Σχετικά με το θέμα των checkpoints πάντως είμαι στην ίδια πλευρά με τον Xeno. Το νόημα στα arcade games ήταν να γίνεσαι καλύτερος μέσω της επανάληψης. Είχε πει κάτι σχετικό και ο Miyamoto στο Iwata asks για το NSMB Wii για τη φύση του star over στα Mario games. Παίζεις τα ίδια σημεία, τα περνάς πιο εύκολα οπότε αυξάνεται η αυτοπεποίθησή σου και μπορείς με άλλο κουράγιο να πας στο εκάστοτε δυσκολο σημείο, ενώ παράλληλα έχεις κατανοήσει καλύτερα τους μηχανισμούς του game. Βέβαια σε κάποια games όπως τα shooterάκια( bullethell etc) όπου είσαι 90% του χρόνου στην τσίτα είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία- και μάλλον αγχωτική.
Βέβαια είναι σαφώς και θέμα γούστου, έτσι? Αλλά θεωρώ εντελώς άτοπο να κάνεις εύκολα games τύπου Contra με την τοποθέτηση συνεχώς checkpoints ή άπειρων continues. Φυσικά το gaming του σήμερα έχει εξελιχθεί σε helping hand διαδικασία για να μπουστάρει και τις πωλήσεις. Στο στρατό είχα δώσει σε ένα φίλο το psp μου με το Ultimate Ghosts n Goblins. Οκ αρχικά με έβρισε, δεν μπορούσε να δεχτεί πως δεν μπορούσε να περάσει το πρώτο stage μετά από 20λέπτά οπότε το έκανε switch στο easy- όπου δεν αλλάζουν και πολλά πράγματα και μετά από λιγο μου λέει " καλά κανά Pro δεν έχεις??" Χαζη ιστορία αλλά πλέον έτσι είναι η πλειονότητα των gamers, κάτι που φυσικά δεν το βλέπω σαν θετικό ή αρνητικό. Απλά πρέπει και οι εταιρείες να φροντίζουν τόσο για τον novice όσο και για τον skilled player. Απλά εκεί που παλιότερα ο novice έπρεπε να αναπτύξει skills για να δει τον τερματισμό πλέον ο πρώτος βλέπει άνετα τα flashes, effects του game όπως και τον τερματισμό, ενώ ο δεύτερος έχει τα unlockables, τα leaderboards etc.
Sorry για το offtopic.
On topic τώρα. Το να κρατάμε κριτική στάση απέναντι σε games του παρελθόντος είναι θεμιτό. Άλλωστε κακά τα ψέματα το retro gaming, αναφέρεται σε άτομα που μπορούν και είναι διατεθειμένα να κάνουν συμβιβασμούς. Το Metroid NES, classic ξε classic( imo δεν είναι διαχρονικό game, ήδη από το Super Metroid μην πω και το ΙΙ είχε ξεπεραστεί) είναι unplayable σήμερα εκτός κι αν το έχεις λιώσει στα νιάτα σου. Από την άλλη θεωρώ πως το Prime οπως και το Super Metroid είναι games που είναι ο ορισμός του instant classic. Το μόνο πρόβλημα που μπορώ να αντιληφθώ πως ίσως αντιμετωπίσει κάποιος είναι λόγω της φύσης του game( first person perspective), όπου πιθανώς περιμένει ένα shooting game- κάτι που δεν ισχύει σε καμμία περίπτωση. Δεν είναι τυχαίο πως το multi στο Echoes δεν ήταν και ό,τι καλύτερο, όπως και το ότι το Corruption( ένα 6ωρο έχω παίξει) στην α λα Halo εισαγωγή του προκάλεσε αρνητικά σχόλια.
Βέβαια είναι σαφώς και θέμα γούστου, έτσι? Αλλά θεωρώ εντελώς άτοπο να κάνεις εύκολα games τύπου Contra με την τοποθέτηση συνεχώς checkpoints ή άπειρων continues. Φυσικά το gaming του σήμερα έχει εξελιχθεί σε helping hand διαδικασία για να μπουστάρει και τις πωλήσεις. Στο στρατό είχα δώσει σε ένα φίλο το psp μου με το Ultimate Ghosts n Goblins. Οκ αρχικά με έβρισε, δεν μπορούσε να δεχτεί πως δεν μπορούσε να περάσει το πρώτο stage μετά από 20λέπτά οπότε το έκανε switch στο easy- όπου δεν αλλάζουν και πολλά πράγματα και μετά από λιγο μου λέει " καλά κανά Pro δεν έχεις??" Χαζη ιστορία αλλά πλέον έτσι είναι η πλειονότητα των gamers, κάτι που φυσικά δεν το βλέπω σαν θετικό ή αρνητικό. Απλά πρέπει και οι εταιρείες να φροντίζουν τόσο για τον novice όσο και για τον skilled player. Απλά εκεί που παλιότερα ο novice έπρεπε να αναπτύξει skills για να δει τον τερματισμό πλέον ο πρώτος βλέπει άνετα τα flashes, effects του game όπως και τον τερματισμό, ενώ ο δεύτερος έχει τα unlockables, τα leaderboards etc.
Sorry για το offtopic.
On topic τώρα. Το να κρατάμε κριτική στάση απέναντι σε games του παρελθόντος είναι θεμιτό. Άλλωστε κακά τα ψέματα το retro gaming, αναφέρεται σε άτομα που μπορούν και είναι διατεθειμένα να κάνουν συμβιβασμούς. Το Metroid NES, classic ξε classic( imo δεν είναι διαχρονικό game, ήδη από το Super Metroid μην πω και το ΙΙ είχε ξεπεραστεί) είναι unplayable σήμερα εκτός κι αν το έχεις λιώσει στα νιάτα σου. Από την άλλη θεωρώ πως το Prime οπως και το Super Metroid είναι games που είναι ο ορισμός του instant classic. Το μόνο πρόβλημα που μπορώ να αντιληφθώ πως ίσως αντιμετωπίσει κάποιος είναι λόγω της φύσης του game( first person perspective), όπου πιθανώς περιμένει ένα shooting game- κάτι που δεν ισχύει σε καμμία περίπτωση. Δεν είναι τυχαίο πως το multi στο Echoes δεν ήταν και ό,τι καλύτερο, όπως και το ότι το Corruption( ένα 6ωρο έχω παίξει) στην α λα Halo εισαγωγή του προκάλεσε αρνητικά σχόλια.
Comment