρχουν τσιράκια σε κάθε μα κάθε μεριά του νησιού. Τη μία στιγμή βλέπεις ένα cut-scene μόνο με τον Nate και την κοπελιά να είναι μόνοι τους, και με το που τελειώνει, ξεκινάει το ακατάπαυστο πιστολίδι στο ίδιο ακριβώς σημείο. Εντάξει, τι να λέμε τώρα…
Όσον αφορά τα όπλα, δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός επειδή δεν έχω ασχοληθεί με παρεμφερείς τίτλους και δεν ξέρω τι άλλες εναλλακτικές υπάρχουν. Όμως, ακόμα κι έτσι, δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός πως τα περισσότερα μου φαίνονται πρακτικά άχρηστα. Το shotgun είναι καλό για κοντινές αποστάσεις, έλα όμως που σε 14 κεφάλαια δεν καταφέρνω να πάω κοντά επειδή με ξεκάνουν με την μία. Δεν το έχω αξιοποιήσει ούτε μία φορά.
Με τα πολυβόλα, μπορεί να γαζώνω ασταμάτητα κάποιον για ένα δευτερόλεπτο και απλά να έχει το ίδιο αποτέλεσμα σαν να έχει φάει απλά 2 σφαίρες. Φαίνεται πως ύστερα από κάθε χτύπημα που δέχονται, μάλλον υπάρχει κάποιος χρόνος όπου είναι άτρωτοι, καθιστώντας το όπλο όχι και την καλύτερη επιλογή. Τα μακρινά και δυνατά όπλα έχουν απελπιστικά λίγες σφαίρες (3 έως 6), επομένως αναγκάζομαι να καταφύγω στο κλασικό πιστολάκι, με το οποίο έχω περάσει και το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού μέχρι στιγμής.
Επιλογή για stealth εννοείται πως δεν υπάρχει. Αν θέλεις να προχωρήσεις, επιβάλλεται να σκοτώσεις τα πάντα στο διάβα σου. Το να προχωρήσεις ανάμεσά τους είναι ακόμα πιο αδιανόητο, μιας και καταλήγεις νεκρός μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Αν θες να δεις την υπόθεση, πρέπει να ξοδεύεις δυσανάλογα περισσότερη ώρα στο να ξεκάνεις κακοποιούς.
Όλα αυτά μέχρι το κεφάλαιο 12, δηλαδή μέχρι τη μέση περίπου του παιχνιδιού. Ευελπιστώ στη συνέχεια να δούμε διαφορετικές εξελίξεις, αλλιώς αν παραμείνει έτσι, θα πάρει ένα αξιοπρεπέστατο 5/10. Το να γράψω αναλυτικά την ιστορία που έχω δει μέχρι στιγμής, θα μου έπαιρνε πολύ λιγότερο χώρο από το κατεβατό που γράφω τώρα. Δεν μπορώ να χωνέψω ότι αυτό το παιχνίδι θεωρείται κλασικό αριστούργημα του PS3. Βέβαια, την εποχή που βγήκε, η κονσόλα έπασχε από τίτλους (μιλάμε για πολύ ξηρασία) και το Uncharted ήταν ένας αποκλειστικός ΑΑΑ τίτλος με μεγάλο στούντιο από πίσω του. Ήταν η εποχή που οι αγοραστές του PS3 διψούσαν για έναν τέτοιο τίτλο, επομένως θέλω να πιστεύω πως γι’ αυτό πολύς κόσμος δεν έδωσε σημασία στα ελαττώματά του. Επειδή δεν υπήρχε καμία εναλλακτική.
Μην ανησυχείτε πάντως, όσο και να απεχθάνομαι το παιχνίδι μέχρι στιγμής, δεν πρόκειται να το παρατήσω στη μέση. Ούτε αυτό, ούτε όλη τη σειρά. Ευελπιστώ το 2 να είναι όντως τόσο καλύτερο όσο λένε.
Το καλό που του θέλω…
Ακολουθεί κείμενο ~1,5 έτους λοιπόν, αφιερωμένο στον Altair που θα το εκτιμήσει όπως πρέπει :p
Τι να πω γι αυτόν τον τίτλο; Πώς να ξεκινήσω; Νομίζω πως είμαι στη φάση που έχω φάει μία από τις μεγαλύτερες σφαλιάρες μέχρι στιγμής σε βιντεοπαιχνίδι και προσπαθώ να χωνέψω το αποτέλεσμα. Χωρίς να έχω παίξει κανένα παιχνίδι της σειράς, μου είχαν καταγραφεί κάποιες ενδεικτικές εντυπώσεις από όσα άκουγα και διάβαζα. Αν μου ζήταγαν να πω τι γνωρίζω για τα Uncharted, θα ήταν η χολιγουντιανή ατμόσφαιρα, τα φοβερά γραφικά, κυνηγοί θησαυρών, ωραία υπόθεση, συνδυασμός Tomb Raider & Ιντιάνα Τζόουνς, κλπ. Γενικά, μία από τις ναυαρχίδες του PS3 που σαρώνει τις βαθμολογίες με κάθε τίτλο και συνεχίζει ακάθεκτη στο PS4.
Όλα αυτά πλαισιώνονται από shooting 3ου προσώπου. Δεν είναι και το αγαπημένο μου είδος, βασικά είναι ένα από αυτά που απεχθάνομαι περισσότερο. Όμως σε τέτοια παιχνίδια, κάνω ένα βήμα πίσω και το ανέχομαι, χάριν της γενικότερης εμπειρίας. Στο Resident Evil 4 για παράδειγμα, δεν σκάμπαζα μία, όμως το παιχνίδι με αντάμειψε και με το παραπάνω.
Τέλος πάντων, στο θέμα μας. Τώρα που έχω PS3, είπα να ξεκινήσω όλη τη σειρά από την αρχή για να δω τι έχω χάσει τόσα χρόνια. Βάζω που λέτε το Uncharted: Drakes Fortune και ξεκινάω το παιχνίδι. Όλα κομπλέ, τούμπανα γραφικά για την εποχή του, ωραία υπόθεση, ωραίοι χαρακτήρες, ίντριγκες και πισωμαχαιρώματα με πλαίσιο τον χαμένο θησαυρό του Σερ Φράνσις Ντρέηκ και του Ελ Ντοράντο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Σε κάποια φάση στο 4ο κεφάλαιο, σκάνε και οι πρώτοι κακοί της υπόθεσης, τους οποίους και ξεκινάω να γαζώνω σαν καλός θησαυροκυνηγός που είμαι. Και εκεί είναι η φάση που ξεφεύγει η ισορροπία και το παιχνίδι μετατρέπεται σε ένα ακατάπαυστο shooting που για να δικαιολογήσει τον τίτλο του, έχει και μερικά στοιχεία υπόθεσης, κάτι αμυδρά platforming sections, κλπ. Πλέον, 10 κεφάλαια ύστερα, το μόνο που κάνω είναι να σκοτώνω κακούς τον έναν μετά τον άλλον. Το παιχνίδι έχει μετατραπεί από μία γενικότερη εμπειρία, σε ένα καθαρό shooting. Εδώ και 10 κεφάλαια, έχω βαρεθεί να κάνω τα ίδια και τα ίδια, μόνο και μόνο για να ανταμειφθώ με ολίγα λεπτά υπόθεσης και μετά ξανά φτου κι απ’ την αρχή.
Δεν είμαι ειδικός σε τέτοια παιχνίδια, βασικά τείνω περισσότερο προς total n00b, όμως όταν βάζω το παιχνίδι στο easy και συνεχίζω να ψοφάω ανηλεώς, νομίζω πως κάτι πάει πολύ στραβά. Έχω βαρεθεί να σκοτώνω κόσμο, μιλάμε ο Nate πρέπει να έχει ξεκληρίσει ορδές ολόκληρες. Απορώ πώς χωράει τόσος λαός σε ένα μικρό νησί. Μου αρέσει που το παιχνίδι σου δίνει και επιλογές για combo. Ανάθεμα κι αν έχω καταφέρει να χρησιμοποιήσω combo 5 φορές, μιας και όποτε πάω δίπλα σε κάποιον τύπο, με σκοτώνει αμέσως. Η μοναδική περίπτωση να το χρησιμοποιήσω, είναι όταν υπάρχει μόνο ένας αντίπαλος, πράγμα ακατόρθωτο μιας και το παιχνίδι στους στέλνει πέντε πέντε.
Στην αρχή ειδικά, πέθαινα για πλάκα. Σκότωνα τα πάντα στο δωμάτιο, όμως και πάλι κατέληγα νεκρός. Τότε ήταν που κατάλαβα πως με το που τελειώσεις το πρώτο κύμα εχθρών, σκάει κυριολεκτικά από το πουθενά και δεύτερο, πιθανόν και τρίτο, από διαφορετικές μεριές, με διαφορετικά όπλα. Οκ, είπαμε πως επ’ ουδενί δεν είμαι ειδικός στον τομέα τούτον, όμως το να σκάει νέος κόσμος από το πουθενά σε κλειστό δωμάτιο, νομίζω πως είναι τουλάχιστον αστείο. Η στρατηγική πάει περίπατο δηλαδή. Πολλές φορές, για να τα βγάλω πέρα, πρέπει να ψοφολογήσω αρκετές φορές ώστε να μάθω το μοτίβο των αντιπάλων.
Το παιχνίδι αυτοπροσδιορίζεται ως action-adventure platform shooting με ωραία ιστορία. Πλέον, εγώ βρίσκω τον εαυτό μου να παίζει ένα 80% trial & error shooting, 10% διάλειμμα για platforming και 10% διάλειμμα για υπόθεση. Ίσως να ακούγομαι υπερβολικός, όμως έχω βαρεθεί να σκοτώνω κόσμο, μόνο και μόνο για να συνεχίσω στην επόμενη οθόνη όπου πρέπει να σκοτώσω ακόμα λίγο κόσμο. Από ένα σημείο και ύστερα καταντάει και εντελώς μη ρεαλιστικό. Δεν γίνεται να υπάρχουν τσιράκια σε κάθε μα κάθε μεριά του νησιού. Τη μία στιγμή βλέπεις ένα cut-scene μόνο με τον Nate και την κοπελιά να είναι μόνοι τους, και με το που τελειώνει, ξεκινάει το ακατάπαυστο πιστολίδι στο ίδιο ακριβώς σημείο. Εντάξει, τι να λέμε τώρα…
Όσον αφορά τα όπλα, δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός επειδή δεν έχω ασχοληθεί με παρεμφερείς τίτλους και δεν ξέρω τι άλλες εναλλακτικές υπάρχουν. Όμως, ακόμα κι έτσι, δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός πως τα περισσότερα μου φαίνονται πρακτικά άχρηστα. Το shotgun είναι καλό για κοντινές αποστάσεις, έλα όμως που σε 14 κεφάλαια δεν καταφέρνω να πάω κοντά επειδή με ξεκάνουν με την μία. Δεν το έχω αξιοποιήσει ούτε μία φορά.
Με τα πολυβόλα, μπορεί να γαζώνω ασταμάτητα κάποιον για ένα δευτερόλεπτο και απλά να έχει το ίδιο αποτέλεσμα σαν να έχει φάει απλά 2 σφαίρες. Φαίνεται πως ύστερα από κάθε χτύπημα που δέχονται, μάλλον υπάρχει κάποιος χρόνος όπου είναι άτρωτοι, καθιστώντας το όπλο όχι και την καλύτερη επιλογή. Τα μακρινά και δυνατά όπλα έχουν απελπιστικά λίγες σφαίρες (3 έως 6), επομένως αναγκάζομαι να καταφύγω στο κλασικό πιστολάκι, με το οποίο έχω περάσει και το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού μέχρι στιγμής.
Επιλογή για stealth εννοείται πως δεν υπάρχει. Αν θέλεις να προχωρήσεις, επιβάλλεται να σκοτώσεις τα πάντα στο διάβα σου. Το να προχωρήσεις ανάμεσά τους είναι ακόμα πιο αδιανόητο, μιας και καταλήγεις νεκρός μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Αν θες να δεις την υπόθεση, πρέπει να ξοδεύεις δυσανάλογα περισσότερη ώρα στο να ξεκάνεις κακοποιούς.
Όλα αυτά μέχρι το κεφάλαιο 12, δηλαδή μέχρι τη μέση περίπου του παιχνιδιού. Ευελπιστώ στη συνέχεια να δούμε διαφορετικές εξελίξεις, αλλιώς αν παραμείνει έτσι, θα πάρει ένα αξιοπρεπέστατο 5/10. Το να γράψω αναλυτικά την ιστορία που έχω δει μέχρι στιγμής, θα μου έπαιρνε πολύ λιγότερο χώρο από το κατεβατό που γράφω τώρα. Δεν μπορώ να χωνέψω ότι αυτό το παιχνίδι θεωρείται κλασικό αριστούργημα του PS3. Βέβαια, την εποχή που βγήκε, η κονσόλα έπασχε από τίτλους (μιλάμε για πολύ ξηρασία) και το Uncharted ήταν ένας αποκλειστικός ΑΑΑ τίτλος με μεγάλο στούντιο από πίσω του. Ήταν η εποχή που οι αγοραστές του PS3 διψούσαν για έναν τέτοιο τίτλο, επομένως θέλω να πιστεύω πως γι’ αυτό πολύς κόσμος δεν έδωσε σημασία στα ελαττώματά του. Επειδή δεν υπήρχε καμία εναλλακτική.
Μην ανησυχείτε πάντως, όσο και να απεχθάνομαι το παιχνίδι μέχρι στιγμής, δεν πρόκειται να το παρατήσω στη μέση. Ούτε αυτό, ούτε όλη τη σειρά. Ευελπιστώ το 2 να είναι όντως τόσο καλύτερο όσο λένε.
Το καλό που του θέλω…
Comment