Αναγνωρίζοντας πως είμαι ένας από τους πολύ λίγους (θέλω να ελπίζω όχι και ο μοναδικός) σε αυτό το forum που ασχολείται με τα Tenchu, αποφάσισα να ανοίξω αυτό το θέμα γιατί παρόλο που δεν ασχολούνται πολλοί με τη σειρά (και με το δίκιο τους) το Tenchu 4 φαίνεται παραδόξως πολλά υποσχόμενο.
Και λέω παραδόξως γιατί όλα τα Tenchu μέχρι στιγμής είναι γνωστά για τα εξής όχι και τόσο ευχάριστα πράγματα: ανύπαρκτο AI, προβληματικά controls, μέτρια γραφικά/draw distance, πανάρχαιοι και δυσλειτουργικοί μηχανισμοί μάχης και gameplay και διάφορα άλλα προβλήματα που τόσα χρόνια ταλανίζουν μια σειρά με εξαιρετικές προοπτικές imo.
H Acquire, η ομάδα ανάπτυξης που είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία της σειράς σε πρώτο επίπεδο (Tenchu+Tenchu2) πριν περάσει στα χέρια της K2 και έπειτα στην From Software, αναλαμβάνει για άλλη μια φορά τα ινία και για πρώτη φορά με το Tenchu 4 βλέπουμε αλλαγές στην πατροπαράδοτη και πρωτόγονη συνταγή της σειράς. Υπάρχουν αρκετά νέα στοιχεία που ίσως το κάνουν κάτι παραπάνω από ένα stylish but broken game.
Ο τομέας στον οποίο φαίνεται να έχει γίνει η μεγαλύτερη δουλειά μέχρι στιγμής είναι σε ότι έχει να κάνει με stealth. Πλέον οι χαρακτήρες μπορούν να κρυφτούν σε πάρα πολλά σημεία, όπως μέσα σε ντουλάπες, ανάμεσα σε έπιπλα, κάτω από ξύλινα δοκάρια στο πάτωμα, στην οροφή και φυσικά πίσω από γωνίες, πάνω σε σκεπές και δοκούς κλπ. Εκτός αυτού ο παίκτης μπορεί να επιδράσει στο περιβάλλον προς όφελος του, σβήνοντας κεριά και φανούς για να αποκρύψει ευκολότερα την παρουσία του από τον εχθρό. Ακoλουθώντας αυτές τις αλλαγές, τα stealth kills έχουν πολλαπλασιαστεί σε αριθμό και ποικιλία ανάλογα με την θέση του παίκτη και τον τύπο του θύματος.
Το Tenchu 4 είναι από τα λίγα παιχνίδια στα οποία το σύστημα ελέγχου δεν άλλαξε για χάρη του Wii (the gimmick way), αλλά μοιάζει να εκμεταλλεύεται την τεχνολογία του Wiimote για ουσιαστικό όφελος στον ήδη υπάρχον σχεδιασμό. Είναι η πρώτη φορά που η χρήση αντικειμένων σε Tenchu μοιάζει αποτελεσματική. Μέχρι στιγμής αντικείμενα όπως οι καπνογόνες και οι εκρηκτικές βόμβες χρησίμευαν μόνο όταν ο εχθρός ήταν μπροστά στον παίκτη. Πλέον μπορείς να τα πετάξεις από απόσταση σημαδεύοντας με το wiimote καθιστώντας τα ιδιαίτερα χρήσιμα. Το ίδιο επωφελούνται και τα υπόλοιπα αντικείμενα όπως μαχαίρια και blowguns, που στα προηγούμενα Tenchu ήταν εξίσου άχρηστα αφού σχεδόν ποτέ δεν έβρισκαν στόχο.
Η πιο ριζική αλλαγή όμως έχει γίνει στο σύστημα μάχης ένας εναντίων ενός το οποίο έχει μετατραπεί σε πρώτου προσώπου turn based battle με γύρους άμυνας και επίθεσης που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε dragon quest swords και red steel. Δεν φαίνεται να είναι κάτι το ιδιαίτερο αλλά έχοντας υπόψη το σύστημα μάχης που είχαν τα Tenchu μέχρι στιγμής, οποιαδήποτε αλλαγή είναι ευπρόσδεκτη και κατά πάσα πιθανότητα πολύ καλύτερη.
Προσθέστε σε αυτά και τον έλεγχο μιας γάτας, πράγμα το οποίο φαίνεται μεν αστείο και χαζό, αλλά προσθέτει μια δόση εξερεύνησης και στρατηγικής προσέγγισης.
Οποιοσδήποτε έχει την παραμικρή επαφή με Tenchu καταλαβαίνει ότι οι παραπάνω αλλαγές είναι ανέλπιστα πολλές για μια σειρά που έχει μείνει απαράλλαχτη για περίπου 10 χρόνια, παρά την αλλαγή σε ομάδες ανάπτυξης και formats.
Παρόλα αυτά ο τομέας A.I. φαίνεται να έχει μείνει στα ίδια απογοητευτικά επίπεδα... Οι εχθροί δεν σε βλέπουν όταν βρίσκεσαι 30 βήματα μακριά και κοιτούν προς το μέρος σου, όταν σβήνεις κεριά κλπ, δεν παρατηρούν καμία αλλαγή στο περιβάλλον και γενικά κοιμούνται όρθιοι. Βέβαια, μετά την πρόσφατη εμπειρία μου με το στρατό και τις σκοπιές/περίπολα που έκανα αυτό ίσως τελικά να είναι ένα στοιχείο ρεαλισμού....
Παραθέτω μερικά βίντεο που αξίζουν κατά τη γνώμη μου (αν και είναι χαμηλής ποιότητας):
Trailer:
http://www.gametrailers.com/player/39306.html
Gameplay:
http://www.gametrailers.com/player/40006.html
http://www.gametrailers.com/player/40007.html
Και λέω παραδόξως γιατί όλα τα Tenchu μέχρι στιγμής είναι γνωστά για τα εξής όχι και τόσο ευχάριστα πράγματα: ανύπαρκτο AI, προβληματικά controls, μέτρια γραφικά/draw distance, πανάρχαιοι και δυσλειτουργικοί μηχανισμοί μάχης και gameplay και διάφορα άλλα προβλήματα που τόσα χρόνια ταλανίζουν μια σειρά με εξαιρετικές προοπτικές imo.
H Acquire, η ομάδα ανάπτυξης που είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία της σειράς σε πρώτο επίπεδο (Tenchu+Tenchu2) πριν περάσει στα χέρια της K2 και έπειτα στην From Software, αναλαμβάνει για άλλη μια φορά τα ινία και για πρώτη φορά με το Tenchu 4 βλέπουμε αλλαγές στην πατροπαράδοτη και πρωτόγονη συνταγή της σειράς. Υπάρχουν αρκετά νέα στοιχεία που ίσως το κάνουν κάτι παραπάνω από ένα stylish but broken game.
Ο τομέας στον οποίο φαίνεται να έχει γίνει η μεγαλύτερη δουλειά μέχρι στιγμής είναι σε ότι έχει να κάνει με stealth. Πλέον οι χαρακτήρες μπορούν να κρυφτούν σε πάρα πολλά σημεία, όπως μέσα σε ντουλάπες, ανάμεσα σε έπιπλα, κάτω από ξύλινα δοκάρια στο πάτωμα, στην οροφή και φυσικά πίσω από γωνίες, πάνω σε σκεπές και δοκούς κλπ. Εκτός αυτού ο παίκτης μπορεί να επιδράσει στο περιβάλλον προς όφελος του, σβήνοντας κεριά και φανούς για να αποκρύψει ευκολότερα την παρουσία του από τον εχθρό. Ακoλουθώντας αυτές τις αλλαγές, τα stealth kills έχουν πολλαπλασιαστεί σε αριθμό και ποικιλία ανάλογα με την θέση του παίκτη και τον τύπο του θύματος.
Το Tenchu 4 είναι από τα λίγα παιχνίδια στα οποία το σύστημα ελέγχου δεν άλλαξε για χάρη του Wii (the gimmick way), αλλά μοιάζει να εκμεταλλεύεται την τεχνολογία του Wiimote για ουσιαστικό όφελος στον ήδη υπάρχον σχεδιασμό. Είναι η πρώτη φορά που η χρήση αντικειμένων σε Tenchu μοιάζει αποτελεσματική. Μέχρι στιγμής αντικείμενα όπως οι καπνογόνες και οι εκρηκτικές βόμβες χρησίμευαν μόνο όταν ο εχθρός ήταν μπροστά στον παίκτη. Πλέον μπορείς να τα πετάξεις από απόσταση σημαδεύοντας με το wiimote καθιστώντας τα ιδιαίτερα χρήσιμα. Το ίδιο επωφελούνται και τα υπόλοιπα αντικείμενα όπως μαχαίρια και blowguns, που στα προηγούμενα Tenchu ήταν εξίσου άχρηστα αφού σχεδόν ποτέ δεν έβρισκαν στόχο.
Η πιο ριζική αλλαγή όμως έχει γίνει στο σύστημα μάχης ένας εναντίων ενός το οποίο έχει μετατραπεί σε πρώτου προσώπου turn based battle με γύρους άμυνας και επίθεσης που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε dragon quest swords και red steel. Δεν φαίνεται να είναι κάτι το ιδιαίτερο αλλά έχοντας υπόψη το σύστημα μάχης που είχαν τα Tenchu μέχρι στιγμής, οποιαδήποτε αλλαγή είναι ευπρόσδεκτη και κατά πάσα πιθανότητα πολύ καλύτερη.
Προσθέστε σε αυτά και τον έλεγχο μιας γάτας, πράγμα το οποίο φαίνεται μεν αστείο και χαζό, αλλά προσθέτει μια δόση εξερεύνησης και στρατηγικής προσέγγισης.
Οποιοσδήποτε έχει την παραμικρή επαφή με Tenchu καταλαβαίνει ότι οι παραπάνω αλλαγές είναι ανέλπιστα πολλές για μια σειρά που έχει μείνει απαράλλαχτη για περίπου 10 χρόνια, παρά την αλλαγή σε ομάδες ανάπτυξης και formats.
Παρόλα αυτά ο τομέας A.I. φαίνεται να έχει μείνει στα ίδια απογοητευτικά επίπεδα... Οι εχθροί δεν σε βλέπουν όταν βρίσκεσαι 30 βήματα μακριά και κοιτούν προς το μέρος σου, όταν σβήνεις κεριά κλπ, δεν παρατηρούν καμία αλλαγή στο περιβάλλον και γενικά κοιμούνται όρθιοι. Βέβαια, μετά την πρόσφατη εμπειρία μου με το στρατό και τις σκοπιές/περίπολα που έκανα αυτό ίσως τελικά να είναι ένα στοιχείο ρεαλισμού....
Παραθέτω μερικά βίντεο που αξίζουν κατά τη γνώμη μου (αν και είναι χαμηλής ποιότητας):
Trailer:
http://www.gametrailers.com/player/39306.html
Gameplay:
http://www.gametrailers.com/player/40006.html
http://www.gametrailers.com/player/40007.html
Comment