Welcome to Gamers Odyssey forums where we talk about gaming, mostly in Greek language. If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Εεεεεεε με στενοχωρείς και με απογοητεύεις όμως! Όλα τα λεφτά στο Mass Effect 3 είναι το import save, αν το παίξεις "καθαρό" χάνεις όλο το ζουμί!
Lol ναι το fail οπως ειπα ειναι ultra. Φαντασου οτι ουτε το 2 το ειχα παιξει με import διοτι τοτε το 360 ειχε καει, πηρα καινουργιο και δεν ειχα βρει τροπο να μεταφερω τα saves (αυτη η σειρα δεν με παει). Το κακο ειναι οτι με μια ματια που εριξα, το default αν ξεκινας καθαρος ειναι ακριβως το αντιθετο απο αυτα που ειχα κανει εγω (κριμα γαιτι στο 2 τα ειχα παει πολυ καλα στο τελος) ενω δεν υπαρχει καποιο initial sequence προκειμενου να διαλεξεις επιλογες αν εκανες αλλαγη στο συστημα που παιζεις ή αν για καποιο λογο εχασες τα saves.
Δε μπορείς να βρεις PS3 saves κάπου και να τα περάσεις?
Δεν ξερω να σου πω αν υπαρχει δυνατοτητα. Τεσπα ας το δω τωρα ετσι (με τη σειρα δεν ειχα και τρελο δεσιμο αλλα οπως και να το κανεις ηθελα να δω το τελος) και σε περιπτωση που ξανααποκτησω ενδιαφερον θα δω μηπως ξαναπαιξω και τα 3 παιχνιδια απο την αρχη στο μελλον (ειτε σε collection στις νεες κονσολες αν βγει κατι τετοιο ή σε PC αν παω προς τα εκει).
Fuck it επαιξα κανα 2ωρο και δεν καταλαβαινα τι γινοταν, οποτε resume. Εδωσα το ps3 παιχνιδι, εκανα παραγγελια το game για 360 και ξεκιναω ξανα το πρωτο mass effect . Θα τα παω σερι με ενα καποιο speed run στα 2 πρωτα για να κανω catch up... Ατιμε Titus με εφαγες Τα λεμε στο topic του mass effect 1
Λοιπον, επανερχομαι εχοντας τελειωσει πλεον τα 2 πρωτα παιχνιδια. Το ME 2 πηγε με adept στο insanity και εφτασα level 30 (ηταν πολυ ευκολο λογω του import save αλλα και του 25% bonus απο το πρωτο μου playthrough). Πραγματικα παρα πολυ απολαυστικο game με καταπληκτικο gameplay, σημειωνω ξανα οτι ο adept ειναι φοβερη κλαση και απο τη μεση και μετα σου δινει την αισθηση του godlike αφου μοιραζεις πραγματικα χαος στο δρομο σου (επισης μετα το training για ακομα ενα οπλο -επελεξα asault rifle- δεν του λειπει κατι ουσιαστικο και απο fire power). Το σημαντικο ειναι οτι τα biotics δημιουργουν επιπλεον μεγαλη ποικιλια στις αναμετρησεις με αποτελεσμα να μην νιωθεις το all gun blazing.
Μου εκανε εντυπωση η ισορροπια που εδωσε η bioware αναμεσα στην ιστορια και τις μαχες, το παιχνιδι εχει λιγα side missions αυτη τη φορα τα οποια εχουν και ποικιλια, ενω ο κυριος κορμος των reqruits και loyalties δινει ιστορια-αναπτυξη χαρακτηρων και μαχες σε ισο βαθμο.
Τα μονα πραγματα που θα ελεγα οτι δεν μου αρεσαν και τοσο ηταν σε οτι αφορα το orientation των μικρων-μηδενικων ''κενων'' αναμεσα στις loyalties (καποιες τις επαιξα τη μια διπλα στην αλλη αφου δεν υπηρχε κατι αλλο να κανω) που με κουρασε σε καποιες φασεις (ειναι παρα πολλα τα members στο party) και οτι ο paragorn shepard θα ελεγα οτι ηταν καπως χειροτερα γραμμενος απ'οτι στο 1 (δεν ξερω υπηρχαν στιγμες που ηθελα να τον χτυπησω με αυτα που ελεγε ).
Σεναριακα παντως,
βρηκα το 1 πολυ πιο ολοκληρωμενο, εχει αρχη μεση και τελος και το μονο που αφηνει ας πουμε εσκεμμενα κενο, ειναι το γιατι οι Reepers κανουν αυτο που κανουν ανα τις χιλιετιες (ερωτηση που γινεται στον Vigil αλλα ουτε αυτος μπορει να απαντησει). Στο 2 το main story ειναι μεν κατανοητο αλλα προσωπικα δεν καταλαβα γιατι οι collectors φτιαχνουν τον human reeper (πως θα βοηθουσε στο να ερθουν και οι υπολοιποι?) ουτε το πως τελικα οι reepers βρισκουν τον τροπο να επιστρεψουν (στο τελος o reeper που ελεγχει τον collector λεει we will find another way και μετα βλεπεις τους reepers να εχουν επιστρεψει). Υποθετω οτι τα παραπανω θα εξηγηθουν στο 3 αν για να πω την αληθεια δεν ειμαι και απολυτα σιγουρος (εχω δει αρκετα τετοιου τυπου σεναρια που εν τελει αποφασιζουν να μην εξηγουν βασικα ερωτηματα που δημιουργει η ιστορια).
Το 3, απο το λιγο που εχω δει, βρισκεται αναμεσα στο 1 και στο 2 μηχανικα με gameplay που ειναι πιο τακτικο (με import ξεκινας απο level 30 οποτε δεν εισαι γυμνος στην αρχη, ισως να παιζει και αυτο ρολο), μεγαλυτερες αρενες, πληρως απελευθερωμενα mechanics (evade, νεο cover) κλπ. Γενικα ειναι καλη φαση και γουσταρω που υπαρχει τετοια διαφοροποιηση ανα τα παιχνιδια. Engineer btw καθως ειναι η μονη κλαση που δεν εχω δοκιμασει (μαζι με soldier που γενικα ποτε δεν επιλεγω). Οτπικα μου φαινετα καπως χειροτερο απο το 2 στις υφες, animation αλλα και σκηνοθεσια.. απο την αλλη το περιβαλλον ειναι πολυ πιο φορτωμενο απο πληροφορια και λεπτομεριες ενω ειναι και λιγοτερο στατικο απο τα προηγουμενα.
Σκίσε τους τα σασά Nooto. Μην αφήσεις κανά Reaper, Cannibal κλπ. να σε γονατίσει. Σκίστους τα βάρδουλα. Άμα φτάσεις στο τέλος σε περιμένει το υπέρτατο famous bot του παιχνιδιού... ο M______r S____d.
To τελος πιστευω οτι θα μου αρεσει δεδομενου οτι περιμενω οτι χειροτερο εχει υπαρξει στην ιστορια των videogames Κατεβασα και το extended cut καλου κακου αλλα μετα τον τερματισμο θα δω και το original σε youtube. Επισης ξενερωσα λιγο και με τα απειρα dlc των οποιων οι τιμες ειναι ακομα στο θεο (για την αποφαση περι from ashes ok οτι και να πω ειναι λιγο, κριμα γιατι θα ελεγε ο prothean στο party). Τουλαχιστον το ΜΕ 2 ειχε 3 dlc δωρεαν.
Πηγα με την Jack στο 2 btw και μου αρεσε πολυ σαν επιλογη εν τελει με τον Paragorn Shepard. Την πρωτη φορα ειχα επιλεξει Tali που ειναι και απο τους αγαπημενους μου χαρακτηρες, θα την ξαναεπελεγα αλλα δυστυχως εχω φαει spoiler σχετικα με την αποκαλυψη του προσωπου της και δεν ηθελα να ξενερωσω βλεποντας την ολη σκηνη στο 3.
Α μην το λες αυτό. Έφαγε κράξιμο για το τέλος η BioWare που όχι μόνο έδωσε το extended cut δωρεάν αλλά έδωσε όλο το multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού τσαμπέ. Πάρα πολλοί χαρακτήρες και φυσικά προσθήκη Collectors. Θα μου πεις ότι έτσι προσπαθεί να ρίξει στάχτη στα μάτια των καταναλωτών αλλά το αποτέλεσμα είναι αξιοπρεπέστατο. Είναι καλή εναλλακτική όταν τελειώσεις το campaign.
Παίζεις με Volus κι είναι όλα τα λεφτά. Μόνο και μόνο που τον έχουν στοιβαγμένο πάνω σε ένα κουτί λόγω (ύψους).
Με το Extended Cut δε θα έχεις ιδιαίτερο πρόβλημα στο φινάλε, συμμαζεύει κάπως τα πράγματα. Θα σου έλεγα πάντως να πειρατέψεις άκαρδα τα DLC αν έχεις τη δυνατότητα, και το From Ashes αλλά και το Leviathan έχουν ενδιαφέρον από πλευράς lore (και είναι μεγάλες αρπαχτές από πλευράς gameplay και διάρκειας).
Αυτό που λες για τη σκηνοθεσία το είχα προσέξει κι εγώ στο 3 ενώ έχουν κόψει διάφορα πράγματα όπως το hacking minigame. Γενικά έχει ατέλειες που δε θα έπρεπε σε textures και animation. Νομίζω πως το κείμενό μου έχει ενδιαφέρον (και είναι spoiler free)
Επίσης Tali και πάσης Ελλάδος
Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?
Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...
Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί
Να πω τωρα καποια πραγματα που εχω κλεισει κοντα στις 10 ωρες:
-Gameplaywise αφηνει πισω του χιλιομετρα τα προηγουμενα 2. Το shooting και η κινηση στον χωρο εχει φτασει τα επιπεδα των Gears of War (evade, πολυ καλο cover, φοβερο συστημα meele, action running χωρις να κουραζεσαι και απιστευτη ελευθερια και ευελιξια στον χωρο) και παραλληλα λογω του μεγαλου customization σε θεμα επιλογων στις δυναμεις των χαρακτηρων, το παιχνιδι κραταει την tactical και wait 'n think μορφη του πρωτου. Ειναι ενα πραγματικο shooter που εχει tactical και rpg elements ως βαση της δομη του (σε αντιθεση με τα πρωτα 2 που εκαναν συμβιβασμους ειτε στην μια ειτε στην αλλη πλευρα). Θα ελεγα οτι προκειται για την απολυτη υλοποιηση αυτου που ειχαν στο μυαλο τους απο την αρχη.
-Επισης ιδανικη ειναι η υλοποισηση του customization σε οτι αφορα τα armor και weapons με πολυ καλο ballance που δεν ξεφευγει ουτε προς την μια ουτε προς την αλλη πλευρα.
-Ο Shepard ειναι πολυ πιο καλογραμμενος και επιτελους λαμβανεται υποψην το παρελθον του χαρακτηρα (δεν ειναι πλεον καθαρος, ουτε ξεκιναει απο το μηδεν) με αμεση συνεπαγωγη στην ποιοτητα των διαλογων.
-Το περιβαλλον οπως σημειωσα δεν ειναι πλεον στατικο και γενικα νιωθεις οτι υπαρχει ζωη εντος των πολεων (η Cidatel ειναι καλυτερη απο ποτε). Το συστημα με την εξερευνηση δεν το εχω πολυκαταλαβει ακομα οποτε δεν μπορω να εκφραστω απολυτα.
Παμε τωρα σε καποια αρνητικα που ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω και θεωρω οτι ειναι απαραδεκτα οχι μονο για την bioware αλλα ακομα και για μια εταιρια που αυτο ειναι το πρωτο της παιχνιδι και εχει μηδενικη εμπειρια ακομα και σε βασικα πραγματα προγραμμτισμου.
-Το Journal ειναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ... ειλικρινα τωρα δεν γινεται να υπαρχει τετοιο quest system σε ενα παιχνιδι οπως το mass effect. Για καποιο λογο συγχωνευσαν τα missions και τα assignments, τα οποια ειναι στατικα και δεν σημειωνουν την προοδο σου... Γυριζα στην Cidatel και γεμιζα side missions απλα ακουγοντας συζητησεις (παιρνεις αποστολες και χωρις να μιλα σε NPCs) και αρχισα να εκτελω καποιες απο αυτες οι οποιες ωστοσο ειχαν 2-3 βηματα για να ολοκληρωθουν. Απο τη στιγμμη που δεν υπαρχει ανανεωση στα objectives στην πορεια χαθηκα και δεν ηξερα τι επρεπε να κανω σε καθε μια απο αυτες αφου επρεπε να θυμαμαι τι μου ειπε ο ταδε npc στο ταδε βημα του quest με αποτελεσμα να γυρναω τη Cidatel επι ωρες ψαχνοντας να βγαλω ακρη. Με ποια λογικη αλλαξαν το orientation των προηγουμενων παιχνιδιων? Ειναι λες και το κομματι της ομαδας που το εφτιαξε δεν ξερει καν τι ειναι RPG...
-Ειχα μιλησει για την πολυ κακη τεχνικα εκδοση στο PS3 κυριως απο πλευρας framerate, ε στο Χ360 υπαρχει αλλο θεικο προβλημα... Disc Swapping... 5 ωρες μεσα στο παιχνιδι, φευγω απο τη Cidatel και παω να κανω μια υποαποστολη (cerberus lab) που ηταν απο τις πρωτες που ανοιξαν και μου βγαζει insert disc 2... Λεω ok, την τελειωνω και ξαναπαω στην Cidatel γιατι ειχαν ανοιξει καποια αλλα πραγματα, insert disc 1. Γινονται οσα σημειωσα πιο πανω με τις υποαποστολες, τελος παντων μετα απο καποιες ωρες βγαζω ακρη και λεω παμε στο Grissom Academy που ηταν η δευτερη side mission που ανοιξε, insert disc 2. Ειλικρινα αυτοι που εφτιαξαν το παιχνιδι δεν ειχαν ιδεα απο προγραμματισμο και καταχωρηση δεδομενων? Με ποια λογικη οι 2 πρωτες side missions βρισκονται στον δευτερο δισκο? Ετσι θα παει ολο το παιχνιδι? Το ME 2 ειχε 2 δισκους και εκανες 2 αλλαγες, μια στη μεση και μια στο τελος για την suicide mission... δεν μπορω να καταλαβω.
Anyway αυτα μεχρι στιγμης, ξαναλεω οτι το καθαρο game μου αρεσει παρα πολυ και ειναι καταπλξκτικα υλοποιημενο, για την ακριβεια πιστευω οπως ειπα οτι το δομικο του gameplaywise εχει πιασει ταβανι... Απο την αλλη δεν μπορω να καταλαβω πως τα θαλασσωσανε τοσο πολυ σε καποια τεχνικα (ειδικα οταν τα 2 προηγουμενα παιχνιδια δεν ειχαν τετοια θεματα).
η BioWare που όχι μόνο έδωσε το extended cut δωρεάν αλλά έδωσε όλο το multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού τσαμπέ.
Κοιτα, αν εδινε το extended cut επι πληρωμη θα ηταν απαραδεκτη. Το multi ειναι πολυ καλη κινηση αλλα δυστυχως δεν εχω gold και δεν νομιζω να βαλω. Το from ashes νοιζω οτι ειναι ηδη on disc οποτε σαν κινηση ειναι επισης απαραδεκτη. Anyway ενταξει το παιχνιδι κυκλοφορει πολυ καιρο οποτε αυτα τα εχω καταπιει δεν τιθεται θεμα.
Αυτό που λες για τη σκηνοθεσία το είχα προσέξει κι εγώ στο 3 ενώ έχουν κόψει διάφορα πράγματα όπως το hacking minigame. Γενικά έχει ατέλειες που δε θα έπρεπε σε textures και animation. Νομίζω πως το κείμενό μου έχει ενδιαφέρον (και είναι spoiler free)
Έχει μια πολύ βασική διαφορά στο level design σε σχέση με τα προηγούμενα: θυμίζει όλο και περισσότερο corridor shooter που περνάς από τον ένα μεγάλο χώρο στον άλλο με τις αντίστοιχες μάχες μέχρι να φτάσεις στο τέλος. Το gameplay είναι καθαρά 3rd person squad-based shooter αν και εξακολουθώ να πιστεύω πως θα μπορούσαν να είχαν σοβαρό customization στο gear και όχι αυτό το κουτσουρεμένο πράμα που είδαμε. Βρήκα πάντως τους διαλόγους χειρότερους από το 2 επειδή είχες πολύ μικρότερη συμμετοχή. Όσο προχωράς πιστεύω θα το προσέξεις και ο ίδιος, βλέπεις μεγάλα cutscenes με πολύ λίγες επιλογές διαλόγων.
Το κύριο θετικό, όπως θα διαπιστώσεις σύντομα, είναι το καταπληκτικά συγκινητικό fan service του. Πραγματικά δηλαδή...
Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?
Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...
Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί
Η αλλαγή του δίσκου είναι ένα αναγκαίο κακό. Κάθε δευτερεύουσα αποστολή παίζει με το δεύτερο δίσκο και οι κύριες με τον πρώτο. Τώρα γιατί τα κάνανε σαλάτα μάλλον θα φταίει το multiplayer που το χώσανε όπως να'ναι. Η πλάκα με το Mass Effect 3 είναι ότι ο κόσμος καίγεται, οι Reapers τα κόβουν όλα φέτες και ο Sheppard έχει τον άπλετο χρόνο να φέρει εις πέρας κάθε χαμαλοδουλειά.
Η πλάκα με το Mass Effect 3 είναι ότι ο κόσμος καίγεται, οι Reapers τα κόβουν όλα φέτες και ο Sheppard έχει τον άπλετο χρόνο να φέρει εις πέρας κάθε χαμαλοδουλειά.
Μεχρι τωρα παντως οι υποαποστολες εχουν αμεση σχεση με το κεντρικο σεναριο (περα απο το fetch υλικο που ειναι σε μορφη side side mission) και για να πω την αληθεια το 70% αυτων εχουν στιβαρο orientation οπως οι main και θεωρητικα δεν ξεχωριζεις τι ειναι τι (πχ Grissom Academy, οι 2 στην Tuchanka, αυτη με τον Grunt). Τρεχουν στο backround με πολυ ρεαλιστικο τροπο σε σχεση με το τι συμβαινει στον υπολοιπο γαλαξια. Βtw, παιδια ποσο επος το σκηνικο στην Tuchanka, πραγματικα δεν εχω λογια... απιστευτα sequences και τι τροπη για το σεναριο...
Titus πανω στα οσα ειπες για το customization, εγω συνεχιζω να πιστευω οτι ειναι πολυ καλα δομημενο (υπαρχει καλη ισορροπια και δεν σου δινει ουτε απειρα πραγματα οπως το 1 ουτε λιγα οπως το 2) ενω επισης ειναι καλη φαση και τα complete armor sets που πλεον μπορεις να αγορασεις απο τα καταστηματα (παιζω με την collector armor). Επισης πολυ καλη η προσθηκη με το κρανος στους διαλογους που πλεον δεν φαινεται αλλα στις μαχες μπορεις να εχεις το armor σου complete. Σε οτι αφορα τις επιλογες στους διαλογους συμφωνω με αυτο που λες αν και δεν με πειραζει εν τελει τοσο πολυ διοτι βρισκομαστε στο κλεισιμο και ο χαρακτηρας εχει δομηθει απο τα προηγουμενα παιχνιδια (παραλληλα θεωρω οτι βοηθαει στο pacing που ειναι ισως καλυτερο και απο του δευτερου παιχνιδιου). Τελος να πω για αλλή μια φορα οτι η μαχη ειναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ (πολλα + στην ΤΕΡΑΣΤΙΑ ποικιλια των οπλων που ειναι ΟΛΑ χρησιμα).
Τελος και απο μενα μετα απο 45 ωρες, 100% στα παντα, insanity, engineer.
Καταρχην να μιλησω λιγο για το τελος. Δεν μπορω να καταλαβω καθολου τον χαμο που εγινε με το original ending, εμενα μια χαρα μου φανηκε, ποιο πραγμα δεν αρεσε ακριβως στον κοσμο? Το παιχνιδι στην ουσια εχει ''κλεισει'' πολυ πριν φτασεις στο ending, ολοι οι χαρακτηρες εχουν φτασει τους προσωπικους τους επιλογους, ολες οι επιλογες σου εχουν δειξει τον αντικτυπο τους στη ροη του story και εν τελει η σειρα τελειωνει με μια τελικη αποφαση που πρεπει να παρεις σχετικα με το πως θα τελειωσει ο πολεμος. Καταλαβαινω οτι πολλοι μπορει να το βρηκαν συντομο, να το ειχαν δει ως σχεδιασμο και σε αλλα παιχνιδια-ταινιες κλπ κλπ αλλα οι χαρακτηρισμοι wtf και out of place δεν ισχυουν σε καμια περιπτωση, ισα ισα το αντιθετο θα ελεγα (δεν μπορειτε να φανταστειτε τι περιμενα να δω ... ειδικα μετα απο τελη οπως αυτο του Lost για παραδειγμα). Το δε entended cut δεν αλλαζει κατι απλα μεγενθυνει το τελος και προσθετει αφηγηση (δεν μπορω να καταλαβω ας πουμε γιατι οσοι το εκραζαν πριν μετα εμειναν ευχαριστημενοι, το ιδιο τελος ειναι στην ουσια ). Imo το πιο ουσιωδες στοιχειο που προσθετει το extended cut ειναι οτι μειωσε το Galactic Readiness στο 3100 απο το 4000 για να δεις τα perfect endings μιας και πριν ηταν αδυνατο να φτασεις εκει χωρις multi (ναι ηταν αδυνατο και ας λεει η Bioware οτι θελει, εγω εκανα τα παντα και στα 3 παιχνιδια, ειχα perfect saves στα 2 προηγουμενα και τελικα καταφερα να φτασω στο 3500). Φυσικα οι προσθηκες του Extended Ending ηταν καλοδεχουμενες ετσι, δεν το συζητω (ειναι σαφως πιο ολοκληρωμενο και ομορφο το κλεισιμο τωρα).
BTW και για το θεωρητικο-κουβεντα να γινεται (αποψη που μου αρεσε αρκετα σαν ενδεχομενο)
Τα περι indoctrinated περασαν απο το μυαλο κανενος? Καποια πραγματα μου φανηκαν περιεργα (οπως οτι το παιδι που βλεπει ο Shepard στην αρχη να πεθαινει και μετα στα ονειρα του ειναι ιδιο στην εμφανιση με το catalyst, οτι ο Anderson για καποιο περιεγο λογο ειναι στη Cidatel πριν απο τον Shepard, ο IM πεθαινει με τον ιδιο τροπο που πεθανε ο Saren, ολοι μπορουν και αναπνεουν στο διαστημα κλπ) και κοιτωντας στο net ειδα οτι υπαρχει ολοκληρη θεωρια με διαφορετικες ερμηνειες των endings πανω στο σκεπτικο οτι ο Shepard ειναι indoctrinated.
Παρτε και αυτο το φοβερο video, εχει ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ σκηνοθεσια με ingame μονταζ και υποστηριζει τα παραπανω μονο με υλικο μεσα απο το παιχνιδι.
Enjoy the videos and music that you love, upload original content and share it all with friends, family and the world on YouTube.
Αν δεχτουμε την θεωρια, πιστευω και εγω πως το destruction ending (το μονο τελος στο οποιο ζει ο Shepard) ειναι το μοναδικο good ending μιας και ολα εχουν γινει shift (renegate χρωμα στην επιλογη, το starchild σου λεει να μην το επιλεξεις ως λυση) και μονο ετσι μπορεις να κοντραρεις το που σε οδηγει η ψευδαισθηση. Επισης ειναι η μονη επιλογη που οι διαλογοι προσπαθουν να ξεγελασουν τον παικτη και αυτο φαινεται (o Shepard εχει ηδη καταφερει να συμφιλιωσει organics και synthetics μεσω των geth και quarians, κατι που το starchild επιλεγει να βγαλει εκτος εξισωσης).
Στο τελος ο Shepard ξυπναει και βρισκεται στη ΓΗ (λιγο μετα απο το χτυπημα της ακτινας) για να συνεχισει τη μαχη μιας και περασε επιτυχως και την τελευταια παγιδα των Reapers. ΚΑΙ ΓΑΜΩ τι να λεμε τωρα... και δεν αρεσε στον κοσμο...
Τα παραπανω δεν σημαινουν οτι το σεναριο του παιχνδιου ηταν τελειο ή οτι δεν ειχε τρυπες, για παραδειγμα τωρα που ειδα ολοκληρωμενα και τα 3 παιχνιδια πιστευω οτι το main plot του 2 (οχι τα stories των χαρακτηρων αλλα η βασικη πλοκη με τους collectors) δεν εχει λογο υπαρξης ουτε καποιο ιδιαιτερο νοημα. Παρολα αυτα εμεινα τελικα παρα πολυ ευχαριστημενος και γεματος απο το συνολο της ιστοριας, αγαπησα παρα πολυ τους ηρωες και ειλικρινα στεναχωρεθηκα οταν ολο αυτο το επικο ταξιδι εφτασε στο τελος του. Δομικα δε και ως συνολο η ιστορια κινηθηκε με απολυτο τροπο, περιγραφοντας τη βαση του story στο πρωτο, αναλυοντας τους χαρακτηρες στο δευτερο και κλεινοντας τοσο την κεντρικη ιστορια οσο και τις προσωπικες ιστοριες των χαρακτηρων στο τριτο, ακολουθωντας πραγματικη ροη επους.
Σε οτι αφορα το παιχνιδι αυτο καθεαυτο, θα ελεγα οτι gameplay wise ειναι μακραν το καλυτερο απο τα 3. Πετυχε το απολυτο υβριδικο στυλ αναμεσα σε ενα shooter που ανετα κοντραρει το Gears of War (κατι που δεν ειχε ουτε κατα διανοια το 2, παροτι προσπαθησε) κρατωντας παραλληλα σαφη RPG χαρακτηρα λογω σχεδιασμου των sequences που απαιτουσαν τη χρηση του wheel και tactical σκεπτικο. Πιο απλα, παρουσιασε το Gears of War αλλα με pause n think λογικη λογω τρομερης σχεδιαστικης συνεπειας. Πραγματικα το χαρηκα και προσωπικα δεν εχω δει κατι αντιστοιχο που να φτανει ας πουμε αυτo το επιπεδο υλοποιησης. Να προσθεσω ως συμπληρωμα για αλλη μια φορα το αψογο customization που οδηγουσε σε πειραματισμο αλλα με πολυ καλο μετρο ποσοτητας και ουσιας.
Οι διαλογοι και γενικα το RPG μερος της εξιστορησης ειναι σαφως περιορισμενα και σχεδον γραμμικα. Τωρα να πω οτι αυτο με ενοχλησε θα ηταν ψεμα. Η πλακα ειναι οτι εχω ριξει τοσο κραξιμο στη σειρα λογω αυτων των πραγματων οταν επαιζα τα παιχνιδια το ενα χρονια μετα το αλλο αλλα παιζοντας και τα 3 ακολουθιακα, θεωρω οτι αυτη η επιλογη ηταν τελικα και η καλυτερη δυνατη. Το 3 ειναι το κλεισιμο της ιστοριας και δεν χωραει μετα απο 2 παιχνιδια η εννοια της αεναης επιλογης, το παιχνιδι επρεπε να ειναι γραμμικο σε αυτον τομεα διοτι εχουν προηγηθει ενα σωρο πραγματα και ο Shepard ειναι πλεον ενας συγκεκριμενος χαρακτηρας που εχει βιωσει γεγονοτα που ο παικτης γνωριζει και οχι ενα κενο avatar που το δομεις απο την αρχη (οπως το πρωτο παιχνιδι). Ναι το σκεπτηκα αρκετα και θα ελεγα πως βλεποντας τους 3 τιτλους ως ''εναν'' που αποτελειται ωστοσο απο 3 κομματια, καταληγω εν τελει οτι οι επιλογες που εκανε η Bioware ηταν απολυτως σωστες. Βεβαια τονιζω οτι αν καποιος τους αντιμετωπισει ξεχωριστα (και παιξει το 3 πχ ως individual rpg) τοτε χωραει αρκετη κριτικη (κριτικη που εκανα και εγω παλιοτερα).
Κλεινοντας θα πω οτι ειλικρινα στεναχωρεθηκα που εφτασα στο τελος, η σειρα ειναι απο τις πιο πληρεις εμπειριες που εχω βιωσει στο gaming και πραγματικα κατι ξεχωριστο απο πλευρας συναισθηματος και συνδεσης με τους χαρακτηρες. Εριξα πολυ denial μεχρι να αποφασισω να παιξω και τα 3 παιχνιδια μαζι αλλα εν τελει (και ευχαριστω τον titus γιατι απο ενα post του ξεκινησαν ολα ) ισως να ηταν καλο ολο αυτο γιατι οχι μονο βγηκα λαθος και το χαρηκα, αλλα εζησα πραγματικα μια απο τις απολαυστικοτερες εμπειριες στο gaming. Αυτα... Τωρα μου ερχεται να αρχισω να παιρνω τα DLC και να δω καποια πραγματα απο την αρχη Οκ σταματαω
Edit: Αν δει κανεις τα τελευταια μου post και τα συγκρινει με τα παλιοτερα, σιγουρα θα με περασει για τρελο μιλαμε για αλλαγη 180 μοιρων στην αποψη.
Όσον αφορά το τέλος δεν είχα ιδιαίτερα παράπονα πόσο μάλλον όταν έβαλαν και το extended cut. Πιθανότατα ο κόσμος που το σνόμπαρε να ήθελε λεπτομέρειες για τους χαρακτήρες που πήγαν, τι κάνανε, παντρευτήκανε, χωρίσανε; Να μάθουν τι συνέβη με τους πλανήτες που δεν καταστράφηκαν ολοσχερώς. Εν ολίγοις, μικρά κειμενάκια στο στυλ του Dragon Age: origins που εξηγούν στο τέλος που πάει ποιος και τι κάνει που ίσως βοηθούσαν να αποφευχθεί το αρνητικό κλίμα.
Όπως και να 'χει, μια χαρά τα είπες. Παιχνίδαρος, κορυφαίο battle system, αγωνιώδες story, αξιομνημόνευτοι χαρακτήρες και ένας συγκεκριμένος στόχος: να ριπάρουμε τους Reapers όσον γίνεται πιο αποτελεσματικά.
Το Galactic Readiness φτιάχτηκε έτσι ώστε, αν δεν παίξεις multiplayer θα πρέπει να πάρεις κάμποσα DLCs -πριν το update- (From Ashes, Omega, Leviathan, Citadel) για να έχεις army αρκετό για να δεις το "καλό" τέλος. Αν βγούνε σε καμιά καλή προσφορά θα τα προτιμήσω. Full price με καμία Παναγία.
Με τόσο multiplayer που έχω παίξει έχω πάνω από 10.000 στρατό να ρίξω στους Reapers όταν θα καταπιαστώ ξανά με το campaign. Πριν καν σηκωθεί ο Shepard από την καρέκλα έχει κατατροπώσει όλα τα enemy units.
Θα ήθελα πολύ να δω κανά τίτλο της σειράς να διαδραματίζεται χρονικά στην εποχή των Protheans (Javic) κι έτσι.
Όσον αφορά το τέλος δεν είχα ιδιαίτερα παράπονα πόσο μάλλον όταν έβαλαν και το extended cut. Πιθανότατα ο κόσμος που το σνόμπαρε να ήθελε λεπτομέρειες για τους χαρακτήρες που πήγαν, τι κάνανε, παντρευτήκανε, χωρίσανε; Να μάθουν τι συνέβη με τους πλανήτες που δεν καταστράφηκαν ολοσχερώς. Εν ολίγοις, μικρά κειμενάκια στο στυλ του Dragon Age: origins που εξηγούν στο τέλος που πάει ποιος και τι κάνει που ίσως βοηθούσαν να αποφευχθεί το αρνητικό κλίμα.
Εχω προσθεσει καποια πραγματα μεσα στο spoiler tag για οποιον ενδιαφερεται. Για μενα μονο και μονο που υπαρχουν βασεις γι'αυτη τη θεωρια ειτε ειναι αληθης ειτε οχι, το τελος σπερνει ειτε πριν ειτε μετα το extended cut.
Τελος, οπως ειπα ακομα και με straight-forward τροπο να το δεις, αυτο το πραγμα που εγινε εκεινη την περιοδο δεν δικαιολογειται imo. Αυτα! Ψηνομαι να το ξαναξεκινησω (official fanboy πλεον )
Comment