Welcome to Gamers Odyssey forums where we talk about gaming, mostly in Greek language. If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Θα ηθελα ο κοτζιμα να κανει direct καποιο απο αυτα
Δεν θα συμβεί ποτε αυτό.
Μόνο αν είσαι τυχερος και κάνει ριμεικ του policenauts όπου λογικά θα έχει το ύφος του cyberpunk με την διαφορά ότι δεν θα είναι πρώτου προσώπου γιατί δεν αρέσει στον Kojima.
Τα υπόλοιπα ξέχασε τα γιατί στοχεύει στον κινηματογράφο όπου φαίνεται ο ηθοποιός και στο gameplay και στα cutscene.
Δήλωσε επίσημα ότι εργάζεται σε νέο game αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα το ανακοινώσει σύντομα. Αναρωτιόμουν σε πρωηγουμενο ποστ αν τελικά ανακοινώσει κάτι στο VGA η θα το πάει για την E3. Συνήθως ο Kojima ανακοινώνει τα παιχνίδια του μετά από επέτειο ,το ίδιο έγινε και για το mgs4 , mgs5 και το death stranding
Συνηθως ανακοινώνει τα παιχνίδια του ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του προηγούμενου η και νωρίτερα .
Το mgs3 κυκλοφόρησε Νοέμβριο του 2004 και το mgs4 ανακοινώθηκε με τρέιλερ στο TGS το 2005.
Μετά την κυκλοφορία του mgs4 τον Ιούνιο του 2008 ένα χρόνο μετά ανακοίνωσε το mgs peace Walker
Το mgs5 κυκλοφόρησε Σεπτέμβριο του 2015 . Τον Φλεβάρη του 2016 ξεκίνησε η παραγωγή του death stranding κρυφά και ανακοινώνεται στην E3 με τρέιλερ.
Ξεκινησα το παιχνιδι και εχω παιξει κοντα στις 15 ωρες. Δυστυχως παροτι το topic ειναι 15 σελιδες, το μονο σοβαρο post που υπαρχει (βαζω και τον εαυτο μου μεσα ) και που δινει καποιες πληροφοριες για τον τιτλο ειναι αυτο του Ihne.
Σε καθε περιπτωση, στο παινχιδι αναλαμβανετε το ρολο του Sam Porter, ενος διανομεα σε ενα post apocalyptic setting. Δεν ειναι ξεκαθαρο ακομα το τι εχει συμβει ομως σε γενικες γραμμες οι νεκροι βρισκονται πλεον στον κοσμο των ζωντανων κατι που εχει οδηγησει τους ανθρωπους να μενουν κλεισμενοι σε μικρες πολεις καθε μια εκ των οποιων δεν εχει καμια επικοινωνια με ολες τις υπολοιπες. Η κεντρικη κυβέρνηση αποφασιζει να δημιουργησει ενα δικτυο προκειμενου οι πολεις να συνδεθουν με απώτερο στοχο την επαναφορα της επικοινωνιας και της συνεργασιας ωστε να βρεθει εν τελει μια λυση προκειμενουν η ανθρωποτητα να προχωρησει. Ξεκινωντας λοιπον το παιχνιδι, ο Sam αναλαμβανει το ρολο του ανθρωπου που θα επαναφερει το δίκτυο και θα ενωσει τις πολεις του κοσμου του παιχνιδιου.
Εν συντομια, οπως ειναι γνωστο στο παιχνιδι κανεις μεταφορες απο το σημειο Α στο σημειο Β και τα mechanics εχουν να κανουν με τα physics του κεντρικου χαρακτηρα, το πως οι εναλλαγες στο τερεν (βραχώδες εδαφος, ποταμια, βουνα) επιφερουν αλλαγες στην ισορροπια του, και τις συνεπειες που εν τελει αυτα εχουν στο φορτιο που μεταφερει (αν πεσεις το φορτιο παθαινει ζημεια κλπ), με τον τελικο στοχο να ειναι να μεταφερεις τα πακετα στην καλυτερη δυνατη κατασταση. Οσο αστειο και αν ακουγεται αυτο, και οσο και αν το κοροιδεψαμε εδω μεσα (και εγω μαζι ) βασιζεται σε μια πολυ απλη ιδεα: Σε πολλα open world games η ουσια βρισκεται στα σημεια Α και Β, αλλα το ενδιαμεσο μερος (το να πας απο το Α στο Β) ειναι μια chore διαδικασια που στο μεσο open world δεν προσφερει τιποτα. Ενα απο τα παιχνιδια που εκανε τη διαφορα σε αυτο το κομματι ηταν το Breath of the Wild και εκει, οπως και στο Death Stranding, ειναι δυσκολο το να περιγραψεις πως τα καταφεραν και γιατι ειναι ευχαριστο το να περπατας για ωρες και ωρες σε ενα αδειο (και στα 2 παιχνιδια) χαρτη. Στην περιπτωση του Zelda, αν προσπαθουσα να απομονωσω καποια στοιχεια θα ελεγα οτι εχει να κανει με τα stamina mechanics, το πως το περιβαλλον, ο καιρος κλπ επηρεαζουν τον χαρακτηρα και το πως αυτα δενουν με το level design του παιχνιδιου (για παραδειγμα το ποσο rewarding ειναι να ανεβεις ενα βουνο μετα απο πολυ προσπαθεια λογω καιρου και stamina bar, ψαχνοντας να βρεις την καλυτερη διαδρομη, και εν τελει οταν τα κατεφερεις, απο την κορυφη να βλεπεις την τοποθεσια που θελεις να πας και να πεφτεις προς τα εκει με το glider). Αν θελετε να καταλαβετε λοιπον τι ειναι το Death Stranding, παρτε αυτες τις ιδεες, πολλαπλασιαστε τες επι 100, και θα καταλαβετε περιπου πως ειναι το παιχνιδι και το ποια εμπειρια στοχευει να προσφερει. Σε γενικες γραμμες σβηνει το τι γινεται στα σημεια Α και Β και ασχολειται με το ταξιδι αναμεσα τους, δειχνοντας οτι κακως το ταξιδι αυτο ειναι απλα μια κακη παρενθεση στο μεσο παιχνιδι του ειδους.
Μου φαινεται πολυ περιεργο που ο τιτλος πηρε απλα καλες βαθμολογιες δεδομενου του οτι οι κριτικοι αποθεωσαν το Zelda και το traversal του. Για την ακριβεια πιστευω οτι αν αυτο το παιχνιδι το ειχε βγαλει η Nintendo θα θεωρουνταν το αριστουργημα της δεκαετιας (και μιλαω μονο για το gameplay αυτη τη στιγμη, οχι για την σκηνοθεσια, οχι για το setting, οχι για το σεναριο).
Απο κει και περα, στα επιπλεον mechanics, ο τιτλος προσθετει πραγματα καθως προχωρας, υπαρχουν οχηματα τα οποια κανουν πιο γρηγορο το traversal (και που παντα χρησιμοποιουν ολες τις ιδεες που ανεφερα), μπορεις επισης να χτισεις πραγματα (δρομους, γεφυρες, watch towers) που κανουν την περιηγηση πιο ευκολη και εχουν και strategy στοιχεια (μπορεις να ψαξεις να βρεις την καλυτερη διαδρομη για να ανεβεις ενα βουνο με 0 εξοπλισμο ή μπορεις να "χτισεις" την πορεια σου πανω στο βουνο εχοντας τα καταλληλα υλικα), ενω τελος ο κοσμος ειναι shared ανα τους παικτες που παιζουν. To τελευταιο σημαινει πχ οτι πραγματα που χτιζεις εσυ, περνανε στον κοσμο αλλων παιχτων και τους βοηθανε στο ταξιδι τους, κατι που λειτουργει και αντιστροφα επισης. Κλεινοντας, υπαρχουν και encounters για τα οποια ωστοσο δεν θελω να μιλησω ακομα.
Σε γενικες γραμμες στο σημειο που ειμαι μου αρεσει παρα πολυ και η ιδεα απο πισω ειναι παρα παρα πολυ εξυπνη. Στο σεναριο ακομη δεν εχω δει πολλα πραγματα οποτε δεν θα πω κατι προς το παρον. Περισσοτερα στη συνεχεια οταν προχωρησω .
Σκεφτομουν κι εγω να γραψω 2 λογια για το παιχνιδι αλλα δε μπηκα στον κοπο, ισως να ναι καλη ευκαιρια βεβαια τωρα μιας και το ξαναθυμηθηκα με το post του nooto.
Επαιξα τον περασμενο μηνα τουλαχιστον 20+ ωρες και εφτασα (μολις) μεχρι το 3ο κεφαλαιο. Η εμπειρια αναμεικτη με καποιες πολυ ωραιες στιγμες, αλλα κυριως με στιγμες που νιωθω πως το παιχνιδι δε σεβεται καθολου το χρονο μου. Γενικα μου φαινεται ασυλληπτα αργο για να μπορεσω να το χαρω και σχεδον ποτε δεν αφηνω καποιο παιχνιδι στα μισα οταν εχω παιξει τοσες ωρες, αλλα πραγματικα νιωθω πως δε μου αφηνει επιλογη και μαλλον απλα θα το παρατησω.
Πριν το παιξω περιμενα να με κουραζουν οι διαδρομες, αλλα εφτασα στο σημειο να μη χαλιεμαι με τις διαδρομες και να χαλιεμαι με τη δραση. Το gameplay μου φαινεται απιστευτα αργο και το pacing για εμενα προσωπικα παει περιπατο σε καθε BT encounter. Δε με ευχαριστει το ολο slowdown, δε με ευχαριστει το πώς γινονται οι μαχες (ακομα και με mules το ιδιο θα ελεγα) και γενικα νιωθω πως το action κομματι ειναι και παλι εκτος εποχης - κατι που πλεον πιστευω πως ειναι Kojima trademark.
Οι βασικες ιδεες του παιχνιδιου ειναι ενδιαφερουσες καθως σε κανουν να αναθεωρησεις τα οσα εχεις συνηθισει σχετικα με το world traversal των open-world games, αλλα παραλληλα νιωθω πως η εμπειρια θα μπορουσε να ναι πολυ πιο συμπυκνωμενη πραγμα που δυστυχως δεν ισχυει. Η πλοκη με τα οσα εχω δει ως τωρα δε με εχει κερδισει και ο τροπος με τον οποιο αναπτυσσεται θα ελεγα πως δεν ειναι και ο,τι καλυτερο απο αποψης pacing.
Καταλαβαινω την ικανοποιηση του να βλεπες τα αποτελεσματα των πραξεων σου, πχ τα QoL benefits του να φτιαχνεις εναν βασικο δρομο, αλλα για να το κανεις αυτο σε σταθερη βαση πρεπει να φας απειρες ωρες. Καταληγω πως αν δε μπορω να περασω καλα με κατι τετοιο ουτε σε συνθηκες lockdown, τοτε απλα το παιχνιδι δε γινεται να το χαρω με κανεναν τροπο. Καλη απολαυση σε οποιον συνεχισει και προσωπικα νομιζω θα το παλεψω με κατι που τουλαχιστον με ευχαριστει γιατι αποκλειεται να αντεξω αλλες 20-30 ωρες αντιστοιχου gameplay.
Ειμαστε περιπου στο ιδιο σημειο αλλα εγω εχω παιξει λιγο πιο πανω απο τις 15 ωρες και μου φαινεται περιεργο γιατι συνηθως πας τα παιχνιδια πιο γρηγορα απο μενα ;P.
Το gameplay μου φαινεται απιστευτα αργο και το pacing για εμενα προσωπικα παει περιπατο σε καθε BT encounter. Δε με ευχαριστει το ολο slowdown, δε με ευχαριστει το πώς γινονται οι μαχες (ακομα και με mules το ιδιο θα ελεγα) και γενικα νιωθω πως το action κομματι ειναι και παλι εκτος εποχης - κατι που πλεον πιστευω πως ειναι Kojima trademark.
Προσωπικα εχω παιξει μονο 2 μαχες με BTs στο συγκεκριμενο σημειο, και οι 2 εχουν να κανουν με αποστολες που δεν μπορεις να το αποφυγεις νομιζω. Τις υπολοιπες φορες απλως αποφευγω το οποιο encounter μιας και το παιχνιδι μεχρι εδω δεν σου εχει δωσει καποιο σοβαρο οπλο και παιζεις μονο με bombs. Υποθετω οτι στην παρουσα φαση η καλυτερη στρατηγικη ειναι να τα αποφευγεις μιας και το παιχνιδι δεν σου εχει δωσει ακομα tools και κατα συνεπεια ισως ειναι νωρις να κρινεις το action κομματι (δεν ξερω πως παει στην συνεχεια, μπορει να εχεις και δικιο). Απο κει και περα δεν συμφωνω οτι το action μερος ειναι εκτος εποχης γενικα στα παιχνιδια του Kojima, τα Ground Zeros και Phantom Pain ειναι state of the art ακομα και σημερα και οι μηχανισμοι τους θα ελεγα οτι ειναι απλα κορυφαιοι. Το Death Stranding φαινεται οτι εσκεμμενα (σε αυτο το σημειο τουλαχιστον) δεν ακολουθει αυτα τα 2 παιχνιδια, δεν ειναι αδυναμια της ομαδας να φτιαξει κατι καλο, πιστεψε με. Τα παιχνιδια που ανεφερα εχουν action sequences και action στήσιμο που θα ζηλευαν οι περισσοτεροι σημερινοι τιτλοι.
Στα δικα μου, μολις μπηκα κεφαλαιο 3 και ισως γυρισω να κανω καποια standard deliveries που εχω αφησει. Το παιχνιδι εχει slow start συμφωνοι αλλα ετσι οπως προχωραει αναπτυσσεται συνεχεια, ειδικα σε οτι αφορα το gameplay. Εγω φοβαμαι το αντιθετο απο αυτο που λες, οτι στην πορεια λογ QoL improvements πολλα πραγματα θα γινεουν trivial. Σε καθε περιπτωση ειναι ακομα νωρις και οπως ξαναειπα θα γραψω περισσοτερα οταν δω ενα μεγαλυτερο κομματι του τιτλου.
Μαλλον δεν ξεκαθαρισα πού ειμαι γιατι το 3ο κεφαλαιο ειναι ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ το ατιμο. Πρεπει να ειμαι πιο κοντα στο τελος παρα στην αρχη του παντως.
Περι gameplay να πω πως δεν εχω παιξει το MGS5 στο οποιο οντως πρεπει να εγινε καλη δουλεια, οποτε κρινω με βαση οτιδηποτε αλλο εχω δει.
Δεν εχω θεμα αν καποια πραγματα γινουν trivial αν και καταλαβαινω τι εννοεις. To να τρως ωρες να φτιαξεις ενα οδικο δικτυο ειναι ωραια εμπειρια την πρωτη φορα που το κανεις, αλλα επειτα καταλαβαινεις πως μετα απο 3-4 missions παιζει να μην ξαναπερασεις ποτε απο εκει και ετσι λεω αναθεμα τις ωρες που εφαγα για να κουβαλαω metals/ceramics κτλ ετσι απλα για να κανω "embrace the vision" του φιλτατου Kojima.
Θα ηθελα να δωσω μια ευκαιρια αλλα νιωθω να εχω ξεμεινει απο αντοχες. Θα εκανα την αγγαρεια αν ηθελα ισως 10 ωρες ακομα, αλλα η ιδεα πως 30 ωρες ακομα μπορει να μην αρκουν με τρομαζει οσο να ναι.
Απανταω λιγο αργα αλλα ηθελα δω και ενα μεγαλυτερο κομματι του παιχνιδιου πριν κανω νεο post.
Περι gameplay να πω πως δεν εχω παιξει το MGS5 στο οποιο οντως πρεπει να εγινε καλη δουλεια, οποτε κρινω με βαση οτιδηποτε αλλο εχω δει.
Δεν ειμαι σιγουρος οτι συμφωνω και με αυτο για να πω την αληθεια. Προσωπικα θεωρω οτι ολα τα παιχνιδια του Kojima (εκτος απο το MGS2), την εποχη που κυκλοφορησαν ηταν αν οχι μπροστα απο την εποχη τους μηχανικα, τουλαχιστον up to date. Δεν ξερω αν μπορει να καταλογίσει κανεις στην ομαδα οτι το gameplay των παιχνιδιων της ειναι παρωχημένο. Ισα ισα που ειναι απο τα λιγα Ιαπωνικα teams που ακομα και την εποχη που η Ιαπωνικη βιομηχανια περναγε κριση, εφτιαχνε παιχνιδια που ηταν ΑΑΑ και κονταροχτυπιόταν μηχανικα με τους τιτλους της δυσης. Ακομα και το MGS4 να παρεις, δεν νομιζω οτι μπορει κανεις να πει οτι τα 2 πρωτα acts (που ηταν και τα μονο που ειχαν gameplay ) δεν παρουσιασαν πραγματα που πολλοι μεταγενεστεροι τιτλοι ακομα χρησιμοποιουν. Για τα MGS, MGS3, MGS5 δεν το συζηταω καν. Θα ηθελα να μου φερεις ενα παραδειγμα παιχνιδιου της Kojima Productions που θεωρεις οτι ηταν εκτος εποχης παντως.
Στα του παιχνιδιου τωρα, ειμαι στις 50 ωρες και εχω μπει στο chapter 8. Μηχανικα η λουπα που ανεφερα σε οτι αφορα το gameplay συνεχιζει να ειναι η ιδια, ωστοσο προστιθενται συνεχως καινουργια πραγματα και απο το chapter 5 και μετα το παιχνιδι αρχιζει και παιρνει μια διαφορετικη κατευθυνση. Αυτο εχει να κανει με το οτι αποκτας καινουργους εξοπλισμους που κανουν τα ταξιδια πολυ πολυ πιο ευκολα και γενικα αρχιζει και πεφτει αρκετο βαρος στο πως θα χρησιμοποιησεις αυτους τους εξοπλισμους, που θα χτισεις το καθε τι (καθως πηγαινεις απο το σημειο Α στο σημειο Β) προκειμενου την επομενη φορα που θα ξαναπερασεις απο εκεινο το σημειο να μπορεις να το κανεις instantly. Το παιχνιδι εχει ενα σωρο μηχανισμους πανω σε αυτο και δεν μπορεις να σπαμαρεις constructs καθως το δικτυο εχει συγκεκριμενη χωρητικότητα οποτε πρεπει να σκεφτεις το που και το πως θα καταναλωσεις τα resources. Αυτα σε συνδιασμο με το οτι οι κατασκευες των αλλων παικτων περνουν στον δικο σου κοσμο, δινει μια πολυ ωραια αισθηση κοινοτητας που ο ενας βοηθαει τον αλλο και κανει τον κοσμο απο τους πιο ζωντανους που εχω δει, παροτι αρχικα τουλαχιστον μοιαζει αδειος. Σε οτι αφορα το τελευταιο, ειναι απο τις ωραιοτερες υλοποιησεις που εχω δει σε παιχνιδι και πραγματικα τους αξιζει ενα μεγαλο μπραβο που καταφεραν να κανουν τον παικτη να αισθανεται συνεχως οτι αλλοι παικτες τον βοηθανε στο ταξιδι του χωρις ουσιαστικα να τους βλεπει ποτε. Πανω σε αυτα τωρα
Δεν εχω θεμα αν καποια πραγματα γινουν trivial αν και καταλαβαινω τι εννοεις.
Οι αρχικες δυσκολιες του παιχνιδιου καθως και η αργη ροη του, γινονται trivial εν τελει λογω των QoL ουσιαστικα απο το chapter 5 και μετα. Απλα οπως εγραψα υπαρχει μια αλλαγη στην κατευθυνση και παροτι γινεται ευκολοτερο σε οτι αφορα το traversing, εισαγει αλλα πραγματα που συνεχιζουν να κρατουν το ενδιαφερον του παικτη. Οποτε θα ελεγα οτι ακομα και αν δεν αρεσει στην αρχη, καθως προχωρας μπορει να αλλαξει αποψη γιατι στην πορεια το βαρος πεφτει σε τελειως διαφορετικους μηχανισμους.
To να τρως ωρες να φτιαξεις ενα οδικο δικτυο ειναι ωραια εμπειρια την πρωτη φορα που το κανεις, αλλα επειτα καταλαβαινεις πως μετα απο 3-4 missions παιζει να μην ξαναπερασεις ποτε απο εκει και ετσι λεω αναθεμα τις ωρες που εφαγα για να κουβαλαω metals/ceramics κτλ ετσι απλα για να κανω "embrace the vision" του φιλτατου Kojima.
Το παιχνιδι ειτε μεσω του main quest ειτε μεσω του side υλικου σου δινει κινητρα να ξαναπερασεις. Γενικα θες να ξαναπερασεις προκειμενου να αυξησεις το affiliation που εχεις με καθε πολη, κατι που σου δινει νεους εξοπλισμους και παραλληλα αυξανει και τη χωρητικοτητα του δικτυου και σου δινει την δυνατοτητα να χτισεις περισσοτερα πραγματα στην πορεια . Οποτε θελω να πω δεν ειναι pointless.
Γενικα να πω οτι ευχαριστιεμαι παρα πολυ το παιχνιδι, σιγουρα δεν ειναι για ολους (οχι τοσο λογω gameplay, εκει τα παει παρα πολυ καλα και νομιζω ολοι θα το ευχαριστηθουν, οσο λογω αργης ροης στα πρωτα κεφαλαια που μπορει να κανει καποιους οχι και τοσο υπομονετικους παικτες να το αφησουν), και διαφερει σε μεγαλο βαθμο απο το κλασσικο παιχνιδι του ειδους, αλλα προσωπικα εχω να ευχαριστηθω ετσι open world απο το Breath of the Wild. Περισσοτερα στην πορεια και ισως οταν το τελειωσω (για να πω και καποια πραγματα πανω στο σεναριο). Αυτα!
Λοιπον, τελος το παιχνιδι μετα απο 80 ωρες ακριβως. Γενικα να πω οτι αν καποιος ακολουθησει αυστηρα το main quest ο τιτλος ειναι αρκετα μικροτερος, προσωπικα ωστοσο ασχοληθηκα αρκετα με το side content (εφτιαξα ενα μεγαλο μερος του οδικου δικτυου, συνεδεσα στο δικτυο ολες τις πολεις της Αμερικης κοκ) και εξερευνησα σε μεγαλο βαθμο τον χαρτη, κυριως επειδη μου αρεσε πολυ τοσο ο σχεδιασμος οσο και τα mechanics. Απο την αλλη, δεν εκανα τα παντα (για παραδειγμα δεν εφτασα τα 5 αστερια σε ολες τις πολεις) οποτε σημειωνω οτι αν καποιος θελει να φτασει το 100%, το παιχνιδι ισως να ακουμπαει και τις 100 ωρες.
Για το gameplay δεν θα πω κατι παραπανω απο οσα εχω ηδη γραψει γιατι θεωρω οτι θα χαλασω και τις εκπληξεις σε οποιον δεν εχει ασχοληθει και σκοπευει να το κανει. Σε γενικες γραμμες το βρηκα απιστευτα απολαυστικο και εθιστικο και θεωρω οτι καποια στοιχεια που εισαγει, και αφορουν στα traversal και community features κυριως, πιθανον να επηρεασουν τη βιομηχανια στο μελλον. Σαν τιτλος προσφερει πολλα ακομα πραγματα, και το κανει πολυ καλα, οποτε θελω να κλεισω λεγοντας οτι υπαρχει μεγαλη ποικιλια στο πως ειναι δομημενο το gameplay. Το αφηνω εδω και νομιζω οτι ειναι καλυτερο απο κει και περα κανεις να διαπιστωσει τα υπολοιπα μονος του.
Σε οτι αφορα το σεναριο θα πω οτι ειναι απο τις καλυτερες sci-fi ιστοριες που εχω δει στη ζωη μου, ανεξαρτητου μεσου που αυτη παρουσιαζεται. Το setting καθως και ολα τα στοιχεια και τα υλικα που χρησιμοποιουνται για να φτιαξουν τον κοσμο, ειναι εξαιρετικα πρωτοτυπα και το σημαντικο ειναι οτι ολα αυτα τα περιεργα που εχουν παρουσιαστει στα trailers και φαινεται οτι δεν βγαζουν νοημα, στο τελος εξηγουνται, δενουν με πολυ ωραιο τροπο, και καταληγουν σε ενα story το οποιο εχει φανταστικο clossure. To σκηνοθετικο στησιμο προσωπικα μου θυμισε ταινιες οπως το Interstellar, ομως το Death Stranding το βρηκα σε γενικες γραμμες περισσοτερο καλοδουλεμενο και πιο ολοκληρωμενο. Το δε σεναριο δεν βασιζεται σε καποιο mindfuck approach στο τελος, ειναι απλα μια παρα πολυ καλη ιστορια η οποια παρουσιαζεται με εξαιρετικη συνεπεια, χρησιμοποιει ολα τα (περιεργα) στοιχεια τα οποια εισαγει (και τα οποια δεν υπαρχουν εκει απλα για εντυπωσιασμο), και που τελικα κλεινει με εναν πολυ ικανοποιητικο τροπο, λεγοντας κατι πολυ συγκεκριμενο. Μιας και μιλησα για συνεπεια, θελω να τονισω οτι το σημαντικο για μενα ειναι πως ο Kojima, καθε στοιχειο το οποιο εισαγει απο την αρχη και που δεν ειναι σαφες το πως θα χρησιμοποιηθει ή θα εξηγηθει, στο τελος και το χρησιμοποιει και το εξηγει, κατι που μου δειχνει το ποσο ολοκληρωμενο πλανο ειχε για καθε element που παρουσαζει στον θεατη. Τελος βρηκα την μουσικη επενδυση επισης καταπληκτικη και τις ερμηνειες απο το cast εξαιρετικες. Χωρις ιχνος υπερβολης να πω οτι πιστευω πως αν ημουν καποιος απο τους ηθοποιους που συμμετεχουν στο project (πολλοι εκ των οποιων ειναι μεγαλα ονοματα), θα θεωρουσα πολυ μεγαλη στιγμη στην καριερα μου τη συγκεκριμενη δουλεια. Ειναι τετοια η ποιοτητα του τελικου προιοντος και τετοια η σοβαροτητα με την οποια οι ηθοποιοι το προσεγγισαν.
Σε πιθανα αρνητικα τωρα:
1) Αυτο που μπορει να ειναι θεμα για καποιους (παροτι δεν ηταν για μενα) ειναι το pacing του παιχνιδιου μεχρι και το κεφαλαιο 3. Οπως εχω ηδη αναφερει, το παιχνιδι εισαγει μηχανισμους με σταθερο ρυθμο και το κανει μεχρι και το 5ο απο τα 14 συνολικα κεφαλαια που εχει. Το γεγονος οτι τα 3 πρωτα κεφαλαια ειναι αρκετα μεγαλα και δεδομενου οτι σε εκεινο το σημειο δεν υπαρχει ακομα ολοκληρωμενη εικονα για το συνολο των μηχανισμων του παιχνιδιου, πιθανον να κουρασει καποιους και να τους οδηγησει στο να το αφησουν. Προσωπικα δεν το ενιωσα καθολου αυτο αλλα το αναφερω διοτι βλεπω οτι υπαρχει αρκετος κοσμος που εχει αυτη την αποψη.
2) Καποια απο τα boss fights ενω ειναι παρα πολυ καλο-φτιαγμενα, η μαχη σαν μαχη δεν ειναι fully fledged. Αναφερομαι σε περιπτωσεις που ενω η μαχη σχεδιαστικα εχει προδιαγραφες, το παιχνιδι σε κλεινει εντεχνα σε εναν πολυ μικρο χωρο και λογω αυτου η προσέγγιση σου κατανταει να ειναι επαναλαμβανομενη. Αυτο που θελω να πω ειναι οτι υπαρχουν καποια set pieces που ενω σαν concept εχουν εξυπνο στήσιμο, περιοριζουν την κινηση σου μεσα σε ενα οικοδομικο τετραγωνο ας πουμε και το concept τελικα παραμενει concept και δεν υλοποιειται (τουλαχιστον στον βαθμο που θα μπορουσε να υλοποιηθει). Αν δεν γινοταν αυτο αλλα ειχες μεγαλυτερη ελευθερια, η μαχη θα ηταν πιο grande και σιγουρα θα αφηνε καλυτερη εντυπωση στον παικτη. Δεν ξερω αν αυτο εχει να κανει με το budget ή με τεχνικους περιορισμους, ομως εν τελει πιστευω οτι πολλα απο τα set pieces δεν εδειχναν την πραγματικη τους δυναμικη λογω αυτου.
Αυτα σε γενικες γραμμες, προσωπικα για μενα το Death Stranding ηταν απο τα καλυτερα παιχνιδια που εχω παιξει σε αυτη τη γενια και μια καθαρη 10/10 εμπειρια. Σαν reviewer θα εδινα ενα 9/10 για τα μικρα αρνητικα που ανεφερα (προσπαθωντας κιολας να πιασω πως το παιχνιδι ειναι διαφορετικο -που ειναι ισως ειναι και το μοναδικο του έγκλημα - και μπορει να μην ειναι για ολους), αλλα πραγματικα απορω με reviewers-sites που του εβαλαν 6 και απο την αλλη εδιναν 9 στο pokemon (IGN ). Σε καθε περιπτωση θα το προτεινα οπωσδηποτε σε καποιον που θελει κατι διαφορετικο σε open world game, φρεσκους μηχανισμους, και ενα παρα πολυ καλο story. Αυτα!
Ωραιος nooto, ενδιαφερουσα συνοψη και χαιρομαι που σου αρεσε. Προσωπικα απλα το εγκατελειψα το παιχνιδι, αλλα εκτιμω σιγουρα καποια πραγματα απο αυτα που ηθελε να περασει στον παικτη το παιχνιδι. Μιας και το ανεφερες το 3ο κεφαλαιο καπου με λυγισε οντως.
Για την πλοκη εχω διαβασει να λενε πως ειναι ισως η πρωτη φορα που ο Kojima το παει στο αλλο ακρο και αντι για mindfuck, καταληγει να σου εξηγει το ιδιο concept ξανα και ξανα σε σημειο που ισως να το κανει αυτο σε μεγαλυτερο βαθμο απ' οσο επρεπε.
Ειχα πει στον εαυτο μου πως θα κατσω εστω να δω καποια συνοψη στο youtube για να δω πού καταληγει το σεναριο, αλλα με ενα search ειδα κατι results 8-12 ωρων το καθενα οποτε ουτε αυτο δε βρηκα την ορεξη να κανω ακομα.
Για την πλοκη εχω διαβασει να λενε πως ειναι ισως η πρωτη φορα που ο Kojima το παει στο αλλο ακρο και αντι για mindfuck, καταληγει να σου εξηγει το ιδιο concept ξανα και ξανα σε σημειο που ισως να το κανει αυτο σε μεγαλυτερο βαθμο απ' οσο επρεπε.
Τα major plot twists ειναι 2 και καθε ενα εχει το δικο του κεφαλαιο (13 και 14). Μεχρι εκεινο το σημειο τα hints ειναι πολλα και πιθανον να υπαρχει καποια φλυαρια η οποια ωστοσο ειναι εσκεμμενη προκειμενου να σου δωσει απο τη μια τα στοιχεια που χρειαζεσαι για να πεις στο τελος οτι οκ δεν ηρθε απο το πουθενα αυτο που εγινε, απο την αλλη προσπαθει να τα θολωσει καπως ωστε να μην ειναι τοσο obvious το που θελει να παει την ιστορια. Θελω να πω οτι μεχρι να φτασεις στα 2 τελευταια κεφαλαια, υπαρχουν καποια μεγαλα cut-scenes τα οποια εχουν πυκνους διαλογους που ειναι vague καπως, αλλα θεωρω οτι λειτουργουν θετικα στο τελος της ημερας.
Απο κει και περα οι εξηγησεις στα 2 τελευταια κεφαλαια ειναι πολυ λακωνικες, to the point, και βρηκα την αφηγηση ακριβως οπως πρεπει και καθολου φλυαρη. Δεν ξερω αν υπηρχε κοσμος που ειχε καταλαβει τι παιζει νωρις και θεωρησε οτι ο Kojima δεν επρεπε να του το ξαναπει, εγω παντως δεν ειχα καταλαβει (ασε που δεν στα ξαναλεει ακριβως). Αντιθετα θεωρω οτι το τελος ειναι αψογα σκηνοθετημενο και απλα παιρνει αποσπασματικα ολα τα hints απο τα προηγουμενα κεφαλαια, τα βαζει σε νεο context, και τα ενωνει δινοντας σου την τελικη εικονα. Ειναι κατι αντιστοιχο με την προσεγγιση του Interstellar, απλα ξαναλεω οτι το Death Stranding ειναι πολυ καλυτερα δομημενο κατα την γνωμη μου.
Σε οτι αφορα το σεναριο και τη σκηνοθεσια, οποιος τελειωσει το παιχνιδι δεν νομιζω να εχει παραπονο. Η ιστορια θεωρω οτι ειναι αντικειμενικα πολυ καλη και οπως εγραψα απο τις καλυτερες που προσωπικα εχω δει ανεξαρτητου μεσου. Για συνοψη του σεναριου υπαρχουν πολυ μικροτερα videos, βαζω εδω ενα παραδειγμα που ειναι σχετικα οκ.
Φυσικα δεν ειναι το ιδιο και ουτε θα σου αφησει το ιδιο impact, ομως αν θες να δεις απλα ποια ειναι η ιστορια νομιζω κανει την δουλεια του.
Απλα να πω ευχαριστω για το βιντεο, αργησα αλλα το ειδα πριν λιγο. Να πω πως καταλαβα τα παντα θα ηταν ψεμα λογω του βομβαρδισμου γεγονοτων σε μικρο διαστημα, αλλα ηταν καλο ερεθισμα για να το ψαξω λιγο παραπανω. Φοβαμαι παντως (εκ πρωτης εστω) πως η ολη προσεγγιση ειναι αρκετα sci-fi για τα γουστα μου οποτε και παλι δεν ξερω ποσο θα επιανε τοπο η πιο σοβαρη ενασχοληση μου με τον τιτλο. Οπως ειπα καπου το εχασα λιγο ιδιως προς το τελος, αλλα θα το ξαναδω το θεμα σε καποια φαση με την ησυχια μου.
Comment