Αρχικά, έχει σοβαρά θέματα pacing. Πολύ σύντομα γίνεται κουραστική και επαναλαμβανόμενη διαδικασία το να πρέπει να επιστρέφεις συνέχεια στο μοναστήρι και να πρέπει να κάνεις τα ίδια και τα ίδια. Δεν είναι κακό το ότι αποφάσισαν να βάλουν social στοιχεία στο παιχνιδι, το κακό όμως είναι ότι δεν έχει καμία ουσία. Δεν υπάρχουν διάλογοι και γενικότερα cutscenes, υπάρχει μόνο πολύ επιφανειακή αλληλεπίδραση καθώς οι χαρακτήρες σου λένε πράγματα του στιλ " α, τι δύσκολη μάχη ήταν, ας συνεχίσουμε έτσι, μας περιμένουν ακόμα δυσκολότερες". Το Persona δείχνει τον δρόμο σε αυτόν τον τομέα. Πραγματικά όταν είμαι στο μοναστήρι νιώθω λες και παίζω κανένα open world και κάνω απλά κυνηγάω τα εικονίδια στον χάρτη... Δεν το διασκεδάζω καθόλου δηλαδή. Συχνά βάζω να ακούσω μουσική παράλληλα ή κάποια ομιλία που με ενδιαφέρει για να ξεχνιέμαι και να περνάει πιο ευχάριστα η ώρα.

Αλλά αυτό πάει και έρχεται. Από ένα σημείο και μετά μαθαίνεις και περνάς γρήγορα τα διαδικαστικά στο μοναστήρι. Αυτό που με ενόχλησε πραγματικά είναι ο τρόπος που είναι σχεδιασμένες οι μάχες. Θεωρώ εντελώς λάθος να σκάνε ενισχύσεις απροειδοποίητα ενώ παίζεις για ώρα μια μάχη. Στην ουσία συμβαίνει το εξής: Παίζεις μια μάχη, κινείς του χαρακτήρες σου βάσει των εχθρών που βλέπεις και στα καλά καθούμενα, ενώ παίζεις ώρα, έρχονται ενισχύσεις εντελώς απροειδοποίητα οι οποίες μάλιστα μπορούν να κάνουν κίνηση (και να επιτεθούν) στον γύρο που έχουν εμφανιστεί... Πολλές φορές μάλιστα εμφανίζονται έτσι bosses που σε έχουν one hit.Έτσι, πολύ συχνά οι αδύναμοι χαρακτήρες βρίσκονται εκτεθειμένοι και απλά πεθαίνουν. Ακόμα χειρότερα, πολλές φορές αλλάζει έτσι απροειδοποίητα και το mission objective. Εκεί που ήξερες ότι πρέπει απλά να νικήσεις όλους τους εχθρούς και πήγαινες με το πάσο σου στα καλά καθούμενα σου πετάει ένα "defeat them before they reach x spot". Έλα όμως που επειδή δεν το είχες αυτό υπόψιν ο τρόπος που έχεις κινήσει τους δικούς σου απλά δεν επιτρέπει το να το ανταποκριθείς και απλά χάνεις. Η λύση είναι απλά να παίξεις τον χάρτη ξανά και ξανά μέχρι να μάθεις από έξω πότε εμφανίζονται ενισχύσεις, που και φυσικά τι είδους μονάδες θα σκάσουν μύτη.
Από την άλλη το σύστημα divine pulse δεν μου αρέσει καθόλου. Δεν διασκεδάζω καθόλου με το να πρέπει να κάνω συνέχεια rewind μέχρι να μου ¨κάτσει¨να καταφέρω να νικήσω τους πάντες χωρίς να έχω καμιά απώλεια. Είναι απλά cheap design και δεν απαιτείται καμιά στρατηγική παρά μόνο trial and error. Είναι να σαν κάνω exploit quick savequick load. Πόσο μπορεί να διασκεδάσει κανένας από αυτήν την διαδικασία; Σε ένα σωστό tactics παιχνίδι βάζεις τον χάρτη, βλέπεις τι εχθρούς έχεις να αντιμετωπίσεις και αναλόγως επιλέγεις χαρακτήρες, skills, εξοπλισμό και προσπαθείς να δεις αν η στρατηγική σου αποδίδει. Αλλιώς δοκιμάζεις κάτι άλλο και όταν τα καταφέρεις γουστάρεις, χαίρεσαι, νιώθεις έξυπνος γιατί τα κατάφερες. Στο Fire Emblem Three Houses η στρατηγική απλά έχει πολύ μικρότερη σημασία. Το να αποστηθίσεις από έξω τους χάρτες και τι γίνεται σε ποια χρονική στιγμή είναι που έχει σημασία.
Η τελική μάχη επίσης είναι απαράδεκτη. Ισχύουν όλα όσα ανέφερα πιο πάνω συν το ότι έχεις έναν τεράστιο χάρτη, με πάρα πολλές εχθρικές μονάδες και με πολλά σημεία του χάρτη να προκαλούν damage αν πατήσεις πάνω τους. Απλά το level design είναι τραγικό.
Από την άλλη το σύστημα divine pulse δεν μου αρέσει καθόλου. Δεν διασκεδάζω καθόλου με το να πρέπει να κάνω συνέχεια rewind μέχρι να μου ¨κάτσει¨να καταφέρω να νικήσω τους πάντες χωρίς να έχω καμιά απώλεια. Είναι απλά cheap design και δεν απαιτείται καμιά στρατηγική παρά μόνο trial and error. Είναι να σαν κάνω exploit quick savequick load. Πόσο μπορεί να διασκεδάσει κανένας από αυτήν την διαδικασία; Σε ένα σωστό tactics παιχνίδι βάζεις τον χάρτη, βλέπεις τι εχθρούς έχεις να αντιμετωπίσεις και αναλόγως επιλέγεις χαρακτήρες, skills, εξοπλισμό και προσπαθείς να δεις αν η στρατηγική σου αποδίδει. Αλλιώς δοκιμάζεις κάτι άλλο και όταν τα καταφέρεις γουστάρεις, χαίρεσαι, νιώθεις έξυπνος γιατί τα κατάφερες. Στο Fire Emblem Three Houses η στρατηγική απλά έχει πολύ μικρότερη σημασία. Το να αποστηθίσεις από έξω τους χάρτες και τι γίνεται σε ποια χρονική στιγμή είναι που έχει σημασία.
Η τελική μάχη επίσης είναι απαράδεκτη. Ισχύουν όλα όσα ανέφερα πιο πάνω συν το ότι έχεις έναν τεράστιο χάρτη, με πάρα πολλές εχθρικές μονάδες και με πολλά σημεία του χάρτη να προκαλούν damage αν πατήσεις πάνω τους. Απλά το level design είναι τραγικό.
Το tactics στοιχείο απλά έχει υποχωρήσει πάρα πολύ και οι χάρτες είναι εντελώς λάθος σχεδιασμένοι.
Τα σχεδια των χαρακτηρων μου φαινονται απαραδεκτα για τα γουστα μου και οι διαλογοι δε μπορουν να με προιδεασουν για κατι πολυ καλυτερο. Μπορει να πεφτω εξω, αλλα αυτο που βλεπω απλα δε γινεται να με ιντριγκαρει σαν πρωτη εντυπωη εστω. Θα δω τι γινεται επι της ουσιας (gameplay) παιζοντας περισσοτερο, αλλα πλεον εχω φτασει οταν βλεπω κακογουστα anime elfs με πρασινα μαλλια και ενοχλητικες φωνες να μου γυρνανε τα ματια αναποδα.


Comment