Announcement

Collapse
No announcement yet.

The Official Sonic Thread of Epicness & Failness

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • The Official Sonic Thread of Epicness & Failness




    Ο Sonic, όπως και δεκάδες άλλοι videogame χαρακτήρες, ήταν το αποτέλεσμα της cult αυτής μόδας των 80’s – 90’s που ξεκίνησε η Nintendo με το Super Mario Bros. Δυο δεκαετίες αργότερα, ελάχιστοι βρίσκονται πια στο προσκήνιο, με τον Sonic πάντως να φωνάζει ακόμα παρών με τον τρόπο που μόνο αυτός ξέρει και μπορεί (?). Στα 20 σχεδόν αυτά χρόνια της παρουσίας της, η σειρά έχει περάσει απ’ τα χέρια αρκετών designers και developers, έχει προσθέσει πολλούς χαρακτήρες, έχει αλλάξει λογική, γενικότερα, έχει υποστεί πολλές και σημαντικές αλλαγές. Από το solo του μπλε σκαντζόχοιρου το 1991, φτάσαμε στον…λυκόχοιρο, στις ρεαλιστικές πριγκίπισσες, αλλά και σε επικά φλερτ ανάμεσα σε έχιδνες και νυχτερίδες (naughty stuff). Γενικότερα, σε επιλογές που αφήνουν πολλά ερωτηματικά…από κάθε άποψη. Πριν όμως καταλήξει εδώ που είναι σήμερα (να δίνει δηλαδή το δικαίωμα στον κάθε Ραμπίδη να λέει τα δικά του και να έχει και δίκιο!) υπήρξε και μια πολύ διαφορετική εποχή...





    Η ανάπτυξη του πρώτου τίτλου ξεκίνησε τον Απρίλιο του 1990, όταν η SEGA ανέθεσε στην AM-8 (με την κυκλοφορία των Sonic μετονομάστηκε σε Sonic Team) τον σχεδιασμό ενός «τίτλου μασκότ» για την εταιρία. Η SEGA βλέποντας την επιτυχία της Nintendo με το Super Mario και τον σημαντικό ρόλο που έπαιξε η εν λόγω σειρά στην επιτυχία της εταιρίας, θέλησε να εκμεταλλευτεί τη τάση της εποχής και να απαντήσει με τη δημιουργία μιας αντίστοιχης μασκότ. Οι κύριοι συντελεστές του όλου project ήταν οι Naoto Oshima, Yuji Naka και Horikazu Yasuhara.

    8Bit Sonic games


    Αξίζει να σημειωθεί, ότι παρά το γεγονός πως ο Yuji Naka είναι εκείνος που τυγχάνει της δημοσιότητας, τόσο ο Oshima, όσο και ο Yasuhara έπαιξαν εξίσου σημαντικό ρόλο στην δημιουργία του τίτλου. Ειδικά η συμβολή του Yasuhara θεωρείται ίσως η σημαντικότερη. Σημειωτέο είναι ωστόσο το γεγονός, ότι κανένας από τους παραπάνω συντελεστές δεν έχει συμμετοχή στην ανάπτυξη των σημερινών τίτλων της σειράς. Υπογραμμίζεται επίσης, ότι το Sonic The Hedgehog είναι ο μοναδικός μαζί με το Sonic The Hedgehog CD από τους τίτλους Sonic του Mega Drive, του οποίου η ανάπτυξη έγινε αποκλειστικά στην Ιαπωνία. Τα Sonic The Hedgehog 2, Sonic The Hedgehog 3 και Sonic & Knuckles αναπτύχθηκαν στις ΗΠΑ από την STI (ένα studio της SEGA απαρτιζόμενο από Ιάπωνες και Αμερικανούς σχεδιαστές) με τα Ιαπωνικά μέλη του studio πάντως να αναλαμβάνουν σχεδόν αποκλειστικά τους τίτλους της σειράς. Αντίθετα, το Sonic The Hedgehog Spinball αναπτύχθηκε ως επί το πλείστον από αμερικανούς σχεδιαστές, ενώ μεγάλο μέρος της ανάπτυξης του Sonic 3D ανατέθηκε στο Αγγλικό studio Traveler’s Tales.

    16Bit Sonic games


    Το κύριο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού σε σχέση με τους υπόλοιπους τίτλους τους είδους της εποχής, ήταν ο εξαιρετικά πετυχημένος συνδυασμός του στοιχείου της ταχύτητας με κλασικούς platform μηχανισμούς. Η έμφαση αυτή σε μια πιο γρήγορη εκδοχή του platforming, έδωσε έντονη προσωπικότητα στη σειρά και γρήγορα την έκανε να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους τίτλους του είδους, τόσο για την φρεσκάδα, όσο και για την ποιότητά της.

    Κατά τη δημιουργία του τίτλου, ο Yuji Naka μελέτησε προσεκτικά τα παιχνίδια Super Mario ψάχνοντας να βρει τι ήταν αυτό που τα έκανε να ξεχωρίσουν. Μια από τις παρατηρήσεις του Naka, ήταν ότι το δημιούργημα του Miyamoto είχε καταφέρει να συνδυάσει βάθος και αμεσότητα στο gameplay, κάνοντας χρήση ενός ιδιαίτερα απλού συστήματος χειρισμού. Κατέληξε λοιπόν στο συμπέρασμα, ότι από τη στιγμή που οι τίτλοι Mario έκαναν χρήση δυο κουμπιών (1 - άλμα, 2 - τρέξιμο/ επίθεση), το Sonic έπρεπε να κάνει ενός. Ο Yasuhara επισήμανε τότε, ότι από τη στιγμή που θα γίνει χρήση αποκλειστικά ενός κουμπιού, η μόνη κίνηση του Sonic αναγκαστικά θα είναι το άλμα. Τέθηκε λοιπόν η αναγκαιότητα εύρεσης ενός τρόπου με τον οποίο ο Sonic θα κάνει άλμα και θα επιτίθεται ταυτόχρονα. Έτσι, κατέληξαν στην ιδέα που ήθελε τον Sonic να παίρνει την μορφή μπάλας κάθε φορά που κάνει άλμα, όντας έτσι σε θέση να επιτίθεται συγχρόνως. Ο Sonic μπορούσε επίσης να επιτεθεί παίρνοντας την μορφή μπάλας καθώς έτρεχε.

    Τα παραπάνω στοιχεία διαφοροποίησαν το Sonic The Hedgehog από τους υπόλοιπους τίτλους του είδους, οι οποίοι έδιναν τη δυνατότητα στον παίχτη να επιτεθεί είτε πηδώντας πάνω στους εχθρούς, είτε πυροβολώντας τους. Σε αντίθεση επίσης με τα στερεότυπα του είδους που ήθελαν το έδαφος να αποτελείται αποκλειστικά από στημένες κοφτές γωνίες, το Sonic The Hedgehog έκανε χρήση της ανομοιομορφίας του εδάφους. Το έδαφος παρουσίαζε ποικίλων μορφών κλίσεις, ανηφορικές, κατηφορικές, κυκλικές, ανώμαλες επιφάνειες, με τις οποίες ο Sonic μπορούσε να αλληλεπιδράσει. Εν παραδείγματι, αν ο Sonic επέλεγε να διανύσει την απόσταση μιας κατηφόρας σε μορφή μπάλας, η ταχύτητα που ανέπτυσσε ήταν μεγαλύτερη από την αντίστοιχη που θα είχε αν απλά έτρεχε κατά μήκος αυτής. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν στην ταχύτητα την οποία η SEGA ήθελε να περάσει στους κλασικούς μηχανισμούς platform, δημιουργώντας έτσι ένα τίτλο, ο οποίος μπορούσε να παιχτεί σε πιο γρήγορο τέμπο από τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους.

    Μια πάρα πολύ σημαντική παράμετρος, που αφορά τους κλασικούς τίτλους της σειράς, αποτελεί το γεγονός ότι η SEGA προσπάθησε, σε κάθε επίπεδο, να προσφέρει μια ιδιαίτερα «πολυμορφική» εμπειρία. Ήταν εμφανής η προσπάθεια κάθε κόσμος στον τίτλο, όχι απλά να αποκτήσει μια ταυτότητα, αλλά να προσφέρει μια έντονα διαφοροποιημένη εμπειρία από την αντίστοιχη που προσέφερε κάποιος άλλος. Βασικό σύμμαχο στη προσπάθεια αυτή, αποτέλεσαν τα πολύ εύστοχα gimmicks που χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε κόσμο, μερικά από τα οποία συνόδεψαν για χρόνια τη σειρά. Για παράδειγμα, οι δεκάδες μηχανισμοί αναπήδησης που έκαναν την εμφάνισή τους στην Spring Yard του Sonic 1, είχαν ξεκάθαρο στόχο να μεταδώσουν ένα pinball ύφος στον τρόπο παιχνιδιού. Όπως όλοι γνωρίζουμε, το πείραμα πέτυχε και η συγκεκριμένη gameplay λογική αφομοιώθηκε σχεδόν σε κάθε 2D Sonic της κλασσικής φόρμουλας. Η Casino Night του Sonic 2, η Carnival Night του Sonic 3, ή η Casino Paradise του Sonic Advance, αποτέλεσαν συνεχιστές της pinball λογικής που εισήχθηκε για πρώτη φορά στην Spring Yard του κλασικού Sonic. Φυσικά καθένα από τα παραπάνω επίπεδα έχει τη δική του ταυτότητα, αλλά η λογική στην οποία πατάνε και το feeling που έχουν σκοπό να αποδώσουν, είναι κοινό.

    Σε αντίθεση με τα μοντέρνα Sonic που επιβάλουν μια συγκεκριμένη λογική στον τρόπο παιχνιδιού, τα κλασσικά Sonic έδιναν την ελευθερία στον παίχτη να διαλέξει τον τρόπο με τον οποίο θα παίξει στο παιχνίδι. Χαρακτηριστικό επίσης της ποικιλομορφίας που χαρακτήριζε τους κλασικούς τίτλους της σειράς, ήταν κι αυτό της «εσωτερικής» σε κάθε κόσμο, διαφορετικής προσέγγισης. Συγκεκριμένα, κάθε πίστα έχει διάφορα paths, τα οποία συνήθως εκπροσωπούνται από τρία ή παραπάνω διαζώματα σε κάθε επίπεδο. Από κάτω προς τα πάνω, κάθε διάζωμα έχει διαφορετική προσέγγιση.

    Συνήθως τα πάνω διαζώματα είναι τα πιο γρήγορα και αυτά που καλείται κανείς να ακολουθήσει σε περίπτωση speedrun. Έχουν λιγότερους εχθρούς και γκρεμούς και είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να ευνοούν τη ταχύτητα. Αντίθετα, τα κάτω διαζώματα είναι πιο αργά, με περισσότερους εχθρούς, pits κλπ. Αν δει κανείς ένα stage map, θα καταλάβει καλύτερα περί τίνος πρόκειται, αλλά και πόσο διαφορετικοί είναι οι τίτλοι Sonic από τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους.

    Και μιλάμε για ένα map από το πρώτο Sonic, όσο προχώραγε η σειρά, τα επίπεδα γινόντουσαν μεγαλύτερα.

    Αυτά για τώρα, θα ξανακάνω edit πιο μετά.
    There are two types of people who will tell you that you cannot change the world:
    Those who are afraid to try, and those who are afraid that you will succeed.

  • #2
    Ας μαζέψουμε τα posts περί Sonic που έχουν γίνει σε άλλα threads εδώ, στο thread που θα αφορά όλα τα παιχνίδια της σειράς γενικά. Οτιδήποτε νέο σχετικά με το νέο 2D Sonic, το All Star Racing κλπ, ας μπαίνει εδώ.
    There are two types of people who will tell you that you cannot change the world:
    Those who are afraid to try, and those who are afraid that you will succeed.

    Comment


    • #3
      Tέλειο το ΟΡ loggo, μπράβο. Από σήμερα το βράδυ ξεκινάει μαραθώνιος. Δε νομίζω να παίξω τα Sonic του Master System (ποτέ δεν τα έπαιξα), αλλά μόνο του MegaDrive. Λέω να βάλω (μετά τα 4 του MD) και το Sonic CD, να δω επιτέλους περί τίνος πρόκειται.

      Comment


      • #4
        God damn Evans bro.

        Εντελώς συμπτωματικά έπαιζα χθες το πρώτο Sonic και σκεφτόμουν πως πρέπει οσονούπω να βρω Sonic 3 και Sonic Knuckles!!
        «Should Shinobi fail before completing the mission, he will disappear before the dawn and vanish forever.»

        Comment


        • #5
          Aν το ψήνεις τα κατεβάζω τώρα που θα έρθω Αθήνα (τα αυθεντικά carts για MD). Από την άλλη μπορώ να φέρω το Sonic Jam για Saturn (έχει τα lock ons, οπότε μπορούμε εύκολα να παίξουμε Sonic 3 and Knuckles).

          Comment


          • #6
            Και τα πολυπολιτισμικά tags συνεχίζονται!

            Το πρώτο Sonic που έπαιξα ήταν το Sonic the Hedgehog 2 για Game Gear και έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου! Ρε συ Loggo αυτό το cheat που διαλέγεις πίστα ισχύει ή ήταν μούφα; Αυτό που έπρεπε να πατήσεις start + 1 ή 2 τη στιγμή που ο Tails έκλεινε για 2η ή 3η φορά το μάτι του στην οθόνη έναρξης! Όχι ότι δεν το τερμάτισα αλλά έτσι για το γαμώτο, μου έχει μείνει απωθημένο! Επίσης, θυμάμαι πώς σε κόιταζε ο Sonic στην εισαγωγή την ώρα που ο Robotnik απήγαγε τον Tails και ήταν σαν να σου έλεγε: Ρε μεγάλε θα βοηθήσεις;;;
            Enjoy the videos and music that you love, upload original content and share it all with friends, family and the world on YouTube.

            Δείτε και λίγο πιο πέρα το βίντεο να δείτε τα in-game graphics

            Θα τονίσω και εγώ το σχεδιασμό των πιστών και θα προσθέσω ότι τα πάνω διαζώματα ήταν για τους μάγκες, δηλαδή αυτούς που ξέρουν τι θα πατήσουν και πότε και όπως είπε και ο Loggo επιβραβεύονται με γρήγορο gameplay και με την ικανοποίηση ότι έχουν φθάσει όσο πιο ψηλά γίνεται. Πάντα προσπαθούσα να ακολουθώ τα ψηλά μονοπάτια, αλλά σε μερικά σημεία ήθελε μεγάλη ακρίβεια στις κινήσεις. Αν έπεφτες σε κατώτερο επίπεδο, μετά κατα πάσα πιθανότητα έπρεπε να ξαναρχίσεις την πίστα από την αρχή, αν δεν ήθελες να συμβιβαστείς με τα... μικρομεσαία στρώματα! Και εδώ έρχεται το trial & error που είχε πει ο Ferryman. Trial & error που απαιτεί και τεχνική βέβαια γιατί δεν κάνεις δοκιμές σε στατική εικόνα.

            Το άλλο ξεχωριστό χαρακτηριστικό του Sonic ήταν τα chaos emeralds! Είχες την επιλογή να τερματίσεις απλά (ίσως και μηχανικά) το παιχνίδι ή... σύνθετα, μαζεύοντας όλα τα διαμαντάκια από bonus πίστες, παίζοντας ένα επιπλέον σετ πιστών, μετρέποντας το χαρακτήρα σου σε super cool μορφή με επιπλέον δυνατότητες (δεν ισχύει όλα τα Sonic) και βλέποντας τον... "καλό" τερματισμό!
            Ειδικά αν συνδέσεις το Sonic & Knuckles με Sonic 2 και 3 υπάρχουν και άλλα κόλπα! Προστίθενται και Master emeralds εκτός από chaos emeralds και έχεις τη δυνατότητα να ξεκλειδώσεις εκτός από Super Sonic και: Hyper Sonic, Super Knuckles! Hyper Knuckles!!, Hyper Tales!!?! Όλοι με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά! Super tales δεν υπάρχει.

            Πολύ δύσκολο να τα κατεφέρεις όλα αυτά, καθώς οι ευκαιρίες να ξαναπαίξεις τις bonus πίστες σε περίπτωση που έχανες σε αυτές, ήταν λίγες. Η hardcore λύση ήταν να κλείσεις το Mega Drive αμέσως μόλις χάσεις και να ξαναπάς στην Bonus πίστα στο ίδιο σημείο, δεν θα έχει χαθεί διότι δεν θα έχει γίνει save. Τώρα είναι πιο χαλαρά τα πράγματα διότι ακόμα και σε official emulation νομίζω σου δίνεται η δυνατότητα του save state.
            The illusion of free will is an illusion.

            Comment


            • #7
              Χοχο, χαίρομαι όταν βλέπω τον κόσμο να συζητάει. Στείλτε λινκς ΜΕ ΠΜ με άλλα Sonic posts για να τα μαζέψω κάπως.

              Προς το παρόν πάω να παίξω Gothic 3...
              Τι βλέπεις όταν έχεις πράσινα μάτια?

              Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν...

              Η μόνη διαφορά ανάμεσα σε μένα και σε ένα τρελό είναι πως εγώ δεν είμαι τρελός - Σαλβαδόρ Νταλί

              Comment


              • #8
                Αυτο που με καιει πραγματικα ειναι οτι το Saturn δεν ειχε ποτε το δικο του Original Sonic game.

                Για οσους εχουν παιξει ή δει το Sonic Jam, το ματι τους θα εχει παρει σιγουρα και το Sonic World.

                Enjoy the videos and music that you love, upload original content and share it all with friends, family and the world on YouTube.


                ΣΥγνωμη ΑΥΤΟ, δε θα μπορουσε να εξελιχθει σε εναν πολυ σπουδαιο τιτλο για το Saturn και δει για τη σειρα Sonic??

                Οι φημες λενε οτι αυτο το παιχνιδι ητσν το Sonic Adventure για Saturn....εν τελει ακυρωθηκε για αγνωστους λογους.
                " You 're saying that you 're just here to add a bit of colour?

                Authenticity sir, authenticity. "

                Discworld (1995, PC/Playstation/Sega Saturn)



                Comment


                • #9
                  Scatman πιστεύω ότι όλοι μας θέλαμε τότε ένα Sonic στο Saturn. Βλέπαμε εικόνες του Extreme και τρελαινόμασταν, είδαμε και το overworld του jam και ελπίζαμε. Τελικά μείναμε με ports παλιών sonic και με ένα museum. Δε νομίζω να υπάρχει μεγαλύτερη απογοήτευση από αυτή, ακόμα και τώρα θυμάμαι το sonic extreme και όλες εκείνες τις φήμες και με πιάνει μία σχετική στεναχώρια. Ο Mario είχε μία τέλεια 3D μεταφορά ενώ ο Sonic έμεινε στο pseudo-3D Sonic 3D. Τέλος πάντων, δυστυχώς ποτέ δε θα αλλάξει αυτό .

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Ryu_gr View Post
                    Ρε συ Loggo αυτό το cheat που διαλέγεις πίστα ισχύει ή ήταν μούφα; Αυτό που έπρεπε να πατήσεις start + 1 ή 2 τη στιγμή που ο Tails έκλεινε για 2η ή 3η φορά το μάτι του στην οθόνη έναρξης!
                    LOL δεν έχω ιδέα.
                    Το πιο δύσκολο cheat input πάντως, είναι σίγουρα αυτό του Sonic 3.
                    ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ

                    Evans, αν υπάρχει η δυνατότητα, σε Sonic Jam να παίξετε. Ειδικά αν παίζει και καλώδιο RGB η εικόνα είναι κρύσταλλο. Άσε που έχει την καλή έκδοση του πρώτου Sonic (η γιαπωνέζικη), όλα τα lock on options και την τέλεια επιλογή να παίζεις όποια πίστα θες απ΄ όσες έχεις περάσει.
                    Replay τη Star Light ξανά και ξανά.

                    Το 3D World του Sonic Jam ήταν όντως πολύ εντυπωσιακό.
                    Δε ξέρω για το αν θα μπορούσε να μετουσιωθεί σε ολοκληρωμένο τίτλο, σίγουρα δε προλάβαινε πάντως. Αν αναλογιστούμε ότι το Sonic X-Treme, πριν γίνει canceled, ετοιμαζόταν μέχρι το 1996-97 και ότι το Dreamcast κυκλοφόρησε μόλις ένα - δυο χρόνια αργότερα, δε νομίζω ότι υπήρχε ούτε ο χρόνος, ούτε πολύ περισσότερο ο χώρος για ένα Saturn Sonic, δυστυχώς.

                    Πάντως το μοντέλο του Sonic από το Jam, με κάποιες τεχνικές αναβαθμίσεις βέβαια, ήταν εκείνο που χρησιμοποιήθηκε στις sub-stages του Sonic Adventure όταν πέταγες με το Tornado. Θυμάμαι έκανε μπαμ ότι ήταν διαφορετικό.

                    Υ.Γ. Όσον αφορά το Tim Burton /Neverhood like σχέδιο που έβαλα πιο πάνω, τελικά δεν ισχύει.
                    There are two types of people who will tell you that you cannot change the world:
                    Those who are afraid to try, and those who are afraid that you will succeed.

                    Comment


                    • #11
                      Έχει κανονιστεί, το Sonic JAM θα παίξουμε. Μάλλον είμαι και ο μοναδικός αλλά το αγαπημένο μου Sonic είναι το Lock on 3 & Knuckles. Φανταστείτε μάλιστα ότι τότε που ήμασταν μικροί, δεν πήραμε το 3 γιατί δε μας άρεσε η μουσική του (που να ξέραμε τι θα γινόταν με τα μετέπειτα Sonic) και πήγαμε αμέσως στο Knuckles, το οποίο μας άφησε :O . Τέλος πάντων, μετά από πολύ κόπο βρεθήκαμε με ένα Sonic 3, ενώ αυτή τη στιγμή έχουμε και δεύτερο (συλονικά έχουμε 3xSonic 1, 2xSonic 2, 2xSonic 3, 2xSonic 3D και 1xSonic and Knuckles cart only, lol).

                      Lol με τα posts που μεταφέρθηκαν, χαμός έγινε. Ας κάνει κάποιος κάτι, τσάμπα το τέλειο ΟΡ ρε παιδιά .

                      Comment


                      • #12
                        Μονο που με τη μεταφορα αλλαξε το OP του Loggo. Αλλαξε κι ο starter
                        Do a barrel roll!

                        Comment


                        • #13
                          Kρυφός Sonic fan ο ramp. Ήμουν σίγουρος.

                          Comment


                          • #14
                            Μπα δε το εκανα εγω γι αυτο το σχολιαζω τωρα. Δεν εχω τελειωσει ουτε ενα Sonic. Συνηθως καταληγω στο χαμηλοτερο επιπεδο της πρωτης πιστας, περναω και τη δευτερη νικαω τον Ρομποτνικ στο ιπταμενο πραμα και μετα δε μπορω να περασω τις επομενες.
                            Do a barrel roll!

                            Comment


                            • #15
                              Επίσης το pal Sonic Jam από όσο είδα δεν είναι pal optimised οπότε 8α τρέχει άψογα στο jap Saturn!!
                              Όσο για το πρώτο Sonic κάνανε κάτι πολύ λάθος, μιας και η διαφορά στην ταχύτητα αντικατοπτρίζεται και στη μουσική. Και σκεφτόμουν τι στο καλό πάτησα κουμπί slow στο MD? Ευτυχώς, αν και το Sonic 2 εχει πάλι μειωμένη ταχύτητα σε σχέση με το NTSC η μουσική είναι top.
                              «Should Shinobi fail before completing the mission, he will disappear before the dawn and vanish forever.»

                              Comment

                              Working...
                              X