Κείμενο : Scatman
Ημερομηνία Κειμένου : 18/07/10
Ημερομηνία Κυκλοφορίας : 03/03/05 (JP)
Σύστημα : PSP
Developer : Namco
Eισαγωγή
Το Tales of Eternia εκδόθηκε για πρώτη φορά στο Sony Playstation (2000) ακολουθώντας μία επιτυχημένη εμπορικά πορεία στο σύστημα της Sony και λαμβάνοντας πολύ θετικά σχόλια απ'τον ειδικό τύπο.
Πριν όμως κυκλοφορήσει στην αγορά των ΗΠΑ (δεν υπήρξε Ευρωπαϊκή έκδοση), η εκδότρια εταιρεία Namco αντιμετώπισε νομικές δυσκολίες που είχαν ως αποτέλεσμα να μεταβληθεί η ονομασία του (ΗΠΑ) σε Tales of Destiny 2 ~Το Eternia ήταν μία λέξη που είχε κατοχυρωθεί απ'την Mattel~.
Αξίζει να σημειωθεί πως πριν μερικά χρόνια κυκλοφόρησε αποκλειστικά στην Ιαπωνία το Tales of Destiny 2 για PS2 που είναι και η πραγματική λογική συνέχεια του 1ου.
5 χρόνια αργότερα, ο ίδιος τίτλος επανακυκλοφορεί σε ένα άλλο σύστημα της Sony, το PSP, χωρίς αλλαγές σε ονομασία, περιεχόμενο κι αυτή τη φορά εμφανίζεται και στην Ευρώπη.
Αξίζει όμως η επένδυση των ενδιαφερομένων σε ένα παιχνίδι 5 ετών (επανακυκλοφόρησε στο PSP το 2005) ?
Σενάριο
Η περιπέτεια ξεκινά ενώ 2 απ'τους πρωταγωνιστές, Farah & Reid περνούν ξέγνοιαστες, καθημερινές στιγμές στο χωριό τους. Ξαφνικά, σχεδόν απ'το πουθενά, εμφανίζεται ένα διαστημόπλοιο το οποίο με πολύ ταχύτητα προσκρούει στο έδαφος και καταστρέφεται. Οι 2 ήρωες σπεύδουν να ερευνήσουν τα συντρίμμια κι εκεί συναντούν για πρώτη φορά την Meredy, η οποία για καλή της τύχη επιβίωσε απ'το ατύχημα. Αρχικά, η επικοινωνία μεταξύ τους είναι αδύνατη καθώς η Meredy μιλάει σε διαφορετική διάλεκτο. Αργότερα, κι αφού συναντήσουν έναν παλιό γνώριμό τους, τον Keele, θα ανακαλύψουν πως προέρχεται (Meredy) απ'την Celestia, έναν κόσμο που βρίσκεται παράλληλα απ'τον δικό τους (Inferia) και ο σκοπός της είναι να τους προειδοποιήσει για την επερχόμενη καταστροφή της Eternia (Celestia & Inferia).
Χαρακτήρες
Συνολικά υπάρχουν 7 χαρακτήρες που μπορεί να ελέγξει ο παίκτης εκ των οποίων οι 3 είναι προαιρετικοί. Οι πρώτοι που συναντάμε είναι οι Reid, Farah, Meredy & Keele οι οποίοι κι έχουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του σεναρίου.
Reid
O κοκκινομάλης πρωταγωνιστής που άθελά του βρίσκεται στο επίκεντρο. Η παρουσία του στην περιπέτεια είναι απαραίτητη καθώς φέρει ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που έχει εντοπίσει η Meredy και τον κάνει ξεχωριστό. Είναι ο πιο επιφυλακτικός της ομάδας και οι πιο αστείοι διάλογοι έχουν επίκεντρο αυτόν. Η καταγωγή του είναι απ'το χωριό Rasheans απ'το οποίο και δεν έχει φύγει ποτέ μακριά.
Farah
H Farah βρίσκεται στην ίδια ηλικία με τον Reid και τους συνδέει μία δυνατή φιλία που έχει τις ρίζες της στα παιδικά τους χρόνια. Κατά το παρελθόν, μαζί με τους Reid , Keele αποτελούσαν τη συμμορία του χωριού που έφερνε συνέχεια μπελάδες. Έχασε τον πατέρα της μετά από σοβαρό ατύχημα στο οποίο είχε έμμεσα εμπλοκή. Αποτελεί το πιο συναισθηματικό και λογικό μέλος της ομάδας που δε σταματά ποτέ να νοιάζεται και εμψυχώνει τους άλλους.
Meredy
Η ιστορία της Meredy είναι ιδιαίτερα περίπλοκη. Η γνωριμία της με την ομάδα είναι περιπετειώδης μιας κι αρχικά δεν έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει μαζί τους. Κατάγεται απ'την Celestia και η διάλεκτός που μιλάει είναι τα Melnics. Eίναι η μικρότερη της παρέας και η πιο χαρούμενη/ευδιάθετη από όλους. Το παρελθόν της είναι αρκετά σκληρό...
Keele
Kατάγεται απ'το Rasheans της Inferia όπως και οι Reid, Farah. Mεγαλώνοντας εγκαταλείπει το χωριό του προς χάριν της μόρφωσή του και εντάσσεται στο πανεπιστήμιο της Mintche. Οι "αιρετικές", κατά τους καθηγητές του, απόψεις τον οδηγούν μακριά απ'την έρευνα του στο πανεπιστήμιο. Ο Keele είναι ορθολογιστής και σε κάθε του πρόταση επιθυμεί να υπερισχύει η λογική. Αυτός είναι κι ο λόγος που πολλές φορές έρχεται σε αντιπαραθέσεις με την ομάδα του.
Οι προαιρετικοί χαρακτήρες ειναι οι Rass, Chat & Max. Mε εξαίρεση των Rass, οι υπόλοιποι εντάσσονται πολύ αργότερα στην ομάδα σας και δυστυχώς δεν έχουν τόσο ανεπτυγμένο ιστορικό υπόβαθρο.
Συνολικά, έχει γίνει σημαντική προσπάθεια στην παρουσίαση των περισσοτέρων προσωπικοτήτων. Ο καθένας έχει τη δική του ιστορία και "κομμάτι" στην ροή του σεναρίου. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο συνδέονται μεταξύ τους (που είναι εξαιρετικός) και σε αυτό συμβάλουν κατά μεγάλο ποσοστό οι καλογραμμένοι διάλογοι.
Γραφικά/Ήχος
To Tales of Eternia κυκλοφόρησε το 2000 και για τα δεδομένα του Playstation 1 τα γραφικά είναι καταπληκτικά. Με δεδομένο ότι είναι port, το παιχνίδι διατηρεί την ίδια εμφάνιση και παραδόξως, παρά τη διαφορά ετων, το αποτέλεσμα δεν είναι καθόλου άσχημο. Το PSP αποδεδειγμένα μπορεί να αποδώσει αρκετά καλύτερα αποτελέσματα όμως ακόμη και με την ίδια παρουσίαση, στέκεται αξιοπρεπέστατα και στην παρούσα γενιά αποδεικνύοντας πόσο "μπροστά" ήταν το ToE για την εποχή του.
Πρώτα - πρώτα, ο κόσμος του παιχνιδιού είναι σχεδιασμένος με 2D τεχνικές. Οι χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένα sprites με ευδιάκριτα χαρακτηριστικά και ικανοποιητικό το μέγεθός.
Το μόνο αρνητικό που μπορεί να παρατηρήσει κανείς είναι η κίνηση που φαίνεται να υπολείπεται σε frames. Θετικότερες εντυπωσεις προκαλούν οι μάχες στις οποίες τα sprites των χαρακτήρων αλλά και η κίνησή τους δείχνει σημαντικά πιο λεπτομερή. Εντυπωσιακό είναι το αποτέλεσμα και στις special κινήσεις όπου τις περισσότερες φορές συνοδεύονται από πολύχρωμα εφέ. Όσον αφορά τα backrounds, το ToE κλέβει κι εδώ τις εντυπώσεις. Ο κόσμος του αποτελείται από hand-draw pre-rendered τοπία των οποίων ο χρωματισμός και τα επίπεδα λεπτομέρειας κερδίζουν απ'τις πρώτες στιγμές τον θαυμασμό.
Ηχητικά, το παιχνίδι στέκεται αξιοπρεπώς. Υπεύθυνοι για το composing ήταν οι Motoi Sakuraba & Shinji Tamura. Ιδιαίτερα ο πρώτος, έχει ένα σπουδαίο βιογραφικό με Shining Force 3, Golden Sun & Star Ocean να δεσπόζουν στο βιογραφικό του. Πέρα από αυτό έχει εργαστεί και σε άλλα Tales of παιχνίδια και γενικότερα αποτελεί τον βασικό συνθέτη της σειράς. Οι μελωδίες τους στο Tales of Eternia είναι πολύ καλές. Ταιριάζουν στο ύφος του σκηνών που συνοδεύουν και οι περισσότερες κινούνται σε ένα ζωηρό, χαρούμενο ύφος. Υπάρχουν βεβαίως και κομμάτια που ξεχωρίζουν όπως η μελωδία της Meredy ή αυτή που ακούγεται στο χάρτη της Inferia. Οι ενδιαφερόμενοι θα χαρούν να μάθουν πως απ'το 2001 κυκλοφορεί το επίσημο OST σε μία συλλογή των 2 CDs με πάνω από 100 μελωδίες. Μοναδική αδυναμία σε αυτόν τον τομέα...το dubbing. Ιδιαίτερα στην αγγλική του έκδοση, το αποτέλεσμα είναι τραγικό.
Gameplay
Η φιλοσοφία του παιχνιδιού δεν έχει αλλάξει δραματικά απ'τα υπόλοιπα της σειράς. Είναι πολύ κοντά σε αυτά των π.χ Tales of Phantasia ή Tales of Destiny. Η κανονική δράση εξελίσσεται πανοραμικά, με οπτική 3ου προσώπου. Στις μάχες, που παρεπιπτόντως βασίζονται στον random encounter μηχανισμό, η οπτική αλλάζει σε πλάγια.
Περι μαχών, υπάρχει πλήρης ελευθερία κινήσεων στον παίκτη. Ελέγχετε 1 μόλις χαρακτήρα (απ'τους 4 συνολικά) και μπορείτε να επιλέξετε αυτόν που θέλετε. Οι υπόλοιποι αξιοποιούνται απ'την ΑΙ (πολύ καλή) κι ακόμη, δίδεται η δυνατότητα για επιλογή στρατηγικής των κινήσεων. Οι επιλογές μάχης είναι μάλλον οι συνηθισμένες. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε items, να αλλάξετε εξοπλισμό, στρατηγική ακόμη και skills. Για τα skills αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για σύνθετες κινήσεις που αποκτάτε καθώς ανεβάζετε επίπεδα τον χαρακτήρα σας. Αξιοποιούνται εώς 6 skills ταυτόχρονα στις μάχες που προσαρμόζονται απ'το ανάλογο Menu (Skills) στους συνδιασμούς πλήκτρων που επιθυμεί ο παίκτης.
Παρόμοια είναι η κατάσταση και στο βασικό menu. Ξεχωρίζουν οι επιλογές Cook, Strategy και C.Cage. Όσον αφορά το πρώτο, αποτελεί μία παραδοσιακή "τεχνική" για τα παιχνίδια Tales of, το οποίο επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους, εφόσον έχουν συλλέξει τα απαραίτητα items, να δημιουργήσουν φαγητά τα οποία τις περισσότερες φορές αναπληρώνουν τη χαμένη ενέργεια σε HP & TP (Magic Power). H συλλογή συνταγών γίνεται κατόπιν συνάντησης με τον Wonder Chef σε συγκεκριμένα σημεία (που δεν είναι εμφανή) όλων των περιοχών που επισκέπτεστε.
Παρεπιπτόντως, ο Wonder Chef δεν επηρεάζει τη ροή της δράσης και η συλλογή συνταγών είναι προαιρετική.
Στο Strategy μπορείτε να διαμορφώσετε την επιθετική γραμμή της ομάδας σας. Σε αυτήν μπορείτε ακόμη και να αλλάξετε τη διαχείριση του κεντρικού χαρακτήρα επιλέγοντας όποιον θέλετε απ'την 4μελή ομάδα.
Τέλος, στο C.Cage (Craymel Cage) διαχειρίζεστε τα Craymels που συναντάτε στο παιχνίδι και χρησιμοποιούνται στη μάχη. Η αποθήκευση και αξιοποιήσή τους γίνεται μόνον από 2 χαρακτήρες, τους Meredy & Keele, οι οποίοι είναι και οι πιο ισχυροί στις μαγικές επιθέσεις. Όταν μάχεστε, τα Craymels αποτελούν ένα είδος ισχυρών-special επιθέσεων που επιφέρουν σημαντική ζημιά στους αντιπάλους ή λειτουργούν προς ώφελος της ομάδας (Healing). Η ενεργοποίηση των ισχυρότερων Craymels μπορεί να επιτευχθεί αφού πρώτα οι χαρακτήρες δεχθούν αρκετά ισχυρά χτυπήματα. Στο συγκεκριμένο menu (C.Cage) πέρα απ'την κατανομή Craymels, ο παίκτης μπορεί να τα συνδιάσει (υπάρχει υπόδειξη όποτε είναι εφικτό) για να δημιουργηθούν νέες κινήσεις ~Craymels~ καθώς επίσης και να τους προσθέσει ειδικά αντικείμενα που θα τους αυξήσουν τις δυνατότητες.
EXTRAS
Η διάρκεια του τίτλου είναι τεράστια και μπορεί να ξεπεράσει εύκολα τις 60 ώρες για αυτούς που σκοπεύουν να ασχοληθούν ολοκληρωτικά. Υπάρχουν υπερβολικά πολλές δραστηριότητες με τις οποίες μπορεί να ασχοληθεί κάποιος και μεταφράζονται σε (ΠΟΛΛΑ) mini-games, extra μάχες, συλλογή αντικειμένων,side quests. Επιπλέον, μετά την ολοκλήρωση του παιχνιδιού εμφανίζεται η επιλογή New Game + που μεταξύ των άλλων δίδει πρόσβαση σε όλους τους διαλόγους, Video σκηνών και κυρίως, στον Nereid Labyrinth, ένα προαιρετικό dungeon απίστευτης δυσκολίας μα και υψηλότατης πρόκλησης.
Συμπέρασμα
Το Tales of Eternia αποτελεί μία μοναδική περίπτωση RPG αφού διαθέτει σχεδόν όλα τα συστατικά που χρειάζεται ένα κλασσικό παιχνίδι. Το μέγεθος της παραγωγής είναι φανταστικό, η ποικιλία στον τομέα της δράσης τεράστια, η αξία στο χρόνο μοναδική, η πρόκληση συγκλονιστική και πολλές φορές φτάνει σε επίπεδα hardcore. Στο ερώτημα που τέθηκε αρχικά, εάν αξίζει να επενδύσει κανείς στο Tales of Eternia, η απάντηση είναι μονολεκτική. Φυσικα! Δυστυχώς, δε φτιάχνουν τέτοια παιχνίδια πλέον και κανένας RPG fan δεν πρέπει να χάσει την ευκαιρία να το δοκιμάσει...εκτός κι αν το είχε κάνει στο Playstation.
Εάν θα έπρεπε να το βαθμολογήσω, θα του έβαζα 8.5
Comment