Announcement

Collapse
No announcement yet.

Final Fantasy XVI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Final Fantasy XVI



    Aνοίγω θέμα για το επόμενο μεγάλο, επίσημο παιχνίδι της πασίγνωστης σειράς jrpg Final Fantasy.

    To game θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά για την καινούρια κονσόλα της Sony το καλοκαίρι του 2023 χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν θα πρόκειται για timed exclusive όμως. Η λογική λέει πως αργότερα θα το δούμε και στον υπολογιστή καθώς και στο Xbox Series x.

    Το παιχνίδι αναπτύσσεται εδώ και 7 χρόνια από την ομάδα που είναι υπεύθυνη για το πολύ επιτυχημένο και αγαπητό MMORG της Squarenix, Final Fantasy XIV. Παραθέτω τα ονόματα των ανθρώπων- επικεφαλής του όλου project.


    Producer - Naoki Yoshida (FINAL FANTASY XIV Online, DRAGON QUEST X, DRAGON QUEST: Monster Battle Road)


    Main Director - Hiroshi Takai (FINAL FANTASY V, SaGa Frontier, THE LAST REMNANT)

    Creative Director & Original Screenplay - Kazutoyo Maehiro (FINAL FANTASY XIV Online, FINAL FANTASY XII, THE LAST REMNANT)

    Localization Director - Michael-Christopher Koji Fox (FINAL FANTASY XIV Online, FINAL FANTASY XI Online, FINAL FANTASY VII Dirge of Cerberus)

    Art Director - Hiroshi Minagawa (FINAL FANTASY XIV Online, FINAL FANTASY XII, FINAL FANTASY TACTICS)

    Combat Director - Ryota Suzuki (DEVIL MAY CRY 5, Dragon’s Dogma and MARVEL VS. CAPCOM 2 (All published by CAPCOM))

    Character Design - Kazuya Takahashi (FINAL FANTASY XIV Online, FINAL FANTASY XI Online, FINAL FANTASY X)

    Composer - Masayoshi Soken (FINAL FANTASY XIV Online, Nanashi no Game series, Mario Hoops 3-on-3 (Published by Nintendo))

    Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για μια εξαιρετική ομάδα της οποίας τα μέλη έχουν πολύ δυνατό βιογραφικό. Να τονίσω ότι το Final Fantasy XIV, το οποίο έχει παραδώσει η συγκεκριμένη ομάδα, είναι ίσως το πιο επιτυχημένο MMORG αυτήν την στιγμή και έχει αγαπηθεί πάρα πολύ από τον κοινό λόγω της εξαιρετικές ιστορίας του, της μουσικής του καθώς επίσης και των χαρακτήρων του.

    Παραθέτω τα δύο trailers που έχουν παρουσιαστεί μέχρι τώρα από την Squarenix. Το δεύτερο ανέβηκε πριν από λίγες εβδομάδες και δείχνει και αρκετό gameplay.




    Για την ιστορία δεν ξέρουμε ακόμα πολλά πράγματα. Το setting δεν είναι πλέον συνδυασμός fantasy και modern με steampunk αισθητική αλλά είναι καθαρά medieval fantasy, κάτι που έχουμε καιρό να δούμε στην σειρά. Γνωρίζουμε ότι στον κόσμο του Final Fantasy XVI υπάρχουν πολύ ισχυροί άνθρωποι που μπορούν να ελέγξουν τα summon beasts ( Shiva, Ifrit, Bahamut κτλ)) τα οποία εδώ θα ονομάζονται Eikons. Αυτοί οι άνθρωποι λοιπόν θα είναι πολύ σημαντικοί για την πλοκή καθώς διαθέτουν τεράστια δύναμη που μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο σε πολεμικές συγκρούσεις και πολιτικές εξελίξεις. Ο κόσμος είναι χωρισμένος σε βασίλεια και από ότι φαίνεται θα ξεσπάσει σύντομα πόλεμος. O Naoki Yoshida δήλωσε πρόσφατα δήλωσε σε συνέντευξή του ότι θα είναι μια πολύ σκοτεινή ιστορία. Στόχος τους είναι να παραδώσουν ένα παιχνίδι με ιστορία και σκηνές που θα καθηλώσει, θα συναρπάσει τον παίκτη και θα προσφέρει μια μοναδική εμπειρία

    Σχετικά με το gameplay τώρα γνωρίζουμε ότι τo σύστημα μάχης του νέου τίτλου θα είναι καθαρά action αλλά, συμπεραίνοντας από τις πληροφορίες που δίδονται από το hud, θα βασίζεται και σε στατιστικά και rpg gameplay μηχανισμούς. Πρόσφατα ο Yoshida αποκάλυψε ότι καθώς προχωράει η ιστορία θα αποκτούμε ικανότητες που βασίζονται στα Eikons τις οποίες μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στη μάχη. Αυτές θα αποκτώνται μέσω skill trees τα οποία θα ξεκλειδώνονται καθώς προχωράει η ιστορία και θα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε διαδοχικά κατά την διάρκεια της μάχης δημιουργώντας combos. Επίσης γνωρίζουμε ότι θα υπάρχουν party members αλλά δεν θα μπορούμε να τους ελέγξουμε. Αυτό το οποίο δεν είναι γνωστό είναι το αν θα μπορούμε να ρυθμίσουμε με κάποιον τρόπο το ΑΙ τους. Το Final Fantasy XVI δεν θα είναι open world αλλά, όπως μας έχει αποκαλύψει ο βασικός παραγωγός, θα έχει μεγάλα και ανοικτά περιβάλλοντα τα οποίο θα προσφέρονται για εξερεύνηση. Θα υπάρχουν 4 μεγάλες περιοχές οι οποίες θα φέρνουν σε περιβάλλοντα που βλέπουμε σε open world video games αλλά δεν θα είναι open world. Ακόμη, θα υπάρχουν sidequests και υλικό το οποίο θα ικανοποιήσει τους completionists αλλά παρόλα αυτά ο σκοπός είναι να παραδώσουν ένα παιχνίδι το οποίο θα βασίζεται στην ιστορία και δεν θα κουράζει προσφέροντας τέτοιο όγκο περιεχομένου που θα κάνει τους παίκτες να «ξεχάσουν» ότι υπάρχει και η πλοκή όπως πολλές φορές γίνεται σε σύγχρονα παιχνίδια. Απώτερος σκοπός είναι να προσφέρουν ένα παιχνίδι πολύ υψηλής ποιότητας το οποίο θα είναι must have όλους τους κατόχους της νέας κονσόλας της Sony.

    Μέσα στο χρόνο η Squarenix θα μοιραστεί περισσότερες πληροφορίες για το παιχνίδι. Όταν έχουμε κάποια ανακοίνωση θα την δημοσιεύω εδώ.


    Last edited by Deus; 03-07-2022, 09:13 PM.


    Tidy!

    Do not blame me.Blame yourself or God.
    In Matsuno we trust.

  • #2
    Τελος το παιχνιδι απο μενα μετα απο 90 ωρες περιπου και κανοντας σχεδον τα παντα που μπορει να κανει καποιος στο πρωτο playthrough. O τιτλος σε γενικες γραμμες μου αρεσε, αλλα δυστυχως για αλλη μια φορα εχουμε να κανουμε με περιεργες επιλογες, και με ενα αποτελεσμα που σιγουρα θα διχαζει και διχαζει, και που για μενα προσωπικα δειχνει οτι η S-E σε επιπεδο ΑΑΑ τουλαχιστον ακομα ψαχνει να βρει τα πατήματα της. Θα σπασω αυτα που θελω να πω σε θετικα και αρνητικα.

    Θετικα:

    1) Μερος του οπτικου κομματιου του τιτλου, και κυριως οτι εχει να κανει με τα eikon battles (ουσιαστικα μαχες αναμεσα σε summons) ειναι απιστευτα εντυπωσιακο. Πολυ προσεγμενα ειναι και αλλα κομματια του τιτλου μου οντως υπενθυμιζουν οτι το παιχνιδι ειναι current gen only.
    2) H ιστορια, οι χαρακτηρες, το κειμενο, και η αφηγηση ειναι σιγουρα οτι καλυτερο εχει δωσει η σειρα μετα το X, και οντως θυμιζει τις πολυ καλες εποχες των Final Fantasy. To ιδιο ισχυει και για το setting αλλα και το lore που και τα δυο εχουν πολυ ενδιαφερον. Σαν συνολο σιγουρα δεν θα την εβαζα στις top ιστοριες του μεσου σε καμια περιπτωση, αλλα υπαρχει μια Α ποιοτητα σε ολα οσα ανεφερα, και μετα το κλεισιμο του παιχνιδιου θεωρω οτι θα σας μεινουν τοσο το τελος, οσο και οι χαρακτηρες του ταξιδιου.
    3) Η μουσικη ειναι εξαιρετικη σε γενικες γραμμες. Παροτι δεν εχει καποιο theme που να ξεχωριζει κατα τη γνωμη μου, μιλαμε για soundtrack απιστευτης ποιοτητας και που τεχνικα ακομη ειναι σε αλλο επιπεδο.
    4) Το συστημα μαχης. Εδω ειναι ενα απο τα σημεια που θα διχασουν τον κοσμο. Κατ'αρχην το συστημα μαχης ειναι action οπως ξερουμε οκ, αλλα εχει γινει αντικατασταση των combos με abilities που εχουν cooldowns στην ουσια, και το οποιο σημαινει οτι πραγματοποιεις την τεχνικη που θες, και πρεπει να περιμενεις να γεμισει αν θες να την χρησιμοποιησεις ξανα. Αυτο δυναμικα δινει μια αισθηση turns σε ενα συστημα που ειναι action, και η ολη μιξη εχει πολυ ενδιαφερον. Υπαρχουν και αλλα action παιχνιδια που εχουν παρομοια mechanics (το GoW για παραδειγμα) αλλα η υλοποιηση ειναι διαφορετικη. Οποτε κατα την γνωμη μου το XVI παρουσιαζει κατι αρκετα ξεχωριστο. Απο κει και περα τα builds που μπορει κανεις να φτιαξει εχουν να κανουν με το γεγονος οτι απο μια πληθώρα abilities, πρεπει να διαλεξεις 6+3, και μπορεις να φτιαξεις ενδιαφεροντα πραγματα καθως καποια abilities εχουν καλυτερο synergy με καποια αλλα, καποια ευνοουν closed combat gameplay, αλλα πιο long range, κοκ. Overall, ειναι πολυ ιδιαιτερο συστημα και εμεινα πολυ ευχαριστημενος καθως ηταν μεν action, αλλα ειχε και αρκετο customization, και θυμιζε και πιο JRPG λογω των cooldowns στα abilities.
    5) Μερος του optional υλικου και σχεδιαση του κοσμου. Σε οτι αγορα το optional κομματι, θα πω οτι ενα 30% των quests ηταν αρκετα καλα, τα υπολοιπα ηταν αδιαφορα κατα κυριο λογο, αλλα δεν ηταν ουτε ενοχλητικα, ουτε χαλουσαν την ολη εμπειρια. Σε οτι αφορα τη σχεδιαση του κοσμου και το exploration, δεν θα ελεγα οτι ειμαι ακριβως θετικος γιατι το παιχνιδι δεν προσφερει τιποτα το ιδιαιτερο, αλλα νομιζω τη δουλεια του την εκανε. Οκ οπως ξερετε μιλαμε για zones, σε σχεδιασμο semi open (ανοιχτο με κλειστα και πιο γραμμικα κομματια) που δυστυχως δεν σου δινει και καποιο ιδιαιτερο κινητρο να εξερευνησεις, αλλα απο την αλλη δεν σε κανει να αισθανεσαι οτι το παιχνιδι ειναι μια ευθεια γραμμη οπως το XIII πχ. Ξαναλεω, δεν ειναι οτι ενθουσιάστηκα σε καμια περιπτωση αλλα οκ δεν μου χαλασε την εμπειρια κιολας.

    Αρνητικα:

    1) Τεχνικος τομεας. Παροτι εγραψα οτι κομματια του τιτλου ειναι πολυ εντυπωσιακα, συνολικα δεν υπαρχει καμια συνεπεια. Το παιχνιδι κανει βουτια απο το να δειχνει τιτλος του ps5, στο να δειχνει τιτλος του ps3 και τουμπαλιν. Υπαρχουν παρα πολλοι npcs που ειναι πολυ ασχημοι, και ουσιαστικα ειναι σαν κουκλες με κακο lip sync, ενω παραλληλα, ενω υπαρχουν περιοχες που εχουν λεπτομερεια και ειναι καλοσχεδιασμενες, υπαρχουν αλλες που ειναι αδειες τελειως και θυμιζουν εποχες που περασαν πριν 15 χρονια. Απο την μια εχεις σκιασεις με raytracing που δειχνουν φανταστικες, απο την αλλη εχεις το νερο που περπατανε οι χαρακτηρες πανω και δεν κουνιεται, ή τον ουρανο με τελειως low quality συνεφα. Το χειροτερο ολων για μενα και κατι που πραγματικα μου χαλασε την εμπειρια ηταν το frame rate στο performance mode. Ηταν τελειως unstable και επηρεαζει παρα πολυ την εμπειρια ειδικα σε τετοιο τιτλο. Δεν ξερω αν ειμαι εγω, αλλα δεν με αφησε να ευχαριστηθω το παιχνιδι καθολου και με πηγε ετσι μεχρι τελος. Απο κει και περα ουτε το 30 fps mode για μενα ηταν playable, δεν ξερω ειχε να κανει με την υλοποιηση του motion blur? δεν ξερω τι ακριβως εφταιγε, και επιπλεον και στα 2 modes βλεπεις πραγματα οπως εχθρους στο βαθος να κινουνται με 15 frames, κατι που ειχα να το δω απο εποχες ps3 οκ. Τελος να σημειωσω οτι το παιχνιδι εχει το απαισιο FSR 1.0 για upscaling και σε σημεια αισθανοσουν οτι επαιζες Xenoblade σε οτι αφορα την αναλυση. Tbh, ισως τιποτα απο ολα αυτα δεν ειναι τραγικο για καποιους, ή να ακουγονται ρηχα, αλλα δεν ξερω δεν μπορω να δεχθω οτι ο τιτλος κυκλοφορησε σε αυτη την κατασταση και κατι τετοιο ειναι οκ για τιτλο της τωρινης γενιας που στην τελικη δεν ειναι καν εντυπωσιακος οπτικο περα απο πολυ συγκεκριμενα σημεια.
    2) Οι εχθροι. Ολο το παιχνιδι πρεπει να εχει συνολικα 20-30 εχθρους, μετα εχουμε reskins αυτων των εχθρων με προσθηκη 1-2 κινησεων παραπανω. Ακομα και τα hunts ειναι reskins, ακομα και τα S ranks. Κατι τετοιο μπορει να ειναι οκ σε ενα παιχνιδι 10 ωρων, αλλα δεν ειναι οκ εδω. Εδω απο τη μεση και μετα στην πραγματικοτητα το συστημα μαχης συνεχιζει και αναπτυσσεται, ενω αντιθετα οι εχθροι παραπανουν στασιμοι.
    3) Οι περιοχες. Αν εξαιρεσουμε τις 4-5 μεγαλες πολεις του παιχνιδιου (που πηγαινεις εκει κατα τη διαρκεια της ιστοριας, καθεσαι λιγο για να κανεις καποιο dungeon, και μετα δεν επιστρεφεις εκει ποτε ξανα), ολο το υπολοιπο σκηνικο, ολες οι υπολοιπες περιοχες (απο τις 4 στο παιχνιδι), πρεπει να ειναι οι λιγοτερο Final Fantasy περιοχες ever, και οτι πιο generic εχω δει στη σειρα. Το σκηνικο ειναι δασος, ερημος, βουνο, και μετα, αγγλικα χωρια, markets στην μεση ανατολη, και 1-2 generic καστρα. Πραγματικα περα απο αυτο, δεν υπαρχει τιποτα αλλο ιδιαιτερο στον κοσμο περα απο καποια πραγματα που αφορουν στο lore, και που φαινεται οτι απλα τα πεταξαν μεσα ετσι.
    4) Itemization, progression, δυσκολια. Για να βαλουμε τη δυσκολια απο τη μεση, το παιχνιδι ναι ειναι ευκολο,αλλα προσωπικα δεν με χαλασε ιδιαιτερα. Το βαζω στα αρνητικα αλλα ειμαι πιο κοντα στο ουδετερο. Τωρα σε οτι αφορα τα αλλα 2. Το εγραψα και στον server, σε μια εποχη που ολοι αντιγραφουν τα FF σε οτι αφορα τοσο itemization οσο και τα progression systems, η S-E αποφασισε να τα βγαλει ολα απο το XVI. Αυτο ειναι το μεγαλυτερο προβλημα και ο κυριος λογος που καποιος μπορει να πει οτι το παιχνιδι δεν ειναι JRPG. Σε καθε point της ιστοριας, αν κανεις τα 2-3 side quest που ανοιγουν, παιρνεις απλα το καλυτερο οπλο που υπαρχει για το συγκεκριμενο σημειο (που σημαινει αυτο με το μεγαλυτερο atk) και thats it. Ολα τα υπολοιπα αντικειμενα που μπορεις να βαλεις στον χαρακτηρα δεν επηρεαζουν στην πραγματικοτητα κατι. Για μενα καλιστα θα μπορουσαν να μην υπαρχουν καθολου items και οπλα και μαλλον το παιχνιδι θα εμενε το ιδιο.
    5) Ανυπαρξια μυστικων. Το παιχνιδι δεν εχει κανενα μυστικο στην ουσια, το optional content μαρκαρεται στον χαρτη, και απο κει και περα οτι βλεπεις αυτο ειναι. Δεν υπαρχουν κρυφα σημεια στον χαρτη, δεν υπαρχει κατι που ο παικτης θα ανακαλύψει αν εξερευνησει κλπ.

    Επιλογος:

    Και για να κλεισω, θα ηθελα λιγο να σχολιασω το approach της συγκεκριμενης ομαδας και να πω οτι κατα τη γνωμη μου τοσο η αναγνωση της αγορας οσο και το marketing-δηλωσεις-προσεγγιση ηταν τελειως λαθος. Πρωτα απο ολα το παιχνιδι προσφερει μια πολυ contained cinematic εμπειρια που σε οτι αφορα το gameplay ειναι character action. Δεν μπορω να δω πως ενας τετοιος τιτλος μπορει να προσεγγισει παραπανω παικτες οπως ηθελαν περα απο το οτι ειναι cinematic και στην επιφανεια ειναι σαν τα νεα GoW (αλλα στην πραξη δεν ειναι, ειναι πολυ διαφορετικα παιχνιδια). Δευτετον, η ομαδα ειπε οτι το παιχνιδι ειναι ετοιμο εδω και πολυ καιρο, οτι δεν χρειαζεται d1 patch, οτι δεν χρειαζεται dlc γιατι ειναι ολοκληρωμενο κοκ. Θα ηταν μια χαρα αν ηταν ετσι, αλλα οπως ειπα κοιτωντας τα reskins, το πως τρεχει και πως ειναι ο τεχνικος του τομεας, καθως και το γεγονος οτι δεν εχει κανενα μυστικο και τιποτα που να σε κρατησει να ασχοληθεις παραπανω μαζι του, θα ελεγα οτι τιποτα απο οσα ειπαν δεν ισχυει. Τριτον, ακολουθήθηκε ενα approach του τυπου δεν θα βαλω μυστικα μεσα στο παιχνιδι γιατι μπορει ο παικτης να μην τα δει, θα το κανω ευκολο γιατι μπορει ο παιχτης να μην ξερει να παιζει κοκ, ενα approach που αποδεδειγμενα ειναι καταστροφη για οποιους το ακολουθησαν. Ποιος θελει να παιξει ενα πανευκολο παιχνιδι που δεν εχει νοημα να το εξερευνησεις και να το ανακαλυψεις?

    Η σιγουρια της ομαδας (καθως και το γεγονος οτι ειναι highly regarded λογω του XIV) μου δημιουργησαν πολυ μεγαλες προσδοκιες, και εν τελει τα παραπανω εκαναν το μπαμ της πτωσης να ειναι πολυ δυνατο οταν τελικα επαιξα το παιχνιδι, και να μου δημιουργηθει ενας αρνητισμος (που προσπαθησα να τον αποβαλλω και για να το ευχαριστηθω αλλα και για να μπορω να βλεπω πιο καθαρα) που δυστυχως υπαρχει μεχρι σημερα.

    Σε καθε περιπτωση, θα εβαζα το XVI μεσα στα καλα FF, και σαν μια εμπειρια που πιστευω θα μου μεινει, λογω της ιστοριας, των χαρακτηρων, και τους τελους. Βαθμολογικα βρισκομαι στο 8/10 και η ζυγαρια γερνει προς τα θετικα, ξαναλεω, παρα τα οσα αρνητικα εγραψα και παροτι φαινεται σαν να στηνω το παιχνιδι και την ομαδα στον τοίχο. Συνολικα περασα πολυ καλα, και θα ηθελα να παιξω το παιχνιδι ξανα στο FF mode, οταν και αν με το καλο βελτιωσουν την ολη εμπειρα, απλα ειναι κριμα που για αλλη μια φορα φαινεται οτι σε ΑΑΑ επιπεδο η S-E δεν ειναι ακομη εκει που θα επρεπε, και για αλλη μια φορα μιλαμε για χαζα λαθη κοκ. Ισως να ειμαι σκληρος με την ομαδα (εχουν παραλληλα και το XIV αλλωστε που κανει το ολο εγχειρημα τρελο σε επιπεδο εργατοωρων), αλλα anyway, το αφηνω εδω γιατι ηδη εγραψα παρα πολλα. Αυτα!
    Last edited by nooto; 12-08-2023, 12:34 AM.

    Comment


    • #3
      Ολική επαναφορά. Καινούριο Final Fantasy, τα προβλήματα με την παραγωγή του PS5 λύθηκαν οπότε η αγορά ήταν επιβεβλημένη.
      Είμαι στο πρώτο μεγάλο boss fight με Garuda. Θα γράψω κι εγώ εντυπώσεις καθώς το προχωρώ
      Attached Files
      «Should Shinobi fail before completing the mission, he will disappear before the dawn and vanish forever.»

      Comment


      • nooto
        nooto commented
        Editing a comment
        Ωραιος!!

    • #4
      Καλως τον!

      Περιμενουμε εντυπωσεις εννοειται! Να σε ενημερωσω επισης οτι βρισκομαστε και στον discord server του Gamer's Odyssey οπου οι περισσοτεροι απο εμας ειναι πολυ ενεργοι. Το link του server μπορεις να το βρεις στην αρχικη σελιδα του Gamer's Odyssey (πανω δεξια που υπαρχει ο πινακας social media) σε περιπτωση που ενδιαφερεσαι να τα λεμε και πιο αμεσα.

      Φυσικα συνεχιζουμε και ποσταρουμε και εδω οσο μπορουμε ωστε να κραταμε και το forum ζωντανο. Αυτα απο μενα! Καλως ηρθες πισω και παλι!​

      Comment


      • #5
        Λοιπόν κάποιες πρώτες εντυπώσεις.
        Είμαι αμέσως μετά τη 2η επίσκεψη στo Phoenix Gate. Μέχρι στιγμής το battle system μου αρέσει αρκετά με μόνη ένσταση πως δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις όλο το toolset αλλά σε περιορίζει το να κανείς equip τo κάθε special move ξεχωριστά.
        Θεωρητικά, φαντάζομαι, πως υπάρχει η δυνατότητα mix and match όλων των special moves αλλά πρακτικά όπως είναι δομημένο το battle system ( με cooldown στα moves) αλλά και λόγω του περιορισμού στα special moves που μπορείς να έχεις equipped( προφανώς αν κάνω κάποια master μπορώ να τα χρησιμοποιώ σε διαφορετικά Eikons αλλά είναι νωρίς για κάτι τέτοιο δεδομένου του κόστους) μάλλον είναι ανέφικτο κάτι τέτοιο- το αναφέρω κυρίως γιατί σε action games τύπου DMC έχεις διαθέσιμο όλο το moveset καθώς προχωράς. Αυτό το λέω κυριβς γιατι το flow του battle system φέρνει πολύ σε DMC/ Platinum, όποτε αυτοί οι περιορισμοί κάπως με ξένισαν. Από την άλλη πιθανώς καθώς προχωράς να αποκτάει νόημα η επιλογή των κινήσεων για κάθε μάχη, δεν ξέρω.( πχ έχω βολευτεί με τις δυο βασικές κινήσεις στο Phoenix moveset και δεν έχω δοκιμάσει αυτή που είναι σαν counter)
        Εν κατακλείδι, όχι δεν είναι κάτι τραγικό από άποψης πρόκλησης όπως διάβαζα, το αντίθετο είναι παρά πολύ βατό/ εύκολο χωρίς τα accessories τα οποία φαντάζομαι θα το κάνουν cakewalk. Σίγουρα υπάρχει ένα άγχος για το performance με τους συνδυασμούς και το burst ( που το timing είναι κάπως σφιχτό αρχικά) αλλά στην πορεία εξοικειώνεσαι και θερίζεις. Ακόμη και στο boss fight στo Phoenix Gate τα πράγματα δεν μπορώ να πω πως ξέφυγαν από άποψης challenge.
        Τώρα όσον αφορά τα υπόλοιπα μου αρέσει το σενάριο, τα boss είναι όντως επικά μέχρι στιγμής αλλά μου λείπει η αίσθηση του party, της ομάδας.
        Τεχνικά είναι ακριβώς όπως τα έγραψε ο nooto δεν έχω να προσθέσω κατι.
        Οι χάρτες είναι ο ορισμός της βαρεμάρας. Ένα «ευθύ πιάτο» που απλώς πορεύεσαι χωρίς αίσθηση ότι ανακαλύπτεις κάτι. Καλά δε συζητάμε για σύγκριση με From τίτλους προφανώς αλλά ακόμη και το 15 κάτι σου έδινε όταν ξεφεύγες από την πεπατημένη.
        Δεν είναι ότι δεν το διασκεδάζω, μου αρέσουν οι χαρακτήρες και το σύστημα μάχης ( btw o Clive τώρα που πήρε την κανονική αμφίεση μου θυμίζει Gabriel Belmont για κάποιο λόγο :Ρ )αλλά κάτι λείπει.
        Προχωραμε και βλέπουμε.

        PS: Η μουσική στη μάχη στο Phoenix Gate ήταν φανταστική.
        PS2: Cid θεός. Voice actor απίστευτος και μου φέρνει σε λίγο πιο ώριμο Nathan Drake στα looks
        Last edited by Sinclair; 03-09-2023, 09:15 AM.
        «Should Shinobi fail before completing the mission, he will disappear before the dawn and vanish forever.»

        Comment


        • #6
          Ένα μικρό review για το GOTY των προηγούμενων 2 χρόνων, το FFXVI φυσικά.

          Κατά πρώτον, θεωρώ πως είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς μετά το 12 που μας δίνει μια ολοκληρωμένη και πολύ αξιόλογη εμπειρία. Δεν είναι τέλειο αλλά τουλάχιστον φαίνεται να ξέρει τι ήθελε να κάνει.

          Πρώτα στα τεχνικά. Το έπαιξα σε 1080p με μεγάλο μέρος του στο psportal και προσωπικά δεν είχα θέμα με performance. Έχει τις πιο εντυπωσιακές υφές που έχω δει σε παιχνίδι, ειδικά σε υφάσματα. Τεράστια ποικιλία και λεπτομέρεια. Επίσης παίζει να είναι ό,τι πιο φορτωμένο υπάρχε σε θέμα particle effects και σίγουρα οι μάχες με τα Εικόνια είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές και κάτι που δε βρίσκεις εύκολα σε άλλα παιχνίδια. Από την άλλη, τα πρόσωπα με εξαίρεση τους βασικούς χαρακτήρες σε βασικά cut scenes έχουν αρκετά υποτυπώδες animation (και υφές δέρματος), γεγονός που χτυπάει άσχημα ειδικά σε σχέση με τα γύρω, εξαιρετικά γραφικά. Παράλληλα, παρόλο που τεχνικά τα γραφικά στα περιβάλλοντα είναι άρτια, είναι γεγονός ότι οι περισσότερες περιοχές είναι αρκετά «ρεαλιστικές» και μουντές χρωματικά και με εξαίρεση τα dungeons λείπει η φαντασμαγορία τοπίων κάποιων προηγούμενων FF. Κάποιες εντυπωσιακές πόλεις τις βλέπεις μόνο από μακριά χωρίς να έχεις ποτέ την ευκαιρία να τις εξερευνήσεις ουσιαστικά (σχεδόν σίγουρα έγινε κυρίως για λόγους budget αλλά ίσως και ρυθμού). Θεωρώ όμως πως η υπάρχουσα δομή είναι συνεπής με το πνεύμα του παιχνιδιού. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα FF, το κεντρικό θέμα δεν είναι η Περιπέτεια αλλά η Επανάσταση. Υπάρχει ένας μεγάλος κακός που όμως εμφανίζεται στην πορεία που οι ήρωες προσπαθούν να αλλάξουν τον κόσμο. Είναι λογικό να χτίζουν τον καινούργιο κόσμο που οραματίζονται χωρίς ρατισμό σε πιο απομονωμένα μέρη και όχι στις κεντρικές πόλεις που η εξουσία ελέγχει τα πάντα.

          Η μουσική είναι επίσης από τα δυνατά σημεία του τίτλου. Γίνεται πολύ καλύτερη χρήση της σε σχέση με το FFXV και τα περισσότερα περιβάλλοντα έχουν το δικό τους μουσικό χαλί. Η μουσική που συνοδεύει τα boss battles είναι εξαιρετική δημιουργώντας την κατάλληλη επική αίσθηση ενώ και σε πιο ήρεμες στιγμές είναι επίσης πολύ αξιόλογη και βοηθάει στη δημουργία ατμόσφαιρας. Προσωπικά, θα προτιμούσα να μην αλλάζει η μουσική όταν πολεμάς απλούς εχθρούς και να κρατούσαν τα battle themes μόνο για τα bosses. Επίσης, σε κάποιες σκηνές θα προτιμούσα η μουσική να έχει πιο πρωταγωνιστικό ρόλο. Δε θεωρώ πως μουσικά φτάνει τον Uematsu αλλά είναι σίγουρα ψηλά στην μουσική κατάταξη των FF (και συνεπώς γενικά στα παιχνίδια θα έλεγα).

          Το σύστημα μάχης είναι για πρώτη φορά πραγματικά action. Αν και γενικά προτιμώ τα πιο «χαλαρά» συστήματα με γύρους ευτυχώς δουλεύει πολύ καλά χωρίς να εκνευρίζει. Είναι, γενικά, σχετικά εύκολο, τουλάχιστον στη βασική ιστορία, πράγμα που προσωπικά δε με ενόχλησε καθόλου γιατί το να χάνω συνεχώς σε μια σημαντική μάχη νιώθω πως μου τρώει άσκοπα χρόνο και μου χαλάει τον ειρμό της ιστορίας. Όμως, παρόλο που είναι σχετικά εύκολο (τουλάχιστον στη βασική δυσκολία) και έχει μικρό customization σε σχέση με εξοπλισμούς με εξαίρεση τα accessories, προσφέρεται αρκετά για πειραματισμό με τον συνδυασμό skills που θα επιλέξεις να εξοπλιστείς καθώς και τον χρόνο που θα τα χρησιμοποιήσεις. Ειδικά προς το τέλος, σκεφτόμουν αρκετά πώς θα μπορέσω να βελτιστοποιήσω τον τρόπο που παίζω για να είμαι προετοιμασμένος για κάθε μάχη και χρονικά αποτελεσματικός. Φυσικά, για κάποιον που έχει τέλεια αντανακλαστικά, υπάρχει η δυνατότητα να κάνεις τη μάχη απόλυτα βασισμένη στις γρήγορες αντιδράσεις του παίχτη. Τέλος, κάποια hunts και endgame/dlc προσφέρουν αρκετή πρόκληση και σε βοηθούν να δεις το σύστημα μάχης υπό άλλο πρίσμα για το πώς πρέπει να παίζεις. Σίγουρα σε σχέση με το FFXV είναι μεγάλη βελτίωση ενώ και από το FFXIII που έχει γενικά αξιόλογο σύστημα μάχης το θεωρώ καλύτερο γιατί το FFXIII στο endgame νιώθω πως είχε πλέον ξοδευτεί και δεν είχε κάτι άλλο να σου δώσει αφού ήταν πολύ συγκεκριμένες οι βασικές στρατηγικές που έπρεπε να ακολουθήσεις (για να μη μιλήσω για το απαράδεκτο grinding για ultimate weapons). Η έλλειψη μόνιμου party μπορεί να θεωρηθεί ως αρνητικό αλλά δεδομένου του συστήματος μάχης δεν έχει πολύ νόημα ύπαρξης και τουλάχιστον δε χρειάζεται να «νταντεύεις» τα άλλα μέλη της ομάδας ή να ξοδεύουν όλες τις μάχες αναίσθητοι. Το ίδιο θα έλεγα και για την έλλειψη elements. Η έλλειψη minigames για εμένα προσμετράται ως θετικό.

          Πάμε τώρα στην ιστορία και στους χαρακτήρες. Προσωπικά θεωρώ πως είναι από τις καλύτερες ιστορίες και χαρακτήρες που έχουμε δει σε FF και σε vg γενικότερα. Ένα μεγάλο θέμα που είχα στο FFXV ήταν πως δεν καταλάβαινα τι έκαναν οι χαρακτήρες και ποια ήταν τα κίνητρά τους. Είχε σίγουρα πολλά δραματικά σκηνικά το FFXV αλλά συχνά ένιωθα πως ήταν εντυπωσιασμός χωρίς κανένα βάθος, χωρίς ουσία και «ψυχή». Το FFXVI είναι πολύ πιο χαμηλών τόνων αλλά το παιχνίδι πλέκει προσεκτικά τις σχέσεις μεταξύ των χαρακτήρων, συμμάχων και «κακών», ώστε να αντιλαμβάνεσαι ποια είναι τα κίνητρά τους και ο ρόλος τους ανά πάσα στιγμή στην ιστορία (μόνο ο Torgal θεωρώ πως δεν είχε κανένα νόημα ύπαρξης). Πρέπει να αναφερθεί πως το παιχνίδι έχει και αξιόλογη αντιπροσώπευση ΛΟΑΤΚΙ χαρακτήρων, με έναν από τους βασικούς πρωταγωνιστές να είναι πολύ καλόγουστα δοσμένος. Επίσης, τελικά και έχει και μη λευκούς χαρακτήρες. Άραβες στο βασικό παιχνίδι και το DLC προσθέτει μαύρους (ασιάτες δεν έχει πάντως). Συνεχίζω να πιστεύω πως ήταν τελείως χαζή η απάντηση του YoshiP όταν είχε γίνει το θέμα πάντως.

          **SPOILERS**: Σε σχέση με τη Jill, το βασικό γυναικείο χαρακτήρα του παιχνιδιού και αντικείμενο ερωτικών αισθημάτων του πρωταγωνιστή, παρόλο που βλέπω πως έχει φάει αρκετό μίσος διαδικτυακά, εμένα μου άρεσε αρκετά και τη βρήκα αρκετά ρεαλιστική. Έχει δεχθεί κριτική πως είναι άχρωμη και damsel in distress αλλά δε θα έλεγα πως μου έδωσε τέτοια αίσθηση. Σίγουρα το παιχνίδι περιστρέφεται γύρω από τον Clive και το τραύμα του χαμού του αδερφού του αλλά και η Jill είναι βασικός χαρακτήρας και ως Dominant της Shiva ιδιαίτερα δυνατή. Θα έλεγα πως περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο Εικόνιο όταν εμφανίζεται νιώθεις πως έχεις να κάνεις με κάτι πολύ δυνατό (και σώζει και τον Clive αρκετές φορές). Φαίνεται πολύ ήρεμη, μοιρολάτρα ή και πειθήνια αλλά μην ξεχνάμε πως για πάνω από δέκα χρόνια ήταν αιχμάλωτη του Iron Kingdom, ενώ και όταν ήταν μικρή ήταν πρακτικά όμηρος στη Rosaria, όσο καλός και να ήταν ο Elwin μαζί της. Και ο Clive ήταν αιχμάλωτος πρακτικά αλλά τον χρησιμοποιούσαν σαν στρατιώτη. Η Jill την χρησιμοποιούσαν σαν όπλο μαζική καταστροφής, ήταν πυρηνική βόμβα ουσιαστικά. Και πιθανώς το πλέον χρησιμοποιημένο Εικόνιο (τα υπόλοιπα Εικόνια πολεμούσαν με τη θέλησή τους και χρησιμοποιούσαν πιο στρατηγικά τις δυνάμεις του μόνο όταν χρειαζόταν για να επιβραδύνουν την λιθοποίηση). Όταν επιτέλους ξέφυγε από όλα αυτά ήθελε απλά να βοηθήσει κάποιον που εμπιστεύεται για ένα σκοπό που θεωρεί σωστό, κατά προτίμηση χωρίς να πολεμήσει παραπάνω από όσο πρέπει. Είναι γεγονός πως δεν εκφράζει ιδιαίτερα τις δικές της επιθυμίες αλλά όταν έχει ζήσει όλη της τη ζωή σαν σκλάβα δεν είναι τόσο εύκολο να το κάνει αυτό. Ούτως ή άλλως και ο Clive το όνειρο του Cid προσπαθεί να πραγματοποιήσει. Ούτως ή άλλως δε χρειάζεται να είναι όλοι οι χαρακτήρες «πικάντικοι» όπως η Aerith. **SPOILERS**

          Ο ρυθμός της ιστορίας είναι σε γενικές γραμμές πολύ καλός με εξαίρεση ένα-δύο σημεία που έχει κάποια αχρείαστα υποχρεωτικά «sidequests» που δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Μετά από κάθε μεγάλο γεγονός ή μάχη πέφτουν κάπως οι ρυθμοί που προσωπικά το βρίσκω μια χαρά. Τα sidequests δέχτηκαν αρκετή κριτική για τη δομή τους που όντως είναι κάπως τυποποιημένη και όχι ιδιαίτερα καλή. Όμως ο αριθμός τους είναι σχετικά μικρός για το μέγεθος του παιχνιδιού, συνήθως δεν ανοίγουν πάνω από 4-5 μαζεμένα και τελειώνουν πολύ γρήγορα χωρίς να είναι κουραστικά. Παράλληλα, ενώ η δομή τους δεν είναι καλή, η ιστορία που έχουν να πουν είναι κατά κανόνα ενδιαφέρουσα στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων και βοηθούν στο να καταλάβεις καλύτερα τον κόσμο αλλά και τους διάφορους NPCs. Γενικά το παιχνίδι δεν είναι φλύαρο, δε μιλάνε μισή ώρα λέγοντας ανούσιες μπούρδες με πομπώδη τρόπο χωρίς ουσιαστικά να λένε τίποτα (βλ. KH3), γεγονός που βοηθάει να συνδεθείς με τους χαρακτήρες. Το παιχνίδι κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά στο να αναδείξει τους NPCs που νομίζεις στην αρχή πως θα είναι απλά ένας ξεχασμένος quest giver. Ειδικά 4-5 βασικοί NPCs εκτός του κρησφύγετού σου είναι κομβικής σημασίας για τη δικτύωση σου σε διάφορα μέρη του κόσμου. Μπορεί να μην έχεις παραδοσιακό party αλλά έχεις ολόκληρη ομάδα που σε υποστηρίζει στον αγώνα σου.

          Η κεντρική ιστορία παρουσιάζει επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με ωραίες αποκαλύψεις και ανατροπές, συνδυάζοντας με ωραίο τρόπο το πολιτικό με το υπερφυσικό στοιχείο σε ένα πιο ρεαλιστικό setting που ξενίζει κάπως σε σχέση με προηγούμενα FF αλλά παραμένει FF στον πυρήνα του. Θα ήθελα να μάθω κάποια παραπάνω πράγματα για τους Αρχαίους αλλά σίγουρα δεν είναι απαραίτητο για την απόδοση την ιστορία που λέει το παιχνίδι.

          Γενικά πάρα πολύ ωραία εμπειρία και ελπίζω στο επόμενο παιχνίδι της σειράς να χτίσουν πάνω στα καλά στοιχεία και να διορθώσουν τα προβλήματα του παιχνιδιού.

          9/10
          Last edited by straier; 15-03-2025, 01:16 PM.
          Originally posted by Squall Leonhart
          I used to be a SeeD like you, then I took an icicle in the chest
          Originally posted by 丹野
          Ο sub_zero είναι αυτός ο ψηλός με τα γυαλιά, ενώ ο Παίχτης είναι ο κούκλος αθλητικός τυπάς. Ο LMS δεν ξέρω ποιος είναι, αλλά who cares...
          Originally posted by Ryu_gr
          υπάρχουν τα games που τα "γεμίζουν" με επαναλαμβανόμενα tasks για να δείξουν απλώς ότι έχεις πράγματα να κάνεις (και όταν πας να ασχοληθείς απλά βαριέσαι) και υπάρχει και το Mario Galaxy.

          Comment

          Working...
          X