Announcement

Collapse
No announcement yet.

Retro Reviews: The Odyssey Way!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Retro Reviews: The Odyssey Way!!!

    To θεμα σαφες και απλο: καθε βδομαδα θα δηλωνουν καποιο χρηστες εναν retro τιτλο τον οποιον θελουν να κανουν review. Αμεσως μετα θα ψηφιζει το κοινο μεσω poll τον χρηστη που θελει και αυτος θα παραδιδει το review του καθε Σαββατο ή Κυριακη. Κατα την διαρκεια της εβδομαδας που θα εχει διορια για το review, θα δηλωνουν συμμετοχη οι επομενοι και ετσι θα υπαρχει μια σειρα. Σας αρεσει;

    Αν ναι πειτε για να ξεκινησουμε.
    :tanno:Κωστας Χατζαροπουλος:tanno:

  • #2
    Γιατί απλούστερα να μην κάνει καθένας ότι retro review θέλει,να το στέλνει στους mods-admins και αυτοί να το στέλνουν στην κεντρική,όπως γινόταν πριν?

    Τώρα να κάνουμε ψηφοφορίες είναι λιγάκι χρονοβόρο πιστεύω...

    Πάντως τα retro reviews αν γίνουν θα είναι τέλεια,ωραία ιδέα;)


    Comment


    • #3
      Βασικα δεν υπαρχει κεντρικη σελιδα (ακομα) και ελεγα για ψηφοφορια ωστε να βλεπουμε τα reviews που θα ηθελαν ολοι, ενω κατα την διαρκεια της εβδομαδας θα συζητουσαμε για το παιχνιδι οσοι θελαμε...

      Νομιζω μια εβδομαδα για ενα retro review (το οποιο προφανως θα ειναι τιτλος ο οποιος θα ξερει ο reviewer αρκετα καλα) ειναι αρκετος χρονος... Αλλα εαν γουσταρει καποιος μπορει να ποσταρει και με την μια εδω, τι να πω. Προτασεις να γινουν και βλεπουμε...
      :tanno:Κωστας Χατζαροπουλος:tanno:

      Comment


      • #4
        Αν θέλετε μπορούμε να δώσουμε reviews που υπάρχουν ήδη από το θέμα που είχε ανοίξει ο bwaf στο GP forum. Μάλιστα κάποια είχαν δημοσιευθεί και στο τελευταίο τεύχος του GP.
        «Should Shinobi fail before completing the mission, he will disappear before the dawn and vanish forever.»

        Comment


        • #5
          Αν κάποιοι προσπαθήσουν να κάνουν review παιχνίδια θα ήταν εξαιρετικά πολύτιμο αν:

          1) Το review κάνει φρέσκια κριτική και όχι ξαναμανα-εκθείαση ενός κλασσικού παιχνιδιού. Τα περισσότερα κλασσικά παιχνίδια που εκθειάζονται σήμερα δυστυχώς έχουν σοβαρότατα προβλήματα.

          2) Να προσφέρει σε βάθος ανάλυση των μηχανισμών του παιχνιδιού και όχι να αναλώνεται στην τότε ωραία εποχή κ.λ.π. Να τονίζεται τι κάνει καλά το παιχνίδι και τι όχι.

          3) Το review να είναι γραμμένο από κάποιον που να έχει λιώσει το παιχνίδι και είναι καλός σε αυτό.

          Έχετε υπόψη σας ότι τα παραπάνω δεν τηρούνται σχεδόν ποτέ και τα 3 από κανέναν reviewer. Αν το καταφέρουμε εδώ, τότε έχουμε παγκόσμια πρωτοτυπία. Δώστε τον καλύτερο εαυτό σας!
          Insert Coin

          Comment


          • #6
            Πολυ σημαντικο το 1ο που λες Jedah αλλα δυστυχως πολλες φορες και οι ιδιοι οι αναγνωστες δεν ειναι ετοιμοι να δεχθουν την κριτικη στα προβληματα ενος κλασικου τιτλου.
            Do a barrel roll!

            Comment


            • #7
              Το review κάνει φρέσκια κριτική και όχι ξαναμανα-εκθείαση ενός κλασσικού παιχνιδιού. Τα περισσότερα κλασσικά παιχνίδια που εκθειάζονται σήμερα δυστυχώς έχουν σοβαρότατα προβλήματα.
              Εμ διαφωνώ σε αυτό... Δλδ τα προβλήματα του πρώτου Super Mario, Metroid, Castlevania, του FF 7( εντελώς τυχαία τα αναφέρω) τα καθιστούν ασχημα games γενικά? Ή μήπως πρέπει να τονιστούν υπέρ του δέοντος? Nομίζω χάνουμε το νόημα αν μένουμε στα αρνητικά. Ένα review του Metroid πχ θα του αποτίσει φόρο τιμής για ό,τι καινούριο δοκίμασε και αποδεδειγμένα πέτυχε. Προφανώς και θα ανφερθεί η απουσία save αλλά οκ δε νομίζω πως κάποιος ούτως ή άλλως θα παίξει το πρώτο Metroid αν δεν το έχει ήδη κάνει.

              Κάποια games σίγουρα πλέον δεν μπορούν να παιχθούν και δεν έχει νόημα κιόλας πχ Doom σε SNES όσο καλό σαν port ήταν για την εποχή του δεδομένων των συνθηκών, ή του Super SF πάλι σε SNES. Ωστόσο κάποια reviews θα είναι σαν φόρος τιμής ενώ κάποια άλλα προφανώς θα θάβουν games που έγιναν γνωστά για τους λάθους λόγους-πχ μόδα. Παράδειγμα τα reviews του Screwattack που πότε εκθειάζουν και πότε θάβουν.

              Σε τελική ανάλυση χαλαρώστε λιγο, χομπίστες είμαστε... Άποψή μου είναι πως αρκετά από τα reviews που είδα στο παλιό Gamers Odyssey ήταν μια χαρά και θα χαιρόμουν να τα διάβαζα και σε game magazine.Εδω "δημοσιογράφοι" και έχουν κάνει κριτικές που δεν κάνουν καν για φυλλάδα κουτσομπολίστικη.
              «Should Shinobi fail before completing the mission, he will disappear before the dawn and vanish forever.»

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jedah View Post
                1) Το review κάνει φρέσκια κριτική και όχι ξαναμανα-εκθείαση ενός κλασσικού παιχνιδιού. Τα περισσότερα κλασσικά παιχνίδια που εκθειάζονται σήμερα δυστυχώς έχουν σοβαρότατα προβλήματα.

                2) Να προσφέρει σε βάθος ανάλυση των μηχανισμών του παιχνιδιού και όχι να αναλώνεται στην τότε ωραία εποχή κ.λ.π. Να τονίζεται τι κάνει καλά το παιχνίδι και τι όχι.

                3) Το review να είναι γραμμένο από κάποιον που να έχει λιώσει το παιχνίδι και είναι καλός σε αυτό.
                1) Αυτό έχει πολύ σημαντική βάση, ειδικά με τη retro στροφή του XBOX Live και όλων των συναφών. Πιστεύω όμως πως ο άξονας της κριτικής δε μπορεί να είναι ο ίδιος με αυτόν ενός σύγχρονου / πιο πρόσφατου τίτλου, αλλά απεναντίας ενδιαφέρει περισσότερο το re-playability: το πόσο άντεξε το παιχνίδι στο χρόνο (για την ακρίβεια αν παίζεται ακόμα ή έχει σαπίσει τόσο που έχει μόνο cult και ιστορική αξία) και αν αξίζει τον κόπο και το χρόνο του σύγχρονου gamer. Σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και τα γραφικά μπορεί να είναι αποτρεπτικός παράγοντας. Το δυσκολότερο κομμάτι για ένα παλαίμαχο παίχτη πιστεύω ότι είναι αυτή ακριβώς η αποστασιοποίηση - πώς μπορεί να βρει κάποιος ελαττώματα στο Super Metroid ή το Contra ή το Golden Axe όταν τα έχει κάνει βίδες?

                2) Συμφωνώ αλλά υπό προϋποθέσεις. Ένας αέρας retro νοσταλγίας είναι πάντα ευπρόσδεκτος, και προσωπικά είμαι χαλαρός (τουλάχιστον για τους μηχανισμούς που, κακά τα ψέματα, δεν είναι και τόσο πολύπλοκοι) απέναντι σε retro reviews, καθώς έχω διαβάσει αρκετά κείμενα της μίας παραγράφου σε διάφορα sites που με έχουν ενημερώσει πλήρως για διάφορα παιχνίδια. Επίσης, το τι κάνει καλά το παιχνίδι και τι όχι εξαρτάται υποχρεωτικά από τα τότε κριτήρια, αλλά το νέο ζητούμενο που θέλουμε εμείς και θέτει ο Jedah είναι το πόσο καλά αυτό το κάτι λειτουργεί σήμερα.

                3) Αυτό είναι αυτονόητο.

                Στο δια ταύτα, υπάρχουν αρκετοί γεροντολάγνοι εδώ για να στηρίξουν μια τέτοια προσπάθεια όταν με το καλό ξαναμπεί μπροστά η σελίδα. Το θέμα είναι να υπάρχει η όρεξη συμμετοχής, ώστε να μην καταλήξουμε με 5 σκονισμένες παρουσιάσεις σε ένα retro τμήμα. Είμαι υπέρ με χέρια και με πόδια πάντως, και θα συμμετάσχω σίγουρα.
                Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?

                Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...

                Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί

                Comment


                • #9
                  ...το Super Metroid δεν ειχε και δεν εχει προβληματα....lol

                  Μια ιδεα που μου ερχεται για τα reviews ειναι η εξης: ενα two faced review, το οποιο να συγκρινει ισως το τοτε με το τωρα, του στυλ "Τι λεει ο παλιος" - "Τι λεει ο νεος".

                  "Τι λεει ο παλιος πχ για το FFVII": Best Ever Σεναριο, η αποκαλυψη της εποχης για τα RPG
                  "Τι λεει ο νεος": Με τι υπομονη παιζατε αυτο το παιχνιδι; Μονο οι random μαχες του τρωνε τις μισες ωρες gameplay...

                  Μπορει να κανω και λαθος βεβαια.....lol
                  :tanno:Κωστας Χατζαροπουλος:tanno:

                  Comment


                  • #10
                    Oi treis prodiagrafes gia ena kalo review pou periegrapse o Jedah einai poly kales kata thn gnwmh mou.
                    Thelw kai egw na kanw kapoio review, alla ton teleftaio kairo skeftomai olo kai perissotero kati poio diaforetiko apo ena aplo grapto keimeno opws panta.
                    Etsi mias kai rixnoume oloi idees gia typous review kai pws prepei na ginontai, eftiaksa to parakatw syntomo video san idea:

                    Enjoy the videos and music that you love, upload original content and share it all with friends, family and the world on YouTube.


                    Parakalw deite to se Fullscreen dioti einai h prwth fora kai mou vghke poly mikrotero apoti perimena...
                    Epishs sorry gia thn poiothta.

                    Kserw pws den prokeitai gia review, omws to ksekinhsa ws ena prwto sample gia to pws tha fenotan se mena kai fysika se esas, ean ginotan ena tetoiou eidous egxeirhma.
                    Ta games pou mporw na grafw kai na paiksw einai fysika apo emulators kai o tropos eggrafhs einai apo thn othonh tou ypologisth.
                    Elpizw se thetiko apotelesma wste na kanw kati parapanw thn epomenh fora

                    EDIT: Ok vrhka tropo na grafw sta videos mono to game mazi me thn fwnh mou gia sxolia, se POLY kalyterh poiothta kai megethos.
                    Mporw na kanw ta panta na fenontai pentakathara twra.
                    Thn epomenh fora loipon...
                    "Time fades even legend and the origin of Soul Reaver has been lost long ago.
                    But its purpose remains; to feed on the souls of any creature it strikes.
                    Kindred, this blade and I.
                    "

                    "ΔΕΝ είναι θέμα Νιντέντο πλέον..."
                    Greek Gaming Videos
                    Greek Final Fantasy Forum

                    Comment


                    • #11
                      Όποιος θέλει να πάρει ένα μικρό tutorial για το πώς γράφουμε ένα πραγματικό review και όχι ένα factoid article καλό θα είναι να διαβάσει κάποια από τα posts του GroundZero (fixed) ανα καιρούς. Ανάλυση και κριτική, που από την φύση της επιδιώκει την καταγραφή των προβλημάτων μιας ιδέας, εν προκειμένου του σχεδιασμού ενός παιχνιδιού. Η κριτική οδηγεί σε βελτίωση και εξέλιξη. Το αναμάσημα σε συντηρητισμό και βάλτωση των ιδεών.

                      Αλλά για να γίνω πιο κατανοητός ας απαντήσω 1-1 σε κάποια θέματα που τέθηκαν.

                      Πολυ σημαντικο το 1ο που λες Jedah αλλα δυστυχως πολλες φορες και οι ιδιοι οι αναγνωστες δεν ειναι ετοιμοι να δεχθουν την κριτικη στα προβληματα ενος κλασικου τιτλου.
                      Πρέπει να ωριμάσουμε και να δεχόμαστε την κριτική σαν σοβαροί άνθρωποι. Η κριτική σε έναν τίτλο που λατρέψαμε δεν έχει σαν σκοπό να μας προσβάλλει ή να μας αλλοιώσει την εμπειρία που είχαμε. Αλλά θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε καλύτερα τις ιδέες και τους μηχανισμούς που κάνουν καλό ένα παιχνίδι, ανεξάρτητα το πόσοι άνθρωποι μπορούν να διασκεδάσουν με αυτό. Το ότι πολλοί δεν διασκεδάζουν με το σκάκι αλλά με το Taboo σε καμία περίπτωση δεν κάνει το Taboo καλύτερο παιχνίδι.

                      Εμ διαφωνώ σε αυτό... Δλδ τα προβλήματα του πρώτου Super Mario, Metroid, Castlevania, του FF 7( εντελώς τυχαία τα αναφέρω) τα καθιστούν ασχημα games γενικά? Ή μήπως πρέπει να τονιστούν υπέρ του δέοντος? Nομίζω χάνουμε το νόημα αν μένουμε στα αρνητικά. Ένα review του Metroid πχ θα του αποτίσει φόρο τιμής για ό,τι καινούριο δοκίμασε και αποδεδειγμένα πέτυχε. Προφανώς και θα ανφερθεί η απουσία save αλλά οκ δε νομίζω πως κάποιος ούτως ή άλλως θα παίξει το πρώτο Metroid αν δεν το έχει ήδη κάνει.
                      Η κριτική των προβλημάτων οδηγεί σε γνώση και η γνώση στην επιλογή καλύτερων παιχνιδιών και κατα συνέπεια στην γενική βελτίωσή τους. Χωρίς κριτική τα παιχνίδια θα γίνουν 1,5 ωρίτσα υπόθεση που θα την νοικιάζεις για λίγα ευρώ και δεν θα θές να την ξαναπαίξεις ποτέ, κάτι σαν τις ταινίες και τα CD που μοιράζουν οι εφημερίδες. Όλα τα προβλήματα πρέπει να τονίζονται στο maximum γιατί αυτό δείχνει πραγματική κριτική ικανότητα και οδηγεί την ανάπτυξη θεωρητικού υπόβαθρου σχεδιασμού καλύτερων παιχνιδιών. Το να αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια δεν βοηθάει κανέναν και αν το καλοσκεφτείς οδηγεί την βιομηχανία σε όλο και πιο λοβοτομημένα παιχνίδια. Για παράδειγμα η απουσία save στο πρώτο Metroid (δεν το έχω παίξει ενδελεχώς) δεν είναι μειονέκτημα αν το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί άψογα για να παίζεται χωρίς saves. Αν όμως είναι κακοσχεδιασμένο τότε πρέπει να κριτικαριστεί. Επίσης μην συγχέεται τον σχεδιασμό ενός παιχνιδιού με την τεχνολογία. Το σκάκι μπορεί να παιχτεί στο χαρτί και σε υπολογιστή αλλά είναι το ίδιο παιχνίδι.

                      Κάποια games σίγουρα πλέον δεν μπορούν να παιχθούν και δεν έχει νόημα κιόλας πχ Doom σε SNES όσο καλό σαν port ήταν για την εποχή του δεδομένων των συνθηκών, ή του Super SF πάλι σε SNES. Ωστόσο κάποια reviews θα είναι σαν φόρος τιμής ενώ κάποια άλλα προφανώς θα θάβουν games που έγιναν γνωστά για τους λάθους λόγους-πχ μόδα. Παράδειγμα τα reviews του Screwattack που πότε εκθειάζουν και πότε θάβουν.
                      Καταρχίν το ScrewAttack μην το αναφέρεις όταν μιλάς για σοβαρή κριτική. Οι άνθρωποι αυτοί χαβαλεδιάζουν και έχουν σαν πρώτο κριτήριο πόσο καλά περάσανε με τον τίτλο. Αν εγώ γουστάρω να παίζω τρίλιζα με την παρέα μου και περνάμε καλά, δεν σημαίνει ότι η τρίλιζα είναι ανώτερη από το Starcraft.

                      Σε τελική ανάλυση χαλαρώστε λιγο, χομπίστες είμαστε... Άποψή μου είναι πως αρκετά από τα reviews που είδα στο παλιό Gamers Odyssey ήταν μια χαρά και θα χαιρόμουν να τα διάβαζα και σε game magazine.Εδω "δημοσιογράφοι" και έχουν κάνει κριτικές που δεν κάνουν καν για φυλλάδα κουτσομπολίστικη.
                      Χομπίστας είναι κάποιος που παίζει Halo 3 και σπέρνει θάνατο online το ίδιο και αυτός που χάνει στο Easy. Ο επαγγελματισμός δεν έχει σχέση με το πόσο καλά κάνεις μια προσπάθεια. Επαγγελματίες κάνουν άσχημα την δουλειά τους και μάλιστα χωρίς τίμημα. Οπότε είναι καθαρά τι στόχους έχει ο καθένας με τον χρόνο και το μεράκι του.

                      1) Αυτό έχει πολύ σημαντική βάση, ειδικά με τη retro στροφή του XBOX Live και όλων των συναφών. Πιστεύω όμως πως ο άξονας της κριτικής δε μπορεί να είναι ο ίδιος με αυτόν ενός σύγχρονου / πιο πρόσφατου τίτλου, αλλά απεναντίας ενδιαφέρει περισσότερο το re-playability: το πόσο άντεξε το παιχνίδι στο χρόνο (για την ακρίβεια αν παίζεται ακόμα ή έχει σαπίσει τόσο που έχει μόνο cult και ιστορική αξία) και αν αξίζει τον κόπο και το χρόνο του σύγχρονου gamer. Σε πολλές περιπτώσεις, ακόμα και τα γραφικά μπορεί να είναι αποτρεπτικός παράγοντας. Το δυσκολότερο κομμάτι για ένα παλαίμαχο παίχτη πιστεύω ότι είναι αυτή ακριβώς η αποστασιοποίηση - πώς μπορεί να βρει κάποιος ελαττώματα στο Super Metroid ή το Contra ή το Golden Axe όταν τα έχει κάνει βίδες?
                      Η αντοχή στον χρόνο είναι άμεση συνέπεια και της ποιότητας ενός παιχνιδιού. Mortal Kombat δεν παίζει κανένας σοβαρά πλέον, ενώ στο Super Street Fighter II Turbo ακόμα μαθαίνει ο κόσμος και γίνεται καλύτερος. Όσο για τα γραφικά, ναι παίζουν τον ρόλο τους αφού πρώτα κριθεί με ουσία ο σχεδιασμός και η ποιότητα των μηχανισμών και της πρόκλησης ενός παιχνιδιού. Από τα παιχνίδια που αναφέρεις μόνο το Super Metroid έχει αντέξει αρκετά, γιατί πολύ απλά στο είδος του δεν υπήρξε τίποτα καλύτερο. Κι όμως το Super Metroid έχει ένα μεγάλο μειονέκτημα: είναι εύκολο παιχνίδι, η Samus εξελίσσεται πιο γρήγορα από τους εχθρούς της και το παιχνίδι να γίνεται σε σημεία πολύ εύκολο. Σε ακόμα χειρότερο βαθμό αυτό το πρόβλημα το έχουν τα Metroidvanias που με το σιχαμερό grinding καταστρέφεται η πρόκληση.

                      2) Συμφωνώ αλλά υπό προϋποθέσεις. Ένας αέρας retro νοσταλγίας είναι πάντα ευπρόσδεκτος, και προσωπικά είμαι χαλαρός (τουλάχιστον για τους μηχανισμούς που, κακά τα ψέματα, δεν είναι και τόσο πολύπλοκοι) απέναντι σε retro reviews, καθώς έχω διαβάσει αρκετά κείμενα της μίας παραγράφου σε διάφορα sites που με έχουν ενημερώσει πλήρως για διάφορα παιχνίδια. Επίσης, το τι κάνει καλά το παιχνίδι και τι όχι εξαρτάται υποχρεωτικά από τα τότε κριτήρια, αλλά το νέο ζητούμενο που θέλουμε εμείς και θέτει ο Jedah είναι το πόσο καλά αυτό το κάτι λειτουργεί σήμερα.
                      Είναι θέμα επιλογής. Αναμασάμε τα ίδια με όλους τους άλλους ή προσφέρουμε κριτική για να ταρακουνήσουμε και να ταρακουνηθούμε;
                      Κακό δεν είναι να μην ξέρεις, ούτε να μην είσαι καλός σε κάτι. Κακό είναι να λατρεύεις το μέτριο και το κακό μόνο και μόνο για να μην αναφέρεις τουλάχιστον πώς θα μπορούσες να το βελτιώσεις.
                      Insert Coin

                      Comment


                      • #12
                        Όποιος θέλει να πάρει ένα μικρό tutorial για το πώς γράφουμε ένα πραγματικό review και όχι ένα factoid article καλό θα είναι να διαβάσει κάποια από τα posts του SubZero ανα καιρούς.
                        Ποιός είναι αυτός που μου κλέβει το όνομα;

                        Η αντοχή στον χρόνο είναι άμεση συνέπεια και της ποιότητας ενός παιχνιδιού. Mortal Kombat δεν παίζει κανένας σοβαρά πλέον, ενώ στο Super Street Fighter II Turbo ακόμα μαθαίνει ο κόσμος και γίνεται καλύτερος. Όσο για τα γραφικά, ναι παίζουν τον ρόλο τους αφού πρώτα κριθεί με ουσία ο σχεδιασμός και η ποιότητα των μηχανισμών και της πρόκλησης ενός παιχνιδιού. Από τα παιχνίδια που αναφέρεις μόνο το Super Metroid έχει αντέξει αρκετά, γιατί πολύ απλά στο είδος του δεν υπήρξε τίποτα καλύτερο. Κι όμως το Super Metroid έχει ένα μεγάλο μειονέκτημα: είναι εύκολο παιχνίδι, η Samus εξελίσσεται πιο γρήγορα από τους εχθρούς της και το παιχνίδι να γίνεται σε σημεία πολύ εύκολο. Σε ακόμα χειρότερο βαθμό αυτό το πρόβλημα το έχουν τα Metroidvanias που με το σιχαμερό grinding καταστρέφεται η πρόκληση.
                        Η αντοχή στο χρόνο έχει να κάνει και με την κατηγορία του παιχνιδιού. Είτε λόγω της φύσης του (π.χ fighting) είτε λόγω γενικότερης στασιμότητας (π.χ platform).

                        Είναι θέμα επιλογής. Αναμασάμε τα ίδια με όλους τους άλλους ή προσφέρουμε κριτική για να ταρακουνήσουμε και να ταρακουνηθούμε;
                        Κακό δεν είναι να μην ξέρεις, ούτε να μην είσαι καλός σε κάτι. Κακό είναι να λατρεύεις το μέτριο και το κακό μόνο και μόνο για να μην αναφέρεις τουλάχιστον πώς θα μπορούσες να το βελτιώσεις.
                        Eμένα πάντως αυτό μου κάνει για μετά Χριστό προφητίες... Γίνεται να κρίνεις ένα τίτλο που κυκλοφόρησε πριν 15 χρόνια με τα σημερινά δεδομένα; Ακόμα και να υποθέσουμε ότι γίνεται έχει κάποιο νόημα αυτό; Εντάξει ένα 5% (και πολύ λέω) των τίτλων ήταν αρκετό αξιόλογο και μπορεί να σταθεί και σήμερα. Για το υπόλοιπο 95% μία τέτοια διαδικασία θα ηταν κάτι εντελώς το τυπικό. Μέσα σε αυτό το 95% ανήκουν και πολλά παιχνίδια που θεωρούνται αξιόλογα. Είναι σαν να αξιολογούμε sedan αμάξια αλλά με sport κριτήρια.

                        Comment


                        • #13
                          Ποιός είναι αυτός που μου κλέβει το όνομα;
                          ops2: Διορθώθηκε η παρεξήγηση.....

                          Η αντοχή στο χρόνο έχει να κάνει και με την κατηγορία του παιχνιδιού. Είτε λόγω της φύσης του (π.χ fighting) είτε λόγω γενικότερης στασιμότητας (π.χ platform).
                          Μπορείς να μου πείς μια κατηγορία που εν γένει δεν έχει αντοχή στον χρόνο; Σε πάω από τώρα στοίχημα ότι όσο διασκεδαστικό και να είναι ένα παιχνίδι μιας τέτοιας κατηγορίας, σίγουρα θα έχει απλό και ρηχό κεντρικό μηχανισμό παιχνιδιού.

                          Eμένα πάντως αυτό μου κάνει για μετά Χριστό προφητίες... Γίνεται να κρίνεις ένα τίτλο που κυκλοφόρησε πριν 15 χρόνια με τα σημερινά δεδομένα; Ακόμα και να υποθέσουμε ότι γίνεται έχει κάποιο νόημα αυτό; Εντάξει ένα 5% (και πολύ λέω) των τίτλων ήταν αρκετό αξιόλογο και μπορεί να σταθεί και σήμερα. Για το υπόλοιπο 95% μία τέτοια διαδικασία θα ηταν κάτι εντελώς το τυπικό. Μέσα σε αυτό το 95% ανήκουν και πολλά παιχνίδια που θεωρούνται αξιόλογα. Είναι σαν να αξιολογούμε sedan αμάξια αλλά με sport κριτήρια.
                          Ναι γίνεται, αν καταλάβουμε ότι οι μηχανισμοί που κινούν ένα παιχνίδι δεν είναι πάντα δεμένοι με την τεχνολογία υλοποίησης του. Έχει πολύ μεγάλο νόημα στο να καταλάβουμε κάποια πράγματα και ίσως να κινήσουμε και την σκέψη άλλων να τα καταλάβει. Τα κριτήρια που κρίνεις ένα παιχνίδι είναι θολό τοπίο γιατί ποτέ δεν κάνουμε σωστή κριτική και ποτέ δεν μαθαίνουμε. Είμαστε άσχετοι με λίγα λόγια και πρέπει να δούμε πώς θα το αλλάξουμε αυτό, ανεξάρτητα με τι ξοδεύουμε την ώρα μας.
                          Insert Coin

                          Comment


                          • #14
                            Μπορείς να μου πείς μια κατηγορία που εν γένει δεν έχει αντοχή στον χρόνο; Σε πάω από τώρα στοίχημα ότι όσο διασκεδαστικό και να είναι ένα παιχνίδι μιας τέτοιας κατηγορίας, σίγουρα θα έχει απλό και ρηχό κεντρικό μηχανισμό παιχνιδιού.
                            Aν κατάλαβα καλά, το αποδέχεσαι αυτό που έγραψα πριν. Δεν διαφωνώ κιόλας για το ρηχό μηχανισμό, με τη μόνη διαφορά πως εγώ πιστεύω ότι αυτό είναι το αναμενόμενο για τους περισσότερους retro τίτλους.

                            Ναι γίνεται, αν καταλάβουμε ότι οι μηχανισμοί που κινούν ένα παιχνίδι δεν είναι πάντα δεμένοι με την τεχνολογία υλοποίησης του. Έχει πολύ μεγάλο νόημα στο να καταλάβουμε κάποια πράγματα και ίσως να κινήσουμε και την σκέψη άλλων να τα καταλάβει. Τα κριτήρια που κρίνεις ένα παιχνίδι είναι θολό τοπίο γιατί ποτέ δεν κάνουμε σωστή κριτική και ποτέ δεν μαθαίνουμε. Είμαστε άσχετοι με λίγα λόγια και πρέπει να δούμε πώς θα το αλλάξουμε αυτό, ανεξάρτητα με τι ξοδεύουμε την ώρα μας.
                            Και οι ίδιοι οι μηχανισμοί σε πολλές περιπτώσεις είναι συνδεδεμένοι με την τεχνολογία, άρα δεν μπορείς να την βγάλεις εκτός παιχνιδιού τελείως. Γενικότερα αυτό ππου πιστεύω είναι ότι είναι φυσιολογικό 15 χρόνια μετά μπορούν να σταθούν μόνο οι top τίτλοι που άγγιζαν το τέλειο για την τότε εποχή.

                            Comment


                            • #15
                              Βασικά όλη αυτή η συζήτηση είναι μια μεγάλη άσκηση επί χάρτου. Όταν με το καλό σηκωθεί η σελίδα και μπορέσουμε να ξεκινήσουμε ενα retro τμήμα, όλα τα παραπάνω θα δοκιμαστούν. Στο κάτω κάτω ο καθένας μας, πέρα από τα αντικειμενικά στοιχεία που πρέπει να έχει ένα review, έχει τις προτιμήσεις του στο πού (θέλει να) δίνεται βάρος σε αυτό που γράφει (διαβάζει).

                              Και κάτι τελευταίο - οι μηχανισμοί ενός παιχνιδιού μπορεί να είναι ζωντανοί ακόμα και σήμερα, αλλά η τεχνολογία του να έχει μείνει τόσο πίσω που να μη μπορεί να παιχτεί σήμερα. Αναφέρομαι κυρίως είτε σε πολύ παλιά παιχνίδια από την περίοδο των 8-bit και πιο πίσω (πρώτο στο μυαλό μου το Final Fantasy 2) είτε στην πρώτη γενιά 3D, που η έλλειψη εξοικείωσης και λύσεων έδωσε πολλά άκομψα και άβολα δείγματα. Προσωπικά αδυνατώ να παίξω Jedi Knight: Dark Forces 2 ή Gothic 1 ακριβώς λόγω των γραφικών του, ή σκέφτομαι το Omikron: The Nomad Soul που έχουμε συζητήσει πολλές φορές με το Loggo. Κάποια παιχνίδια έχουν κακογεράσει, πώς το λένε.
                              Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?

                              Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...

                              Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί

                              Comment

                              Working...
                              X