Originally posted by Xeno
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
PlayStation 4
Collapse
X
-
Τελικά το The Witness του Jonathan Blow είναι Timed Exclusive στο ps4. Είπε ενδιαφέροντα πράγματα για την επιλογή του ps4 αλλά και για τον τρόπο αντιμετώπισης από την Sony.
It seems that a lot of people had questions about Jonathan Blow's comments on The Witness being a timed exclusive for PlayStation 4, including if they were paid by Sony to have it on their console or if it would come to PC and iOS. Because of this, Jonathan took to the game's website, with him clearly stating, "There was no money involved."
The real situation is that, because we are a small developer, we only have the ability to launch on a small number of platforms at once. We liked the idea of being on a console, and originally we thought we might be on the PS3 or Xbox 360, but eventually we decided not to target either of those, due to the relatively low system specs and the work required to do the ports. After some more time went by, and our release date drifted further into the future, we realized that the next-generation console launch time might be a good time to release the game. (For a while we were hoping to be out substantially earlier than the next consoles, e.g. right now, so we didn’t start thinking seriously about this until recently).
To launch a high-spec version of the game on a console, it came down to a choice between the next Microsoft console or the next Sony console. There were people at Sony who really liked the game and were keeping in touch with us about it, and so we naturally started going to their PS4 developer events, got a dev kit, and started playing with it. I don’t have good communication with anyone at Microsoft right now, but all our technical people like the PS4 specs a lot more than the leaked Durango specs, and we like the positioning of the PS4 (it’s about games) more than what we perceive Microsoft’s positioning is going to be.
So we just found ourselves doing a PS4 port. And once we are doing that, it is not practical for us also to think about another console port. We were going to be a de facto console exclusive for Sony no matter what. As I mentioned, there are people at Sony who are very interested in The Witness, so they somehow percolated up through the ranks the idea of showing the game in the launch show.
Of course, Sony wants that show to point out things that are going to be exclusive or special to their console. If we are in their show, but next week we turn around and announce “we changed our mind, we are exclusive on Durango forever,” that would be a bit weird. So to be in the show we signed a timed exclusivity for competing consoles. But this was just a formalization of something that was already going to be the case. We like the PS4 and we like the people at Sony we are working with, so it was an easy choice to make the agreement.
Comment
-
Crysis vs Killzone, Steam vs the world και ολα τα αλλα θεματα που δε θα εξαντληθουν ποτε ας συνεχιστουν εδω:
Το θεμα εδω ειναι για νεα και συζητησεις γυρω απο το PS4.
Lock για λιγα λεπτα να παρουν ολοι μια ανασα.
Comment
-
Originally posted by Xeno View Post
Κατι ενδιαφερον που διαβασα για pricing σε indie games ειναι το παρακατω:
The president of Sony's worldwide studios discusses the new controller, the ambitious self publishing service for developers, cross-play, and much more.
Με τις ευκολιες που δινονται επιτελους στους indie devs ολα δειχνουν πως αυτη η γενια ηταν απλα ενα ορεκτικο και πως το κυριο πιατο ερχεται με την επομενη γενια. Επισης η Sony δειχνει να ειναι απολυτα εντος gaming πραγματικοτητας και πλεον φαινεται να ειναι και η μονη εταιρεια με ξεκαθαρο προσανατολισμο προς το gaming και κατ' επεκτασιν τον gamer.
Αυτά, δηλαδή το self publishing τα κάνει και η Nintendo με το Wiiu πλέον και αυτή και αν είναι η μόνη πραγματικά προσανατολισμένη στοn gamer!Μη λιβανίζεται την Sony ακόμα..
Comment
-
Originally posted by KimahriRonso View PostΝαι με το φατσοβιβλίο, για τον gamer!
Αυτά, δηλαδή το self publishing τα κάνει και η Nintendo με το Wiiu πλέον και αυτή και αν είναι η μόνη πραγματικά προσανατολισμένη στοn gamer!Μη λιβανίζεται την Sony ακόμα..Originally posted by RafΗ Νίντι λίγο το πάει αλλιώς, ε, έχουμε τον Ραμπ εκεί να ψιλοτρολάρει.
Comment
-
Hideo, βλέπω παντού ότι το KZ:SF έχει φτιαχτεί στα πρώτα devkits, τα οποία είχαν 2 gb ram. Τι παίζει ;
Originally posted by Somari View Post
Για να είμαστε ον τοπικ.
Comment
-
-
Κιμαρι σε φασεις υπερασπιζεσαι την νιντεντο ακομα και οταν δεν υπαρχει λογος.Δικαιωμα σου βεβαια,αλλα η τελευταια σου φραση ειναι κατα την γνωμη μου υπερβολικη.Δεν μπορεις να αποκαλεσεις μια εταιρεια φιλικη προς τους παικτες οταν τα παιχνιδια της ειναι με διαφορα τα ακριβοτερα.Φιλικα παντα ετσι;Την γνωμη σου εχεις καθε δικαιωμα να την λες,αλλα θα ακουστει και ο αντιλογος,ετσι συμβαινει και ετσι πρεπει μα συμβαινει στα φορα.
Tidy!
Do not blame me.Blame yourself or God.
In Matsuno we trust.
Comment
-
Originally posted by sOLiD SNAKE View PostHideo, βλέπω παντού ότι το KZ:SF έχει φτιαχτεί στα πρώτα devkits, τα οποία είχαν 2 gb ram. Τι παίζει ;
Comment
-
Originally posted by sOLiD SNAKE View PostHideo, βλέπω παντού ότι το KZ:SF έχει φτιαχτεί στα πρώτα devkits, τα οποία είχαν 2 gb ram. Τι παίζει ;
Ενας developer το εγραψε στο Βeyond3d.
Δεν μιλαει για το Killzone συγκεριμενα,αλλα για τα πρωτα παιχνιδια λογικα.
Λεγεται οτι τα τελικα devkits θα ειναι διαθεσιμα τον Ιουνιο.
Originally posted by Somari View Post
Comment
-
Originally posted by sOLiD SNAKE View PostHideo, βλέπω παντού ότι το KZ:SF έχει φτιαχτεί στα πρώτα devkits, τα οποία είχαν 2 gb ram. Τι παίζει ;
Comment
-
Το μέγεθος της RAM δεν είναι ο μόνος παράγοντας που επηρεάζει την απόδοσή της. Μία ενιαία 2GB RAM μπορεί να αποδώσει ίσα ή καλύτερα απο 2GB+2GB π.χ. Παραπάνω δε γνωρίζω να πω. Το 360 μπορεί να είχε μόνο 512MB αλλά σχετικά έσπερνε επειδή ήταν τελευταίας τεχνολογίας ενοποιημένη μνήμη.
Ένα άρθρο του Eurogamer που ανέβασε ο christop πριν λίγο καιρό έλεγε τα εξής:
Durango (Next-gen Xbox) is a memory monster, shipping with 8GB of RAM up against 'just' 4GB in its Sony competitor. It's an ambitious strategy, made necessary owing to Microsoft's hopes for the new Xbox to be more than just a games machine - the hardware is believed to reserve a significant amount of RAM for media functions, and rumours persist that the console can run dedicated apps and media side-by-side with gameplay.
There's just one problem. Cramming 8GB of the fastest memory into a console box simply isn't logistically possible. A key Xbox 360 advantage over PS3 was a unified pool of 512MB of fast GDDR3 memory. GDDR5 is the latest equivalent, used principally in PC graphics cards, but the problem here is that the modules only come in certain capacities - the largest and most difficult to produce being 512MB. Daisy-chaining 16 of those onto a console motherboard just wouldn't work. Sony has opted for a tighter system - fewer memory modules, but all of them very, very fast. It retains GDDR5 as the single memory pool with all the raw bandwidth advantages that entails, but it is limited to 4GB (there are rumours of 6GB/8GB upgrades but this is highly unlikely to happen).
...και είδαμε πως όντως το PS4 έκανε τη μετάβαση απο τα 4 στα 8. Το ζήτημα είναι το πώς; Παραμένει GDDR5 έχοντας σαφές προβάδισμα ενάντια στη DDR3 του Durango;
Comment
Comment