Λοιπόν τέλος το Xenoblade 2, κοντά στις 100 ώρες (πάμε για completion όσο αντέξω) και ήρθε η ώρα για ρεζουμέ.
Καταρχάς είναι στα χνάρια του πρώτου δλδ. linear, με μπόλικο στόρυ κτλ. αντίθετα από το καθαρά open world του X.
Το art direction πάλι είναι υπέροχο αν και οι areas είναι μικρότερες σε μέγεθος από του 1. Υπάρχει το Gormott που είναι κάτι σαν το αντίστοιχο Gaur Plains, αλλά μην περιμένετε άλλες τεράστιες περιοχές (όσο αφορά το πλάτος κυρίως). Οι titans (που είναι κάτι σαν μικροί bionis-mechonis φανταστείτε) έχουν την δική τους ποικιλομορφία οπότε σίγουρα θα χορτάσετε όμορφα περιβάλλοντα.
Η μουσική είναι υπέροχη, ανώτερη ΙΜΟ απ'του 1 και φυσικά του Χ (που εδώ που τα λέμε είχε υπέροχη μουσική, αλλά τα τραγούδια με στίχους και τα themes του NLA ήταν άθλια). Προσωπικά ξεχωρίζω τα themes της Torigoth, υπέροχα και τα δύο.
Πάμε και στο στόρυ. Γενικά δεν ήμουν ποτέ πολύ της ιστορίας στο gaming, τα περισσότερα από TLOU έως κλασικά JRPG τα περνάω στο κουτουρού, αλλά στο 2 δεν ξέρω, πραγματικά κόλλησα. Ναι έχει όλα τα κλισέ ενός JRPG, αθώο αγόρι καλείται να σώσει τον κόσμο, η δύναμη της φιλίας, ένα σωρό deus ex machina, αλλά πραγματικά κόλλησα.
Και φοβερά twists έχει, ειδικά στα τελευταία 3 chapters και σωστή αναλογία χιούμορ και δράματος και ένα ending που με ικανοποίησε και με το παραπάνω.
Φυσικά όλο αυτό λόγω του καστ που είναι ίσως το καλύτερο που έχω δει σε JRPG. Ένας κι ένας οι χαρακτήρες, ήρωες και villains. Ακόμα και ο πρωταγωνιστής ο Rex που στα trailers έδειχνε generic είναι ΙΜΟ απείρως πιο ενδιαφέρον από τον Shulk, αλλά και την Elma του Χ.
Σε αυτό βοηθάει και το english dub που το βρήκα πάρα πολύ καλό, προσωπικά δεν καταλαβαίνω τα παράπονα. Αν και κατέβασα το japanese έμεινα με το αγγλικό και μου άρεσε πάρα πολύ. Το lip syncing από την άλλη είναι ψιλοτραγικό.
Πάμε και στα gameplay του. Καταρχάς το battle system το οποίο πραγματικά είναι αδιαμφισβήτητα το καλύτερο που έχω δει JRPG.
Βασίζεται στο system του 1 (auto attacks->arts) αλλά το εξελίσσει πολύ παραπάνω. Πλέον έχουμε auto attack->arts->combos->chain attack, συν τα break->topple->launch->smash των προηγουμένων. Είναι βαθύ, είναι διασκεδαστικό και απίστευτα rewarding. Στα JRPGs real time ή turn based πάντα θεωρούσα το battle system ότι καταντάει αγγαρεία μετά από κάποιες ώρες, αλλά εδώ γίνεται όλο και καλύτερο. Ειδικά στα bosses που έχουν πολύ HP είναι που σε αφήνει να κάνεις παπάδες. Δεν υπάρχει σύγκριση με τα systems των 1 και Χ. Μπροστά του μοιάζουν με beta editions, ημιτελείς ιδέες.
Επίσης μπαίνουν τα blades στην μέση τα οποία αποκτάς από ένα σύστημα gacha. Τα blades πέρα των διαφορών τους σε weapons και elements αλλάζουν και το class του χαρακτήρα σου, οπότε μπορείς να πειραματιστείς. Θετικό επίσης ότι όλα τα blades είναι αξιότιμα οπότε ότι και να σου σκάσει το παιχνίδι θα βγει.
Τα quests είναι τα κλασικά που θα βρεις σε κάθε JRPG, τουλάχιστον ελαττώσανε τα fetch quests και kill x monsters από τα 1 και Χ.
Επίσης το μενού είναι υπέροχο και ευανάγνωστο, καμία σχέση με του Χ που είχε το μικρότερο text στην ιστορία (2 βαθμοί που ανέβηκε η μυωπία μέχρι να το τερματίσω).
Πάμε και στα αρνητικά-παράπονα.
Ο χάρτης είναι ψιλοτραγικός. Καταρχάς δεν υπάρχουν icons στο minimap και πρέπει να ανοίγεις το menu για να δεις που βρίσκεται το κάθε σεντούκι πχ. Μάλλον αυτό θα το διορθώσουν με το αυριανό patch.
Αν και αισθητικά είναι υπέροχο σίγουρα δεν το λες και looker. Τα textures είναι μία γενιά πίσω και σε handheld πέφτει πολύ η ανάλυση (αν και το να παίζεις ένα τέτοιο game σε handheld είναι πρωτόγνωρο).
Τώρα στο gacha των blades. Από την μία μου αρέσει γιατί σου αφήνει μία αίσθηση ικανοποίησης όταν σου πέφτει μία rare blade, από την άλλη σηκώνει βελτίωση. Όσες περισσότερες ανοίγεις τόσο πέφτουν οι πιθανότητες να ανοίξεις άλλες, που σημαίνει εκατοντάδες core crystals μπας και σου κάτσει καμία. Εμένα μου μένουν άλλες 12 και έχω 100 ώρες παιχνιδιού. Θα μπορούσαν να σου δίνουν καλύτερες πιθανότητες. Ούτως ή άλλως όπως είπα όλες είναι λειτουργικές οπότε δεν βλέπω να υπήρχε ο κίνδυνος να γίνεις OP από την αρχή.
Επίσης τα field skills που χρειάζεσαι μπορεί να γίνουν πολύ εκνευριστικά. Απλά skills που σου δίνουν οι απλές blades δεν είναι πρόβλημα, αλλά ιδιαίτερα skils (πχ το άτιμο το fortitude) αν δεν έχεις ανοίξει τις blades με το αντίστοιχο skill κλάψτα Χαράλαμπε. Άσε που δεν καταλαβαίνω ποιος ο λόγος να κάνεις equip τις blades με τα αντίστοιχα skills για να ενεργοποιηθούν. Αφού τις έχω μωρέ γιατί να μπαινοβγαίνω στα μενού;
Τέλος το tiger-tiger (ένα minigame που σου δίνει crystals για να αναβαθμίσεις μία artificial blade) ενώ είναι ωραία ιδέα παραείναι φειδωλό στα rewards.
Σίγουρα δεν θα έπρεπε να σου δίνει με το τσουβάλι για να μην γίνεις ΟΡ από την αρχή, αλλά το παράκανε με την τσιγκουνιά.
Ακόμα και με αυτά τα παράπονα το XB2 είναι ίσως και το καλύτερο JRPG που έχω παίξει. Ειδικά το battle system είναι κορυφαίο ΙΜΟ.
Τώρα στην σύγκριση με τα 1 και Χ; Το θεωρώ ανώτερο σε όλα από το 1. Προφανώς στα enviroments και exploration το Χ είναι με τεράστια διαφορά κορυφαίο, αλλά όντας open world είναι λογικό να είναι καλύτερο εκεί. Στα υπόλοιπα χάνει άνετα από το 2.
Αυτά.
Comment