Το θέμα με το Kung Fu Superstar είναι ότι μιλάμε για πολύ προσεγμένη πρόταση. Οι τύποι έχουν φτιάξει 7λεπτο video με μπόλικο υλικό μέσα και έχουν μαζέψει ελάχιστα λεφτά, όταν ξεχασμένοι developers μάζεψαν εκατομμύρια χωρίς να δείξουν ούτε ένα artwork. Αυτό από μόνο του είναι λυπηρό κατά τη γνώμη μου.
Τώρα όσον αφορά το παιχνίδι, προσωπικά έχω τους ίδιους ενδοιασμούς σχετικά με την υλοποίηση στο Kinect. Αυτό που με ευχαριστεί είναι ότι ο δημιουργός (Κώτσας Ζαρίφης) έχει δώσει μέσω updates στο kickstarter την εντύπωση ότι γνωρίζει καλά τα όρια της τωρινή τεχνολογίας και για αυτό διαλέγει ένα μονοπάτι για το παιχνίδι του έτσι ώστε να είναι διασκεδαστικό και λειτουργικό με ότι μας προσφέρει το Kinect.
Απόσπασμα από απάντηση του σε ερώτηση στο kickstarter:
Τέλος νέο video με gameplay από το παιχνίδι.
Για μένα είναι εμφανές ότι οι άνθρωποι πήραν την ιδέα που ήθελαν και την προσάρμοσαν σε ένα είδος παιχνιδιού που έχει καλές πιθανότητες να λειτουργήσει. Εγώ σύντομα θα χρηματοδοτήσω και γιατί μου αρέσει η ιδέα, αλλά και γιατί είναι πληρέστερη παρουσίαση που έχω δει και είναι κρίμα να μην μαζέψουν 200,000 λίρες.
Τώρα όσον αφορά το παιχνίδι, προσωπικά έχω τους ίδιους ενδοιασμούς σχετικά με την υλοποίηση στο Kinect. Αυτό που με ευχαριστεί είναι ότι ο δημιουργός (Κώτσας Ζαρίφης) έχει δώσει μέσω updates στο kickstarter την εντύπωση ότι γνωρίζει καλά τα όρια της τωρινή τεχνολογίας και για αυτό διαλέγει ένα μονοπάτι για το παιχνίδι του έτσι ώστε να είναι διασκεδαστικό και λειτουργικό με ότι μας προσφέρει το Kinect.
Απόσπασμα από απάντηση του σε ερώτηση στο kickstarter:
With current motion control technologies there is a bit of lag, there's no two ways about it. You can do things to minimise it (which we're doing) but you can't make it disappear.
Now, once you accept that fact you can either:
A) pretend the lag is not there and end up creating a mediocre game that's frustrating and unresponsive or
B) account for the lag in your design and make a super fun game despite of it
There's of course also C) which is not make a game like this at all, which I don't really like as an option - I strongly believe that as developers and as fans of fighting games we need to be doing everything in our power to foster innovation and evolution if we ever want to see games like this happen. To say we shouldn't be trying until the perfect technology is available is to say that we shouldn't have invented photography unless we invented television first - that is silly, evolution happens in steps, and it's up to us to choose the direction of those steps.
So in KFS we're doing B) which is we're taking a different approach towards the combat. While with our tech you can certainly pull of techniques at great speeds and you will be detected correctly, we're not necessarily putting the emphasis on the speed and twichy reflexes of it all, but rather on the tacticality of it and the strategy.
You've got 3 guys attacking you, all in different manners, posing a different kind of threat. What do you do? Think back to your training! How can you approach the situation so you don't get hit? Your Sifu has taught you this stuff! Can you remember in time? And how can you approach it so that you can achieve maximum combat efficiency? What about drama?? The cameras are rolling after all!
Now, once you accept that fact you can either:
A) pretend the lag is not there and end up creating a mediocre game that's frustrating and unresponsive or
B) account for the lag in your design and make a super fun game despite of it
There's of course also C) which is not make a game like this at all, which I don't really like as an option - I strongly believe that as developers and as fans of fighting games we need to be doing everything in our power to foster innovation and evolution if we ever want to see games like this happen. To say we shouldn't be trying until the perfect technology is available is to say that we shouldn't have invented photography unless we invented television first - that is silly, evolution happens in steps, and it's up to us to choose the direction of those steps.
So in KFS we're doing B) which is we're taking a different approach towards the combat. While with our tech you can certainly pull of techniques at great speeds and you will be detected correctly, we're not necessarily putting the emphasis on the speed and twichy reflexes of it all, but rather on the tacticality of it and the strategy.
You've got 3 guys attacking you, all in different manners, posing a different kind of threat. What do you do? Think back to your training! How can you approach the situation so you don't get hit? Your Sifu has taught you this stuff! Can you remember in time? And how can you approach it so that you can achieve maximum combat efficiency? What about drama?? The cameras are rolling after all!
Για μένα είναι εμφανές ότι οι άνθρωποι πήραν την ιδέα που ήθελαν και την προσάρμοσαν σε ένα είδος παιχνιδιού που έχει καλές πιθανότητες να λειτουργήσει. Εγώ σύντομα θα χρηματοδοτήσω και γιατί μου αρέσει η ιδέα, αλλά και γιατί είναι πληρέστερη παρουσίαση που έχω δει και είναι κρίμα να μην μαζέψουν 200,000 λίρες.
Comment