Welcome to Gamers Odyssey forums where we talk about gaming, mostly in Greek language. If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
During their recent gamer’s day event, Konami revealed that a new Silent Hill for “next generation” consoles is currently in development.
A trailer was shown where a man stumbles down a foggy street before being attacked by a large creature. There it ended, with the words “The Silence Ends at E3″ showing up on screen.
Guess we’ll have to wait until E3 to see what they’ve got in store for the Silent Hill franchise. As you may know, their first “next generation” game, Silent Hill: Homecoming, wasn’t all that great. Maybe this time, it will be.
Δεν έχουν περάσει παρά μόνο μερικές εβδομάδες από τότε που έγινε γνωστό ένα "σκάνδαλο", το οποίο ήθελε υψηλόβαθμα στελέχη της Infinity Ward να συνομιλούν με την Electronic Arts και, ως συνέπεια, να απολύονται από την Activision. Σήμερα, η ΕΑ ανακοινώνει επισήμως ότι τα στελέχη αυτά της Infinity -πρακτικά- ενσωματώνονται πλέον στο δυναμικό της. Για την ακρίβεια, οι Jason West και Vince Zambella δημιουργούν ένα νέο στούντιο ανάπτυξης, το οποίο ονομάζεται Respawn Entertainment και σε αυτή τη φάση βρίσκονται σε αναζήτηση κορυφαίων επαγγελματιών για τη δημιουργία και στελέχωση της ομάδας τους.
H Respawn Entertainment φαντάζει μεν "ανεξάρτητη", αλλά την ίδια στιγμή υπέγραψε συμβόλαιο με την ΕΑ για την αποκλειστική διάθεση των παιχνιδιών που θα δημιουργεί αυτή η νέα ομάδα. Αξίζει να τονίσουμε ότι οι δύο ιδρυτές της Respawn Entertainment δεν αποτελούσαν απλά στελέχη της Infinity Ward, αλλά, επί της ουσίας, είναι οι δημιουργοί της σειράς Call of Duty.
Υποτιθεται πως η infinity ward δημιουργηθηκε το 2002 απο τα βασικα στελεχη της ομαδας αναπτυξης του Medal of Honor : Allied Assault ( ισως το μονο πραγματικα αξιολογο moh στο pc ) γιατι δεν αντεχανε αλλο το νταβατζιλικι της ΕΑ ( τους ειχανε πιει το αιμα με τα expansion και τα deadlines φαναζομαι )
Το 2003 συμφωνα με το wiki ( http://en.wikipedia.org/wiki/Infinity_Ward ) την αγορασε η activision, τοσα χρονια περασαν και τωρα εκδοτης τους ειναι παλι η ΕΑ, ε ρε γυρισματα που εχει ο καιρος .....
Παλι καλα που δεν ακουγεται τπτ για αποχωρηση/διαλυση της φφφφανταστικης dice, τα battlefield ειναι ισως η μονη αξιολογη σειρα fps pc που δεν εχει πιασει πατο ακομα ( βλεπε quake 4 , UT3 , wolfenstein ..... )
Lead designers Zied Reike and Steve Fukuda, as well as programmer Rayme Vinson, have left ailing Modern Warfare 2 developer Infinity Ward, according to "sources close to the studio" speaking with Kotaku. Additionally, lead artist Chris Cherubini is confirmed to have left the studio. And yes, folks, this is the second story we've written today about developers exiting the Activision-owned dev house, bringing the number of employee departures since studio co-founders Jason West and Vince Zampella were fired up to nine in total.
As with other developers that left IW recently, little information has been given as to where everyone will end up -- none have been confirmed as moving to West and Zampella's newly formed Respawn Entertainment as of yet. Regardless, if previous reports about low studio morale and unpaid royalties were true, we wouldn't be surprised to see quite a few more IW departures in the near future.
Όχι ZOE μωρέ.
Θέλω Kojima επηρεασμένο από Heavy Rain να βγάλει Snatcher 2.
There are two types of people who will tell you that you cannot change the world:
Those who are afraid to try, and those who are afraid that you will succeed.
PlayStation 2 118.3K
PlayStation 3 313.9K
PSP 119.9K
Xbox 360 338.4K
Wii 557.5K
Nintendo DS 700.8K
GOD OF WAR III* PS3 SONY Mar-10 1.10M
POKEMON SOULSILVER VERSION NDS NINTENDO OF AMERICA Mar-10 1.02M
FINAL FANTASY XIII PS3 SQUARE ENIX Mar-10 828.2K
BATTLEFIELD: BAD COMPANY 2 360 ELECTRONIC ARTS Mar-10 825.5K
POKEMON HEARTGOLD VERSION NDS NINTENDO OF AMERICA Mar-10 761.2K
FINAL FANTASY XIII 360 SQUARE ENIX Mar-10 493.9K
NEW SUPER MARIO BROS. WII WII NINTENDO OF AMERICA Nov-09 457.4K
BATTLEFIELD: BAD COMPANY 2 PS3 ELECTRONIC ARTS Mar-10 451.2K
WII FIT PLUS W/ BALANCE BOARD* WII NINTENDO OF AMERICA Oct-09 429.6K
MLB 10: THE SHOW PS3 SONY Mar-10 349.2K
-Πωπω το PSP πουλησε οριακα πιο πανω απο το PS2.
-Τα Pokemon απ'την αλλη αν συνυπολογιστουν ειναι πρωτα με διαφορα.
Το XIII πουλάει και στο 360...δεν το περίμενα. Επίσης παρ' όλη την υπεροχή του από το GOWIII, το PS3 παραμένει (ελάχιστα) πίσω από το 360.
Καλά, το DS δεν το συζητάμε, έχει ξεφύγει, ειδικά με το XL. Είδα το XL τις προάλλες και είναι ένα λουκούμι. Γενικά δεν τα πάω τα redesigns, ειδικά σε κονσόλες που ήδη έχω, αλλά το XL πώς να μην το αγαπήσεις. Καλύτερη ιδέα δε θα μπορούσαν να σκεφτούν: έδωσαν στη κονσόλα μία νέα πνοή. Ευτυχώς που έβαλαν και τα Pokemon για κυκλοφορία στο DS, που σημαίνει πως έχει ακόμα ένα μέλλον η κονσόλα...
Sure, Sony and Nintendo may be competitors and probably don’t sit at the same table during lunch, but that doesn’t mean they can’t help each other out every once in a while, albeit unknowingly. That’s exactly what went down today when Nintendo was found, once again, in court defending itself against a Texas firm’s exclusive rights to a temporary monopoly of sorts on a particular invention, otherwise known as a patent.
The patent in question, U.S. Patent No. 6,906,700 filed in 2000, was awarded to Anascape Ltd back in 2005 and claims a handheld controller with multiple inputs and tactile feedback. One day back in the summer of 2006, Anascape decided to sue both Nintendo and Microsoft claiming their controllers infringed on a whole slew of patents. While Microsoft opted to settle out of court before the situation escalated, Nintendo stood its ground, lost, was ordered to pay $21 million in damages, and appealed multiple times. Now, you would think that considering the high costs associated with patent lawsuits Nintendo would simply accept defeat and move on. Instead the big N remained defiant until the end and, to much surprise, it actually paid off — thanks to Sony.
As it turns out, Anascapes ‘700 patent is actually a “continuation-in-part” application of an earlier patent filed in 1996 and awarded in 2001, U.S. Patent No. 6,222,525. This means that for the ‘700 patent to be given the effective filed date of patent ‘525 and thus the ability to invalidate any product sold between 1996 and 2000, patent ‘525 has to support patent ‘700. Still with us? Good. Since the court found patent ‘525 nonsupportive of patent ‘700, ‘700 was rendered invalid against products released prior to the date it was filed in the year 2000. But Nintendo’s GameCube, WaveBird and Wii Classic Controllers were released after 2000, so Anascape still won, right? Well, you’re right, kind of.
You see, despite this little setback for Anascape, they would still have a case against Nintendo if it weren’t for Sony, who decided to start selling its original DualShock controller way back in 1998. Now, we’re not math majors, but we’re pretty sure 1998 comes before 2000 on the number line. Because of this the ‘700 patent is effectively invalidated by what we in the legal field like to refer to as “prior art”, causing the court to overturn the earlier rulings and ultimately enabling Nintendo to walk away victorious. Of course, the real winners here are the lawyers, amirite?
In other news, Sony was seen today finishing up a juicy steak dinner while Nintendo picked up the tab.
Sure, Sony and Nintendo may be competitors and probably don’t sit at the same table during lunch, but that doesn’t mean they can’t help each other out every once in a while, albeit unknowingly. That’s exactly what went down today when Nintendo was found, once again, in court defending itself against a Texas firm’s exclusive […]
Εγώ πάντως δεν κατάλαβα τι έγινε εκεί στα δικαστήρια... Έχει κάποιος την χάρη να μου εξηγήσει από που βασίζεται ο όλος ντόρος και πλήρωσε το πρόστιμο η Sony ?
Στο περιπου απ' οτι καταλαβα καποια χειρηστηρια της nintendo εκαναν χρηση πατεντας καποιας αλλης εταιριας η οποια ειχε κατοχυρωθει το 2000 και γι αυτο επρεπε να πληρωσουν προστιμο. Ομως απ'οτι φαινεται τη πατεντα αυτη χρησιμοποιησε και η Sony στο Dual Shock το 1998 κατι που καθιστα την παραπανω πατεντα ακυρη (πατενταρεις κατι που εχει ηδη χρησιμοποιηθει απο αλλη εταιρια; ).
Αρα η κυκλοφορια του Dual Shock το 98 εσωσε τη Nintendo.
...makes perfect sense
Να μιλήσουμε συγκεκριμένα ποια είναι αυτά τα στοιχεία τα οποία πήρε η nintendo???Το dual shock δεν έχει κάτι που δεν είχαν παλαιότερα χειριστήρια της nintendo(το rumble το είχε το rumble pak του 64).
Nintendo I.D.: paixtis 3ds friend code: 2664-2347-7128
Comment