Announcement

Collapse
No announcement yet.

Metroidvanias!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Μια διόρθωση είναι metroid-like, metroid-clone όχι metroidvania. Προσωπικά δεν μου άρεσε καθόλου μου φάνηκε σαν μια φτηνή απομίμηση του SM χωρίς καθόλου έμπνευση.

    Comment


    • #17
      Metroidvania είναι σύμφωνα με τον πιο διαδεδομένο ορισμό. Πράγματι παίρνει στοιχεία από το Metroid κι όχι από το Castlevania αλλά ο ορισμός αυτός πλέον καλύπτει όλα τα παιχνίδια που πληρούν κάποια βασικά στοιχεία

      Comment


      • #18
        Είναι κλώνος στη ουσία, δεν βλέπω κανένα -vania part στο παιχνίδι, αλλά έστω και αν δεχθούμε ότι οποιοδήποτε non-linear 2d με ένα χάρτη είναι metroidvania νομίζω στη συγκεκριμένη περίπτωση του AV ο όρος metroid-like το περιγράφει καλύτερα, ιδιαίτερα για κάποιον υποψήφιο αγοραστή που δεν έχει ιδέα για το παιχνίδι.

        Comment


        • #19
          Αρχικά τερμάτισα το Castlevania: Order of Ecclesia στο πιστό μου DS (που όμως μου κάνει νερά και κολλάει σε ανύποπτους χρόνους). Μάλλον το αγαπημένο μου Igavania, είχα να το πιάσω από τον καιρό που είχε κυκλοφορήσει και το είχα απωθημένο.

          Δεν θυμόμουν να είναι τόσο δύσκολο και ειδικά στο πρώτο μισό. Δεν έκανα πολύ grinding βέβαια, αλλά είδα αρκετά gameovers. Παλιά είχα κάνει και 100% αλλά τώρα απαιτεί βαρετό grinding για να βρω ορισμένα αντικείμενα, οπότε δεν το δοκίμασα.

          Κλασικότατο metroidvania κατά τα άλλα, χωρισμένο σε επιμέρους χάρτες και πολύ φροντισμένο: ο κάθε εχθρός έχει δικά του voice-overs, ευφάνταστα animation, τα backgrounds είναι πλούσια από λεπτομέρειες κ.α.

          Ομολογώ πως έχοντας να πιάσω πολύ καιρό κάποιο Castlevania, είχα υποτιμήσει κάπως τη σειρά στο κεφάλι μου. Πέρασα πάρα πολύ ωραία με το OoE και ίσως λειτουργήσει ως κίνητρο κάποια στιγμή να πιάσω και το Bloodstained.

          Επίσης, τον καιρό που πέρασε έπιασα και σχεδόν τερμάτισα το Metroid Fusion. Από την αρχική αίσθηση του "τι θα δω που δεν έχω δει στα άλλα Metroid" πέρασα σε ενθουσιασμό και πολλή διασκέδαση με το καλό pacing κι έπειτα σε κάποια αγανάχτηση με διάφορες σχεδιαστικές επιλογές. Βρισκόμενος πριν το τέλος λέω πως γενικώς το διασκέδασα.

          Είναι κατα βάση μια πιο γραμμική εμπειρία Metroid. Ένας υπολογιστής λέει στον παίχτη πού να πάει και τι να κάνει, και αυτό έχει την ομορφιά του. Ένα καλοφτιαγμένο παιχνίδι με την κλασική ποιότητα της Νιντέντο, σωστό level design και είναι ενδιαφέρουσα η πιο horror τροπή που παίρνει η ιστορία μέσω κάποιων set pieces.

          Δεν μου άρεσαν ορισμένες μάχες, κάποια τμήματα trial-and-error και επίσης η σχεδιαστική λογική του "βομβαρδίζω τα πάντα για να βρω τον δρόμο μου" που διατρέχει τον τίτλο ίσως πιο πολύ κι από το Super Metroid.

          Παίζοντας αυτά τα δυο συνειδητοποίησα πόσο καλοφτιαγμένες ήταν τέτοιες κυκλοφορίες, πριν καταλάβει το είδος η indie σκηνή, που έφερε τεράστια δημιουργικότητα και πλήθος τίτλων αλλά και χαμηλότερα μπάτζετ και ίσως σχεδιαστική απειρία.

          Comment


          • #20
            Το ΟοΕ θα ηθελα να το ξαναδω καποια στιγμη. Οσο περνανε τα χρονια το εχω στο μυαλο μου σαν το καλυτερο Igavania και ισως το 2ο αγαπημενο μου Castlevania μετα το Rondo of Blood. Θυμαμαι κι εγω παντως να αρχιζει δυσκολα και στην πορεια να γινεται αρκετα πιο προσιτο.

            Το Metroid Fusion ειναι ενα πολυ καλο παιχνιδι το οποιο αν χανει απο κατι, χανει απο το hand holding και απο το οτι ειναι πιο γραμμικο απ' οσο θα επρεπε. Θυμαμαι πως και παλι εχει ενα πολυ καλο level design, καποια καλα bosses καθως και την προσθηκη της SA-X που ηταν μια αρκετα καλη ιδεα για τοτε. Αν δεν το χεις δοκιμασει να παιξεις και το Zero Mission, σε καποιους αρεσει περισσοτερο απο το Fusion.

            Εν τω μεταξυ κατεβασα το AM2R με σκοπο να το δοκιμασω αν βρω χρονο και ορεξη σε καποια φαση. Δεν επειγει κιολας αλλα οσο να ναι παει καιρος απο το τελευταιο Metroid (η πλακα ειναι πως ηταν το επισημο ας πουμε remake του Metroid II - αυτο του 3DS).

            Comment


            • #21
              Guacamelee

              Το πήρα σε έκπτωση αρχή καραντίνας μα δε μου γέμιζε το μάτι. Όταν μου ήρθε πια η όρεξη να το πιάσω αποδείχτηκε ένα ελαφρύ και διασκεδαστικό παιχνίδι που χαιρόμουν να παίζω.

              Αφετηρία του τίτλου είναι το μεξικάνικο lore απ' όπου δανείζεται αρκετές ιδέες και τις μετατρέπει σε πετυχημένους μηχανισμούς gameplay.

              Η μάχη είναι μάλλον εύκολη αλλά όχι βαρετή. Η πρόκληση του παιχνιδιού είναι κυρίως στο πλατφόρμιγκ. Σαν metroidvania χάνει αρκετούς πόντους από την άκαμπτη γραμμικότητά του. Κερδίζει όμως από τα abilities που κρατούν το ενδιαφέρον και εμπλουτίζουν το gameplay ουσιαστικά καθ'όλη τη διάρκεια.

              Δεν με τρέλανε η μονίμως υψηλή ένταση στην ατμόσφαιρα, λες και όλο το παιχνίδι είναι ένα διαρκές κρεσέντο. Νομίζω πως χρειάζεται το low για να εκτιμηθεί το high. Οι μουσικές του φοβερές ωστόσο.

              Το Guacamelee είναι φτιαγμένο να είναι απλό και διασκεδαστικό, κι αν κρίνω από τον χρόνο που βγήκε και την επιτυχία που είχε, μάλλον έπαιξε ρόλο στην άνθηση του είδους τα τελευταία χρόνια.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Raf View Post
                Guacamelee

                Το πήρα σε έκπτωση αρχή καραντίνας μα δε μου γέμιζε το μάτι. Όταν μου ήρθε πια η όρεξη να το πιάσω αποδείχτηκε ένα ελαφρύ και διασκεδαστικό παιχνίδι που χαιρόμουν να παίζω.

                Αφετηρία του τίτλου είναι το μεξικάνικο lore απ' όπου δανείζεται αρκετές ιδέες και τις μετατρέπει σε πετυχημένους μηχανισμούς gameplay.

                Η μάχη είναι μάλλον εύκολη αλλά όχι βαρετή. Η πρόκληση του παιχνιδιού είναι κυρίως στο πλατφόρμιγκ. Σαν metroidvania χάνει αρκετούς πόντους από την άκαμπτη γραμμικότητά του. Κερδίζει όμως από τα abilities που κρατούν το ενδιαφέρον και εμπλουτίζουν το gameplay ουσιαστικά καθ'όλη τη διάρκεια.

                Δεν με τρέλανε η μονίμως υψηλή ένταση στην ατμόσφαιρα, λες και όλο το παιχνίδι είναι ένα διαρκές κρεσέντο. Νομίζω πως χρειάζεται το low για να εκτιμηθεί το high. Οι μουσικές του φοβερές ωστόσο.

                Το Guacamelee είναι φτιαγμένο να είναι απλό και διασκεδαστικό, κι αν κρίνω από τον χρόνο που βγήκε και την επιτυχία που είχε, μάλλον έπαιξε ρόλο στην άνθηση του είδους τα τελευταία χρόνια.
                Ποσο εχεις παιξει; Γινεται καλυτερο μετα.

                Comment


                • #23
                  Το τερμάτισα. Μα μου άρεσε αρκετά!

                  Comment


                  • #24
                    Ναι και εγω θα το εβαζα στα πολυ καλα παιχνιδια του ειδους, ειναι απο τα πρωτα πιο μοντερνα metroidvania που επαιξα και το ειχα ευχαριστηθει παρα πολυ.

                    Comment


                    • #25
                      Δεν ειναι ακριβως metroidvania γιατι ειναι 3d αλλα τωρα τελευταια παιζω το control στο steam (στα 30ε και χαμηλοτερα στα κλειδαδικα για την ultimate edition ειναι πολυ καλο deal imo) και ειναι εξαιρετικο, εχει παρα πολυ καλο combat/exploration και MV στοιχεια. Απο την ιστορια δεν εχω καταλαβει πολλα ακομα (κλασσικη Remedy) αλλα μου δειχνει οτι προκειται για εξαιρετικη δουλειά. Δεν θα φτασει το Awake που εχει ξεχωριστη θεση στην καρδια μου αλλα επιτελους βλεπω την παλια καλη Remedy.

                      Το προτείνω πραγματικά σε ολους, περισσοτερα οταν το τερματίσω αν και δεν ξερω αν ειναι αυτο το σωστο topic .

                      Comment


                      • #26
                        Ori and the Will of the Wisps

                        Άμεση αγορά με την ανακοίνωση την περασμένη εβδομάδα. Το Will of the Wisps είναι ένα καλό σίκουελ που αναδεικνύει κάθε θετικό στοιχείο του Blind Forest και αντιμετωπίζει, με λιγότερη ή περισσότερη επιτυχία, κάθε του σημείο κριτικής. Η μάχη, μακράν καλύτερη από αυτή του πρώτου τίτλου, παίζει τον ρόλο της μια χαρά χωρίς βέβαια να παρουσιάζει ιδιαίτερο βάθος. Το σύστημα με τα shards (τα notches του Hollow Knight) εμπλουτίζει βασικά την περιπέτεια αλλά δεν πείθει πώς είναι ζωτική προσθήκη. Οι κούρσες ανά τον χάρτη όμως είναι πανέξυπνες ιδέες και γενικά το πλατφόρμιγκ έχει ακόμη πιο πρωταγωνιστικό ρόλο, είτε σε επίπεδο level design είτε επίπεδο ικανοτήτων χαρακτήρα. Η εναέρια κίνηση του Όρι είναι μάλλον η καλύτερη που έχω δει σε 2d παιχνίδι και ο χειρισμός είναι μια ευτυχία. Για το μουσικό κομμάτι σκεφτόμουν πως από ένα σημείο κι έπειτα νιώθω προνομιακά που ακούω τόσο πλούσια, ενορχηστρωτικά και εκφραστικά, μουσική να συνοδεύει το gaming. Συνολικά είναι ένα μεγάλο, φιλόδοξο και ολοκληρωμένο παιχνίδι που κλείνει υπέροχα την ιστορία. Το αφήνω για τώρα και σύντομα θα πάω για το 100%.

                        Το πορτ για Switch τρέχει σε σχετικά σταθερά 60fps με κόστος το έντονο downscaling πολλών στοιχείων του background. Ως συνέπεια, ένα σοβαρό ποσοστό του σκηνικού δείχνει λίγο έως πολύ πιξελιασμένο. Γενικά, σε σχέση με το τεχνικά αψεγάδιαστο πορτ του Blind Forest, αυτό δείχνει λίγο θολότερο σαν τελικό αποτέλεσμα. Παραμένει ένα πανέμορφο παιχνίδι χωρίς αμφιβολία. Τέλος κρασάρει πολύ συχνά, αλλά αυτό αναμένεται να διορθωθεί σύντομα με patch.

                        Comment


                        • #27
                          Environmental Station Alpha

                          Ένα one man project όχι πολύ γνωστό αλλά αγαπητό στους φίλους του είδους. Αν κάποιος προσπεράσει τη χαμηλή ανάλυση μπορεί να απολαύσει ένα κορυφαίο metroidvania. Το ESA παίρνει όλα τα σωστά μαθήματα από το Metroid· τη φαντασία στο level design, τη διακριτικά οδηγούμενη πρόοδο, την cosmic horror ατμόσφαιρα, και πηγαίνει δυο βήματα παραπέρα προσφέροντας αποκριτικούς χειρισμούς και επικά boss fights μαζί με αυτό που φαίνεται να είναι ένα αχανές και αινιγματικό post-game με κρυφά δωμάτια, στοιχεία και γρίφους διασκορπισμένα σε όλο τον χάρτη. Σαν metroidvania, υπό την έννοια της μη γραμμικής εξερεύνησης με ability gating σε διασυνδεδεμένο χάρτη, πιστεύω πως το ESA είναι το κορυφαίο παιχνίδι που έχω δει. Είναι η φόρμουλα του Super Metroid, βελτιωμένη 20 χρόνια μετά, με τις δικές του χάρες αναφορικά με τον ρυθμό, τον σχεδιασμό του χάρτη και το αόρατο χέρι που οδηγεί τον παίχτη. Και σε ορισμένες αλλά ουσιαστικές πτυχές πιο εξεζητημένο από το Hollow Knight. Οπωσδήποτε καλύτερο σχεδόν σε κάθε τομέα από παιχνίδια όπως Axiom Verge και άλλα metroidlikes. Τα οχτάμπιτα και βγάλε γραφικά μπορεί να ξενίσουν κάποιους αλλά εξυπηρετούν στο ακέραιο αυτό που το παιχνίδι θέλει και μπορεί να είναι, και προσωπικά δεν θα τα ήθελα αλλιώς. Η μελωδίες είναι ατμοσφαιρικές και συμπληρώνουν τέλεια την αισθητική. Είναι δύσκολο και τιμωρητικό αλλά όχι άδικο. Προσφέρει ένα μακρύ σερί από υψηλές προκλήσεις και αντάξιες αμοιβές, και δεν έχω καν εικόνα ολόκληρου του περιεχομένου, γιατί μόλις χθες το τερμάτισα και θα ήθελα να συνεχίσω τουλάχιστον για λίγο ακόμα προς το παρόν.

                          Προτείνεται ανεπιφύλαχτα.

                          Edit: Xeno παίξε το

                          esa01.JPGss_e2e0861dcb8bf902c0d106b23056e0f991686769.1920x1080.jpg
                          Last edited by Raf; 06-12-2020, 03:42 PM.

                          Comment


                          • #28
                            Τερματισα και εγω το main game και θα συμφωνήσω απολυτα με Raf μπαινει ανετα στο δικο μου MV top 5 ισως και top 3 αν επρεπε να διαλεξω μονο ενα Cv. Τα γραφικα ειναι πολυ "ιδιαιτερα" και στην αρχη ισως ξενίσουν καποιους οταν τα συνηθίσεις ομως βλεπεις οτι προκειται για πανεμορφο pixel art, προσωπικα ειναι απο τα αγαπημενα μου σε αυτο το ειδος. Τα controls ειναι γενικα tight και responsive εκτος απο τo default mapping που χωρις να πω καποιο ιδιαιτερο spoiler απλα θελει rebind για να μπορεις να χρησιμοποιεις ευκολα 2 abilities ταυτοχρονα.

                            Χωρις να εχω δει πολλα το παιχνιδι εχει απειρο lore και γενικα πραγματα να εξερευνήσεις αν ειναι το στυλ σου νομιζω παιζει και να ριξεις 100 ωρες για πλακα, το main game ειναι περιπου 10-15 αλλα οι περισσοτεροι λενε οτι αφου το τερματισεις την πρωτη φορα ξεκιναει το πραγματικο παιχνιδι.

                            Σιγουρα πολυ ιδιαιτερο και must-play για τους fans και οχι μονο.

                            Comment


                            • #29
                              Ωραία ποστ.

                              Όταν διαβασα το ποστ σου Chief ψήθηκα και το έψαξα στο Steam. Όταν το είδα λίγο... απογοητεύτηκα, μου φάνηκε λίγο πρωτόγονος ο τεχνικός τομέας του για να πω την αλήθεια, δεν είμαι οπαδός του pixel art γενικά για να πω την αλήθεια. (Παρόλο που έχω λατρέψει ορισμένα pixel art games). Όπως και να έχει μπήκε στην λίστα επιθυμιών μου, αυτά που λέτε εσύ και ο Ιhne με ιντριγκάρουν όσο δεν πάει επειδή εμπιστεύτομαι την γνώμη σας. Λέτε ότι πρόκειται και για cosmic horror metroidvania συγκρίσιμο σε μηχανισμούς με το Super Metroid- πολύ βαριά κουβέντα, το SM είναι ένα από τα κορυφαία όλων των εποχών- και ψήνομαι όλο και περισσότερο.

                              Μια ερώτηση μόνο, τι λέει από secrets, power ups, εξερεύνηση;


                              Tidy!

                              Do not blame me.Blame yourself or God.
                              In Matsuno we trust.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Deus View Post
                                Ωραία ποστ.

                                Όταν διαβασα το ποστ σου Chief ψήθηκα και το έψαξα στο Steam. Όταν το είδα λίγο... απογοητεύτηκα, μου φάνηκε λίγο πρωτόγονος ο τεχνικός τομέας του για να πω την αλήθεια, δεν είμαι οπαδός του pixel art γενικά για να πω την αλήθεια. (Παρόλο που έχω λατρέψει ορισμένα pixel art games). Όπως και να έχει μπήκε στην λίστα επιθυμιών μου, αυτά που λέτε εσύ και ο Ιhne με ιντριγκάρουν όσο δεν πάει επειδή εμπιστεύτομαι την γνώμη σας. Λέτε ότι πρόκειται και για cosmic horror metroidvania συγκρίσιμο σε μηχανισμούς με το Super Metroid- πολύ βαριά κουβέντα, το SM είναι ένα από τα κορυφαία όλων των εποχών- και ψήνομαι όλο και περισσότερο.

                                Μια ερώτηση μόνο, τι λέει από secrets, power ups, εξερεύνηση;
                                Προσωπικα το pixel art το λατρευω, αν δεν εισαι fan ισως δεν την παλεψεις τι να πω. Θα προτεινα παντως να του δωσεις λιγο χρονο. Για εμενα γενικα εχει καλυτερους μηχανισμους απο το SM και το πιο βασικο καλυτερα controls χωρις να αμφισβητω οτι το SM ειναι προφανως καλυτερο παιχνιδι γενικα. Οσο αφορα την τελευταια σου προταση θα πω οτι εχει παρα παρα πολυ πραμα, ειδικα απο secrets και sequence breaks ειναι γεματο αν σου αρεσουν αυτα δεν υπαρχει περιπτωση να σε απογοητευσει.

                                Comment

                                Working...
                                X