23. The Witness (PC)
Jonathan Blow. 2008. Braid. XBLA. Χαμος στο Gamers-Odyssey οταν δειλα δειλα μπηκε στο λεξιλογιο μας η λεξη indie game. Fast forward στο 2016 και ο κυριος Blow επανερχεται με κατι αρκετα διαφορετικο και παροτι το oλο concept θεωρητικα δεν ηταν του στιλ μου (ελεω των οποιων παραλληλισμων με Myst / Riven κτλ γινονταν πριν βγει το Witness), ηξερα πως επρεπε να το δω αφενος για να καταλαβω προς τι το hype και αφετερου για τι εφτιαξε ο δημιουργος του (αγαπημενου) Braid.
Παροτι ηξερα τι gameplay εχει ο τιτλος, τιποτα δε θα μπορουσε να με προϊδεασει για την ποιοτητα και την ποσοτητα που εμπεριεχει. Στην ουσια κατα την εξερευνηση του νησιου, ο παικτης καλειται να λυσει διαφορα σετ (πολλων) γριφων που απαιτουν καποιο maze navigation το οποιο μπορεις να κανεις μονο αν κατανοησεις τη γλωσσα της καθε θεματικης ενοτητας.
Ο τροπος με τον οποιο το παιχνιδι σου μαθαινει τους μηχανισμους του ειναι εντυπωσιακος. Στην αρχη περιοριζεσαι μεχρι να μαθεις την πολυ βασικη «γλωσσα» της πρωτης ενοτητας και μετα απο αυτο σχεδον ολο το παιχνιδι ανοιγεται μπροστα σου. Αμεσως μετα το παιχνιδι σου μαθαινει πως καποιους γριφους απλα δε μπορεις να τους λυσεις γιατι δεν εισαι ετοιμος ακομα. Οταν αποκτησεις την απαιτουμενη γνωση απο καποια γωνια του νησιου, γυρνας σε σημεια που εβλεπες πριν και τα παντα ξαφνικα βγαζουν νοημα. Πολλες ενοτητες λοιπον απαιτουν και γνωστη απο προηγουμενα μερη και λιγο λιγο καταφερνεις να ενωσεις ολα τα κομματια του παζλ, κατι που σου δινει μια απιστευτη ικανοποιηση.
Γενικα η ολη εκμαθηση της λογικης του παιχνιδιου ειναι μοναδικη και αρτια μελετημενη και μονο και μονο γι’ αυτο αξιζουν πολλα μπραβο στον Blow. Εντυπωση μου προκαλεσε και το βαθος των μηχανισμων/gameplay elements απο μερος σε μερος. Η ποικιλια ηταν τεραστια και σε καποια μερη η φανταζια ενιωθα πως οργιαζε. Μου φανηκε θυμαμαι αρκετα συνθετο το να μπορει να στησει καποιος ενα παιχνιδι με τετοιο βαθος και τετοια ποικιλια, αλλα και παραλληλα με τετοια συνοχη μεταξυ των διαφορων θεματικων ενοτητων του.
Ο κοσμος του επισης αν και φαινεται διακοσμητικος, εχει το λογο υπαρξης του και επισης εχει και πολλα μυστικα, οποτε υπαρχει ακομα περισσοτερο υλικο για οποιον θελει να ξεκοκκαλισει καθε γωνια του νησιου.
Η δυσκολια για τα μετρα μου απο ενα σημειο και μετα ξεφυγε, αλλα δε νομιζω πως εχω και τρελη υπομονη για τετοια παιχνιδια. Οπως και να χει ηθελα να ζησω την εμπειρια ως το τελος, γιατι με ιντριγκαρε αρκετα το βαθος του παιχνιδιου και δε ντρεπομαι να πω πως σε αρκετα σημεια χρειαστηκα walkthrough, αλλα εστω και ετσι ηταν μια απολαυστικη μεν, κουραστικη δε εμπειρια (οσο να ναι με τοσα challenges το μυαλο δε χαλαρωνει με τιποτα).
Το παιχνιδι πιστευω πως δεν ταιριαζει σε πολυ κοσμο, αλλα περαν αυτου καθε gamer που σεβεται τον εαυτο του θα μπορεσει τουλαχιστον να αναγνωρισει την αξια και την ποιοτητα του Witness. Ειναι ενα παρα πολυ φιλοδοξο εγχειρημα και νομιζω πως το τελικο αποτελεσμα ξεπερασε τις οποιες προσδοκιες θα μπορουσε να ειχε καποιος που η γνωση του σταματουσε στο τι εστι witness στα χαρτια.
TL;DR Υποδειγματικη εκμαθηση πολλων διαφορετικων μηχανισμων που στο συνολο τους δημιουργουν μια γλωσσα η οποια ειναι και το μονο εφοδιο που εχει ο παικτης για να φτασει στο τελος του παιχνιδιου. Ολοι αυτοι οι μηχανισμοι δενουν πολυ καλα μεταξυ τους για να δωσουν ενα πολυ ιδιαιτερο τελικο αποτελεσμα.
Α tier
Jonathan Blow. 2008. Braid. XBLA. Χαμος στο Gamers-Odyssey οταν δειλα δειλα μπηκε στο λεξιλογιο μας η λεξη indie game. Fast forward στο 2016 και ο κυριος Blow επανερχεται με κατι αρκετα διαφορετικο και παροτι το oλο concept θεωρητικα δεν ηταν του στιλ μου (ελεω των οποιων παραλληλισμων με Myst / Riven κτλ γινονταν πριν βγει το Witness), ηξερα πως επρεπε να το δω αφενος για να καταλαβω προς τι το hype και αφετερου για τι εφτιαξε ο δημιουργος του (αγαπημενου) Braid.
Παροτι ηξερα τι gameplay εχει ο τιτλος, τιποτα δε θα μπορουσε να με προϊδεασει για την ποιοτητα και την ποσοτητα που εμπεριεχει. Στην ουσια κατα την εξερευνηση του νησιου, ο παικτης καλειται να λυσει διαφορα σετ (πολλων) γριφων που απαιτουν καποιο maze navigation το οποιο μπορεις να κανεις μονο αν κατανοησεις τη γλωσσα της καθε θεματικης ενοτητας.
Ο τροπος με τον οποιο το παιχνιδι σου μαθαινει τους μηχανισμους του ειναι εντυπωσιακος. Στην αρχη περιοριζεσαι μεχρι να μαθεις την πολυ βασικη «γλωσσα» της πρωτης ενοτητας και μετα απο αυτο σχεδον ολο το παιχνιδι ανοιγεται μπροστα σου. Αμεσως μετα το παιχνιδι σου μαθαινει πως καποιους γριφους απλα δε μπορεις να τους λυσεις γιατι δεν εισαι ετοιμος ακομα. Οταν αποκτησεις την απαιτουμενη γνωση απο καποια γωνια του νησιου, γυρνας σε σημεια που εβλεπες πριν και τα παντα ξαφνικα βγαζουν νοημα. Πολλες ενοτητες λοιπον απαιτουν και γνωστη απο προηγουμενα μερη και λιγο λιγο καταφερνεις να ενωσεις ολα τα κομματια του παζλ, κατι που σου δινει μια απιστευτη ικανοποιηση.
Γενικα η ολη εκμαθηση της λογικης του παιχνιδιου ειναι μοναδικη και αρτια μελετημενη και μονο και μονο γι’ αυτο αξιζουν πολλα μπραβο στον Blow. Εντυπωση μου προκαλεσε και το βαθος των μηχανισμων/gameplay elements απο μερος σε μερος. Η ποικιλια ηταν τεραστια και σε καποια μερη η φανταζια ενιωθα πως οργιαζε. Μου φανηκε θυμαμαι αρκετα συνθετο το να μπορει να στησει καποιος ενα παιχνιδι με τετοιο βαθος και τετοια ποικιλια, αλλα και παραλληλα με τετοια συνοχη μεταξυ των διαφορων θεματικων ενοτητων του.
Ο κοσμος του επισης αν και φαινεται διακοσμητικος, εχει το λογο υπαρξης του και επισης εχει και πολλα μυστικα, οποτε υπαρχει ακομα περισσοτερο υλικο για οποιον θελει να ξεκοκκαλισει καθε γωνια του νησιου.
Η δυσκολια για τα μετρα μου απο ενα σημειο και μετα ξεφυγε, αλλα δε νομιζω πως εχω και τρελη υπομονη για τετοια παιχνιδια. Οπως και να χει ηθελα να ζησω την εμπειρια ως το τελος, γιατι με ιντριγκαρε αρκετα το βαθος του παιχνιδιου και δε ντρεπομαι να πω πως σε αρκετα σημεια χρειαστηκα walkthrough, αλλα εστω και ετσι ηταν μια απολαυστικη μεν, κουραστικη δε εμπειρια (οσο να ναι με τοσα challenges το μυαλο δε χαλαρωνει με τιποτα).
Το παιχνιδι πιστευω πως δεν ταιριαζει σε πολυ κοσμο, αλλα περαν αυτου καθε gamer που σεβεται τον εαυτο του θα μπορεσει τουλαχιστον να αναγνωρισει την αξια και την ποιοτητα του Witness. Ειναι ενα παρα πολυ φιλοδοξο εγχειρημα και νομιζω πως το τελικο αποτελεσμα ξεπερασε τις οποιες προσδοκιες θα μπορουσε να ειχε καποιος που η γνωση του σταματουσε στο τι εστι witness στα χαρτια.
TL;DR Υποδειγματικη εκμαθηση πολλων διαφορετικων μηχανισμων που στο συνολο τους δημιουργουν μια γλωσσα η οποια ειναι και το μονο εφοδιο που εχει ο παικτης για να φτασει στο τελος του παιχνιδιου. Ολοι αυτοι οι μηχανισμοι δενουν πολυ καλα μεταξυ τους για να δωσουν ενα πολυ ιδιαιτερο τελικο αποτελεσμα.
Α tier
Comment