Συνεχιζοντας με την σειρα μου εναν μινι μαραθωνιο Metroid, λεω να γραψω κατι σκορπια για το Prime.
Metroid Prime
Τα καλα του παιχνιδιου τα ξερετε σχεδον ολοι: πολυ καλα Set pieces, περιβαλλον, level design, pacing κλπ. Το storytelling μεσω του scanning λειτουργει αψογα και γενικοτερα ο τιτλος ειναι Metroid 100, περνοντας φυσικα σαν benchmark το Super Metroid.
Εχω ομως παραπονα. Και παραπονα τα οποια δεν τα απεκτησα επειδη το παιχνιδι ειναι καποιας ηλικιας, αλλα εχοντας κατα νου την εποχη κυκλοφοριας του.
Το πρωτο ειναι ο χειρισμος: δεν βρισκω τον λογο για τον οποιο ο δεξιος αναλογικος μοχλος ειναι ουσιαστικα ΑΧΡΗΣΤΟΣ σε ολο το παιχνιδι, και η οποια χρηση του περιοριζεται ασφηκτικα στην κινηση του χαρτη. Ας μην ξεχναμε οτι εκεινη την εποχη ειχε ηδη κυκλοφορησει ενα χρονο πριν το HALO στο XBOX, οποτε δεν νομιζω οτι δεν θα μπορουσε να εκμεταλευτει η Retro ολοκληρο το χειριστηριο του cube.
Το δευτερο "λαθος" κατα την γνωμη μου ειναι η απουσια checkpoints.
Το παιχνιδι εχει πολυ backtracking. Εχει επισης ενα σχετικα καλο hint system. Ο συνδιασμος αυτων των δυο κανει υποφερτο το ολο ζητημα της συνεχους εξερευνησης, και ο χαρτης βοηθαει αρκετα επισης. Ομως η απουσια checkpoints και η λιγο διασπαρτη τοποθετηση των save points μπορει να προκαλεσει καμια φορα εκνευρισμο, λογω game over με τον ενα ή τον αλλο τροπο. Σε ενα τοσο μεγαλο παιχνιδι (γιατι ειναι οντως τεραστιο, και αυτο ειναι βεβαια παρα πολυ καλο) θα επρεπε να υπαρχουν τουλαχιστον checkpoints.
Βεβαια το παιχνιδι δεν ειναι τιποτα δυσκολο απο πλευρας βαθμου δυσκολιας, ΑΙ και bosses, τα περισσοτερα εχουν εναν συγκεκριμενο και συνηθως απλο τροπο αντιμετωπισης, κατι το οποιο κανει και πιο ενδιαφερον τον τιτλο βασικα, διοτι οκ, ποιος θελει ενα Metroid να του σπαει τα νευρα με την δυσκολια των εχθρων;
Βεβαια ολα αυτα δεν ειναι ικανα να σταθουν εμποδιο απο το να απολαυσει κανεις ακομα και σημερα το παιχνιδι, και απο οτι ξερω καποια προβληματα με τον χειρισμο διορθωθηκαν και με την επανεκδοση για το Wii στο Prime Trilogy. Οποτε ολα οκ.
ΜΕ το που το τελειωσω θα κανω μια εκτενεστερη αναλυση. Παντως με εχει εκπληξει ευχαριστα η διαρκεια του, ειναι πολυ μεγαλυτερο απο οτι περιμενα.
Metroid Prime
Τα καλα του παιχνιδιου τα ξερετε σχεδον ολοι: πολυ καλα Set pieces, περιβαλλον, level design, pacing κλπ. Το storytelling μεσω του scanning λειτουργει αψογα και γενικοτερα ο τιτλος ειναι Metroid 100, περνοντας φυσικα σαν benchmark το Super Metroid.
Εχω ομως παραπονα. Και παραπονα τα οποια δεν τα απεκτησα επειδη το παιχνιδι ειναι καποιας ηλικιας, αλλα εχοντας κατα νου την εποχη κυκλοφοριας του.
Το πρωτο ειναι ο χειρισμος: δεν βρισκω τον λογο για τον οποιο ο δεξιος αναλογικος μοχλος ειναι ουσιαστικα ΑΧΡΗΣΤΟΣ σε ολο το παιχνιδι, και η οποια χρηση του περιοριζεται ασφηκτικα στην κινηση του χαρτη. Ας μην ξεχναμε οτι εκεινη την εποχη ειχε ηδη κυκλοφορησει ενα χρονο πριν το HALO στο XBOX, οποτε δεν νομιζω οτι δεν θα μπορουσε να εκμεταλευτει η Retro ολοκληρο το χειριστηριο του cube.
Το δευτερο "λαθος" κατα την γνωμη μου ειναι η απουσια checkpoints.
Το παιχνιδι εχει πολυ backtracking. Εχει επισης ενα σχετικα καλο hint system. Ο συνδιασμος αυτων των δυο κανει υποφερτο το ολο ζητημα της συνεχους εξερευνησης, και ο χαρτης βοηθαει αρκετα επισης. Ομως η απουσια checkpoints και η λιγο διασπαρτη τοποθετηση των save points μπορει να προκαλεσει καμια φορα εκνευρισμο, λογω game over με τον ενα ή τον αλλο τροπο. Σε ενα τοσο μεγαλο παιχνιδι (γιατι ειναι οντως τεραστιο, και αυτο ειναι βεβαια παρα πολυ καλο) θα επρεπε να υπαρχουν τουλαχιστον checkpoints.
Βεβαια το παιχνιδι δεν ειναι τιποτα δυσκολο απο πλευρας βαθμου δυσκολιας, ΑΙ και bosses, τα περισσοτερα εχουν εναν συγκεκριμενο και συνηθως απλο τροπο αντιμετωπισης, κατι το οποιο κανει και πιο ενδιαφερον τον τιτλο βασικα, διοτι οκ, ποιος θελει ενα Metroid να του σπαει τα νευρα με την δυσκολια των εχθρων;
Βεβαια ολα αυτα δεν ειναι ικανα να σταθουν εμποδιο απο το να απολαυσει κανεις ακομα και σημερα το παιχνιδι, και απο οτι ξερω καποια προβληματα με τον χειρισμο διορθωθηκαν και με την επανεκδοση για το Wii στο Prime Trilogy. Οποτε ολα οκ.
ΜΕ το που το τελειωσω θα κανω μια εκτενεστερη αναλυση. Παντως με εχει εκπληξει ευχαριστα η διαρκεια του, ειναι πολυ μεγαλυτερο απο οτι περιμενα.
Comment