Καλησπέρα σε όλη την παρέα.
Εδώ και καιρό είχα σκοπό να ανοίξω ένα τέτοιο topic. Το concept είναι απλό. Ονομάζουμε (και επειχηρηματολογούμε γι'αυτό) εώς 3 games/franchises που παρά την μεγάλη εμπορική τους επιτυχία δεν εκτιμήσαμε ποτέ(ΟΚ, αν κάποιος έχει περισσότερα, για την οικονομία της συζήτησης "ορίζω" 3).
Φυσικά και προς αποφυγήν παρεξηγήσεων λέγοντας 'επειχηρηματολογούμε' εννοείται ότι οι λόγοι μπορεί να είναι απο ultra technical εώς εντελώς αστείοι και προσωπικά κολλήματα. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί ο/οι τίτλος/οι να είναι πετυχημένος/οι και με κοινό.
Ξεκινάω εγώ αιρετικότατα και προκλητικότατα :
1) Final Fantasy Series:
Sorry μάγκες,απλά δεν. Ποτέ δεν μπόρεσα να συμπαθήσω το turn based combat system (ξέρω ότι δεν είναι σε όλα τα Installments της σειράς), και η γενικότερη αισθητική του τίτλου μου έβγαζε πάντα μια teenage ποζεροαφέλεια που με απωθούσε να ασχοληθώ ενεργά. Έχω ολοκληρώσει μονάχα 2 τίτλους της σειράς το Dirge Of Cerberus (meh) και το ομολογουμένως καλό Crisis Core. Το δε FF7, το παιχνίδι που πιστεύω είχε ίσως το μεγαλύτερο impact ever στην ελληνική gaming community, ειλικρινά δεν κατάφερα ποτέ να συμφιλιωθώ μαζί του για περισσότερο απο 10 λεπτά ούτε σαν video στο youtube!
2) Tomb Raider :
It's time for sexism. Αλλά ποσώς με ενδιαφέρει. Μου είναι αδύνατον να ασχοληθώ με video game όπου ο πρωταγωνιστής είναι γυναίκα. Και δεν είναι θέμα διάκρισης, αλλά ταύτισης. Απο πάρα πολύ νωρίς άλλωστε, τα μόνα παιχνίδια που μπορούσα να ασχοληθώ με ελαφρά την καρδία χωρίς να δίνω ιδιαίτερη σημασία στο περιεχόμενο τους, ήτανε τα fighting games και οι αθλητικοί τίτλοι και σαν παιδί τα διάφορα Platforms. Οτιδήποτε σε action/adv/rpg κυκλοφορούσε, θα έπρεπε με κάποιον τρόπο να με βάλει στην θέση του πρωταγωνιστή και να μπορώ να "αφομοιώσω" την ταυτότητα ή καλύτερα τον ρόλο του στο σύμπαν που διαδραματίζεται το εκάστοτε γεγονός. Και για να γίνει αυτό δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας macho man επι της οθόνης (άλλωστε νιώθω πολύ πιο κοντά σε γήινους χαρακτήρες τύπου Harry Mason παρα σε ατσαλάκωτους γαμίκουλες) αλλά μου είναι απείρως ευκολότερο να συνδεθώ με τις αδυναμίες (και όχι με τις δυνάμεις απαραίτητα) ενός άρρενος. Δεν προσπαθώ να αποδείξω τίποτα εδώ, ούτε προσπαθώ να δώσω μια ακαδημαϊκού τύπου νότα στις επεξηγήσεις μου. Είναι προσωπικό μου κόλλημα που παραμένει (όχι ΤΟΣΟ δυνατό πλέον) μέχρι και σήμερα. Επίσης στα πιο gaming aspects του Tomb Raider, μου φαινότανε πάντα γελοία αυτή η moon gravity λογική που έκανε την Lara να πηδάει με ένα σάλτο στο ταβάνι, και τα tank controls (στρίψε γαμώ τη πουτάνα σου) παρότι δεν μου ήτανε άγνωστα ως gamer, ένιωθα ότι ερχόντουσαν σε πολύ πιο έντονη αντιπαράθεση με την ροή του παιχνιδιού σε σχέση π.χ. με τα Resident Evil.
3) Fallout Series :
Το όλο post apocalyptic concept. Δεν μου έκανε ποτέ κλικ. Γενικά τα post apocalyptic μου δημιουργούν μια αποστροφή, κυρίως αυτά που διαδραματίζονται σε φουτουριστικούς κόσμους. Το δε fallout 4, αποτελεί για μένα την επιτομή του όσα με κάνουν να με απωθεί η συγκεκριμένη σειρά. Υποδέεστερο της γενιάς οπτικά, και σε επίπεδο αισθητικής θεωρώ ότι παραέχει "στρογγυλεμένες" τις γωνίες του αφήνοντας μου μια κάπως καρτουνίστικη γεύση στο τέλος. Επιπλέον σιχαίνομαι μετα βδελυγμίας την όλη modern warfare προσέγγιση στον οπλισμό και gadgetry (συγχωρέστε με αν κάνω λάθος εδώ και υπάρχει και old school οπλισμός στην σειρά, δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα). Αν το όπλο δεν βρωμάει πυρίτιδα απο τα 200 χλμ. και δεν ακούς τα κλείστρα να οπλίζουν σαν μεντεσέδες απο πόρτα υποβρυχίου απλά δεν μου κάνεις φίλε.
Αυτά απο εμένα. Ξέρω ότι είναι αφορμή για εχθροπραξίες και web αφορισμούς τα όσα έγραψα, αλλά σκοπός είναι πρωτίστως να το διασκεδάσουμε. Είπαμε, οι λόγοι μπορούν να είναι εντελώς υποκειμενικοί/προσωπικά γούστα κλπ.
Εδώ και καιρό είχα σκοπό να ανοίξω ένα τέτοιο topic. Το concept είναι απλό. Ονομάζουμε (και επειχηρηματολογούμε γι'αυτό) εώς 3 games/franchises που παρά την μεγάλη εμπορική τους επιτυχία δεν εκτιμήσαμε ποτέ(ΟΚ, αν κάποιος έχει περισσότερα, για την οικονομία της συζήτησης "ορίζω" 3).
Φυσικά και προς αποφυγήν παρεξηγήσεων λέγοντας 'επειχηρηματολογούμε' εννοείται ότι οι λόγοι μπορεί να είναι απο ultra technical εώς εντελώς αστείοι και προσωπικά κολλήματα. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί ο/οι τίτλος/οι να είναι πετυχημένος/οι και με κοινό.
Ξεκινάω εγώ αιρετικότατα και προκλητικότατα :
1) Final Fantasy Series:
Sorry μάγκες,απλά δεν. Ποτέ δεν μπόρεσα να συμπαθήσω το turn based combat system (ξέρω ότι δεν είναι σε όλα τα Installments της σειράς), και η γενικότερη αισθητική του τίτλου μου έβγαζε πάντα μια teenage ποζεροαφέλεια που με απωθούσε να ασχοληθώ ενεργά. Έχω ολοκληρώσει μονάχα 2 τίτλους της σειράς το Dirge Of Cerberus (meh) και το ομολογουμένως καλό Crisis Core. Το δε FF7, το παιχνίδι που πιστεύω είχε ίσως το μεγαλύτερο impact ever στην ελληνική gaming community, ειλικρινά δεν κατάφερα ποτέ να συμφιλιωθώ μαζί του για περισσότερο απο 10 λεπτά ούτε σαν video στο youtube!
2) Tomb Raider :
It's time for sexism. Αλλά ποσώς με ενδιαφέρει. Μου είναι αδύνατον να ασχοληθώ με video game όπου ο πρωταγωνιστής είναι γυναίκα. Και δεν είναι θέμα διάκρισης, αλλά ταύτισης. Απο πάρα πολύ νωρίς άλλωστε, τα μόνα παιχνίδια που μπορούσα να ασχοληθώ με ελαφρά την καρδία χωρίς να δίνω ιδιαίτερη σημασία στο περιεχόμενο τους, ήτανε τα fighting games και οι αθλητικοί τίτλοι και σαν παιδί τα διάφορα Platforms. Οτιδήποτε σε action/adv/rpg κυκλοφορούσε, θα έπρεπε με κάποιον τρόπο να με βάλει στην θέση του πρωταγωνιστή και να μπορώ να "αφομοιώσω" την ταυτότητα ή καλύτερα τον ρόλο του στο σύμπαν που διαδραματίζεται το εκάστοτε γεγονός. Και για να γίνει αυτό δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας macho man επι της οθόνης (άλλωστε νιώθω πολύ πιο κοντά σε γήινους χαρακτήρες τύπου Harry Mason παρα σε ατσαλάκωτους γαμίκουλες) αλλά μου είναι απείρως ευκολότερο να συνδεθώ με τις αδυναμίες (και όχι με τις δυνάμεις απαραίτητα) ενός άρρενος. Δεν προσπαθώ να αποδείξω τίποτα εδώ, ούτε προσπαθώ να δώσω μια ακαδημαϊκού τύπου νότα στις επεξηγήσεις μου. Είναι προσωπικό μου κόλλημα που παραμένει (όχι ΤΟΣΟ δυνατό πλέον) μέχρι και σήμερα. Επίσης στα πιο gaming aspects του Tomb Raider, μου φαινότανε πάντα γελοία αυτή η moon gravity λογική που έκανε την Lara να πηδάει με ένα σάλτο στο ταβάνι, και τα tank controls (στρίψε γαμώ τη πουτάνα σου) παρότι δεν μου ήτανε άγνωστα ως gamer, ένιωθα ότι ερχόντουσαν σε πολύ πιο έντονη αντιπαράθεση με την ροή του παιχνιδιού σε σχέση π.χ. με τα Resident Evil.
3) Fallout Series :
Το όλο post apocalyptic concept. Δεν μου έκανε ποτέ κλικ. Γενικά τα post apocalyptic μου δημιουργούν μια αποστροφή, κυρίως αυτά που διαδραματίζονται σε φουτουριστικούς κόσμους. Το δε fallout 4, αποτελεί για μένα την επιτομή του όσα με κάνουν να με απωθεί η συγκεκριμένη σειρά. Υποδέεστερο της γενιάς οπτικά, και σε επίπεδο αισθητικής θεωρώ ότι παραέχει "στρογγυλεμένες" τις γωνίες του αφήνοντας μου μια κάπως καρτουνίστικη γεύση στο τέλος. Επιπλέον σιχαίνομαι μετα βδελυγμίας την όλη modern warfare προσέγγιση στον οπλισμό και gadgetry (συγχωρέστε με αν κάνω λάθος εδώ και υπάρχει και old school οπλισμός στην σειρά, δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα). Αν το όπλο δεν βρωμάει πυρίτιδα απο τα 200 χλμ. και δεν ακούς τα κλείστρα να οπλίζουν σαν μεντεσέδες απο πόρτα υποβρυχίου απλά δεν μου κάνεις φίλε.
Αυτά απο εμένα. Ξέρω ότι είναι αφορμή για εχθροπραξίες και web αφορισμούς τα όσα έγραψα, αλλά σκοπός είναι πρωτίστως να το διασκεδάσουμε. Είπαμε, οι λόγοι μπορούν να είναι εντελώς υποκειμενικοί/προσωπικά γούστα κλπ.
Comment