Το πώς πρέπει να είναι ένα σωστό review ειδικά στην δύσκολη κατηγορία που είναι τα ρετρό όπου υπεισέρχεται ο παράγοντας της νοσταλγίας είναι κάτι πολύ υποκειμενικό. Είναι πολλά θέματα που μπορείς να αναλύσεις από πολλές οπτικές γωνίες. Πχ όπως είπε ο Τίτος κάποια παιχνίδια σήμερα δεν παίζονται λόγω γραφικών (ή και λόγω ήχου να προσθέσω εγώ). Έχει νόημα να κριθούν αρνητικά για αυτά τα στοιχεία (που μπορεί την εποχή που βγήκαν να ήταν state-of-the-art); Ή για τον απαρχαιωμένο χειρισμό τους που πριν 20 χρόνια ήταν ότι πιο μοντέρνο υπήρχε;
Τα σοβαρότατα προβλήματα που λες ότι έχουν τα κλασικά παιχνίδια ήταν προφανή όταν βγήκαν ή προέκυψαν χρόνια μετά, με την έλευση νέων παιχνιδιών; Εν τέλει είναι θέμα ιστορικό και τεχνολογικό. Είναι σα να κατακρίνουμε τα πλοία του 16ου αιώνα γιατί δεν είχε προχωρήσει αρκετά η ναυπηγική και δεν χρησιμοποιούσαν πετρέλαιο. Με ποια μέτρα και ποια σταθμά μπορούμε να κρίνουμε τα παλιά παιχνίδια; Η υπερτόνιση των αρνητικών σε βάρος των θετικών εξάλλου δεν είναι πάντα καλή γιατί πολλές φορές μπορεί να καταλήξουμε να διυλίσουμε τον κώνωπα και να μιλάμε για προβλήματα τόσο μικρά και ασήμαντα που καταντά ανούσιο.
Εν τέλει είναι και υποκειμενικό το θέμα όπως και σε κάθε review. Τι ζητάς από ένα παιχνίδι, ποιες οι εμπειρίες σου, ποια είδη σου αρέσουν κλπ. Ένα review για beatemup γεμάτο λεπτομέρειες για τα διαφορετικά μικρά tweaks σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο της σειράς μπορεί για σένα να είναι παράδεισος που θα κάτσεις να ασχοληθείς σε βάθος πολλές ώρες αλλά για μένα, καλώς ή κακώς, είναι άχρηστες πληροφορίες εφόσον θέλω να ασχοληθώ χαλαρά για να παίζω με φίλους ή να ξεσκάω. Πόσο θεμιτό είναι να κρίνω το halo3 επειδή είναι FPS ή το ff7 επειδή έχει random battles; Ή στο παράδειγμα του Super Metroid εσένα σου φάνηκε εύκολο εμένα σε πολλά σημεία μου φάνηκε παλούκι (αν και δύσκολο με όμορφο τρόπο όχι πολύ εκνευριστικό), πόσο στέκει τα να πεις ότι ένα από τα αρνητικά του είναι η ευκολία;
Τα σοβαρότατα προβλήματα που λες ότι έχουν τα κλασικά παιχνίδια ήταν προφανή όταν βγήκαν ή προέκυψαν χρόνια μετά, με την έλευση νέων παιχνιδιών; Εν τέλει είναι θέμα ιστορικό και τεχνολογικό. Είναι σα να κατακρίνουμε τα πλοία του 16ου αιώνα γιατί δεν είχε προχωρήσει αρκετά η ναυπηγική και δεν χρησιμοποιούσαν πετρέλαιο. Με ποια μέτρα και ποια σταθμά μπορούμε να κρίνουμε τα παλιά παιχνίδια; Η υπερτόνιση των αρνητικών σε βάρος των θετικών εξάλλου δεν είναι πάντα καλή γιατί πολλές φορές μπορεί να καταλήξουμε να διυλίσουμε τον κώνωπα και να μιλάμε για προβλήματα τόσο μικρά και ασήμαντα που καταντά ανούσιο.
Εν τέλει είναι και υποκειμενικό το θέμα όπως και σε κάθε review. Τι ζητάς από ένα παιχνίδι, ποιες οι εμπειρίες σου, ποια είδη σου αρέσουν κλπ. Ένα review για beatemup γεμάτο λεπτομέρειες για τα διαφορετικά μικρά tweaks σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο της σειράς μπορεί για σένα να είναι παράδεισος που θα κάτσεις να ασχοληθείς σε βάθος πολλές ώρες αλλά για μένα, καλώς ή κακώς, είναι άχρηστες πληροφορίες εφόσον θέλω να ασχοληθώ χαλαρά για να παίζω με φίλους ή να ξεσκάω. Πόσο θεμιτό είναι να κρίνω το halo3 επειδή είναι FPS ή το ff7 επειδή έχει random battles; Ή στο παράδειγμα του Super Metroid εσένα σου φάνηκε εύκολο εμένα σε πολλά σημεία μου φάνηκε παλούκι (αν και δύσκολο με όμορφο τρόπο όχι πολύ εκνευριστικό), πόσο στέκει τα να πεις ότι ένα από τα αρνητικά του είναι η ευκολία;
Comment